Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

És az olaszok szerinted hogyan kapják a gázt? Azonkívül a német miniszter miben nem hisz? A kompresszállásban a csővezetékes szállításhoz? Mondjuk az energievende után ez nem meglepő, persze, hogy nem hisz benne, hiszen semmit sem tud semmiről.

Abban, hogy zajlik Szentpéterváron egy gazdasági fórum, ahol Ázsia első nap felvásárolta a teljes orosz élelmiszer, gáz, olaj... termelést magának.
Még olyan nyugat szemében semmi országok is, mint Afganisztán, lekötött 2 millió tonna búzát.
 
Az ugye megvan, hogy elhalasztották a TMK? Na, mit történik, ha egy rendszert a névleges üzemén túl viszel?
A kontózásod gyerekes.
Nem elmaradt csak átütemezésre került kérem szépen!
Kockázatelemezve a lehetőségeket.
Amúgy is évek óta megy a fűnyírózás...
Láttam a helyszínt, mázli is volt benne.
Le a kalappal a műszaknak aki eloltotta.
Mostbpersze megy a szardobálás.
Meg a felelős keresése
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani
Látjátok ezek a lényeges dolgok ami műszaki alapokon megy. Tehat úgy lesz ahogy gondoltam, egyre jobban terhelik vissza a jamal mezőt. Nagyon kemény lesz a tel, mert egy gázmezőt ujra termelesbe állítani is idő! És meg ha akarjak se fogjak tudni csak hónapok múlva az oroszok a gaz mennyiséget vissza állítani EU fele. Ezért nagyon fasza a mi déli aramlatunk!
 
A Gazprom 40%-kal csökkenti az Északi Áramlat 1-en Németországba áramló gáz mennyiségét egy elkésett szervíz miatt. Közben azzal vádolja a Siemenset, hogy az ők hibájuk, mert a hozzuk szervízre elküldött berendezéseket nem küldték vissza.
Itt irnak erről:

“Due to the sanctions imposed by Canada, it is currently impossible for Siemens Energy to deliver overhauled gas turbines to the customer,” the company said.

“Against this background we have informed the Canadian and German government and are working on a viable solution.” (Reporting by Christoph Steitz; Editing by Jan Harvey)"

Szóval a Kanada által bevezetett szankciók miatt nem tudnak szállítani. Bővebben nem fejti ki, de gondolom valami import alkatrész Kanadából?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Szia,

Biztos vagy benne, hogy valoban ekkora viztorony kapacitasok vannak?
En eddig azt hittem, hogy folyamatosan mennek a szivattyuk a legtobb helyen, mert a mai igenyeket 1-2 orara sem elegitik ki a viztornyok.
De termeszetesen meggyozheto vagyok az ellenkezojerol (sot, kifejezetten orulnek neki :)).
Budapesten nagyjából azt hiszem a napos csúcsfogyasztás 25%-a van víztározóban, és itt az a jellemző hogy egy tározó egy zónának a magas tározója, egy magasabb másiknak pedig szívó oldali medencéje. (ez nem mindenre igaz persze)
A víztározónak sok célja van, az egyik hogy a nyomástartáshoz nem kell mennie folyamatosan minden szivattyúnak (vannak kis vízművek, ahol természetesen a szivattyú tartja a nyomást, sőt ez kezd elterjedni egy ideje a modernebb szivattyúk miatt), és ehhez éjszaka (amikor olcsóbb az áram) töltik fel őket. Van még kiegyenlítő funkciója is (nem a csúcsfogyasztásra kell méretezni a víztermelést), és persze általában benne van a tűzoltóvíz tartalék is.
 
36.49%
de a fogyasztáshoz viszonyított arány nekünk alacsonyabb tültöttséggel is kb ugyanakkora mint nekik a magasabb töltöttségi arányal. (nagyobb a tároló kapacitásunk a fogyasztásunkhoz viszonyítva)
Viszont most már a szerbeknek is tárolunk, azt a mennyiséget szerintem le kell vonni a sajátunkból.
 
