A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ugyan nem engem kérdeztél, de ha Leo már van, akkor nem azt a vonalat kellene tovább vinni? A KF51-et nem ismerjük, a cikkből annyi jön le, hogy 130mm--es lesz az ágyúja, és 59t a súlya. A KF51 megjelenése a Leo árát is lenyomhatja...
Amúgy leopárd alvázon van a gép és a szipi szupi tűzvetető rendszere is a leopardból való.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Megvettek vele kilóra. Jöhet belőle 2x44 (Tata és a többiek valószínűleg nem tiltakoznának kézzel-lábbal ellene, a romáknak meg had dagadjon a fejük). Az A7HU az jó lesz 2nd line macskának (ha már néhányan hiányolták a másodvonalbeli egységeket). :D
 
Beteszem a szöveget, úgy később visszakereshető.

Palko Párizsban, remélem nem egyedül.

Nagyon jól halad az együttműködés a Rheinmetall német harcjármű-gyártó és Magyarország között: két héten belül átadhatják a zalaegerszegi gyárat, ahol megkezdődhet a gyártás-előkészítés, valamint Várpalotán további két, lőszerekkel kapcsolatos gyártómű építése kezdődhet meg - mondta hétfőn az MTI-nek Palkovics László a Párizshoz közeli Villepinte-ben, az Eurosatory nemzetközi fegyveripari szakkiállításon.

A technológiai és ipari miniszter az MTI-nek telefonon elmondta: a gyártási megállapodásokon kívül kutatásfejlesztési együttműködés is létezik a Rheinhmetall és Magyarország között egy nyolckerekes új generációs, elektromos hibrid páncélozott gyalogsági harcjármű fejlesztéséről. A Lynx gyalogsági harcjárműveket nem csak finanszírozza Magyarország, hanem teret ad a gyártáshoz is - emlékeztetett a miniszter.

"Magyarország megjelenítette magát a hadiiparban, de nem kizárólag a fegyverek, a lőszerek vagy a földi járművek, hanem a légi járművek esetében is"

- hangsúlyozta a tárcavezető. Ez utóbbi példájaként említette az Airbus Gyulán épülő helikopter-alkatrészgyárát, amely a tervek szerint június vége előtt megnyílik.

Palkovics László szerint az ukrán-orosz konfliktus rávilágított arra, hogy vannak olyan új technológiák, amelyeket "nagyon komolyan kell venni". Ilyenek a drónok vagy a vállról indítható fegyverek, amelyek gyártása "nagyon komoly opciót jelent Magyarországnak" - mondta a tárcavezető.

Palkovics László kiemelte a tárgyalásokat a Nurol Makina török páncélozott járműgyártó vállalattal, amelytől ötszáz járművet vásárolt a magyar hadsereg. Ebből ötven darab lehívása már megtörtént, s az első tíz Gidrán típusú, támogató feladatú páncélozott jármű már az év elején meg is érkezett Magyarországra, s a további negyven felszerelése a remények szerint szeptemberben megkezdődhet Kaposváron.

Az első ötven jármű gyártása még Törökországban történt, de a darabszám emelkedésével egyre több Magyarországon gyártott elem lesz - hívta fel a figyelmet a miniszter.

Tavaly decemberben jelentették be, hogy a Magyar Honvédség több mint 300 Gidrán 4x4-es páncélozott kerekes katonai járművet rendszeresít majd. A járműveket a török Nurol Makina Ejder Yalcin és NMS 4x4 katonai járműveinek mintájára Magyarországon is gyártják majd, Kaposváron.

A négykerék-meghajtású járművek magyarországi előállításánál fokozatosan állnak át az európai fegyverrendszerek beépítésére. A programhoz kapcsolódó gyártást és kutatás-fejlesztést a továbbiakban német-magyar együttműködésben végzik.

Az Eurosatory Európa legnagyobb hadiipari kiállítása, amelynek idei találkozója a miniszter szerint rávilágított arra, hogy az ukrajnai háború mennyire átrendezte az életünket. A kiállítók ugyanis olyan technikát mutatnak be elsősorban, amelyek részben az elmúlt időszakok háborús tapasztalatait is leképezik, részben pedig már korábban elkészültek.

A hadiipari kiállításon 62 ország 1700 kiállítója van jelen a Párizshoz közeli Villepinte kiállítócsarnokban, legújabb termékeikkel és innovációikkal, a légvédelmi rendszerektől a drónokon át a kibervédelmi eszközökig.

A világ katonai kiadásai tavaly először átlépték a 2000 milliárd dolláros határt, 2113 milliárd dollárral, amely 0,7 százalékos növekedést jelent a Stockholmi Nemzetközi Békekutató Intézet (SIPRI) számításai szerint.

Az ukrajnai háború pedig várhatóan tovább fogja erősíteni a tendenciát, miután számos európai ország jelezte, hogy a hideg háború vége óta nem tapasztalt mértékben kíván fegyverkezni.

A szakkiállításon 39 ország önálló pavilonnal képviselteti magát, Oroszország az európai szankciók miatt nem kapott meghívást, Ukrajnának viszont önálló standja van, Dél-Koreához, Izraelhez vagy Törökországhoz hasonlóan, amelyek nagyon aktívak a katonai eszközök exportjában.

A hétfőn megnyílt négynapos találkozóra több mint kétszáz hivatalos delegációt és 100 ezer szakmai érdeklődőt várnak.
 
Beteszem a szöveget, úgy később visszakereshető.

Palko Párizsban, remélem nem egyedül.

Nagyon jól halad az együttműködés a Rheinmetall német harcjármű-gyártó és Magyarország között: két héten belül átadhatják a zalaegerszegi gyárat, ahol megkezdődhet a gyártás-előkészítés, valamint Várpalotán további két, lőszerekkel kapcsolatos gyártómű építése kezdődhet meg - mondta hétfőn az MTI-nek Palkovics László a Párizshoz közeli Villepinte-ben, az Eurosatory nemzetközi fegyveripari szakkiállításon.

A technológiai és ipari miniszter az MTI-nek telefonon elmondta: a gyártási megállapodásokon kívül kutatásfejlesztési együttműködés is létezik a Rheinhmetall és Magyarország között egy nyolckerekes új generációs, elektromos hibrid páncélozott gyalogsági harcjármű fejlesztéséről. A Lynx gyalogsági harcjárműveket nem csak finanszírozza Magyarország, hanem teret ad a gyártáshoz is - emlékeztetett a miniszter.

"Magyarország megjelenítette magát a hadiiparban, de nem kizárólag a fegyverek, a lőszerek vagy a földi járművek, hanem a légi járművek esetében is"

- hangsúlyozta a tárcavezető. Ez utóbbi példájaként említette az Airbus Gyulán épülő helikopter-alkatrészgyárát, amely a tervek szerint június vége előtt megnyílik.

Palkovics László szerint az ukrán-orosz konfliktus rávilágított arra, hogy vannak olyan új technológiák, amelyeket "nagyon komolyan kell venni". Ilyenek a drónok vagy a vállról indítható fegyverek, amelyek gyártása "nagyon komoly opciót jelent Magyarországnak" - mondta a tárcavezető.

Palkovics László kiemelte a tárgyalásokat a Nurol Makina török páncélozott járműgyártó vállalattal, amelytől ötszáz járművet vásárolt a magyar hadsereg. Ebből ötven darab lehívása már megtörtént, s az első tíz Gidrán típusú, támogató feladatú páncélozott jármű már az év elején meg is érkezett Magyarországra, s a további negyven felszerelése a remények szerint szeptemberben megkezdődhet Kaposváron.

Az első ötven jármű gyártása még Törökországban történt, de a darabszám emelkedésével egyre több Magyarországon gyártott elem lesz - hívta fel a figyelmet a miniszter.

Tavaly decemberben jelentették be, hogy a Magyar Honvédség több mint 300 Gidrán 4x4-es páncélozott kerekes katonai járművet rendszeresít majd. A járműveket a török Nurol Makina Ejder Yalcin és NMS 4x4 katonai járműveinek mintájára Magyarországon is gyártják majd, Kaposváron.

A négykerék-meghajtású járművek magyarországi előállításánál fokozatosan állnak át az európai fegyverrendszerek beépítésére. A programhoz kapcsolódó gyártást és kutatás-fejlesztést a továbbiakban német-magyar együttműködésben végzik.

Az Eurosatory Európa legnagyobb hadiipari kiállítása, amelynek idei találkozója a miniszter szerint rávilágított arra, hogy az ukrajnai háború mennyire átrendezte az életünket. A kiállítók ugyanis olyan technikát mutatnak be elsősorban, amelyek részben az elmúlt időszakok háborús tapasztalatait is leképezik, részben pedig már korábban elkészültek.

A hadiipari kiállításon 62 ország 1700 kiállítója van jelen a Párizshoz közeli Villepinte kiállítócsarnokban, legújabb termékeikkel és innovációikkal, a légvédelmi rendszerektől a drónokon át a kibervédelmi eszközökig.

A világ katonai kiadásai tavaly először átlépték a 2000 milliárd dolláros határt, 2113 milliárd dollárral, amely 0,7 százalékos növekedést jelent a Stockholmi Nemzetközi Békekutató Intézet (SIPRI) számításai szerint.

Az ukrajnai háború pedig várhatóan tovább fogja erősíteni a tendenciát, miután számos európai ország jelezte, hogy a hideg háború vége óta nem tapasztalt mértékben kíván fegyverkezni.

A szakkiállításon 39 ország önálló pavilonnal képviselteti magát, Oroszország az európai szankciók miatt nem kapott meghívást, Ukrajnának viszont önálló standja van, Dél-Koreához, Izraelhez vagy Törökországhoz hasonlóan, amelyek nagyon aktívak a katonai eszközök exportjában.

A hétfőn megnyílt négynapos találkozóra több mint kétszáz hivatalos delegációt és 100 ezer szakmai érdeklődőt várnak.
RMHU.

Zala
2 héten belül kész a gyár építése. . Átadják az RMnek. Ez profi munka volt. 10/10.

Várpalota
2 üzem építése indul be.

Airbus HU
Szintén június vége előtt megnyílik, bármit is jelentsen ez. :D

Vállról indítható fegyverek, amelyek gyártása "nagyon komoly opciót jelent Magyarországnak
RGW

500 kebabos verda
300 Gidrán
200 NMS

40 Gidránt szeptembertől barkácsolnak Kaposváron. Ez csak a kommunikációs platformok beszerelését jelenti.

Marad az eredeti terv. RM fejlesztésben, fegyverekkel készül a Gidrán - NMS többsége.
 
Palko Párizsban, remélem nem egyedül.
Úgy tűnik, hogy honvédségi gép nem járt arra. Persze használnak bérelt gépeket is, mert nincs elég Falcon. Ez egyik éppen hogy hazaért Amerikából, már ment is Rómába. A másik viszont sokkal izgalmasabb, mert úgy tűnik hogy épp Vidselben van és az egyik magyar Gripen is véletlenül valahol ott van. IRIS-T-re gyanakszom...
 
Úgy tűnik, hogy honvédségi gép nem járt arra. Persze használnak bérelt gépeket is, mert nincs elég Falcon. Ez egyik éppen hogy hazaért Amerikából, már ment is Rómába. A másik viszont sokkal izgalmasabb, mert úgy tűnik hogy épp Vidselben van és az egyik magyar Gripen is véletlenül valahol ott van. IRIS-T-re gyanakszom...
Persze, nem kell ilyesmihez privat gep. Az arra valo, amikor egy feltucat embert surgosen es nem feltetlenul nyilvanosan kell mozgatni.
Szepen felult egy ketoras jaratra es annyi.
 
500 kebabos verda
300 Gidrán
200 NMS
Szerintem az 350-150 lesz, netan 380-120 lesz. A Gidran joval tobb mindenre alkalmasnak tunik, pont azert mert pajta meretu (a' la @krisss :D)

Ha egyszer beut valamelyik projectem kemenyen, bulibol veszek egy fullos Gidrant, telepakolom kulso kamerakkal es azzal fogok Babodon offroadozni, real-time streamelve. :D :D :D
 
Megvettek vele kilóra. Jöhet belőle 2x44 (Tata és a többiek valószínűleg nem tiltakoznának kézzel-lábbal ellene, a romáknak meg had dagadjon a fejük). Az A7HU az jó lesz 2nd line macskának (ha már néhányan hiányolták a másodvonalbeli egységeket). :D
Ha az A7HU a másod vonal, akkor mi a T-72 meg az A4? :D
 
Ha az A7HU a másod vonal, akkor mi a T-72 meg az A4? :D
Jogos kérdés. A T-72 egyértelműen kohó. Ha egymás mellé teszed a KF-51-el, szerinted akar majd bárki is a 72-esbe ülni?

Az A4 egy érdekes téma. Variációk erre a témára:

1. További 44 A7+ -t rendelünk. Ebben az esetben a logika azt diktálja, hogy kell rájuk (A4) egy közepesen szemérmetlen összegű upgrade (mondjuk a RM Revolution pakja, ami számomra megint csak bejövős), mert ezzel még lövegcsere nélkül is kihúzhatnak kb. 15 évet 2nd line szerepben is a kiképzés mellett.

2. KF-51-et rendelünk. Ebben az esetben kérdésessé válik a létjogosultságuk, mert minek képezzünk harckocsizókat egy elavult platformon, ha a KF-51-re kerülve kvázi újra kell képezni őket? Nem lenne jobb eleve a Párducon képezni őket?

A helyzet az, hogy szar időpontra esik a haderő fejlesztésünk. Egyszerűen annyira rövid időintervallumokkal jönnek a haditechnikai újdonságok, hogy a 3-4 évvel ezelőtt megrendelt csúcs cuccok már "elavultnak" tűnnek. Persze tisztában vagyok vele, hogy ez erősen relatív, mert itt Közép-Európában az A7+ is egy nagyon ütős hk lesz. Egyébként bár a Párduc felé hajlok, az EMBT-től sem fordulnék el undorodva, ha arra kerülne a sor. :cool:

Szóval részemről a hungarian dream team összetétele:
-2x44 db KF-51 (vagy EMBT, velem lehet beszélni), tartalékosoknak az A7+, azA4-eket pedig visszadni a németeknek (ha pedig már kifizettük az árukat, akkor továbbadni őket, amíg érnek valamit).
-vagy 2x44 A7+ és 1x44 A4 a teljes RM Revolution upgrade csomaggal.

Bár a párhuzamos típus üzemeltetés nem a gazdaságosság netovábbja, a lengyelek típus kavalkádja (A4/A5/Abrams/K2PL/lesz még más is?) mellett mi a két hk típusos haderőnkkel csak ministráns fiúk lehetünk.
 
A helyzet az, hogy szar időpontra esik a haderő fejlesztésünk. Egyszerűen annyira rövid időintervallumokkal jönnek a haditechnikai újdonságok, hogy a 3-4 évvel ezelőtt megrendelt csúcs cuccok már "elavultnak" tűnnek.

Szerintem ez annyira nem igaz. A környéken most cserélik le a fegyvereket. Ezek döntően használt A4-esek és később azok upgrade csomagja vagy új építésű, az A7-essel megegyező szint lesz várhatóan. És ezek a mostani vásárlások a térségünkben itt lesznek 20 év múlva is, szóval nem lesznek a cicáink elavultak. (Középszerűek igen, mindig mondtam, hogy ne azzal számoljatok, hogy Ukrajnának lesz majd 2030 után 1000 db T-64-ese, Romániának egy halom TR-85-öse, Szerbiának 2-300 T-72-ese! Ezekhez képest elrettentő volt a mi Leopárd beszerzésünk, de ők is régen tudják, hogy elavultak a harceszközeik és cserélni kell.)

5-10 évig még biztosan nem lesz a környéken Eurotank meg társai, szóval nem értem az olyan pánik hangokat, hogy ezzel a demoval simán végig gyalulsz minden ma ismert Abramset és Leopárdot. Itt megint az időhorizont a lényeg, a kérdéses. Romániának lesz-e 300 Eurotankja az évtized végére? Ezt szerintem komolyabban ne elemezzük!

Viszont mik a kilátásaink 2040-re? Lesz egy csomó szomszédunk, akinek van jobb MBT-je, mint a mi jelenleg csúcskategóriás Leo2A7-ünk. Mit szeretnék erre reagálni? Leo2A7-ből vásárolok olyan mennyiséget, ami ellensúlyozni fogja az ő kisebb darabszámú minőségi fölényüket (és elkerülöm a párhuzamos üzemeltetés logisztikai rémálmát) vagy megteremtem a saját tank gyártás képességét? Igaza van mindenkinek, hogy a saját tank gyártás rizikós. (De még mindig jobb ezt, mint 1 zl Lynx120-at venni MBT tervezési tapasztalatok megszerzésére.)
Két modell van. Eddig az egyiket követtük. 40 évente a polcról vásároltunk biztonsági játékkal, mert megvásárolhattuk az épp legjobb modellt. Egyszer fizettünk, mint a katonatiszt. Utána 30-40 évig szartunk bele a fejlődésbe. És ehhez nem szükséges és káros a hazai hadipar, mert a 40-ből 30 évig nincs megrendelése. Ha a kor szintjének folyamatos követését akarjuk, akkor arra meg a hazai hadipar és a (társ)fejlesztésbe való beszállás az ideálisabb modell, mert akkor saját tulajdonként érdekeltek vagyunk a fegyvereink folyamatos szinten tartásában.

És ha nem világos, megint hozzá teszem, hogy ez mire gyártásba kerül, az apja, Papi bácsi sem fog ráismerni, annyit változik. Azért ennyi megrendeléssel hadd legyen már annyi lehetőségünk a kész típusba beleszólni, hogy ezek a Honvédség feltétel rendszerei, akkor ígérjük, hogy vásárolunk belőle, ha ezeket a nekünk szánt verzió teljesíti. (És itt óriási harc lesz arról, hogy a német potenciális megrendelés az jóval nagyobb és ők mit akarnak. De ezért kell tárgyalni. Ha nem hülyeséget kérünk és a többi érdeklődő ország 2/3-a is azt akarja, akkor korpásodni fog a németeknek is a haja, ők sem akarnak még egy kuriózum Pumát.)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Ha overpover tűzerőt akarunk akkor Panther de itt megtévesztő a design. Gyengébb lesz a mérete miatt mint a rivális.
A méret a megtévesztő, nem a design.
A designból ne indulj ki!
Az változni fog!
img-17.jpg

Rheinmetall-Lynx-KF41_01-800x534.jpg
 
Ipari hőkamerákon még az is jó.
Ne vicceljunk mar. Hasznaltam mar hokamerat (full studiok kiepitesenel - en csak terveztem a layoutot, networkot, electric load dsitributiont etc, meg kellett nezni, mi a banat van a falakban), szo nem volt ilyen latencyrol. Igaz, azokat a GC hozta, nem tuntek olcsonak.