Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Valamivel több, mint amit az F-35 PW hajtóműve tud. Viszont ebből 2 tolja a hasonló max felszálló súlyban levő Szu-57-est.

Nemnem. Valami furcsa véletlen folytán hajszálpontosan megegyezik az F135-PW-100 hivatalos maximális tolóerejével (43000 font=191.27 kN=19.5 tonna). :D
 
Nem láttam a topgunt de aki egy kicsit is ért hozzá a gépekhez pl egy htka olvasónak biztos nem ajánlott. Olyan mint ha eszakkoreai mig29 lőne le egy f22est.
A hangulat számít meg a fényképezés.. Nem a történet.. Kicsit melankolikus, kicsit oldies, szerintem nagyon jó mozi. Persze nem szakmai szemmel kell nézni. De például már nincsenek benne fekete MiG-28-asok sem :)
 
Nem láttam a topgunt de aki egy kicsit is ért hozzá a gépekhez pl egy htka olvasónak biztos nem ajánlott. Olyan mint ha eszakkoreai mig29 lőne le egy f22est.
Halálos iramban 1 -2 -stb sem ajánlott hozzáértőknek mégis kult film lett (mondjuk az 1.). Ez a század ilyen; könnyen emészthető, látványos szirup. TG2-nek fel sem tudom róni pl. a SU-57 kapcsán a bakikat, mert -sanszosan- mi itt még ennyit sem biztos, hogy tudunk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Vogon
Vagy 1 éve kitalálták,hogy újratervezik a fél gépet, a hidraulikus motorokat,amik az avionikát mozgatják lecserélik elektromosra,nekiálltak,vagy csak viccelődtek?
 
Vagy 1 éve kitalálták,hogy újratervezik a fél gépet, a hidraulikus motorokat,amik az avionikát mozgatják lecserélik elektromosra,nekiálltak,vagy csak viccelődtek?
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.
 
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.



Laikusként ez ettől jóval komlikáltqbb,kb újra kell írni a software t,minden hidraulikát ki,mindenhová levinni a szikrát,sok plussz relé,dugasz,nagyobb generator,szerintem változik a gép súlya,egyensúlya is,több akku kell,stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and fip7
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.
Csak akkor nagy dolog, ha az oroszok eddig még nem csináltak teljesen villanyszervó aktuátorokat nagyteljesítményű vadászon.
Nagyfesz fedélzeti tápellátás újratervezése, biztonsági kérdések (meghibásodásokra való tervezés, redundancia, stb), meg kb a komplett berepülési program megismétlése.
Sok meló, sok pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ez miért akkora dolog? Annak a hidraulikus szervónak megvannak a bekötési pontjai, megvan, hogy mekkora erőt kell kifejtsen, stb. Gyártanak egy annak megfelelő elektromosat és beleszerelik, a csövek helyett kábelen megy az energia, s kell ami ad elég áramot hozza, de az kellett a hidraulikus pompának is.

Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire volt komoly kérdés.

OFF

Van egy Opel Astra, át kéne szerelni Teslára. Én arra gondoltam, hogy egy délutáni melóra neked 20ezer forintért méltányos fizetség lenne.

ON
 
Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire volt komoly kérdés.

OFF

Van egy Opel Astra, át kéne szerelni Teslára. Én arra gondoltam, hogy egy délutáni melóra neked 20ezer forintért méltányos fizetség lenne.

ON
Rossz a hasonlat, ha az astrádba a hidraulikus szervó helyett elektrónikusat akarnál az lenne a jó, mert itt is erről volt szó, nem a sugáthajtóművet akarják kicserélni villanymotorra, hogy Greta Thunbergnek is tetszedjen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Rossz a hasonlat, ha az astrádba a hidraulikus szervó helyett elektrónikusat akarnál az lenne a jó, mert itt is erről volt szó, nem a sugáthajtóművet akarják kicserélni villanymotorra, hogy Greta Thunbergnek is tetszedjen.
Ha egy autógyártó egy vákuumos fékszervót szeretne kicserélni villanyosra, az mondjuk egy két éves projekt.
 