Nem is a csőhálózatra gondoltam elsősorban, hanem az LNG-re azt hiszem talán tegnap jelentették be a németek, hogy azonnal hatalmas LNG tároló és fogadó infrastruktúra építésébe kezdenek...Amerika pl már nagyon szeretné az Oroszokat kiszorítani, vagy legalábbis minél nagyobb szeletett kihasítani a piaci részesedéséből, és a világ legnagyobb jelenlegi LNG kitermelője Katar is képes Európában szállítani, persze az ár már más kérdés....
Ennyire lehet bízni az USA gázszállításában:
"Az Egyesült Államok nem tud elegendő LNG gázt szállítani Európának
Az üzemeltető arról számolt be, hogy az exportterminál körülbelül három hónapig nem üzemel.
Európában a kínálat visszaesése június végén lesz érezhető. A tankerek pedig két hét alatt jutnak el az USA-ból Európába."

 

Hozzátette, a magyar ellátás döntő többsége Ausztrián, illetve Szerbián keresztül érkezik Magyarországra. Ausztria felől naponta 12-14 millió köbméter között, Szerbia felől 10-16 millió köbméter között érkezik gáz, és folyamatos a beszállítás Szlovákia és Horvátország felől is.


Kérdés.
Ugye az Ausztrián keresztül érkező gáz is orosz. Nah, most azt nem érinti az NS1 részleges lezárása vagy más vezetéken át jön?
 

Hozzátette, a magyar ellátás döntő többsége Ausztrián, illetve Szerbián keresztül érkezik Magyarországra. Ausztria felől naponta 12-14 millió köbméter között, Szerbia felől 10-16 millió köbméter között érkezik gáz, és folyamatos a beszállítás Szlovákia és Horvátország felől is.


Kérdés.
Ugye az Ausztrián keresztül érkező gáz is orosz. Nah, most azt nem érinti az NS1 részleges lezárása vagy más vezetéken át jön?
Testvériség testvér!:D
 
Nah, végre! Már azt hittem olyan töketlenek az oroszok, hogy a szlovákok bűntetlenül fegyverezhetik fel Ukrajnát. Mondanám, ha nem tudnám ettől még magasabb lesz a gázár és mi is szivunk mint a torkosborz.

Csütörtökön az SPP arról adott tájékoztatást, hogy

a Gazprom Export információi alapján a gázszállítás körülbelül 30 százalékkal lesz alacsonyabb, jelenleg viszont már 50 százalékos a kiesés.
Szlovákia gáztározóiban jelenleg az ország éves fogyasztásának közel egyharmadát kitevő mennyiség érhető el.
 
Az ugye megvan, hogy elhalasztották a TMK? Na, mit történik, ha egy rendszert a névleges üzemén túl viszel?
A kontózásod gyerekes.
Ha egy vegyipari komplexben nincs naponta 2-3 tűzoltó vonulás, akkor azt jelenti, hogy az üzem le van zárva.

Tűz bárhol lehet. Ilyenkor leállítják az adott egységet, majd beindul a kár felmérése. Kimennek az anyagvizsgálók és elindul a replikázás, keménység mérése. Ebből próbálják felmérni, hogy mennyire lett az anyag pofán vágva, majd ezek ismeretében jön egy fitness-for-service jellegű szilárdság számítás. Ez simán megvan 1-2 hét, majd egy ismételt nyomáspróba, szárítás, karimákon a csavarok, tömítések cseréje és már a harmadik hétnél tartunk. Aztán ha valami armatúrát is megcsapott a láng (mondjuk egy DN300-as szelepet sem egy nap leakasztani), akkor tovább csúszik.

Teljesen igazad van, semmi konteó nincs ebben. Évente 25-30 ilyen eset van. Minél öregebb egy krakkolóüzem, annál nagyon az esély.

Schwechat-nál folyamatos karbantartás van. Vannak részek, amikhez nem férsz hozzá, csak akkor, amikor leállás van. A sugárcsövek, reformercsövek alapjáraton 8-900°C. Bármi kezd gallyra menni a környékünkön, csak akkor derül ki, amikor hozzáférhető, ezért lutri a steam cracker karbantartása (ezért van bent nálunk 2). Gyakorlatilag az összes korróziós tönkrementeli lehetőség adott egy ilyen rendszerben. Viszont ez a vegyipar lelke, minden innen jön, ezért nagyon nem szeretik lekapcsolni...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby