Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 314
113
Ha megnézitek, a kínai hordozóprogram lényegében egy az egyben a Groskov-i álom megvalósulása.
.
.
A kinai urprogram is eddig a szovjet masolata volt. Megcsinaltak a Szojuzt, megvan Leonov ursetaja, rovert tettek a Holdra, par szonda ide-oda, csinalgatjak eppen a MIR urallomast. Valoszinuleg most lassan atvaltanak majd a SpaceX kopizasara....
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 314
113
csak nekem tűnt fel? száraz dokk, gyakorlatilag NULLA daru kapacitással???? van egy lánctalpas kis teherbírású daru a far részénél, meg egy autódaru a fedélzeten???? lehet hogy csak azért vontatták be, ne hogy elsüllyedjen?
.
.
Valoszinuleg az a lenyeg, hogy szaraz legyen, es a hajo aljaval bajlodhassanak. Allitolag a (sved) uszo dokkjuk elsullyedese utan a fö problema az volt, hogy a Kuznyecovon nem volt hajocsavar, es csak vontatohajokkal tudtak ide-oda mozgatni.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 314
113
Lehet később építenek?
.
.
En azt hittem, amikor Indianak evtized alatt vegul kiizadtak a Baku atepitest, hogy ebböl a technologiabol, a francia koprodukcios Mistral programbol, meg a kinai uj Kuznyecov analogokbol is tanulva, vagy csinalnak egy nagyon komoly Kuznyecov atepitest, vagy belekezdenek vegre egy uj hordozoba. De azutan nem volt erö hozza.
(kinaibol tanulas: pl fedelzet ala epitett, semmi se jo raketak kukazasa, es cserebe nagyobb hangarterulet.)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 564
35 069
113
Szerintem a jelen gazdasági és politikai helyzetben a szárazföldi hadsereg szintrehozatala is több év, akár évtized lesz a kis kalandjuk után. Erre a hordozóra költeni faszság. De csak csinálják nyugodtan, annál kevesebb pénz marad a többire...
Igazából sztem kettős a nyomás a haderőn, mert egyszerre kellene a szfi és a flotta állományt is felfrissíteni. Szerencsére a grúz háború után a légerőnél az eszközpark csere megvolt, bár oda meg precíziós fegyverzet kellene és marha sok drón. Meg ahogy a jelenlegi harcok bemutatták nagyon ideje lenne a T-72Bxx változatok helyett legalább a T-90M vonalat behozni, a Kurganyec/Bumerang/Armata fejlesztésekről nem is beszélve. A Koalcija meg állítólag már egészen aktívan dolgozik Ukrajnában, Grísáék viszonylag elégedettek vele.
Viszont mindezek mellett ott felszíni flotta, ami a nagyobb hajóegységeket nézve szinte kizárólag szovjet örökség/amik még átnyúltak a 90-es évekbe építések. Marhára szükség lenne rombolók építésére plusz a Gorskovok (de inkább a 22350M Szuper Gorskovok) felpörgetésére. Ott is egyszerre kellene az Északi és Csendes-óceáni Flotta igényeit kielégíteni. Persze ott a Fekete-tengeri is, de én annál inkább elsőként fregattokat hoznék dögivel meg hát épül ám a két helihordozó a Krímben. És ez meg is válaszolja a Kuznya kérdését, avagy a szerepét a power projectionben mindenképp át fogják sztem venni a helihordozók az meg marad ilyen félig oktatóhajó szinten, hogy a képességek megmaradjanak. Majd 2030 után jöhet egy új hordozó, ami talán az évtized közepén-végén hadrendbe állhat. Bár nagyon biztosra én sem jósolok, mert ami 2020 óta zajlik egy-két éven belül is bármi történhet
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 314
113
Igazából sztem kettős a nyomás a haderőn, mert egyszerre kellene a szfi és a flotta állományt is felfrissíteni. Szerencsére a grúz háború után a légerőnél az eszközpark csere megvolt, bár oda meg precíziós fegyverzet kellene és marha sok drón. Meg ahogy a jelenlegi harcok bemutatták nagyon ideje lenne a T-72Bxx változatok helyett legalább a T-90M vonalat behozni, a Kurganyec/Bumerang/Armata fejlesztésekről nem is beszélve. A Koalcija meg állítólag már egészen aktívan dolgozik Ukrajnában, Grísáék viszonylag elégedettek vele.
