KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Arábiában nem lóg semmi, mert ők GYÁRTANI akarnak. - Ez kiderült akkor, amikor még az Antonovval akartak üzletet kötni...

Indiában hasonló a helyzet, amibe az Embraer és Brazília nem fog belemenni...!!!
.
.
Végülis volt ez forditva is, a brazil is csak úgy vett Gripen-E-t, hogy helyi összeszereléssel kapják, szóvál lehetnek megértőek ha forditva is felmerül ugyanez. Másrészt ha az arabok pár lemezt önállóan vágnak, hajlitgatnak, de a lényeget Braziliából kapják dobozokban, és csak összeszerelik, azzal nagyobb darabszám esetén Brazilia nem jár rosszul.
.
India kapcsán a helyi Rafale gyártással az volt az egyik fő gond, hogy az indiaiak ugyanazokat a garanciás feltételeket akarták a helyileg összemókolt gépekre, mint a full francia gyártásúakra, és a franciák ebbe nem akartak belemenni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bolsonaro bukik, eselye nincs. Hallgass Greenwaldot, istentelenul elqrta a jarvanyt, biztosan menni fog.
A járvány idején ezt már én is leírtam, de akkor még csak vigyorgó jeleket kaptam...

Most meg már bárki követheti. - De bárki jönne a helyére, az sem fog szaúdi vagy indiai gyártással "öngyilkosságot elkövetni"...!!!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113

Az indiaiaknak nagy szükségük van a kapacitásokra. C-17-ből nem tudtak eleget venni.
A jóval kisebb C-295-ből részben otthon gyartva beszereztek 56-ot, a közelmúltban, de a kettő között egészen sokat tudnának még hasznosítani!
Én még várok az araboktól is egy komolyabb rendelésre.
Szaud-Arábiának még talán most is lóg a levegőben 15db A400M, de mivel a németek megmakacsolták magukat (és az Airbus nem tudja őket megkerülni), előbb utóbb másik gépet fognak venni.
Hogy kiváltsak a 15 A400M-met, simán várható ott is egy 20 gépes megrendelés!

Ha Indiába 20 gépet el tudnának adni, az nem lenne rossz. Annyit India simán fel is szippantana szerintem.
Az AN-32 után jelentős ugrás lenne.
Meg hát még két darab itthonra is kellene :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 133
73 671
113
A KC-390 Millennium most először vett részt a Comandante Ferraz állomás ellátásában az Antarktiszon. A gép azonban még nem szállt le a fagyos kontinensen, kezdetben csak rakománydobást végez, a brazil antarktiszi állomás felett elrepülve. A KC-390 a C-130 Hercules helyét veszi át ebben a szerepkörben is.

embraer-kc-390-lancamento-carga-fab_widelg.png

A gép körülbelül 2 tonna utánpótlást dobott le az antartiszi bázison tartózkodó 17 főnek.

 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 581
8 189
113
Még ezeket is

 
  • Vicces
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Nem lesz az, mert az FMTC oldalán látható, hogy mindkét fejlesztendő típus kisebb lenne a Herky-nél, tehát a KC-390-nél is. Dönteni pedig az Európai Bizottság fog, mely fütyül 1 magyar vasúti oldal esélylatolgatására...
Majd kiderül a dolog , de szerintem abszolút nem esélytelen a KC390-es, hiszen pl senki sem gondolta volna azt ,hogy pl a holland légierő a KC-390 mellett dönt a Herculessel szemben.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Majd kiderül a dolog , de szerintem abszolút nem esélytelen a KC390-es, hiszen pl senki sem gondolta volna azt ,hogy pl a holland légierő a KC-390 mellett dönt a Herculessel szemben.
Szerintem a Bizottságnak fontosabb az európai repülőgép ipar támogatása. A kisebbik típus fejlesztésénél elképzelhetőnek tartom az európai Spartan gyártójával való együttműködést, de azt már kizártnak tartom, hogy 1 brazil gyártó "európai labdába rúghasson"...
 
W

Wilson

Guest
Szerintem a Bizottságnak fontosabb az európai repülőgép ipar támogatása. A kisebbik típus fejlesztésénél elképzelhetőnek tartom az európai Spartan gyártójával való együttműködést, de azt már kizártnak tartom, hogy 1 brazil gyártó "európai labdába rúghasson"...
Tekintve, hogy jelentős hányada a KC-390 alkatrészeinek az európai repülőgépipar produktuma így ezzel kapcsolatban nem látok komoly problémát.