Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Ehhez még tedd hozzá, hogy ha valaki KATA alapján fizetett eddig adót-járulékot, szeptembertől az általányadó alá esik, akkor a többszörösét kell befizetnie az államnak, és utána jönnek ezek az árak...
Szerinted nem volt a KATA adója aránytalan a többihez képest ? A bújtatott foglakoztatás mekkora károkat okozott ? Kijönne belőle évente vagy 10 stadion ! Szép volt , jó volt (a vállalkozónak) de oda rakták ahová való .
 
Nekem az ilyen táblázatoktól leolvad a mechanikus agyam! Ennek mi értelme van???
A lényeg sztem annyi, hogy 210 kWh fellett 6,56-szor többet kell fizetni. Mondjuk nem tudom mi lesz azokkal, akik kedvezményes tarifával kapják az áramot és ezzel fűtenek.
Nekik reszeltek, de nem ők lesz a nagy baj, hanem egy átlag felhasználó valahol 2-300kwh közti havi fogyasztással. Ő nem a medencét fűti, meg ilyenek!
Miért reszeltek...?
A 300 kWh-s fogyasztónál 29 ezres lesz a számla a 11 helyett. Igen, relatív értelemben nagyon sok, de ha egy család költségvetése megfekszik +15k kiadástól, akkor a NER hazudik, mert a jólétből erre telnie kéne. Mi ketten az aszonnyal napi átlagban 4,5 kWh táján fogyasztunk ketten. Úgy, hogy villannyal főzünk. Ha nem árammal fűtesz és semmi extra fogyasztód nincs, akkor egy négy fős családnál 300 kWh-t elérni is elég izmos mutatványnak tűnik. És mikor egyedül éltem, akkor 75-80 kWh táján fogyasztottam havonta, tehát +1 ember nem az elsőével növeli meg a fogyasztást és a 2-höz képest a 3. plusz ember sem egész embernyivel.

A gázfűtés az, ami régi nem szigetelt épületben horror lesz.
Mi egy 2005-ben épült lakóparkban, nem szélső lakásként nem HO időszakban azért 2200 és fél HO-s időszakban 3000 kWh-t ellőttünk 6 hónap alatt. Ez havi átlagban 500 kWh. Mondjuk energia egyenértékben ez is a támogatási kategória fele, de egy 55 nm-es lakásról van csak szó.
 
Nekik reszeltek, de nem ők lesz a nagy baj, hanem egy átlag felhasználó valahol 2-300kwh közti havi fogyasztással. Ő nem a medencét fűti, meg ilyenek!

Hogyan jön ki ez az átlag? Nekem sokszor 100 alatt van... Valami 115 volt eddig a max havi.
Szerintem nem baj, ha elkezdenek kicsit takarékoskodni a népek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Vegyünk egy Nissan Leafot, amivel a gazdája naponta 2x25km-t ingázik, és ezt nyugis 80km/h-val teszi meg, évi 200 alkalommal, utazás közben 13kwh/100km fogyasztással.
200x0,5X13=1300kWh
Na, akkor olcsó-e az elektromos autózás Magyarországon?
Na akkor most számold át napelem+tároló megtérülését! :cool::D
Meg számold ki ugyan ezt 800Ft/l -es üzemanyagár mellett! :oops:
 
Na akkor most számold át napelem+tároló megtérülését! :cool::D
Meg számold ki ugyan ezt 800Ft/l -es üzemanyagár mellett! :oops:
Jó,ha számolgatni akarsz,akkor számold ki az áram előállitásának árrát (ződdotációk nélkül),hatékonyságát,a szállitás hatékonyságát,az aku töltési és delejleadási hatékonyságát és vesd össze ezt egy dizel/benzines autóéval.
Majd ezt még fejeld meg a villanyautó és belsőégésű motoros autó élettartamköltségével és előállitásának/megsemmisitésének/újrahasznositásának környezetvédelmi viszonyeit is......
 
Nem hiszem, hogy vinnék. A lélektani határ az 500-550. Szerintem. Persze akinek nincs választása, pl munka miatt az venné.

Ezeket a diagramokat kéne összenézni az árral és a gépjárművek számával.
Mióta az eszemet tudom lélektani határról beszéltek mindig, de a 2008-as nagy váltságot leszámítava és az akkori csóróságot gyakorlatialg nem látom hatását az árnak a forgalomra.

Gépjárművek száma.
 

Ezeket a diagramokat kéne összenézni az árral és a gépjárművek számával.
Mióta az eszemet tudom lélektani határról beszéltek mindig, de a 2008-as nagy váltságot leszámítava és az akkori csóróságot gyakorlatialg nem látom hatását az árnak a forgalomra.
Nézd, lehet pro és kontra ezeket felhozni. Attól függ. Munkához kell? Akkor veszed. Nem kell, akkor meggondolod. Bp-en élsz? Akkor ülsz a dugóban. Vidéken? Akkor bringa vagy robogó. Mi itt vidéken sokkal talpraesettebbek vagyunk. Megoldjuk. Ja és ha kell gyalogolunk :D
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber
Távhős fűtést hogyan fogja ez érinteni? Minden hónapban kwh-t jelentek le, de ugye ez nem konkrét gázfogyasztás
 

Ezeket a diagramokat kéne összenézni az árral és a gépjárművek számával.
Mióta az eszemet tudom lélektani határról beszéltek mindig, de a 2008-as nagy váltságot leszámítava és az akkori csóróságot gyakorlatialg nem látom hatását az árnak a forgalomra.

Gépjárművek száma.
2012-2014 között bőven 400 feletti ár volt az előtte tartósan 300 alattihoz képest és mégis nőtt (!) a fogyasztás és egyre több kocsi került forgalomba.
Tartósan +30%-kal magasabb árnál. Ez alapján az, hogy 480 vagy 550 kb. kurvára mindegynek tűnik. Vennék. Az élelmiszer drágulása fényévekkel markánsabb ennél.

Nézd, lehet pro és kontra ezeket felhozni. Attól függ. Munkához kell? Akkor veszed. Nem kell, akkor meggondolod. Bp-en élsz? Akkor ülsz a dugóban. Vidéken? Akkor bringa vagy robogó. Mi itt vidéken sokkal talpraesettebbek vagyunk. Megoldjuk. Ja és ha kell gyalogolunk :D
Ja veszem észre, mégis nyavajognak egyesek, hogy nem tekernek, közben én tekerek napi 20 km-et a fővárosban...
Lapátot adjak még az árok ásáshoz a vidék és főváros között? Amúgy 30 évet éltem Szigetszentmiklóson. Az nem vidék? LOL...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed