A pénz világa

Friss hír a Kormányinfóról: Megszűnik a céges autó üzemanyagár-stopja.
Jó döntés a Kormánytól, úgy tűnik elindultak a normalitás útján. Szépen lassan vezetik ki az árstopot, ezáltal a vele járó infláció-növekedést és el fogják húzni valamennyire. Szerintem ez így rendben van, korrekt lépés.
Külön öröm, hogy a céges autókkal várhatóan kevesebbet fognak - feleslegesen - menni, az élősködés is visszább fog szorulni (itt most az alkalmazottak munkáltatójukon való élősködésére gondolok). Nagyon elszaladt a ló egyes cégeknél, elképesztő pazarlás ment. Most kicsit húznak a nadrágszíjon, és ez így van rendjén (ha van egy kis eszük a GPS segítségével majd utólag elemzik a dolgozók vezetési útvonalát és stílusát).
 
Friss hír a Kormányinfóról: Megszűnik a céges autó üzemanyagár-stopja.
Jó döntés a Kormánytól, úgy tűnik elindultak a normalitás útján. Szépen lassan vezetik ki az árstopot, ezáltal a vele járó infláció-növekedést és el fogják húzni valamennyire. Szerintem ez így rendben van, korrekt lépés.
Külön öröm, hogy a céges autókkal várhatóan kevesebbet fognak - feleslegesen - menni, az élősködés is visszább fog szorulni (itt most az alkalmazottak munkáltatójukon való élősködésére gondolok). Nagyon elszaladt a ló egyes cégeknél, elképesztő pazarlás ment. Most kicsit húznak a nadrágszíjon, és ez így van rendjén (ha van egy kis eszük a GPS segítségével majd utólag elemzik a dolgozók vezetési útvonalát és stílusát).
Csak ez az inflációnövelés mögé bújtatás narratíva továbbra is érdekes.
Mert annak, akinek van kocsija, annak nem nő a megélhetési költség.
De akkor ezentúl a fuvarozásba beépül a költség. Tehát még mindig az megközelítés, hogy azt támogatjuk, aki lényegében csak saját célra autózik és nem azt, hogy szállítási és termék előállítási költség ne nöjön.

Ez is fajta koncepció, csak több szemszögből is fejvakarós.

Akkor most az lesz, hogy tömeges céges autót adnak át lízingbe a cégnél dolgolzónak?
Ez vajon mehet?
 
Akkor most az lesz, hogy tömeges céges autót adnak át lízingbe a cégnél dolgolzónak?
Ez vajon mehet?
A céges autók többségében operatív lízing.Azt nem tudod legálisan tovább adni, mert nem a tied az autó(nyílt végű detto)+ ha meg is tovább adod( tudok ilyen Bp-i taxis céget ahol az autók ilyenek), akkor is csak cégszerű formában tudja “átvenni” a dolgozó.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Csak ez az inflációnövelés mögé bújtatás narratíva továbbra is érdekes.
Mert annak, akinek van kocsija, annak nem nő a megélhetési költség.
De akkor ezentúl a fuvarozásba beépül a költség. Tehát még mindig az megközelítés, hogy azt támogatjuk, aki lényegében csak saját célra autózik és nem azt, hogy szállítási és termék előállítási költség ne nöjön.

Ez is fajta koncepció, csak több szemszögből is fejvakarós.

Akkor most az lesz, hogy tömeges céges autót adnak át lízingbe a cégnél dolgolzónak?
Ez vajon mehet?
Délben lép életbe.
Meg az anyád picsaja, Viktor.
A nyíregyházi benzinkutasnak szoltatok hogy a bejelentés után 40 perccel már csak így adhat el benzint?
És a Horvatorszagbol hazafelé jövő cegautoval nyaralóknak szoltatok előre?
Tényleg csak tegnap esett le hogy leáll a Dufi? Akkor mi a faszt beszélgettek ezek akkor asztal körül a vészhelyzetről? Semmi nem változott az elmúlt hetekben benzinugyileg, faszert nem lehet a szabályokat ELŐRE közölni hónapokkal, de legalább hetekkel?
Ezek legalább tudnak kormányozni...
Nem, ezek sem tudnak, sokadszor derül ki.
Ja, én ezt eleve így vezettem volna be eleve, taxisokat sem kihagyva.
 