Viszont mindezek mellett ott felszíni flotta, ami a nagyobb hajóegységeket nézve szinte kizárólag szovjet örökség/amik még átnyúltak a 90-es évekbe építések. Marhára szükség lenne rombolók építésére plusz a Gorskovok (de inkább a 22350M Szuper Gorskovok) felpörgetésére. Ott is egyszerre kellene az Északi és Csendes-óceáni Flotta igényeit kielégíteni. Persze ott a Fekete-tengeri is, de én annál inkább elsőként fregattokat hoznék dögivel meg hát épül ám a két helihordozó a Krímben. És ez meg is válaszolja a Kuznya kérdését, avagy a szerepét a power projectionben mindenképp át fogják sztem venni a helihordozók az meg marad ilyen félig oktatóhajó szinten, hogy a képességek megmaradjanak. Majd 2030 után jöhet egy új hordozó, ami talán az évtized közepén-végén hadrendbe állhat. Bár nagyon biztosra én sem jósolok, mert ami 2020 óta zajlik egy-két éven belül is bármi történhet
.
.
Szerintem problema es egyelöre az is marad, hogy az oroszoknak lenyegeben semmi nagyhajo epitesi gyakorlata nincs, a jelenlegi mernökgarda kb iskolaba jart, amikor az utolso szovjet nagy hadihajok epultek. Az elmult evekben a Baku indiai felujitas es a Nakhimov folyamatban levö felujitasa az a kettö, ami talan valami rutint, alapot adhatna, de reszben ezek csak felujitasok, atepitesek, masreszt ha 2030 utanig varnak, akkor ezek a tapasztalatok is elvesznek/elavulnak, es akkor megint ott allnak, hogy 2030, epitsunk minden alap nelkul sajat hordozot, ami nyilvan nem fog menni. Azutan ekkor megprobaljak lemasolni, összekopizni az akkor ervenyes nemzetközi trendeket, majd kiderul, hogy egy csomo minden (pl EMALS?, addigra dronok, F35B es C szintu rep.gepek, AWACS, stb) hianyzik, es akkor megint kijön egy olyan elfuseralt kentaur a vegen, mint a Kuznyecov, söt meg rosszabbra van esely, mert anno a Kuznyecovig volt egy folyamatos epitkezes, söt a Bakut mar kifejezetten a Kuznyecov demojakent epitettek, lenyegeben azonos felepitmennyel, elektronikaval.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 564
35 069
113
.
.
Szerintem problema es egyelöre az is marad, hogy az oroszoknak lenyegeben semmi nagyhajo epitesi gyakorlata nincs, a jelenlegi mernökgarda kb iskolaba jart, amikor az utolso szovjet nagy hadihajok epultek. Az elmult evekben a Baku indiai felujitas es a Nakhimov folyamatban levö felujitasa az a kettö, ami talan valami rutint, alapot adhatna, de reszben ezek csak felujitasok, atepitesek, masreszt ha 2030 utanig varnak, akkor ezek a tapasztalatok is elvesznek/elavulnak, es akkor megint ott allnak, hogy 2030, epitsunk minden alap nelkul sajat hordozot, ami nyilvan nem fog menni. Azutan ekkor megprobaljak lemasolni, összekopizni az akkor ervenyes nemzetközi trendeket, majd kiderul, hogy egy csomo minden (pl EMALS?, addigra dronok, F35B es C szintu rep.gepek, AWACS, stb) hianyzik, es akkor megint kijön egy olyan elfuseralt kentaur a vegen, mint a Kuznyecov, söt meg rosszabbra van esely, mert anno a Kuznyecovig volt egy folyamatos epitkezes, söt a Bakut mar kifejezetten a Kuznyecov demojakent epitettek, lenyegeben azonos felepitmennyel, elektronikaval.
Egyik TG csatornán láttam, hogy a tervezőirodák esetében a legnagyobb probléma a 40-60 éves kollégák hiánya, ami a 90-es évek összeomlása és pénztelensége miatt következett be. Képzés nem volt, plusz az akkori utánpótlás kihullott, maradtak az öregek. Nagyjából mostanában kezd a trend helyreállni (25 év alattiak tömege érkezik a bürokhoz), csak hát a hiányzó képességeket ez csak lassan pótolja. Elvileg a tervezőirodákban mostanság napi 10-12 órában dolgoznak folyamatosan az új tervek mellett az importhelyettesítés fázisain. Csak hát jóval egyszerűbb életük lenne a hírhedt orosz bürokrácia nélkül, ami embertelen sok energiát és időt elvisz. Igazából itt van hosszabban pontosan, fordító angolra viszonylag jól viszi
Из грустного. Нашу работу сильно тормозит огромное количество бумажных согласований. Часто представителей заказывающей стороны не интересуют фактические характеристики изделия, а правильность заполнения актов, протоколов и остальных несомненно важных документов, ну и наличие шильдика с названием изделия.