Rossz a hasonlat, ha az astrádba a hidraulikus szervó helyett elektrónikusat akarnál az lenne a jó, mert itt is erről volt szó, nem a sugáthajtóművet akarják kicserélni villanymotorra, hogy Greta Thunbergnek is tetszedjen.

@cirqle nek igaza van. Itt nem délutáni melóról beszélünk, hogy karbantartók kicsi kocsin odahúzzák a villanyt, kicsavarozzák a hidraulikát és bepattintják a helyére az újat.

1, Ki mondta azt, hogy a villany és a hidraulika méretei (magasság, szélesség, hosszúság, tömeg) megegyezik a régivel? Ja, hát ha nem, max 100 kilót ráterhelünk a gép seggére és egy kicsit farnehéz lesz repülés közben! A két vezérlési mód fizikai paramétereiben nem ugyan az.

2, Ki mondta, hogy az eredeti kábelhálózat elbírja a plusz feszültséget?

3, Ki mondta, hogy a ruszkiknak van egy olyan elektrony vackjuk, minek minden bekötési pontja pont ugyan az, mint a most bent lévő hidraulikus? (Ezt tankoknál is szeretitek eljátszani, hogy csak a LE számít, ha az stimmel a kiírt feltételekhez, akkor rakjuk bele a régi helyére. Csak ott általában két azonos üzemanyaggal működő erőforrásról beszélünk.)

Tudod van az a könnyű pénz, hogy "gyere már át, tudom mivel van gond a kocsimban, csak gyorsan meg kéne javítanod". Na, az ilyen 2 órás munkáknál érdemes két teljes hétvégés munkaórát előre felszámolni!
 
Csak akkor nagy dolog, ha az oroszok eddig még nem csináltak teljesen villanyszervó aktuátorokat nagyteljesítményű vadászon.
Nagyfesz fedélzeti tápellátás újratervezése, biztonsági kérdések (meghibásodásokra való tervezés, redundancia, stb), meg kb a komplett berepülési program megismétlése.
Sok meló, sok pénz.
...most látom, a legfontosabbat kifelejtettem: a szoftver :D
Az még négyzetre emelheti a kínokat. Mondjuk az oroszok vélhetően kevesebb fejlesztést szerveznek ki Prakashnak meg Guptának Bangalore-alsóra, szóval ez náluk mindenképp jobb, mint az USÁban.
 

Boki​

Orosz/szovjet haditechnikai eszközök

rsenodtSop250i:sú7i2,c.12tnu3c1 tgti i14u3J541451 ·

Korábban már írtunk róla, hogy az orosz 5. generációs Szu-57 vadászbombázó is aktívan bevetésre került Ukrajnában. A napokban újabb hír került nyilvánosságra a gépek bevetéséről.
Az orosz légierő egy bevetés alkalmából 4 Szu-57-es vadászgépet használt Ukrajnában, mely során a repülőgépek a levegőben egyetlen információs hálózathoz kapcsolódtak(hálózatcentrikus hadviselés)
„Egy különleges hadművelet részeként az Orosz Légierő az ukrán légvédelmi rendszerek azonosítására és megsemmisítésére irányuló hadműveletet hajtott végre a 4 legújabb Szu-57-es többfunkciós vadászrepülőgéppel. A gépeket automatikus kommunikációs rendszerek, adatátvitel, navigáció és valós idejű azonosítás révén integrálták egy információs hálózatba” – nyilatkozta egy katonai forrás a Ria Novostinak.
A forrás szerint a repülőgépek közötti információcsere növeli a célpontok azonosításának és eltalálásának hatékonyságát. A bevetések során megerősítették a Szu-57 alacsony radarláthatóságát.