KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Majd kiderül a dolog , de szerintem abszolút nem esélytelen a KC390-es, hiszen pl senki sem gondolta volna azt ,hogy pl a holland légierő a KC-390 mellett dönt a Herculessel szemben.
A francia-német Airbus akar egy új szállítógépet kifejleszteni, hogy a következő 50 évben is ott legyen még a katonai szállító repülőgépek piacán. Most megpróbálnak belőle európai közös projektet csinálni, hogy más is adjon bele pénzt és ettől legyen rá több megrendelő. Mivel Airbus, valószínűleg hamarosan csatlakozni fognak a spanyolok is a projekthez. A brazil gép inkább konkurencia lesz, mert épp abban a kb. 10-20 évben tudnak majd gépeket eladni, amíg kifejlesztik az új európai típust és nem valószínű, hogy ezek az országok a KC-390 mellé még venni fognak egy kisebb gépet. Szerintem inkább találgassatok arról, hogy az Aero be tud-e majd kapcsolódni valahogy ebbe az új európai katonai szállítógép programba, mert annak nagyobb a valószínűsége, mint hogy KC-390 lesz az "új európai típus"...
 
Jelenleg ebben a méretkategóriában nincs európai gyártású szállítógép,így ha a fentebb megadott határidőket be akarják tartani sok választási lehetőségük nem lesz.
Tekintve, hogy jelentős hányada a KC-390 alkatrészeinek az európai repülőgépipar produktuma így ezzel kapcsolatban nem látok komoly problémát.
Azaz szinte minden adott ahhoz hogy egy saját gépet fejlesszen Európa. Az Airbus-nak nagyobb tapasztalata van a teherszállító gépek fejlesztésében, mint az Embraernek, így valószínűleg ők is képesek lesznek gyorsan összedobni egy új vázat.
 
A francia-német Airbus akar egy új szállítógépet kifejleszteni, hogy a következő 50 évben is ott legyen még a katonai szállító repülőgépek piacán. Most megpróbálnak belőle európai közös projektet csinálni, hogy más is adjon bele pénzt és ettől legyen rá több megrendelő. Mivel Airbus, valószínűleg hamarosan csatlakozni fognak a spanyolok is a projekthez. A brazil gép inkább konkurencia lesz, mert épp abban a kb. 10-20 évben tudnak majd gépeket eladni, amíg kifejlesztik az új európai típust és nem valószínű, hogy ezek az országok a KC-390 mellé még venni fognak egy kisebb gépet. Szerintem inkább találgassatok arról, hogy az Aero be tud-e majd kapcsolódni valahogy ebbe az új európai katonai szállítógép programba, mert annak nagyobb a valószínűsége, mint hogy KC-390 lesz az "új európai típus"...
Pedig a kitűzött határidőkig nem lesz kész az új európai szállítógép, így ha tartani akarják a határidőket kénytelenek nem európai szállítógépet venni.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and rm40
Azaz szinte minden adott ahhoz hogy egy saját gépet fejlesszen Európa. Az Airbus-nak nagyobb tapasztalata van a teherszállító gépek fejlesztésében, mint az Embraernek, így valószínűleg ők is képesek lesznek gyorsan összedobni egy új vázat.
Azért ez nem úgy megy,hogy csak úgy gyorsan összedobnak egy új vázat, az időt ők sem tudják megspórolni,arról nem is beszélve,hogy mennyi szempont alapján kell majd létrehozni az új európai szállítógépet, csak emlékezz vissza az A400 kifejlesztésére.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and rm40
Pedig a kitűzött határidőkig nem lesz kész az új európai szállítógép, így ha tartani akarják a határidőket kénytelenek nem európai szállítógépet venni.
Látod hogy mi megy az összes európai projektnél: majd elkészül, amikor elkészül. Az a lényeg hogy az európai cégek Európai Védelmi Alap/PESCO pénzeket kapnak, a többi pedig majd lesz valahogy, mint a többi PESCO projektnél.

A határidőnél lehet hogy van valami félreértés, mert úgy emlékszem hogy a pályázati dokumentáció szerint 2040-re kell az új típus. És 2030-2050 között kell vizsgálni a katonai teherszállító gépek piacát, hogy lesz-e rá kereslet.
 
Látod hogy mi megy az összes európai projektnél: majd elkészül, amikor elkészül. Az a lényeg hogy az európai cégek Európai Védelmi Alap/PESCO pénzeket kapnak, a többi pedig majd lesz valahogy, mint a többi PESCO projektnél.

A határidőnél lehet hogy van valami félreértés, mert úgy emlékszem hogy a pályázati dokumentáció szerint 2040-re kell az új típus. És 2030-2050 között kell vizsgálni a katonai teherszállító gépek piacát, hogy lesz-e rá kereslet.
Idő, idő, idő...
 
Pedig a kitűzött határidőkig nem lesz kész az új európai szállítógép, így ha tartani akarják a határidőket kénytelenek nem európai szállítógépet venni.
Nem lessz addigra kész.
Ès?
Majd csúszik mint minden.

A döntés is csúszott.
3 ez ország rendelése után kapcsoltak döntés szinten.

De ezután megnézem hány ország rendel eu-n belül kc-t.
Sajnos.
 