6. Своим ребятам мы прививаем сопровождение изделия на всех этапах от бумаги до ввода в эксплуатацию.

На этапе разработки - опросить Заказчика, монтажников и смежные организации о их пожеланиях и рекомендациях.

На этапе изготовления - живи на заводе, но согласуй оптимальную технологию изготовления.

На этапе монтажа - сам становись монтажником и пойми все плюсы и минусы своего изделия.

На этапе ввода в эксплуатации - будь на объекте и учти все требования службы эксплуатации.

Если подвести краткий итог:

Мы готовы разработать любое изделие, только объясните, что вам нужно. Не можете написать - нарисуйте, не важно главное донесите свои требования и пожелания.

Сократите количество бумажных отчетов и так людской ресурс сильно ограничен.

Давайте всегда обратную связь по изделиям. Критика это нормально и мы всегда готовы довести или переработать изделие для удобства потребителя.

Готовы сделать все для величия нашей Родины. Я как сотрудник конструкторского бюро сейчас работаю 6,7 дней в неделю и так многие специалисты. Сделаем всё от нас зависящее, чтобы обеспечить нашу армию всем, что от нас зависит».
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
K

Kopi2000

Guest
Egyik TG csatornán láttam, hogy a tervezőirodák esetében a legnagyobb probléma a 40-60 éves kollégák hiánya, ami a 90-es évek összeomlása és pénztelensége miatt következett be. Képzés nem volt, plusz az akkori utánpótlás kihullott, maradtak az öregek. Nagyjából mostanában kezd a trend helyreállni (25 év alattiak tömege érkezik a bürokhoz), csak hát a hiányzó képességeket ez csak lassan pótolja. Elvileg a tervezőirodákban mostanság napi 10-12 órában dolgoznak folyamatosan az új tervek mellett az importhelyettesítés fázisain. Csak hát jóval egyszerűbb életük lenne a hírhedt orosz bürokrácia nélkül, ami embertelen sok energiát és időt elvisz. Igazából itt van hosszabban pontosan, fordító angolra viszonylag jól viszi
Mondjuk ez nem orosz specifikus jrlensrg, ez MO-on is problema. Nem volt divatos mernoknek lenni a rendszervaltas utan eleg sokaig, ezert itt is szinte kimaradt 15 ev... Akik meg most vannak fiatalok, nem kreativak, hanem tapasztalat es a kepzes hianyai miatt, csak a bevalt 50-60 eves technologiak iranyaba mennek el, nem ujitanak. Max. Kell 10-15 ev szakmai tapasztalat ( meg kene megrendelo oldali nyomas is, ami pillanatnyilag nincsen, a korszerubb technologiak alkalmazasahoz) ahhoz, hogy atvegyek a mai 50-60 evesektol a stafetabotot... Akik kozul szinten kevesen kovettek a nemzetkozi trendeket... Pillanatnyilag ezt ordogi kornek latom..., de mindenkeppen ki kene belole lepni, mert lemaradunk, leszakadunk mi is....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 450
90 420
113
.
.
