KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

De ezen nincs mit gyártani! Mit szeretnétek itthon? Az egész kocsi a KMW-től jöhet csak, max az extra felpáncélozást és a harci elektronikus rendszerek beépítését csinálja az RM. A tornyot? A jelenlegi torony (A7V) hol készül?
Az informatikába van esélyünk most beszállni, talán.
Gyakorlatilag az RM-nek meg kéne vennie a kocsi licenszét a KMW-től, na akkor kellhet egy "új", saját üzem.
csak azért mert nem az egész cuccot gyártjuk az még nem rossz ötlet..mellesleg nem vagyok Maróth, de az eddigi üzletekből ítélve itt is vannak szép lehetőségek
 
csak azért mert nem az egész cuccot gyártjuk az még nem rossz ötlet..mellesleg nem vagyok Maróth, de az eddigi üzletekből ítélve itt is vannak szép lehetőségek
Ez természetesen igaz. A nagy kérdés, melyik vonal fogja behúzni a nagy megrendelőket. Ha a KNDS, akkor nem lesz nagy üzlet a KF51. Én több innovációt vártam, ez elsőre inkább egy közepes próbálkozásnak tűnik arra, hogy meglovagolják a védelmi ipari konjunktúrát. Persze nekünk - egy esetleges jövőbeni rendszeresítés esetén - nem rossz, ha szoros műszaki rokonságban van a megrendelt A7-esekkel.
 
Az autoloader vajon kivesz egy embert a legénységből, vagy a töltőkezelő új szerepet kap?
Ha az üzemeltetés háromfős lesz akkor borul minden eddigi eljárás, lehet újraírni az egészet.
Ok, hogy autoloader meg 130mm de vagy ez vagy az A7-ek a kettő együtt nagy kreténség lenne.
Szóval szerintem nem lesz nekünk ilyen.
 
Az autoloader vajon kivesz egy embert a legénységből, vagy a töltőkezelő új szerepet kap?
Ha az üzemeltetés háromfős lesz akkor borul minden eddigi eljárás, lehet újraírni az egészet.
Ok, hogy autoloader meg 130mm de vagy ez vagy az A7-ek a kettő együtt nagy kreténség lenne.
Szóval szerintem nem lesz nekünk ilyen.
Ezt meg nem tudjum, de a helye megvan a töltőkezelőnek, mert az irányzó biztosan maradt a helyén.
Az EMBT-nél rendszeroperátor lett a 4. ember, de nem a toronyban hanem a teknőben van, ezért lehet kisebb a torony.
 
Én azt gondom, hogy, az EMBT mint konstrukció sokkal-sokkal modernebb mint ez. Igazából így, hogy 4 emberben gondolkoznak még az is elfogadható, hogy két ember a toronyba került, bár így jóval nagyobb felületen kell páncélozni a teknőt és a tornyot mintha úgy lenne mint a T-14-nél. Ezután csak az a kérdés, hogy az új teknőnél is marad ez az elhelyezés vagy sikerül megoldaniuk a pk és irányzó száműzését a toronyból a teknőbe. Szerintem ezutóbbi lenne az üdvös megoldás mév ìgy is, hogy a torony kialakításából adódóan max a fejük lóg be a toronyba.
 
Inkább nem akarják bele ölni a többszáz millió eurót, ami egy önálló alváz kifejlesztéséhez kell. Tudás lenne hozzá...
Szóval a "Lynx 120" marad egyelőre az önálló RM harckocsi.

Az a kérdés, hogy melyiket? (Szerintem.)
A 70 tonnás csúcs felfüggesztésűt csak olyan összegért adnák el, hogy a tank árának a fele. Egy 50 tonnás felfüggesztésű akármilyen alvázat bármikor korrekt áron szállítanak.
Ez akkor fog megváltozni, amikor a franciákkal a bolt beborul és el kell döntenie, hogy mekkora részesedése lesz a következő évtizedek MBT eladásaiból. Ott még egy sikeres RM termék 25%-a is jó pénz lesz neki korrekt áron. De addig küzdeni fognak.

Megmaradt a 3 fő a toronyban, és mint a KMW/Nexternél írja, a 4. fő egy operátor a drónoknak, egyéb elektronikáknak?

Kérném, hogy felejtsük már el ezt a marhaságot, hogy IFV-be meg MBT-be 4. legénységi tag kell drón operátornak! Családot, gyereket nem akartok beköltöztetni? A páncélnak pont az lenne a lényege minden járművön, hogy minél kisebb helyen legyen a legénység és összerántsuk a beleszánt vasat vastag és kis felületű cuccba.
Ha 100 UAV-ot fel fog küldeni egy jármű, akkor elfogadom, hogy kell egy drónkezelő pilóta a raj állandó felügyeletéhez. Ha raknak is bármire 1-2 db kis méretű UAV-ot, amit az idő több, mint 95%-ában nem is használnak, csak mondjuk egy 10 perces támadási küldetéshez vagy napi egy felderítő körhöz, ahhoz nem kell külön személyzet, kifejezetten káros, mert a páncél rovására megy.
 
Én azt gondom, hogy, az EMBT mint konstrukció sokkal-sokkal modernebb mint ez. Igazából így, hogy 4 emberben gondolkoznak még az is elfogadható, hogy két ember a toronyba került, bár így jóval nagyobb felületen kell páncélozni a teknőt és a tornyot mintha úgy lenne mint a T-14-nél. Ezután csak az a kérdés, hogy az új teknőnél is marad ez az elhelyezés vagy sikerül megoldaniuk a pk és irányzó száműzését a toronyból a teknőbe. Szerintem ezutóbbi lenne az üdvös megoldás mév ìgy is, hogy a torony kialakításából adódóan max a fejük lóg be a toronyba.
az EMBT nem egy összelegózott nexter-kmw export orientált project? ráadásul a "könnyebb" nexter tornyot tették rá, hogy könnyebb legyen :confused: mi a jó ebben?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Hüm, megvárjuk még persze a hivatalos bemutatót, de én kicsit most bevallom, csalódott vagyok.

Álnokul elhitettétek velem, hogy létezik olyan, hogy KF41 laposított, 2 személyesre szabott, szétpáncélozott, tankosított alvázán lesz 130-as kicsi, kurvagyorsan forgó automata torony - kvázi egy RM Armata, egy Lynx Merkava -, amit akár ‘Egerszegen is gyárthatnánk magunknak (meg minden barinknak).

Aztán meg szembejött a valóság.

Most sértődötten elvonulok egy pár napra duzzogni.
 
FB-IMG-1655106009259.jpg
Hogyan ne csinálj autoloaderes tornyot...
Aztakurva! Hát mégis igaz, hogy a csatahajók nem haltak ki! Az tuti, hogy egy ilyen levarrt egy kódorgó kis harckocsit és itt a szerelemgyerek. Nézzük az előnyét, lehet úszóképes!!! Meglesz a flottánk is! (A németek meg nem normálisok!) :confused::eek:
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and fip7
Ezen is van mission pod.

unknown.png

unknown.png


Hüm, megvárjuk még persze a hivatalos bemutatót, de én kicsit most bevallom, csalódott vagyok.

Álnokul elhitettétek velem, hogy létezik olyan, hogy KF41 laposított, 3 személyesre szabott, szétpáncélozott, tankosított alvázán lesz 130-as kicsi, kurvagyorsan forgó automata torony - kvázi egy RM Armata, egy Lynx Merkava -, amit akár ‘Egerszegen is gyárthatnánk magunknak (meg minden barinknak).

Aztán meg szembejött a valóság.

Most sértődötten elvonulok egy pár napra duzzogni.

Van bármiféle akadálya annak, hogy megtörténjen ez a jövőben, már ha igény lesz rá?
A Lynx is egy pimpelt Marderként kezdte a pályafutását (KF31). Aztán megszületett a teljesen új tervezésű KF41. Itt is végigmehet ugyanez az evolúció.
Most Leo2 alvázas techdemó, aztán pár év múlva 7 görgős Lynx alvázon ugyan ez, ha megfogalmazódik az igény iránta.

Ennek az új toronynak így sincs túl sok értelme Leo2 alvázon, mert senki nem fog ennyit költeni egy A4 upgradere, amiből amúgy is dunát lehet rekeszteni.