Tulajdonképpen a fejlesztős topic az ötletbörze.Te @Szittya nem pakolnad at ezt a sok marhasagot valami mas, otletborze-temaba?
(Meg ugy altalaban, megis mi a nathas lof@szert venne a HM meregdragan francia, semmivel nem kompatibilis 6x6-ot meg valami reterak teherkocsit, amikor mar fejlesztik a sajat 8x8 cuccukat a nemetekkel, van jobb tehergk, plusz most kezdi el gyartani a sokkal jobb 4x4-eseket, es igy tovabb? )
Amiket betett, az egy külön kategória. Kérdés, hogy mennyire van létjogosultsága itthon. Ezek könnyített, alacsonyabbra vett súlypontú elsősorban különlegeseket, vagy egyéb könnyűgyalogságot motorizáló megoldások.
A hátránya a nyilvánvaló páncélozattlanságuk, ami egy olyan tüzérség fejnehéz háborúban, mint ami a szomszédban dúl, gyakorlatilag értelmezhetetlen. Ezeknek tényleg csak az az előnye, hogy civil szegmensből érkeznek, jó a logisztikájuk (relativ kis fogyasztás, könnyű szervizelhetőség), és egy szállítógépbe is befér pár. Bár az angolok komolyan gondolják a Jackal-t, de azért ez egy igen nagy marhaság modern környezetbe.
Ha már mindenképpen könnyű jármű kell, akkor tessék:
Az Unimogot meg repeszálló v. sima kivitelben lehet akár mindenesnek is használni 3-4t-ás kategóriában, de elsősorban mindenes logisztikai járműnek.