Szerintem problema es egyelöre az is marad, hogy az oroszoknak lenyegeben semmi nagyhajo epitesi gyakorlata nincs, a jelenlegi mernökgarda kb iskolaba jart, amikor az utolso szovjet nagy hadihajok epultek. Az elmult evekben a Baku indiai felujitas es a Nakhimov folyamatban levö felujitasa az a kettö, ami talan valami rutint, alapot adhatna, de reszben ezek csak felujitasok, atepitesek, masreszt ha 2030 utanig varnak, akkor ezek a tapasztalatok is elvesznek/elavulnak, es akkor megint ott allnak, hogy 2030, epitsunk minden alap nelkul sajat hordozot, ami nyilvan nem fog menni. Azutan ekkor megprobaljak lemasolni, összekopizni az akkor ervenyes nemzetközi trendeket, majd kiderul, hogy egy csomo minden (pl EMALS?, addigra dronok, F35B es C szintu rep.gepek, AWACS, stb) hianyzik, es akkor megint kijön egy olyan elfuseralt kentaur a vegen, mint a Kuznyecov, söt meg rosszabbra van esely, mert anno a Kuznyecovig volt egy folyamatos epitkezes, söt a Bakut mar kifejezetten a Kuznyecov demojakent epitettek, lenyegeben azonos felepitmennyel, elektronikaval.
De van nagyhajó építési tapasztalat. Nem az a baj az orosz ahjóépítő iparnak, hogy nem tud nagy hajótestet hegeszteni, tudnak azok hordozó méretűt is, a baj kb a minden mással van. Ha csak annyi lenne a hajóépítés, hogy mekkora hajótestet tudsz öszehegeszteni akkor semmi gondjuk nem lenne, de hiába tud nagy testet hegeszteni, ha nem tud bele meghajtást rakni, mert nincs modern hatóművük stb.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 824
29 792
113
Azért nem mindegy a szakembergárda, ezzel GB is szembesült, miután leépült a skóciai /is/ hajóép ipar.

Az RU-hoz még annyit, hogy kva nagy kiképzés és fegyelembeli hiányosságok vannak, a technika karbantartásáról nem is beszélve.
Ha még lenne is anyagi és ipari kapacitás 'capital shipeket' építeni /de nincsen/, akkor is több generációnyi szakembert kellene kiképezniük, ez már sorállománnyal nem nagyon megy.
De mivel sem kultúrája sem realitása nincs a fentieknek arrafelé, így szvsz jó időre le lehet írni a flottájukat.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
csak nekem tűnt fel? száraz dokk, gyakorlatilag NULLA daru kapacitással???? van egy lánctalpas kis teherbírású daru a far részénél, meg egy autódaru a fedélzeten???? lehet hogy csak azért vontatták be, ne hogy elsüllyedjen?
Két további kép:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Abba meg kár pénzt feccölni, 4.th gen az már csak ilyen helyi konfliktusokban versenyképes, komolyabb ellenfél esetén édeskevés - de részben itt is. Lenne egy század Szu-57 SEAD/DEAD feladatokra kb két hét alatt felszámolták volna a légvédelmet kvázi az egész országban, így a jelenlegi a platformoknak nem kéne a fák koronája magasságában kolbászolni.
Szu-35-el ezt a gent lényegében kimaxolták részükről.


