Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Szeretném jelezni, hogy a fórumtárs tőled idézett! :rolleyes:
Szeretném jelezni, hogy az egy 2017-ews komment volt, amikor vonalvastagságnyi volt a napáram itthon. Talán 2%.
Ma ez már a nevetséges 7%, de inkább alatti arányt is kötelező átvétellel, támogatott áram és Paks visszavételével érték el.
Ezek a fantasztikus eredmények?

Előre megmondtam, hogy ez lesz.
Manfred meg annyak a balfasz oldalnak az egyik szerzője, ezzel fényezi magát.
 
WTF???

Azért ez a baleset érdekes, maradjunk annyiban.

Ma mar a covid is laborszökevényre hajaz, pedig anno fóliasapkás volt, aki ilyenre gondolt vagy kérdést tett fel.


De lapozzunk.

Elmondhatod sokszor, csak nem igaz.
Nézzük mit mond a MOL, de lehet te jobban tudod.

10,8 millió tonna elméleti kapacitású Adria vezeték szolgálja ki,

Itt emeljük ki az elméleti kapát.

A vezetékrendszer nagyon ügyes, ahogy az 1978-ban átadott (vagyis szintén nem mai csirke) Adria vezeték útjába eső finomítók (a horvát Rijeka, a bosnyák BosanskiBrod, a szerb Pancsova) kiveszik a maguk anyagszükségletét, úgy szűkül a vezeték

Sajnos van azonban egy kifejezetten szűk szakasz, a Sisak-Virje etap Horvátországban, amely meghatározza az éves 10,8 millió tonna elméleti kapacitást (ezt még a karbantartások, csőgörényezések, hibajavítások csökkentik), a baj csak az, hogy az itt szükséges 210 millió eurós bővítési munka horvát hatáskör. És a hazai szakaszon is szükséges mintegy 30 millió eurónyi fejlesztés.

Ehhez jön a tengeri szállítási probléma, amit említettél, a finomítói gondok, hisz elsősorban orosz tengeri olaj kellene. És ennek kellene ellátni részben akkor Csehszlovákiát is.

Nem, de köszönöm a kérdést.



Telexet idéztem, hogy vilagnézetileg kóser anyag legyen.
Inkább én válaszolok Molni barátunk helyett a fölösleges feszültségek elkerülése végett.

Az adriával az a fő probléma ahogy molni írta, hogy nem tudjuk milyen nyersolaj keverékek kerülnének bele!
Jelenleg az orosz olajnak nem csak az az előnye hogy olcsóbb, hanem egy egyenletes minőségű nehéz urali olaj keverék jön a hangsúly az egyenletes minőségen van. A Dufi -t erre a keverékre optimalizálták és a kihozatalra van belőve a kereskedelem is (benzin, dízel,egyéb fehér termékek stb) Ha az adrián kellene mindenféle olajat amit találunk összevásárolni mind technikai mind pedig kereskedelmi oldalról kibaszott nehéz helyzetbe kerülne a mol és az ország is! Nem tudnánk soha milyen olajat tudunk venni és abból mennyi dízel és mennyi benzin és egyéb jönne ki sarkosan. Ha tudnánk venni és folyamatosan érkezne is!
A gáznál is nem csak a gáz a lényeg hanem az oroszok ingyen ki is egyenlítenek (a kért nyomást biztosítják) ez is fontos tényező!

Tehát összeségében kell vizsgálni a dolgot nem pedig elméleti kapacitásokra és egyéb wikis infókra kell a vágy vezérelt nyugati belpesti bőcsészek faszságait alapul venni.
 
Mi történik? Egyszerű az arabok átveszik az eu üzletet és átadják az oroszoknak az ázsiai piacot. Mindegyik röhög a hülyéken!
Ez nem ilyen egyszerű, azt nézd meg, hogy kinek, kivel vannak a legjelentősebb gazdasági kapcsolatai, különösen import terén az olajtermelők közül. A másik oldalon meg ott van a fizetőképes kereslet kérdése, minél kisebb, annál inkább preferálni fogják az alacsonyabb árat. Na, abba az irányba mozdulnak most el szívesen! Ez természetesen kedvez egy nagyobb átrendeződésnek a jelen helyzetben, szinte szükségszerűen történik meg. Se az oroszoknak nem kell aggódniuk, hogy el tudják adni az olajukat a kurrens trendeknél némileg olcsóbban, se az araboknak, hogy sokkal drágábban!
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Na ismét látjuk az angolszászok összeomlását, hogy veszítik el a világpiac irányítását pl olajban.
Mi történik? Egyszerű az arabok átveszik az eu üzletet és átadják az oroszoknak az ázsiai piacot. Mindegyik röhög a hülyéken!

