A francia-német Airbus akar egy új szállítógépet kifejleszteni, hogy a következő 50 évben is ott legyen még a katonai szállító repülőgépek piacán. Most megpróbálnak belőle európai közös projektet csinálni, hogy más is adjon bele pénzt és ettől legyen rá több megrendelő. Mivel Airbus, valószínűleg hamarosan csatlakozni fognak a spanyolok is a projekthez. A brazil gép inkább konkurencia lesz, mert épp abban a kb. 10-20 évben tudnak majd gépeket eladni, amíg kifejlesztik az új európai típust és nem valószínű, hogy ezek az országok a KC-390 mellé még venni fognak egy kisebb gépet. Szerintem inkább találgassatok arról, hogy az Aero be tud-e majd kapcsolódni valahogy ebbe az új európai katonai szállítógép programba, mert annak nagyobb a valószínűsége, mint hogy KC-390 lesz az "új európai típus"...Majd kiderül a dolog , de szerintem abszolút nem esélytelen a KC390-es, hiszen pl senki sem gondolta volna azt ,hogy pl a holland légierő a KC-390 mellett dönt a Herculessel szemben.