Nem prió. Szárazföldi háborúban vannak, oda kell az erőforrás és pénz, a hordozó meg egy expedíciós eszköz - arra most baromira nincs se pénzük, se szükségük. Kína majd úgyis leköti az USN-t...
Szerintem simán egy lassú, állagmegóvással egybekötött modernizációt kezdenek - vagy ha valami oknál fogva mégis elkezdenek egy új hordozót, akkor megtartják valamiféle iskolahajónak, vagy dobják az egészet.
Jelenlegi platformokkal se kéne fák koronájában kolbászolni nekik ha nagyobb sorozatban képesek lennének célmegjelölő konténert és precíziós bombákat gyártani!Az meg nem kéne probléma legyen nekik hogy a nagyrészt szovjet időkben gyártott közép,nagy hatótávú rendszereket zavarni tudják!
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 314
113
De van nagyhajó építési tapasztalat. Nem az a baj az orosz ahjóépítő iparnak, hogy nem tud nagy hajótestet hegeszteni, tudnak azok hordozó méretűt is, a baj kb a minden mással van. Ha csak annyi lenne a hajóépítés, hogy mekkora hajótestet tudsz öszehegeszteni akkor semmi gondjuk nem lenne, de hiába tud nagy testet hegeszteni, ha nem tud bele meghajtást rakni, mert nincs modern hatóművük stb.
.
.
Nem erre gondoltam. Inkabb arra, hogy nincs meg az a tanulasi görbe, hogy epitek ("összeheggesztek") egy hajot, oke, uszik is a vizen, de hasznalat közben jönnek a felhasznaloi visszajelzesek, a hajo elesben visszaigazolasa, abbol tanulas, es beepitese a köv tervbe. A megfelelö megbizhatosagu reszegysegek kifejlesztese lepesröl lepesre, gondolok itt a Kuznyecov szar kazanjaira es allandoan lerobbano meghajtasara, ami miatt öt nem rombolok es cirkalok kiserik, hanem vontatohajok. :) A Kuznyecovig hosszu ut vezetetett lepesekben, megis szar lett.
Mondjuk a 30-as evekre rajönnek, hogy na, vegre akkor epitsunk ujra egy hordozot. Mernöki irodaik aktualis tervezögardaja koruk miatt sose epitett rep.hordozot, söt igazan fregattnal nagyobb hadihajot sem. Van az öreg Kuznya, mint rossz pelda, meg nezegethetik a kulföldi hordozok fotoit, megszerezhetö informaciokat, de ezekböl jo esellyel egy ujabb Kuznyecov sztori fog kijönni, viszont akkor megint az lesz vagy 20-30 evig "A Hordozo".
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 314
113
Nem a koránál van a gond a nimitz osztály jóval régebbi!Inkább a konstrukció szar finoman szólva ezért kàr bele pénzt önteni!
.
.
Az a szar benne föleg, hogy valodi korszerusitesek, söt erdemi karbantartas sem volt. Igy adott egy eleve elavult muszaki szinvonalu terv, ami ugy maradt, es mostanra ugy nez ki, mint egy muzeumhajo a 60-70-es evek hajoepitesi szinvonalat bemutatva.
.
Ha komoly atepitesek törtentek volna, pl beepitenek utolag egy gözkatapultot, amit az Uljanovszk kapcsan ugye ki is fejlesztettek, az evek soran befejezik a Jak-44 mini AWACS epiteset, integraljak az India kapcsan kifejlesztett MiG-29K-t az antik Szu-33 helyett, telepitenek a hajora par Ka-52K-t, amit Egyiptom kapcsan fejlesztettek ki, kezdenek valamit a kazanokkal, kiszedik a fedelzet alol az oda nem illö rakatakat, stb, stb, stb A hajon levö siklap radarantennak talan sose voltak igazan muködökepesek, szoval a hajo elektronikajaval is böven lett volna tennivalo.
.
A naptari kor a legkisebb baja. San Diegoban bejartam a Midway hordozot, sok erdekes hajo es tengeralattjaro van ott kiallitva. A Midway ugye 1945-ben epult, kb 92-ig szolgalt. Az a hajo ugy nezett ki minden reszleteben, hogy siman a 80-as evek legvegi kinezetet, muszaki szinvonalat hozta. Nem az volt, hogy 1945 a szinvonal meg mindig, maximum ha nagyon nezed, itt-ott latsz egy-ket utolag odatett modernebb dolgot, hanem az egesz hajo modern volt.
Epult egy sima regi, egyenes rep.fedelzetes WWII hajonak, de kapott szögfedelzetet, stb es vegig modern szinten tartottak.
.
A Kuznyecov sok koncepcionalis baja közul az egyik, hogy a tervezök rep.hordozot, es erös raketafegyverzetu csatahajot akartak egyszerre epiteni belöle. (talan mert nem biztak benne, hogy lesz penz kiseröhajokra??) A masik a katapult hianya, amit sulyosbit következö balfogasnak, hogy a hajora egyebkent is legkevesbe valo Szu-33-at tettek ra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 450
90 420
113
.
.
Nem erre gondoltam. Inkabb arra, hogy nincs meg az a tanulasi görbe, hogy epitek ("összeheggesztek") egy hajot, oke, uszik is a vizen, de hasznalat közben jönnek a felhasznaloi visszajelzesek, a hajo elesben visszaigazolasa, abbol tanulas, es beepitese a köv tervbe. A megfelelö megbizhatosagu reszegysegek kifejlesztese lepesröl lepesre, gondolok itt a Kuznyecov szar kazanjaira es allandoan lerobbano meghajtasara, ami miatt öt nem rombolok es cirkalok kiserik, hanem vontatohajok. :) A Kuznyecovig hosszu ut vezetetett lepesekben, megis szar lett.
Mondjuk a 30-as evekre rajönnek, hogy na, vegre akkor epitsunk ujra egy hordozot. Mernöki irodaik aktualis tervezögardaja koruk miatt sose epitett rep.hordozot, söt igazan fregattnal nagyobb hadihajot sem. Van az öreg Kuznya, mint rossz pelda, meg nezegethetik a kulföldi hordozok fotoit, megszerezhetö informaciokat, de ezekböl jo esellyel egy ujabb Kuznyecov sztori fog kijönni, viszont akkor megint az lesz vagy 20-30 evig "A Hordozo".
Ez valóban hátrány és így teljesmértékben igaz, de egyszer el kell kezdeni.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
.
.
Az a szar benne föleg, hogy valodi korszerusitesek, söt erdemi karbantartas sem volt. Igy adott egy eleve elavult muszaki szinvonalu terv, ami ugy maradt, es mostanra ugy nez ki, mint egy muzeumhajo a 60-70-es evek hajoepitesi szinvonalat bemutatva.
.
Ha komoly atepitesek törtentek volna, pl beepitenek utolag egy gözkatapultot, amit az Uljanovszk kapcsan ugye ki is fejlesztettek, az evek soran befejezik a Jak-44 mini AWACS epiteset, integraljak az India kapcsan kifejlesztett MiG-29K-t az antik Szu-33 helyett, telepitenek a hajora par Ka-52K-t, amit Egyiptom kapcsan fejlesztettek ki, kezdenek valamit a kazanokkal, kiszedik a fedelzet alol az oda nem illö rakatakat, stb, stb, stb A hajon levö siklap radarantennak talan sose voltak igazan muködökepesek, szoval a hajo elektronikajaval is böven lett volna tennivalo.
.
A naptari kor a legkisebb baja. San Diegoban bejartam a Midway hordozot, sok erdekes hajo es tengeralattjaro van ott kiallitva. A Midway ugye 1945-ben epult, kb 92-ig szolgalt. Az a hajo ugy nezett ki minden reszleteben, hogy siman a 80-as evek legvegi kinezetet, muszaki szinvonalat hozta. Nem az volt, hogy 1945 a szinvonal meg mindig, maximum ha nagyon nezed, itt-ott latsz egy-ket utolag odatett modernebb dolgot, hanem az egesz hajo modern volt.
