KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Az airportal is lehozta a holland hírt.
Az a Liteningre hasonlító konténer miért van a cikkben lévő képen látható gépre felszerelve?
Nem hinném, hogy ezzel eregetnek GBU-kat. Vagy a load master dobálja a nyitott rámpáról? :oops:
 
K

kamm

Guest
Az airportal is lehozta a holland hírt.
Az a Liteningre hasonlító konténer miért van a cikkben lévő képen látható gépre felszerelve?
Nem hinném, hogy ezzel eregetnek GBU-kat. Vagy a load master dobálja a nyitott rámpáról? :oops:
Alul?
 
  • Tetszik
Reactions: nagyoncivil

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 536
132 426
113
Szinte biztos, ugyanis bevették a brazil marketinget. És még az sem tűnik fel nekik, hogy már a brazil légierő is lemondott néhány gépről...
Amúgy műszakilag mi a rossz ebben a gépben szerinted?
Az oké, hogy csóró ország csóró cége nem tud olyan supportot biztosítani mint a nagy, de amúgy milyen mutatója van ami nem állja meg a helyét szerinted?

Komoly vàlaszt szeretnék nem röhögést ha lehetséges
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Amúgy műszakilag mi a rossz ebben a gépben szerinted?
Az oké, hogy csóró ország csóró cége nem tud olyan supportot biztosítani mint a nagy, de amúgy milyen mutatója van ami nem állja meg a helyét szerinted?

Komoly vàlaszt szeretnék nem röhögést ha lehetséges
Az EMBRAER azért nem kis cég..... Az a gubanc, hogy a legyártandó gépek darabszáma az egyenlőre nagyon alacsony.... Az eredeti tervek alapján önmagában a Brazil légierő többet rendelt volna, mint a mostani darabszám a Holland rendeléssel egyetemben. Elvileg talán még a Csehek részéről volt talán szándék rendelésre? A nagy európai légierők közül a Britt, a Német a Francia és az Olasz már berendelt a C130 J verzióból, így ők kiestek. A Spanyol légierő az AIRBUS A400 mellett tette le a voksát, a Törökök úgyszintén. A darabszám azért lenne lényeges, mert az egy egységre eső fajlagos support költségek nőnek így meg...... Tehát marketing és eladás.....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Az EMBRAER azért nem kis cég..... Az a gubanc, hogy a legyártandó gépek darabszáma az egyenlőre nagyon alacsony.... Az eredeti tervek alapján önmagában a Brazil légierő többet rendelt volna, mint a mostani darabszám a Holland rendeléssel egyetemben. Elvileg talán még a Csehek részéről volt talán szándék rendelésre? A nagy európai légierők közül a Britt, a Német és a Francia már berendelt a C130 J verzióból, így ők kiestek. A darabszám azért lenne lényeges, mert az egy egységre eső fajlagos support költségek nőnek így meg......
Most sikerült visszamondani a haterek promó anyagát!
Olvasd el még egyszer, hogy mire válaszoltál, és rájössz, hogy mit néztél el!
Különben ez is elég komoly bullshit!
A gép tervezésénél az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy ahol csak lehet, ott civil technikát alkalmazzanak.
A legkomolyabb supportot igénylő tétel a hajtómű, konkrétan egy igen elterjedt civil típus.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 536
132 426
113
Az EMBRAER azért nem kis cég..... Az a gubanc, hogy a legyártandó gépek darabszáma az egyenlőre nagyon alacsony.... Az eredeti tervek alapján önmagában a Brazil légierő többet rendelt volna, mint a mostani darabszám a Holland rendeléssel egyetemben. Elvileg talán még a Csehek részéről volt talán szándék rendelésre? A nagy európai légierők közül a Britt, a Német a Francia és az Olasz már berendelt a C130 J verzióból, így ők kiestek. A Spanyol légierő az AIRBUS A400 mellett tette le a voksát, a Törökök úgyszintén. A darabszám azért lenne lényeges, mert az egy egységre eső fajlagos support költségek nőnek így meg...... Tehát marketing és eladás.....
Azért kérdeztem, hogy műszakilag mert a support és darabszám részét értem és elfogadtam eddig is a mondanivalójànak.

Viszont műszaki mutatóiban hol van olyan dolog ami nem megfelelő?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
egy éppen csak kész gép. hogy még nem áll nagy számba rendszerbe vagy nincsenek tömegével berendelve nem kell csodálkozni. a típusnak ráncfelvarrással még minimum van 30 éve...
Szerintem van egy csomo potenciális jelölt távolkeleten közelkeleten és afrikába is... c130 ból a H széria helyett 5-10 éven bellül váéltótípus utánn kell nézni.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 650
5 706
113
egy éppen csak kész gép. hogy még nem áll nagy számba rendszerbe vagy nincsenek tömegével berendelve nem kell csodálkozni. a típusnak ráncfelvarrással még minimum van 30 éve...
Szerintem van egy csomo potenciális jelölt távolkeleten közelkeleten és afrikába is... c130 ból a H széria helyett 5-10 éven bellül váéltótípus utánn kell nézni.
Na ebben mi volt vicces te agyhalott?
 