Látod hogy mi megy az összes európai projektnél: majd elkészül, amikor elkészül. Az a lényeg hogy az európai cégek Európai Védelmi Alap/PESCO pénzeket kapnak, a többi pedig majd lesz valahogy, mint a többi PESCO projektnél.

A határidőnél lehet hogy van valami félreértés, mert úgy emlékszem hogy a pályázati dokumentáció szerint 2040-re kell az új típus. És 2030-2050 között kell vizsgálni a katonai teherszállító gépek piacát, hogy lesz-e rá kereslet.
2040 előtt nemigen lesz abból sorozatgyártás. A katonai tehergépek piaca az Airbusnak inkább nyűg, az Atlason csúnyát buktak a csúszás miatt, szerintem nagyon-nagyon óvatosan fognak beleallni olyasmibe, ahol már most is van két versenyző (a C-130J meg a Millenium), miközben a kisebb és nagyobb méreteket meg uralhatjak két kész és meg bőven fejleszthető géppel.
 
Kínába kéne vinni egy Embraert és egy C17-est, azután ezresével kezdenék szórni óccón.... :)

Amerikai hajtómű. Nem biztos, hogy lenne hozzá amcsi engedély, "Nemzetbiztonsági kockázat" nevű gumi-paragrafus.
Kína esetében akár lehet is benne valami, ahogy a hajtóműfejlesztésekkel állnak! ...szó szerint (kb.) állnak(technológiailag)!

.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Nem lessz addigra kész.
Ès?
Majd csúszik mint minden.

A döntés is csúszott.
3 ez ország rendelése után kapcsoltak döntés szinten.

De ezután megnézem hány ország rendel eu-n belül kc-t.
Sajnos.
A KC390 elkészült, ebből meg legalább 10 évig nem lesz semmi - bár megrendelés még be jöhet a brazil gépre Európában.
Amúgy Dél és Dél-kelet-Ázsában és közel-keleten is lehet keletje a Milleniumnak: Aki nem akar amerikai vagy orosz gépet, annak kb. csak ez marad opcióként ebben a kategóriában. Oroszoknak amúgy sincs korszerű rámpás gépes, a KC390 meg gazdaságosabban üzemeltethető, mint a Hercules - hollandok is ezért vették.
 
A KC-390 Millennium most először vett részt a Comandante Ferraz állomás ellátásában az Antarktiszon. A gép azonban még nem szállt le a fagyos kontinensen, kezdetben csak rakománydobást végez, a brazil antarktiszi állomás felett elrepülve. A KC-390 a C-130 Hercules helyét veszi át ebben a szerepkörben is.

embraer-kc-390-lancamento-carga-fab_widelg.png

A gép körülbelül 2 tonna utánpótlást dobott le az antartiszi bázison tartózkodó 17 főnek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az @embraer és a @BAESystemsplc bejelentette szándéknyilatkozat aláírását a C-390 Millennium szállítórepülőgépek közel-keleti piacán való együttműködésről szóló stratégiai partnerség létrehozására, kezdetben a szaúdiakra összpontosítva.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az @embraer és a @BAESystemsplc bejelentette szándéknyilatkozat aláírását a C-390 Millennium szállítórepülőgépek közel-keleti piacán való együttműködésről szóló stratégiai partnerség létrehozására, kezdetben a szaúdiakra összpontosítva.
Az Embreaernek miért lehet szüksége az BAE Systems-re? Ennyire nem boldogultak az arabokkal a tárgyalásokon?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Az Embreaernek miért lehet szüksége az BAE Systems-re? Ennyire nem boldogultak az arabokkal a tárgyalásokon?
A britek a Typhoon eladás során megtanulták melyik hercegnek kell vinni hány táska pénzt a megrendelésért - ezt know-howt adják át az EMBRAER-nek némi részesedésért. Meg talán visznek valamennyi alkatrészt a gépbe...
 
A britek a Typhoon eladás során megtanulták melyik hercegnek kell vinni hány táska pénzt a megrendelésért - ezt know-howt adják át az EMBRAER-nek némi részesedésért.
Én is valami ilyesmire gondolok inkább. Mert volt az arab félszigeten bemutató körúton a gép és több közel-keleti szakkiállításon is azt mondták, hogy már közel a megállapodás egyik-másik országgal, aztán nem lett belőle semmi.
Meg talán visznek valamennyi alkatrészt a gépbe...


emb-day-defense-security-oct2013-25-638.jpg
 
A britek a Typhoon eladás során megtanulták melyik hercegnek kell vinni hány táska pénzt a megrendelésért - ezt know-howt adják át az EMBRAER-nek némi részesedésért. Meg talán visznek valamennyi alkatrészt a gépbe...
Ez így van. A britek az egyik legkeményebben vesztegeto társaság, anno már Blair alatt is kiderült, gyakorlatilag az egész kormány mögötte volt, mert milliárdos eladásokat generáltak.
Tradicionálisan az egész brit üzleti mentalitás nagyon durva, a roknaikat eladnak a megfelelő összegért (lásd, ahogy Londongrad kialakult, előtte az összes véreskezű diktátor, mafiozo avagy debil gyerekeik költöztek oda stb.)