Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Egyébként azért igaza van. Vki megfizeti az árkülönbözetet és politikai döntés a bevezetése nem gazdasági. Főleg, ha most, hogy a kisvállalkozóknál kivezetik.

Ilyen energiaárak mellett, 1-2 évig a nagy cégeket meg lehet pumpolni és tartani, de közép távon nem

Viszont a kormány arra számított, amikot még novemberben bevezette, hogy átmeneti emelkedés lesz. Ez akkor megalapozott feltételezés volt és szépen kivédte volna az árstop az árcsúcsot.

Viszont Putyo meg a szankciók beleköptek a levesbe. Nagyobb lesz a csúcs és még árstoptól független hiány is kialakulhat. Úgyhogy lesz még Orbán alatt bezinár és rezsiemelés valószínűleg. Most adott magának a különadókkal másfél év haladékot, hogy kitalálja, mi legyen. Meg bízik a vilagpiaci árak csökkenésében is.

Viszont elnézve a háború sebességét, Odessza csak jövőre lesz meg.....

Úgy velem én is, h eredetileg átmeneti döntésnek szánta a kormányzat csak aztán elindult a cirkusz(vele a kőolajár), aztán rajtunk maradt.
A hatósági ár kivezetésének a politikai kockázata/ára a nagyobb nem a gazdasági…jelen pillanatban.
Egy hangulatjavító intézkedés.
OK legyen így. Csak azért ne hagyjuk már figyelmen kívül a hatásait csak azért mert az nem tetszik.
 
Azért van egy kis zavar a rendszerben. A rakétaként emelkedő nagykereskedelmi árakat a dráguló világpiaci nyersolajár hajtja.
De nálunk még elérhető a még a korábbinál is olcsóbb Urál nyersolaj. Világos, hogy a finomított termékek árát nem csak a primer nyersanyag határozza meg. De akkor is úgy gondolom, hogy nálunk sokkal alacsonyabb kéne, hogy legyen a rentábilis nagykereskedelmi ár, mint máshol, ahol pl. Brent olajat dolgoznak fel.
 
Azért van egy kis zavar a rendszerben. A rakétaként emelkedő nagykereskedelmi árakat a dráguló világpiaci nyersolajár hajtja.
De nálunk még elérhető a még a korábbinál is olcsóbb Urál nyersolaj. Világos, hogy a finomított termékek árát nem csak a primer nyersanyag határozza meg. De akkor is úgy gondolom, hogy nálunk sokkal alacsonyabb kéne, hogy legyen a rentábilis nagykereskedelmi ár, mint máshol, ahol pl. Brent olajat dolgoznak fel.

Nem ezt az “extraprofitot” fizeti be majd most a MOL?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egyébként azért igaza van. Vki megfizeti az árkülönbözetet és politikai döntés a bevezetése nem gazdasági. Főleg, ha most, hogy a kisvállalkozóknál kivezetik.

Ilyen energiaárak mellett, 1-2 évig a nagy cégeket meg lehet pumpolni és tartani, de közép távon nem

Viszont a kormány arra számított, amikot még novemberben bevezette, hogy átmeneti emelkedés lesz. Ez akkor megalapozott feltételezés volt és szépen kivédte volna az árstop az árcsúcsot.

Viszont Putyo meg a szankciók beleköptek a levesbe. Nagyobb lesz a csúcs és még árstoptól független hiány is kialakulhat. Úgyhogy lesz még Orbán alatt bezinár és rezsiemelés valószínűleg. Most adott magának a különadókkal másfél év haladékot, hogy kitalálja, mi legyen. Meg bízik a vilagpiaci árak csökkenésében is.

Viszont elnézve a háború sebességét, Odessza csak jövőre lesz meg.....
Igen ez benne van a pakliban, és szerintem is az oroszok meg a kínaiak egy jól elhúzódó dologgal számítanak szerintem. Úgy hogy egy csúszó rezsi áremelkedésre nagy esély lesz. De ugye nem mindegy hogy engedik rá a gazdaságra meg az emberekre ezt mondjuk 5% kent negyedévente Az nem okoz akkora sokkot.
 
Nah, ha ez átmegy, akkor Brüsszel szándékosan gazdasági kárt okoz 2-3 tagállamnak. Szép sztori.....

Az Európai Bizottság importvám beszedését fontolgatja annak érdekében, hogy Magyarországra ne szállíthassanak Oroszországból olajat – írja a Der Spiegel. A lap szerint a brüsszeli testület azután szánta el magát erre a lépésre, hogy a legutóbbi uniós csúcson Orbán Viktor kiharcolta, hogy azok az országok, amelyek az olajat csövön keresztül kapják, továbbra is a régi feltételek mellett folytathatják gazdálkodásukat. Ennek következményeképp Magyarország a Barátság vezetéken keresztül továbbra is kap olajat.

A lap szerint az Európai Bizottság szeretné hosszú távon teljesen megakadályozni az Európába irányuló orosz olajszállításokat. A terv az, hogy az importvám által olyan drágává tegyék az orosz olajat, hogy egyszerűen ne érje meg senkinek vásárolni.

A cikk azt írja: az Európai Miniszterek Tanácsa minősített többséggel dönthet a tarifáról, így Orbán Viktor magyar miniszterelnök nem tudná azt megvétózni.

 
A cikk azt írja: az Európai Miniszterek Tanácsa minősített többséggel dönthet a tarifáról, így Orbán Viktor magyar miniszterelnök nem tudná azt megvétózni.
Azt nem. De sok minden mást igen.

+deklarálhatja végre, hogy a nemzeti jog a nemzetközi fölött áll, mert a nemzetállam a legmagasabbrendű entitás ezen a bolygón.
 
Úgy velem én is, h eredetileg átmeneti döntésnek szánta a kormányzat csak aztán elindult a cirkusz(vele a kőolajár), aztán rajtunk maradt.
A hatósági ár kivezetésének a politikai kockázata/ára a nagyobb nem a gazdasági…jelen pillanatban.
Egy hangulatjavító intézkedés.
OK legyen így. Csak azért ne hagyjuk már figyelmen kívül a hatásait csak azért mert az nem tetszik.
A demokráciában 1 választás mindent felülír. Ez a hátránya.
 
Azért van egy kis zavar a rendszerben. A rakétaként emelkedő nagykereskedelmi árakat a dráguló világpiaci nyersolajár hajtja.
De nálunk még elérhető a még a korábbinál is olcsóbb Urál nyersolaj. Világos, hogy a finomított termékek árát nem csak a primer nyersanyag határozza meg. De akkor is úgy gondolom, hogy nálunk sokkal alacsonyabb kéne, hogy legyen a rentábilis nagykereskedelmi ár, mint máshol, ahol pl. Brent olajat dolgoznak fel.
Én ugy emlékszek nalunk azért alacsonyabb. A 95-ös 2 euró árstop nélkül, Észtországban 4 euró.
 
Nah, ha ez átmegy, akkor Brüsszel szándékosan gazdasági kárt okoz 2-3 tagállamnak. Szép sztori.....

Az Európai Bizottság importvám beszedését fontolgatja annak érdekében, hogy Magyarországra ne szállíthassanak Oroszországból olajat – írja a Der Spiegel. A lap szerint a brüsszeli testület azután szánta el magát erre a lépésre, hogy a legutóbbi uniós csúcson Orbán Viktor kiharcolta, hogy azok az országok, amelyek az olajat csövön keresztül kapják, továbbra is a régi feltételek mellett folytathatják gazdálkodásukat. Ennek következményeképp Magyarország a Barátság vezetéken keresztül továbbra is kap olajat.

A lap szerint az Európai Bizottság szeretné hosszú távon teljesen megakadályozni az Európába irányuló orosz olajszállításokat. A terv az, hogy az importvám által olyan drágává tegyék az orosz olajat, hogy egyszerűen ne érje meg senkinek vásárolni.

A cikk azt írja: az Európai Miniszterek Tanácsa minősített többséggel dönthet a tarifáról, így Orbán Viktor magyar miniszterelnök nem tudná azt megvétózni.

Egyszerűen ezt mi nem deklaráljuk.vagy beregszasznal egy szerb cég veszi meg az olajat és az adja tovább Magyarországnak. Úgyse fogjuk ezt hagyni, arra játszanak az amerika bab seggnyalok, hogy majd jól kilépünk. Egy frászt belülről szopatjuk szét őket.:p
 
Képtelen vagy megérteni, mert nem tudod, hogy miről beszélsz! Ki beszélt itt 12+ -os gyerekekről?? 3.-4. osztálytól szükség lehet már különtanárra, hála a tantervnek és néhány jóképességű tanárnak.
És hátrább az agarakkal és a csípős megjegyzésekkel!!! Hogy tudsz minden beszélgetésből személyeskedést csinálni egy szemvillantás alatt? És nincs mindenhol az országban "BKV". Az ország nem egyenlő Budapesttel, ahol a BME-ről eljutottam a város szélén lévő pesti szemétégetőhöz is.
Amikor a 12 éves lányomnak olyan szoros a napirendje, hogy még este 9-kor is tanul néha, akkor bizony nem biztos, hogy belefér a tömegközlekedés.
Áramlástanban nem vitatkoznék veled, de ebben a témában nagyon nem vagy kompetens (egyelőre)!
Szerintem molni nem adott okot erre a paprikás válaszra.
 
A wintershall nem valószínű, inkább az eon, de leginkább valami garázscég - a jogi helyzet miatt.

Jaj. A ződenergia a csoringerek ITER-je - mert a pénz ellopásához nem kell hatalmas berendezéseket (olykor többször is) legyártatni, a tanszék és a következő kamudoktorik 30 évre be vannak biztosítva.

Más:

Nálam mondjuk az egész jelenlegi energiahelyzet fő kérdése, hogy miért igyekezzenek az Európán kívüli országok megoldani Európa energetikai gondjait, ha nekik a jelenlegi helyzet a tejjel-mézzel folyó kánaán!?

  • Az arabok háborúznak, nekik is kell a pénz
  • Az oroszok is háborúznak, nekik is kell a pénz
  • Az USA háborút szít, oda mindig kell a pénz
  • Az EU meg bevazelinozva fekszik az asztalon, a jelek szerint bármennyit hajlandó fizetni

Továbbra is várom az EU-t látszólag irányító bagázs részletes terveit számokkal alátámasztva, hogy miből is lesz a mi és mennyiből...
Javithatatlan optimista vagy. :)
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias
Úgy velem én is, h eredetileg átmeneti döntésnek szánta a kormányzat csak aztán elindult a cirkusz(vele a kőolajár), aztán rajtunk maradt.
A hatósági ár kivezetésének a politikai kockázata/ára a nagyobb nem a gazdasági…jelen pillanatban.
Egy hangulatjavító intézkedés.
OK legyen így. Csak azért ne hagyjuk már figyelmen kívül a hatásait csak azért mert az nem tetszik.
Miért kellene kivezetni?
Alapvetően határidőkhöz kötik a hatósági ár megtartását. Ez most jelenleg Július 1.
Még csak szigorítani sem kell a szabályrendszeren (magyar rendszámhoz köti), egyszerűen csak "indexálni" kell, azaz a világpiaci árhoz kell kötni, és annak függvényében havonta kihozni egy hatósági árat, ami mondjuk 200-250Ft-tal a normál ár alatt van.
Ezzel egyrészt kezelni lehet az indokolatlan túlfogyasztást, mert a 600Ft-os benzinárnál már jópáran meggondolják majd, hogy mennyit tankolnak. (Így csak minden második hétvégén megyünk kocsival jasszolgatni a Balcsira) .
Másrészt nem lehet azt mondani majd, hogy a Kormány elengedte a magánszemélyek kezét. Ugyanakkor a költségvetésnek egy relaive fix (tehát nem korlátlanul elszabaduló) kiadási tételt lehet biztosítani a támogatással. Innentől pedig az elszabadult világpiaci áraktól függetleníteni lehet a költségvetést tervezni. Mi több, némi többlet is jelentkezhet, mivel a jövedéki adó és az Áfa tartalom nem változik, így a magasabb üzemanyag ára nagyobb bevételt jelent.
A politikai haszon/kár egyenlet meg egy kis Brüsszelezéssel (nem ok nélkül) megspékelve folyamatosan pozitív lehet:
  • csökkentett (még ha a világpiaci árral együtt mozgó is) ár
  • nincs összeboruló költségvetés, egyéb ágazatoktól elvonás
  • csökkenő felhasználás miatt növelt ellátásbiztonság.
  • folymatosan ott marad Brüsszel "rossz zsarunak"
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Te már alig varod hogy 800HUF legyen a benzin. Ha ez ennyire fontos neked menj át a sógirokhoz tankolni.
Nem hasznalok kocsit. Csak majd amikor az emberek egymast tapossák majd, mert szarunk a kozgaz alapokra... Jeleneg az autót ugy használja a tömeg, minta semmi se történt volna a világban.

Es a nem autozok is finanszírozzak ezt is részben. Amivel a faszom tele van
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egyszerűen ezt mi nem deklaráljuk.vagy beregszasznal egy szerb cég veszi meg az olajat és az adja tovább Magyarországnak. Úgyse fogjuk ezt hagyni, arra játszanak az amerika bab seggnyalok, hogy majd jól kilépünk. Egy frászt belülről szopatjuk szét őket.:p
Így legyen, de azért direktbe így szívatni minket azok után, hogy azt hazudták, hogy megegyeztünk…
 
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klímaáltozta
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."

Vajon ezen óriási mozgási energiák kivétele az időjárási rendszerből milyen változásokat okoznak az éghajlatban? Ezzel foglalkozik valamelyik okos?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a szél ilyen mértékű "lassítása" következmények nélkül megtehető. Simán lehet, hogy kevesebb nedves légtömeg éri el a kontinens belső területeit. Semmi sincs következmények nélkül, a sok napelem pl. a felszín albedóját változtatja meg.
És a sok leaszfaltozott/betonozott útfelület nem változtatja meg a felszín albedóját? Az épületekről nem is beszélve....
És az év nagy részében meztelen szántóföldet még nem is említettem.