W

Wilson

Guest
Szinte biztos, ugyanis bevették a brazil marketinget. És még az sem tűnik fel nekik, hogy már a brazil légierő is lemondott néhány gépről...
Na de formosa ezt te sem gondolhatod komolyan, a hollandok nem hülyék,hogy több évtizedes C-130-as üzemeltetés után csak úgy a brazil marketing hatására döntsenek a C-130-s helyett a KC-390 melett...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 873
82 447
113
Na de formosa ezt te sem gondolhatod komolyan, a hollandok nem hülyék,hogy több évtizedes C-130-as üzemeltetés után csak úgy a brazil marketing hatására döntsenek a C-130-s helyett a KC-390 melett...
Nekem az a furcsa, hogy az amerikaiak ezt "megengedik" a hollandoknak, amikor állítólag Európán nagy a nyomás hogy amerikai fegyvert kell venni...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
egy éppen csak kész gép. hogy még nem áll nagy számba rendszerbe vagy nincsenek tömegével berendelve nem kell csodálkozni. a típusnak ráncfelvarrással még minimum van 30 éve...
Szerintem van egy csomo potenciális jelölt távolkeleten közelkeleten és afrikába is... c130 ból a H széria helyett 5-10 éven bellül váéltótípus utánn kell nézni.
A "csomó potenciális jelölt" nagy része a C-130J-t fogja választani, mert úgy alig kell költeni az átképzésre. Mások spórolásból olcsóbb és kisebb gépet vesznek, így alig 1-2 jelölt marad, aki majd nagyobb gépet vásárol, minimális mennyiségben...

Szóval a Millennium "még 30 éve" nem lesz 1 sétagalopp az alacsony mennyiségből adódó magas árak miatt...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A "csomó potenciális jelölt" nagy része a C-130J-t fogja választani, mert úgy alig kell költeni az átképzésre. Mások spórolásból olcsóbb és kisebb gépet vesznek, így alig 1-2 jelölt marad, aki majd nagyobb gépet vásárol, minimális mennyiségben...

Szóval a Millennium "még 30 éve" nem lesz 1 sétagalopp az alacsony mennyiségből adódó magas árak miatt...
én elfogadom a véleményed majd az idő eldönti.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
A "csomó potenciális jelölt" nagy része a C-130J-t fogja választani, mert úgy alig kell költeni az átképzésre. Mások spórolásból olcsóbb és kisebb gépet vesznek, így alig 1-2 jelölt marad, aki majd nagyobb gépet vásárol, minimális mennyiségben...
Sokkal kevésbé tűnnél röhejesnek, ha nem pont most rendelnének belőle a hollandok 5 gépet, miközben Hollandia évtizedről évtizedre megkapja az amerikai hadiipar légi tagozatának hivatalos szponzorációs versenyén a gyémánt öri-bari nagydíjjat. :cool:
:D
Tudod a gyásznak 5 állomása van. Te még a legelső a "tagadás" fázisában vagy.
Hidd el, vagyunk itt páran, aki minden percét végigélvezzük a vergődésednek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Amúgy műszakilag mi a rossz ebben a gépben szerinted?
Az oké, hogy csóró ország csóró cége nem tud olyan supportot biztosítani mint a nagy, de amúgy milyen mutatója van ami nem állja meg a helyét szerinted?
Ezt kérdezd a braziloktól, akik hallgatnak a hibákról és a gyermekbetegségekről, melyek ki sem derülnek, mert eddig csak hazai piacra gyártották ezt a szállítógépet.

Tényleg mutass nekem 1 olyan új fejlesztésű katonai típust /lehet vadászgép vagy heli is/, mely hibák nélkül elsőre "tökéletesen" működik! Érdekes, a már exportra termelő világhírű gyártók képtelenek olyat gyártani, csak 1 brazil és néhány kínai cég, ahonnan nem jut ki információ és ahol /még/ nem dolgoznak exportra...

Te tényleg elhiszed, hogy csak a brazilok és a kínaiak tudnak hibátlan gépet produkálni...?!? Mert ha igen, akkor az elvtársaiddal Savonarola módjára rakjatok máglyát Adidas, Nike és Boss cuccaitokból, majd rohanjatok a kínai piacra hibátlan és óccó dolgokat venni...!!!

A másik lehetőség, hogy vártok pár évet, majd hallgatjátok a portugálok, a magyarok és a hollandok jajgatását...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 536
132 426
113
Ezt kérdezd a braziloktól, akik hallgatnak a hibákról és a gyermekbetegségekről, melyek ki sem derülnek, mert eddig csak hazai piacra gyártották ezt a szállítógépet.

Tényleg mutass nekem 1 olyan új fejlesztésű katonai típust /lehet vadászgép vagy heli is/, mely hibák nélkül elsőre "tökéletesen" működik! Érdekes, a már exportra termelő világhírű gyártók képtelenek olyat gyártani, csak 1 brazil és néhány kínai cég, ahonnan nem jut ki információ és ahol /még/ nem dolgoznak exportra...

Te tényleg elhiszed, hogy csak a brazilok és a kínaiak tudnak hibátlan gépet produkálni...?!? Mert ha igen, akkor az elvtársaiddal Savonarola módjára rakjatok máglyát Adidas, Nike és Boss cuccaitokból, majd rohanjatok a kínai piacra hibátlan és óccó dolgokat venni...!!!

A másik lehetőség, hogy vártok pár évet, majd hallgatjátok a portugálok, a magyarok és a hollandok jajgatását...
Sosem állítottam ilyet, hogy hiba és gyermekbetegség mentes lenne a gép. Főleg, hogy nem is óccó. Ami nagy előny az a kiforrott és bejáratott hajtómű de ezen kívül sötét ló.

Csak egyelőre nincs semmi konkrétumod és igazából a nyers technikai paramétereit és képességeit tekintve jó gép lehet (!) és én veled ellentétben nem temetek semmit ideológiai alapon (mivel az is tiszta, hogy ha semmi közünk nem lenne a géphez akkor tizedennyire sem lennél ellenséges vele) amíg nincs rá bizonyíték, ha jajjgatni fogunk megkövetlek isten bizony. (Ha meg nem elvtársaznál azt tudnám értékelni)