KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Brazilian Air Force cuts Embraer KC-390 contract to 21 units...

Az eredetiben így szerepel:
On the morning of August 9, Embraer sent its investors a note highlighting that the Brazilian Air Force decided to cut the CURRENT contract with the manufacturer to 21 KC-390 Millennium, from the 22 agreed in the last reduction and from the 28 it had agreed in the original contract.
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113
Az eredetiben így szerepel:
On the morning of August 9, Embraer sent its investors a note highlighting that the Brazilian Air Force decided to cut the CURRENT contract with the manufacturer to 21 KC-390 Millennium, from the 22 agreed in the last reduction and from the 28 it had agreed in the original contract.
Az eredeti szerződés 28 gép volt, a jelenlegi szerződés 22 gépre szólt és lett csökkentve 21-re.

Vagy te hogyan értelmezed?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Az eredeti szerződés 28 gép volt, a jelenlegi szerződés 22 gépre szólt és lett csökkentve 21-re.

Vagy te hogyan értelmezed?
Egyrészt 15-re akarták csökkenteni. Másrészt pedig a jelenlegi szerződésre vonatkozik. (nem is értem, hogy miért hagytál ki egy angol szövegből egyetlen, de igen jelentős szót... o_O ) És ez egy igen fontos kitétel, ugyanis a brazilok előszeretettel szabdalják szét az igényeik megrendelését több darabra (anyagi okokból). Lásd még a Gripen E -ből is jóval nagyobb az igényük, mint amit eddig megrendeltek.
Gondoltam ezt érdemes előre lefektetni, mielőtt a "hiénák" elkezdenek megint gyűlni itt a fórumon. A fenti cikkben maga a FAB parancsnoka nyilatkozta le, hogy rövid távon (!!!) nem engedhetik meg az eredeti számokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113
Egyrészt 15-re akarták csökkenteni. Másrészt pedig a jelenlegi szerződésre vonatkozik. (nem is értem, hogy miért hagytál ki egy angol szövegből egyetlen, de igen jelentős szót... o_O ) És ez egy igen fontos kitétel, ugyanis a brazilok előszeretettel szabdalják szét az igényeik megrendelését több darabra (anyagi okokból). Lásd még a Gripen E -ből is jóval nagyobb az igényük, mint amit eddig megrendeltek.
Gondoltam ezt érdemes előre lefektetni, mielőtt a "hiénák" elkezdenek megint gyűlni itt a fórumon. A fenti cikkben maga a FAB parancsnoka nyilatkozta le, hogy rövid távon (!!!) nem engedhetik meg az eredeti számokat.

Csak bemásoltam az angol cikk címét, nem hagytam ki semmit.
És belinkeltem egy másik cikket is, ahol máshogy van megfogalmazva ugyanaz, direkt azért hogy ne kezdjen el senki a "current" kifejezésen lovagolni.

Egyébként az általad belinkelt cikkben ott van hogy:
"The Brazilian Air Force had previously tried to cut the order to 15 aircraft, down from an initial 28, but reached a deal with Embraer in February 2022 to slim the order to 22 aircraft and space deliveries over a longer period of time. "

Ezek után tényleg nem értem a hozzászólásodat....

Keressük meg inkább az Embraer eredeti közleményét.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fitom

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Csak bemásoltam az angol cikk címét, nem hagytam ki semmit.
És belinkeltem egy másik cikket is, ahol máshogy van megfogalmazva ugyanaz, direkt azért hogy ne kezdjen el senki a "current" kifejezésen lovagolni.

Egyébként az általad belinkelt cikkben ott van hogy:
"The Brazilian Air Force had previously tried to cut the order to 15 aircraft, down from an initial 28, but reached a deal with Embraer in February 2022 to slim the order to 22 aircraft and space deliveries over a longer period of time. "

Ezek után tényleg nem értem a hozzászólásodat....

Keressük meg inkább az Embraer eredeti közleményét.
Gondoltam ezt érdemes előre lefektetni, mielőtt a "hiénák" elkezdenek megint gyűlni itt a fórumon.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
"The Brazilian Air Force had previously tried to cut the order to 15 aircraft, down from an initial 28, but reached a deal with Embraer in February 2022 to slim the order to 22 aircraft and space deliveries over a longer period of time. "
Nincs penzuk, ketsegbeesetten probaljak a Gripen E flotta gyartasat megtolni, amennyire csak lehet, gondolom, oda rengeteg love kell, mindenhonnan probaljak elvonni hozza...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113
KC-390-e-F-5M-750x536.jpeg


A KC-390 Millennium végrehajtotta az első REVO küldetést a FAB-nál

A KC-390 Millennium (FAB 2857) többfeladatú repülőgép 2022.08.09-én felszállt, hogy végrehajtsa a KC-390 első repülés közbeni légi utántöltési küldetését (REVO) a Brazil légierőnél (FAB).
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 049
30 456
113
Google ford:
Brazília nagy premierje!
1f1e7_1f1f7.png
A brazil cég C-390 Millenium járata Közép-Európában először mutatják be nyilvánosan az Ostrava & ACR Légierő Napokon.
1f929.png
Fejlesztésében és gyártásában fő partnerünk a AERO Vodochody részt vesz. Nem csak a repülőgép premierje, hanem Brazília, mint olyan, sőt a dél-amerikai kontinens is.
1f30e.png
Jelenleg a C-390 csak a brazil repülésben szolgál, jövőre Portugália és Magyarország, három évvel később Hollandia kapja az első gépeket.
✈



