KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Google fordítóval:

"Embraer C-390M a Holland Királyi Légierő számára

2022. június 16-án a holland védelmi államtitkár, Christophe van der Maat a képviselőháznak írt levelében közölte, hogy a Koninklijke Luchtmacht (KLu, Holland Királyi Légierő) C-130H/C-130H-30 Hercules szállító repülőgépek utódját az Embraer C-390M Millenniumban találták meg.

A Scramble Magazine 2022. június 1-jén számolt be a holland védelmi jegyzetről, ahol a Hercules pótlását nevezték meg egy plusz repülőgéppel kiegészítve.

Míg eredetileg úgy gondolták, hogy a Super Hercules lett volna a legkézenfekvőbb helyettesítő repülőgép, ez akkor vált ércesen egyértelművé, amikor a holland hadseregen belüli pletykák az Embraer (K)C-390 Millennium szállító repülőgép lehetséges preferálására utaltak.

Az eredeti terv 4 új repülőgép beszerzéséről szólt, amelyből mostanra 5 lett. A KLu-n belül több repült órára van szükség, és a 2400-ról 4000 repült órára történő bővítéssel az egységeket jobban és gyakrabban lehet támogatni. Hollandia is hozzájárul az európai hiány pótlásához. A további szállítási kapacitás a katasztrófahelyzetekre való gyors reagálásnak is kedvez.

A Millennium kiválasztásának hivatalos indoklása szerint ez a repülőgép jobbnak bizonyult, mint a C-130J Super Hercules. Például a C-390M rendelkezésre állása magasabb, a szállító repülőgép számos üzemeltetési és műszaki követelmény tekintetében jobban teljesít, és kevesebb karbantartást igényel. Ráadásul a C-390M már négy repülőgéppel is teljesíteni tudja a 2400 repült órában meghatározott minimumkövetelményt. A C-130J-nek ehhez öt repülőgépre van szüksége. Az információk szerint az első C-390M Millenniumot várhatóan 2026-ban szállítják le."
 
De felkeszulnek, mert ezek hasznalt olasz gepek. Az uj gepek beszerzese huzodik, mert eloszor fightereket stb akarnak, kozben viszont, ahogyan a cikk is helyesen ramutat, a hat Transportflygplanet TP84 (= Hercules 130H) lassan ~60 eve repul, az egyik legoregebb rampas flotta a svedeke. Nagyon takarekosan, gondolom, meg elrepkedhetnenek, a sarkanyban van meg nemi ido, de a felujitas-modernizalas mar nem eri meg, igy gyorsabban lecserelnek 2-3 gepet, o'ccoer', modernebb hasznalt verziot (mondjuk az olasz maintenance kultura nem kicsit mas, mint a sved, szerintem lesz ott meglepetes majd eszakon. :D)

Ami a Milleniumot illeti, az en konteom tovabbra is egy Saab-Embraer-Aero (brazil-sved-magyar-cseh) konteo, cseheknel marad az Aero gyar meg a Gripen szerviz, viszont Magyarorszagon lesz a Millenium szervizkozpont, plusz valamit kap a Gripenhez is beszallitonak (pl szoftverek, EW teren stb.) A hollandok szokas szerint probalnak villantani - egykori kolonialista-imperielista orszagkent nekik fix maniajuk, hogy ok is katonai hatalom, plane a nemetek arnyekban -, en kisse szkeptikus vagyok ott, mert az amerikai lobbi ott nagyon eros (LM), de mivel mar igy is lehuzzak roluk a gatyat is az F-35-tel, elkepzelheto, hogy ez atmegy es oda megy a kovetkezo 4-5 Millenium utanunk... en csak azt remelem, legalabb a harmadikat berendeljuk meg...
 
Azt szeretném megkérni, hogy most légyszi @formosa1 fejtsd ki a véleményedet az áruló rohadékokról. :hadonaszos:
:oops: :D

Más: Felkészülnek a svédek!
Nem tudom, hogy milyen "áruló rohadékokról" beszélsz...

Ha a Scramble Magazine hírére gondolsz, akkor azt mondom, hogy várjuk ki a végét. Annál is inkább, mert nem 50, hanem csak 5 gépről van szó, tehát a program épp úgy sz@rban van, mint eddig...

A svédek felkészüléséről Terminátor már beszámolt. Olvasd el, mert ha nem, akkor "visszatér" - aminek nem fogsz örülni...!!! :) :) :)
 
Ha a Scramble Magazine hírére gondolsz, akkor azt mondom, hogy várjuk ki a végét.
A lényeg ettől függetlenül gyöngy betűkkel le van írva:

"A Millennium kiválasztásának hivatalos indoklása szerint ez a repülőgép jobbnak bizonyult, mint a C-130J Super Hercules. Például a C-390M rendelkezésre állása magasabb, a szállító repülőgép számos üzemeltetési és műszaki követelmény tekintetében jobban teljesít, és kevesebb karbantartást igényel. Ráadásul a C-390M már négy repülőgéppel is teljesíteni tudja a 2400 repült órában meghatározott minimumkövetelményt. A C-130J-nek ehhez öt repülőgépre van szüksége."
:p
 
A lényeg ettől függetlenül gyöngy betűkkel le van írva:

"A Millennium kiválasztásának hivatalos indoklása szerint ez a repülőgép jobbnak bizonyult, mint a C-130J Super Hercules. Például a C-390M rendelkezésre állása magasabb, a szállító repülőgép számos üzemeltetési és műszaki követelmény tekintetében jobban teljesít, és kevesebb karbantartást igényel. Ráadásul a C-390M már négy repülőgéppel is teljesíteni tudja a 2400 repült órában meghatározott minimumkövetelményt. A C-130J-nek ehhez öt repülőgépre van szüksége."
:p
A hivatalos indoklásból sajnos kimaradt az "elvileg" szócska. A Millennium berepülése és a tesztelés nagyrészt már befejeződött, de nagy kérdés, hogy a gép a mindennapok gyakorlatában tudja-e a a berepülésen "kipipáltakat. - Például a civil B737 MAX berepülései problémamentesen sikerültek, de a későbbi szolgálatban lepottyant 2 gép is...

A Millennium szolgálatához pedig hozzá tartozik, hogy bizonyítania kell még háborús helyzetben is...
 
Például a civil B737 MAX berepülései problémamentesen sikerültek, de a későbbi szolgálatban lepottyant 2 gép is...
A brazil légierő gépei üdvözletüket küldik. Nem értik milyen "berepülésekről" beszélsz... :D
A Millennium szolgálatához pedig hozzá tartozik, hogy bizonyítania kell még háborús helyzetben is...
Ird le pontosan, mi az a "háborús helyzet" amiben bizonyitania kell.
 
Látszik, hogy a hollandok nem olvassak ezt a fórumot - akkor tudnák, hogy ez a gép gagyi! :D

Örülök, lesz még egy felhasználó a kontinensen - lassan össze lehet rakni egy értelmes (gazdaságos) európai szervíz-bázist erre mennyiségre. Még 1-2 országot húzzanak be EMEA régióban! ;)