Nem érted a lényeget.
A benzinár stop ugyan király kampány téma, de emellett igen komoly gazdaságélénkítő hatása is van.
A magyar turizmus a saját levében fulladozott a Covid alatt.
Ebből kilábalva először a belföldi turizmus tért magához.
Ha erre ráeresztenek egy 6-800Ft-os benzinárat, akkor azzal az egész szektort kivégzik. Ahhoz, hogy visszatérjen a turizmus, a vendéglátás, valamint a kulturális szektor, ahhoz meg kell könnyíteni az országon belüli mozgást.
Mert Zolikát a 9kerből nem lehet megfejni a Balcsi parton 1500Ft-os lángossal, ha Zolikának "nincs kedve" odáig elmenni.
És magának az autózásnak irgalmatlan nagy a kapcsolódó szolgáltatói vonzata. Nem csak karbantartás szinten, de úgy általában is.
Mert ha teljes árat kellene az üzemanyagért fizetni, akkor a 2-3 kocsit tartó családok jól meggondolják, hogy nem lenne-e elég egy autóval kevesebb.
És ezek (+jövedéki adó, áfa, autopálya díj, szerviz díjjak, fogyasztások, stb.) mind kiesnek, akkor az a GDP-n fog meglátszani.
A szociális alapú jegyrendszer azért nem jó, mert aki 5000-ér tankol, annak úgysincs pénze az 1500 Forintos lángosra.
Arról nem is beszélve, hogy ezt az infláció számításból teljesen ki is kellene hagyni, mert ez egy szelektív támogatás. A 480Ft-os üzemanyag ár viszont szemmel láthatóan hozzájárul az infláció csökkentéséhez.
De szerintem ne is várd el ettől a kormányzattól, hogy a szükséges minimumnál nagyobb szociális támogatást adjon bármilyen rászoruló csoportnak. Az alap koncepciójuk az, hogy a társadalmat a középosztályra kell építeni, és annak kell felhúznia az alacsonyabb rétegeket magukhoz.
Azzal, hogy biztosítanak megfelelő mennyiségű munkahelyet, erre lehetőséget adnak.