[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Aero Vodochody – the Czech Republic-based aircraft manufacturer and maintenance, repair and overhaul (MRO) services provider – made two major announcements regarding its new L-39NG advanced jet trainer on the opening day of the Farnborough International Airshow (FIA) on July 18.

L-39NG attains type certification as Aero announces new MoU with Patriot Global Training.


(Az amerikai Patriot Global Training-nek 8 db L-39C-je van. Bemutató kötelékként is működnek és ők "képezték" Tom Cruise-t is a Top Gun második részéhez.)


Aero Vodochody announces L-39NG certification and new US partnership

The Czech Republic’s latest domestically manufactured jet is cleared for European skies following approval from the country’s military regulator.


Announced on 18 July, the validation from the Czech Republic’s Military Aviation Authority was carried out in line with continent-wide NATO/European Defence Agency standards.

Aero says it has already secured two sales agreements, with Vietnam and Hungary, to provide each country with 12 of the single-engined L-39NGs. All Vietnam’s jets are the training variant, while Hungary has opted for eight trainers and four in a reconnaissance configuration.

The NG will ultimately be available in three variants: trainer, reconnaissance/patrol and light-attack.

Aero says it expects to begin deliveries to Vietnam in July 2023, with Hungary’s jets arriving the following year. A separate deal with the Czech air force is also being worked on, the manufacturer says.

Meanwhile, Aero says it has signed a memorandum of understanding with its first USA-based partner, Patriots Global Training. The California-based company offers military pilot training services using eight legacy L-39 jets.

“Through this collaboration… we have a unique opportunity to establish the presence of Aero in the US market,” says chief executive Viktor Sotona, which will be the first opportunity to bring the upgraded L-39NG to North America.

David Patrick, Patriots chief executive, lauds the L-39NG as “an incredible flight-training solution”, adding: “Today solidifies and expands our ability to provide cost-effective, advanced pilot training in the United States.”

Patriots says it intends to offer its L-39NG trainer services under the USA’s Foreign Military Sales programme.

Aero says the L-39NG incorporates significant improvements over the legacy model, including composite materials, a 15,000 flight-hour service life and an embedded virtual training system.

For the roughly 700 legacy L-39s still in service with 60 countries around the world, Aero says it can offer a modernisation package involving engine and avionics upgrades.

Sotona, who arrived as chief executive less than a year ago, notes that his current business strategy is to focus on converting customers already using the L-39 to the NG airframe. “Our sales strategy is to address the existing markets,” he says.

 
Nigéria

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A nagyjavítás után 3 L-39ZA visszatér Nigériába.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
4+4 L-39NG vesznek szeptemberben a csehek.

Hét év tárgyalások és késések után a LOM Praha szerződést ír alá az Aer Vodochody-val új L-39NG repülőgépek szállítására. Szeptemberre tervezik az első négy gép megvásárlására vonatkozó szerződés megkötését további négy repülőgépre opcióval – mondta el az E15-nek Jiří Protiva, a LOM vezetője.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
4+4 L-39NG vesznek szeptemberben a csehek.

Hét év tárgyalások és késések után a LOM Praha szerződést ír alá az Aer Vodochody-val új L-39NG repülőgépek szállítására. Szeptemberre tervezik az első négy gép megvásárlására vonatkozó szerződés megkötését további négy repülőgépre opcióval – mondta el az E15-nek Jiří Protiva, a LOM vezetője.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha LOM Praha, akkor ezeket nem a cseh légierő rendszeresíti, hanem Padubicébe kerülnek majd és az NFTE képzés részei lesznek?
 
4+4 L-39NG vesznek szeptemberben a csehek.

Hét év tárgyalások és késések után a LOM Praha szerződést ír alá az Aer Vodochody-val új L-39NG repülőgépek szállítására. Szeptemberre tervezik az első négy gép megvásárlására vonatkozó szerződés megkötését további négy repülőgépre opcióval – mondta el az E15-nek Jiří Protiva, a LOM vezetője.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ha a csehek se vennék, akkor tényleg nehéz lenne bármit kezdeni azzal a gyárral...
 
A csehek rendeltek 4db L39NG ?
4+4 L-39NG vesznek szeptemberben a csehek.

Hét év tárgyalások és késések után a LOM Praha szerződést ír alá az Aer Vodochody-val új L-39NG repülőgépek szállítására. Szeptemberre tervezik az első négy gép megvásárlására vonatkozó szerződés megkötését további négy repülőgépre opcióval – mondta el az E15-nek Jiří Protiva, a LOM vezetője.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
ha a csehek se vennék, akkor tényleg nehéz lenne bármit kezdeni azzal a gyárral...
De rendelnek 8 gepet, a magyar es a vietkong 24 gepnyi rendeles melle. Az nalam mar 32 gep, az egy darabig korrekt munkat es tisztes hasznot is jelent, azalatt meg ra kell gyurni a salesre. En nemikepp szkeptikus voltam a jovojet illetoen, de igy mar pozitivan latom a tovabbi sales eselyeit.
 
4+4 L-39NG vesznek szeptemberben a csehek.

Hét év tárgyalások és késések után a LOM Praha szerződést ír alá az Aer Vodochody-val új L-39NG repülőgépek szállítására. Szeptemberre tervezik az első négy gép megvásárlására vonatkozó szerződés megkötését további négy repülőgépre opcióval – mondta el az E15-nek Jiří Protiva, a LOM vezetője.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De rendelnek 8 gepet, a magyar es a vietkong 24 gepnyi rendeles melle. Az nalam mar 32 gep, az egy darabig korrekt munkat es tisztes hasznot is jelent, azalatt meg ra kell gyurni a salesre. En nemikepp szkeptikus voltam a jovojet illetoen, de igy mar pozitivan latom a tovabbi sales eselyeit.
Nem kell az senkinek, mert sz@h@r! ;) És afrikai államokkal is folyik tárgyalás... Arról nem is beszélve, hogy kkeurópában hányan rendelkeznek még repülőgyártási képességgel...
 
Nem kell az senkinek, mert sz@h@r! ;) És afrikai államokkal is folyik tárgyalás... Arról nem is beszélve, hogy kkeurópában hányan rendelkeznek még repülőgyártási képességgel...
Ha az "akarat" és közpénz "becsatornázása" megvan akkor gondolkodás nékül a Szerbek, Grúzok, Ukránok, Lengyelek, Szlovákok, Románok, saját területükön. Hasraütve kb. egy évvel a politikai döntés után.
 
Hülyeség volt megvenni! :)
A NER bandának? Nos ez nem kérdés, hiszen ha veszteséges, az állami garancia miatt visszakapják a pénzüket a bankokon keresztül. Egyébként, hazánk nem vett cseh repülőgépgyárat. Néhány magyar - aki államtól síbolt pénzzel, egy tökealapot hozot létre, és onnan garanciát kapot (de az egész azért történt meg mindkettőt a fidesz vezeti), most már a 3 stróman vezetésével probál valamilyen üzentet szerezni a L-39NG-re, de eddig csak a MI torkunkon nyomtak le egy tucatot. Én a portugál üzletben sem bizom valamiért.. Ezen kívül csak a 3. világ és 1 mürepülő csapat vett néhán példányt. Nos ez még a fejlesztési pénzt sem hozza be, pedig nem volt valami nagy pénz az sem (lásd a végeredményt)...
 
A NER bandának? Nos ez nem kérdés, hiszen ha veszteséges, az állami garancia miatt visszakapják a pénzüket a bankokon keresztül. Egyébként, hazánk nem vett cseh repülőgépgyárat. Néhány magyar - aki államtól síbolt pénzzel, egy tökealapot hozot létre, és onnan garanciát kapot (de az egész azért történt meg mindkettőt a fidesz vezeti), most már a 3 stróman vezetésével probál valamilyen üzentet szerezni a L-39NG-re, de eddig csak a MI torkunkon nyomtak le egy tucatot. Én a portugál üzletben sem bizom valamiért.. Ezen kívül csak a 3. világ és 1 mürepülő csapat vett néhán példányt. Nos ez még a fejlesztési pénzt sem hozza be, pedig nem volt valami nagy pénz az sem (lásd a végeredményt)...
Ilyenkor csak linkeld az 1 héttel korábbi posztod. Fölöslegesen minden héten ugyanazzal fárasztani magad.
 
Hagyd el, jól esik neki! Olyan mint másnak a kávé. Nélküle nem lehet élni.
Majd egy év múlva olvassátok vissza, és számoljátok megy egyik kezeteken ha tudjátok a rendelésállomány drasztikus növekedését.
Egyébként még várom a jövőre Erdélyben bejelentendő Isten és Felcsút Ostorai mürepülőcsapat bejelentését 9+3 tartalék gépes felállással természtesen AERO L-39NG-vel :-( (ja akkor utána több új megrendelés lesz, mint a kezeteken új :-( )
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Philippine Air Force (PAF) spokesperson, Col. Maynard Mariano told the Philippine News Agency that research within the service is ongoing to find a replacement for the S.211 jet trainer.

“We are planning for a replacement, research is ongoing, and there will be a presentation (of the possible aircraft models) to the senior leadership soon,” Mariano was quoted as saying...

Valamiért úgy érzem, hogy a kb. 10m $-s L-39NG-nek a jelenlegi ("ukrajnás-"/egyéb/pánik-)piaci viszonyok és egyebek miatt bő dupla árasnak becsült olasz gép ellen csak 1-2 milliós áremeléssel lesz esélye: mert a "politikai-marketing-"/lobby-költségeket a wiki-s NG-árba --szerintem-- nem építették be.

:cool: + :oops::oops::oops:


.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Vlad and Kim Philby
Valamiért úgy érzem, hogy a kb. 10m $-s L-39NG-nek a jelenlegi ("ukrajnás-"/egyéb/pánik-)piaci viszonyok és egyebek miatt bő dupla árasnak becsült olasz gép ellen csak 1-2 milliós áremeléssel lesz esélye: mert a "politikai-marketing-"/lobby-költségeket a wiki-s NG-árba --szerintem-- nem építették be.

:cool: + :oops::oops::oops:


.

ITT 26m $-os darab-árat árat írnak az olasz --13 darabos-- megrendelésre, amiben vszínűleg a tipus oktató, karbantartó, és --hazai gyártó révén, az elegendőnak tartott, minimális-- alap csere-fődarab készletei is benne vannak.
...hajtómű: ??? nincs erről hír.

A "csak-gép" árnak a huszon-egy-kettő millió $-os összeg szerintem reális, szintén a "lobby-költség" nélkül.

.