Kína, India bármennyi energiahordozót fel bír szívni, Föld lakosságának közel feléről beszélünk.
Ráadásul a gazdaságukat is megpörgeti ha olcsóbban többhöz jutnak, ami miatt még többre lenne szükségük.

Nem véletlenül nyilatkozta 1 hónapja Wang Yi történelmi útján (először járt kínai külügyminiszterként Indiában), hogy Ázsia évszázada következik.
 
 
Bejelentették: 103 milliárdos EU-s helyreállítási pénzből fejlesztik a magyar villamosenergia hálózatot

Két nagy uniós helyreállítási pályázat eredményét is bejelentették ma, amelyek a magyar villamosenergia-hálózat fejlesztését segítik összesen 103 milliárd forintos kerettel és amelyek segítségével jóval több megújuló energiás kapacitást tud majd befogadni a magyar elektromos ellátórendszer
 
Bejelentették: 103 milliárdos EU-s helyreállítási pénzből fejlesztik a magyar villamosenergia hálózatot

Két nagy uniós helyreállítási pályázat eredményét is bejelentették ma, amelyek a magyar villamosenergia-hálózat fejlesztését segítik összesen 103 milliárd forintos kerettel és amelyek segítségével jóval több megújuló energiás kapacitást tud majd befogadni a magyar elektromos ellátórendszer
Hurrááá!
Akkor ugye bővítik a vezérelhető fogyasztók körét???
Ugye???
 
A Gazprom 40%-kal csökkenti az Északi Áramlat 1-en Németországba áramló gáz mennyiségét egy elkésett szervíz miatt. Közben azzal vádolja a Siemenset, hogy az ők hibájuk, mert a hozzuk szervízre elküldött berendezéseket nem küldték vissza.
 
Várható volt. Bár mivel elsőre minimálisnak tűnik a kár, ez csak figyelmeztetés volt.

Viszont. Szorul a hurok.
A Barátság még megy, de az ukrik szóltak nem fog örökké.
(Az oroszok eddig 2035e se érnek el.)

Schwechat.
Volt vmi gebasz a karbantartás alatt. Véletlen?? Én ezekben a mesékben már nem hiszek. Az OMV-nek csak becslése van, mikor javul meg.
Az osztrák és magyar stratégiai tartalékot fel kellett szabadítani. Valszeg nálunk jóval kevesebbet, mint a szomszédban. Nekünk elvileg 90-100 napos tartalék van. A napi fogyasztás 20%-a esik ki az OMV miatt, ezért akár 400-500 napig bírjuk a schwechati leállást, ha jön a Barátság.

Elvileg aug 31 ig a 60%-át, oktober végéig a 100%-át a magyar tartaléknak megígérte, hogy viaszatölti az OMV. Reméljük. Jó lenne ha augusztusban már menne teljes kapán Schwechat, mert augusztusban rendszeres és már halasztott karbantartásra leáll Batta.

Ha augusztusban nem megy Schwechat és nem kezdik el a stratégiai készletet visszatölteni, ősz elejére xarban a haza.

Ha lerobbantják a vezetéket, akkor is. Azonnal bővíteni kell az Adriát a karcsú horvát szakaszon!!! Ha erre nincs EU pénz, nincs értelme az EU-nak!!!
Tehát Schwechat kifongott, Barátság megrobbantva, Batta pedig 2 hétre 6%-on üzemel.

Mindezv1 hónapon belül. Folyt kövi Adria. De ezek csak véletlenek.

Tűz volt a Mol százhalombattai finomítójában, leállt egy üzem​

 
Tehát Schwechat kifongott, Barátság megrobbantva, Batta pedig 2 hétre 6%-on üzemel.

Mindezv1 hónapon belül. Folyt kövi Adria. De ezek csak véletlenek.

Tűz volt a Mol százhalombattai finomítójában, leállt egy üzem​

Nah b+

Tehát Schwechat kifingott, Barátság megrobbantva, Batta pedig 2 hétre 60%-on üzemel
 
Tehát Schwechat kifongott, Barátság megrobbantva, Batta pedig 2 hétre 6%-on üzemel.

Mindezv1 hónapon belül. Folyt kövi Adria. De ezek csak véletlenek.

Tűz volt a Mol százhalombattai finomítójában, leállt egy üzem​

Az ugye megvan, hogy elhalasztották a TMK? Na, mit történik, ha egy rendszert a névleges üzemén túl viszel?
A kontózásod gyerekes.
 
Elektromos autó töltés engedélyezett? Utolsó emlékeim szerint csak fix bekötésű dolgok működhetnek vele.

Pont ez jutott nekem is eszembe, hogy engedélyezni kéne a vezérelt áram konnektorból vételezésének lehetőségét. Simán lehet, hogy sokan pl. a heti porszívózást is onnan intéznék, vagy millió egyéb más házkörüli dolgot.