Epult egy sima regi, egyenes rep.fedelzetes WWII hajonak, de kapott szögfedelzetet, stb es vegig modern szinten tartottak.
.
A Kuznyecov sok koncepcionalis baja közul az egyik, hogy a tervezök rep.hordozot, es erös raketafegyverzetu csatahajot akartak egyszerre epiteni belöle. (talan mert nem biztak benne, hogy lesz penz kiseröhajokra??) A masik a katapult hianya, amit sulyosbit következö balfogasnak, hogy a hajora egyebkent is legkevesbe valo Szu-33-at tettek ra.
Uss Nimitz építését 68-ban kezdték el régebbi tervezésű és még szolgálatban van!Róla elnevezett hordozó osztály egyes egységei még 20-30 évek szolgálatban lesznek!Ezek a hordozók a 60-70-es évek koncepciói és "fényévekre"vannak attól amit a szovjetek összehoztak hordoznak a 80-as években!És folyamatosan korszerűsítve vannak de az alap attól még régi!Kuznyecovot már rég le kellett volna selejtezni harcértéke mindig is csekély volt!Arra jó hogy elmndhatják van hordozójuk de kár forrásokat biztosítani rá!
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
.
.
Az a szar benne föleg, hogy valodi korszerusitesek, söt erdemi karbantartas sem volt. Igy adott egy eleve elavult muszaki szinvonalu terv, ami ugy maradt, es mostanra ugy nez ki, mint egy muzeumhajo a 60-70-es evek hajoepitesi szinvonalat bemutatva.
.
Ha komoly atepitesek törtentek volna, pl beepitenek utolag egy gözkatapultot, amit az Uljanovszk kapcsan ugye ki is fejlesztettek, az evek soran befejezik a Jak-44 mini AWACS epiteset, integraljak az India kapcsan kifejlesztett MiG-29K-t az antik Szu-33 helyett, telepitenek a hajora par Ka-52K-t, amit Egyiptom kapcsan fejlesztettek ki, kezdenek valamit a kazanokkal, kiszedik a fedelzet alol az oda nem illö rakatakat, stb, stb, stb A hajon levö siklap radarantennak talan sose voltak igazan muködökepesek, szoval a hajo elektronikajaval is böven lett volna tennivalo.
.
A naptari kor a legkisebb baja. San Diegoban bejartam a Midway hordozot, sok erdekes hajo es tengeralattjaro van ott kiallitva. A Midway ugye 1945-ben epult, kb 92-ig szolgalt. Az a hajo ugy nezett ki minden reszleteben, hogy siman a 80-as evek legvegi kinezetet, muszaki szinvonalat hozta. Nem az volt, hogy 1945 a szinvonal meg mindig, maximum ha nagyon nezed, itt-ott latsz egy-ket utolag odatett modernebb dolgot, hanem az egesz hajo modern volt.
Epult egy sima regi, egyenes rep.fedelzetes WWII hajonak, de kapott szögfedelzetet, stb es vegig modern szinten tartottak.
.
A Kuznyecov sok koncepcionalis baja közul az egyik, hogy a tervezök rep.hordozot, es erös raketafegyverzetu csatahajot akartak egyszerre epiteni belöle. (talan mert nem biztak benne, hogy lesz penz kiseröhajokra??) A masik a katapult hianya, amit sulyosbit következö balfogasnak, hogy a hajora egyebkent is legkevesbe valo Szu-33-at tettek ra.
Pedig erre a célra ott voltak a kirov osztályú csatacirkálók,kísérnek szláva osztom cirkáló!
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
miért? azok nem hulladékok?
Nem ez a lényeg hanem teljesen értelmetlen volt mellettük egy "hibrid"repülőgéphordozó_rakétás csatahajó koncepció mikor ott volt például a kirov osztály!Ebben a formában meg ahogy megépült a kuznyecoz igazából eggyik célra se jó!