 
K

kamm

Guest
Google ford:
Brazília nagy premierje!
1f1e7_1f1f7.png
A brazil cég C-390 Millenium járata Közép-Európában először mutatják be nyilvánosan az Ostrava & ACR Légierő Napokon.
1f929.png
Fejlesztésében és gyártásában fő partnerünk a AERO Vodochody részt vesz. Nem csak a repülőgép premierje, hanem Brazília, mint olyan, sőt a dél-amerikai kontinens is.
1f30e.png
Jelenleg a C-390 csak a brazil repülésben szolgál, jövőre Portugália és Magyarország, három évvel később Hollandia kapja az első gépeket.
✈



Heh? Nem ott volt tavaly Kecskemeten? Meg repult is, nem?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 690
113
KC-390: a vártnál erősebb...

A KC-390 jobbnak bizonyult az eredetileg tervezettnél. Az egyik ilyen eset a maximális felszálló tömeg (MTOW) értéke. A repülőgép egyes hivatalos dokumentumaiban és prezentációiban azt az információt közölték, hogy a szállító repülőgép MTOW-ja 73-74 tonna körüli lesz. Jelenleg az FAB 87 tonnás MTOW-val dolgozik...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 361
11 318
113
KC-390: a vártnál erősebb...

A KC-390 jobbnak bizonyult az eredetileg tervezettnél. Az egyik ilyen eset a maximális felszálló tömeg (MTOW) értéke. A repülőgép egyes hivatalos dokumentumaiban és prezentációiban azt az információt közölték, hogy a szállító repülőgép MTOW-ja 73-74 tonna körüli lesz. Jelenleg az FAB 87 tonnás MTOW-val dolgozik...

És vajon a szerkezet megbírja?
Elég furán hangzik, hogy találtak +10 tonna hasznos terhelhetőséget.
 
W

Wilson

Guest
És vajon a szerkezet megbírja?
Elég furán hangzik, hogy találtak +10 tonna hasznos terhelhetőséget.
Nem csak úgy találtak + 10 tonnát a lényeg ott van a cikkben.:)

"Ráadásul a KC-390 jobbnak bizonyult az eredetileg tervezettnél. Az egyik ilyen eset a maximális felszálló tömeg (MTOW) értéke.
A repülőgép egyes hivatalos dokumentumaiban és prezentációiban azt az információt közölték, hogy a szállító repülőgép MTOW-ja 73-74 tonna körüli lesz.

Ezt az értéket eredetileg az első FAB-teszteknél határozták meg, ahol az EIS (Entry Into Service) verzió miatt bizonyos korlátozások voltak a repülőgép teljesítményében. Ezekhez a 2020 elején lezajlott tesztekhez a FAB 2853 lajstromszámú repülőgépet használták, az első KC-390-et, amelyet az Embraer szállított az FAB-nak .

A kezdeti korlátozások és a legénység magával a repülőgéppel való nagyobb megismertetése után nemcsak a KC-390 repülési kerete bővült, hanem a korlátok és a képességek is bővültek. Jelenleg az FAB 87 tonnás MTOW-val dolgozik, ami 17%-kal haladja meg az EIS verzió határértékét. Az érték jóval meghaladja a C-130J MTOW-ját is, amelyet általában 70 tonnának neveznek."


 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 361
11 318
113
Nem csak úgy találtak + 10 tonnát a lényeg ott van a cikkben.:)

"Ráadásul a KC-390 jobbnak bizonyult az eredetileg tervezettnél. Az egyik ilyen eset a maximális felszálló tömeg (MTOW) értéke.
A repülőgép egyes hivatalos dokumentumaiban és prezentációiban azt az információt közölték, hogy a szállító repülőgép MTOW-ja 73-74 tonna körüli lesz.

Ezt az értéket eredetileg az első FAB-teszteknél határozták meg, ahol az EIS (Entry Into Service) verzió miatt bizonyos korlátozások voltak a repülőgép teljesítményében. Ezekhez a 2020 elején lezajlott tesztekhez a FAB 2853 lajstromszámú repülőgépet használták, az első KC-390-et, amelyet az Embraer szállított az FAB-nak .

A kezdeti korlátozások és a legénység magával a repülőgéppel való nagyobb megismertetése után nemcsak a KC-390 repülési kerete bővült, hanem a korlátok és a képességek is bővültek. Jelenleg az FAB 87 tonnás MTOW-val dolgozik, ami 17%-kal haladja meg az EIS verzió határértékét. Az érték jóval meghaladja a C-130J MTOW-ját is, amelyet általában 70 tonnának neveznek."



Ez nem magyarázat, csak rizsa.
Ha korábban biztonsági okokból korlátozták 73-74 tonnára, úgy, hogy kiszámolták előtte, hogy több is lesz az, akkor eleve azzal reklámozták volna.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
W

Wilson

Guest
Ez nem magyarázat, csak rizsa.
Ha korábban biztonsági okokból korlátozták 73-74 tonnára, úgy, hogy kiszámolták előtte, hogy több is lesz az, akkor eleve azzal reklámozták volna.
Nem reklámozhatják addig amíg nem bizonyosodnak meg róla, hogy bírja a gép a 83-84 tonnát, csak gondolj bele mi történne akkor, hogyha 83-84 tonnával reklámoznák aztán kiderülne , hogy csak 73-74 tonnával lehet minden különösebb probléma nélkül használni.