Délben lép életbe.
Meg az anyád picsaja, Viktor.
A nyíregyházi benzinkutasnak szoltatok hogy a bejelentés után 40 perccel már csak így adhat el benzint?
És a Horvatorszagbol hazafelé jövő cegautoval nyaralóknak szoltatok előre?
Tényleg csak tegnap esett le hogy leáll a Dufi? Akkor mi a faszt beszélgettek ezek akkor asztal körül a vészhelyzetről? Semmi nem változott az elmúlt hetekben benzinugyileg, faszert nem lehet a szabályokat ELŐRE közölni hónapokkal, de legalább hetekkel?
Ezek legalább tudnak kormányozni...
Nem, ezek sem tudnak, sokadszor derül ki.
Ja, én ezt eleve így vezettem volna be eleve, taxisokat sem kihagyva.
Tehát ha nem igy vezetik be, akkor a céges autók másnapra benzinhiányt csinálnak. Aki céges autoval ment nyaralni a horvatokhoz tankolhat ott is.... Meg ha horvát nyaralás futja lehet nem az a plusz 10.000ft fogja falhoz verni.

Sztem itt inkább sokakat az bosszant, hogy a lakossági használatra marad a 480. Pedig megmondták, hogy ez kreténség, lehetetlen.
 
A céges autók többségében operatív lízing.Azt nem tudod legálisan tovább adni, mert nem a tied az autó(nyílt végű detto)+ ha meg is tovább adod( tudok ilyen Bp-i taxis céget ahol az autók ilyenek), akkor is csak cégszerű formában tudja “átvenni” a dolgozó.

Csak apró kiegészítés, de a taxisok továbbra is kedvezményesen tankolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Minden cégvezető tudta eljön ez a nap is,hogy piaci áron lesz a benya...eddig spóroltunk egy csomó pénzt ezen ,most már nem...kifizetjük és kész.. nem örülünk de legalább van mibe ,miből és mit tankolni.Akinek nem megy annak binyó,busz ,gyalog is van lehetősége A-ból B-be eljutni.
 
Tehát ha nem igy vezetik be, akkor a céges autók másnapra benzinhiányt csinálnak. Aki céges autoval ment nyaralni a horvatokhoz tankolhat ott is.... Meg ha horvát nyaralás futja lehet nem az a plusz 10.000ft fogja falhoz verni.

Sztem itt inkább sokakat az bosszant, hogy a lakossági használatra marad a 480. Pedig megmondták, hogy ez kreténség, lehetetlen.
így van....szerintem Brüsszellel ez volt az egyik kiegyezés....
 
Csak ez az inflációnövelés mögé bújtatás narratíva továbbra is érdekes.
Mert annak, akinek van kocsija, annak nem nő a megélhetési költség.
De akkor ezentúl a fuvarozásba beépül a költség. Tehát még mindig az megközelítés, hogy azt támogatjuk, aki lényegében csak saját célra autózik és nem azt, hogy szállítási és termék előállítási költség ne nöjön.

Ez is fajta koncepció, csak több szemszögből is fejvakarós.

Akkor most az lesz, hogy tömeges céges autót adnak át lízingbe a cégnél dolgolzónak?
Ez vajon mehet?
Az infláció (hivatalos) számítása miatt csinálják ezt így, szerintem. Abban a lakossági üzemanyagárak is szerepelnek. Önmagában 4%-os emelkedést jelentene az eltörlése az áttételes hatások nélkül (tehát csak az inflációs kosarat nézve). A jelenlegi helyzetben ez brutál lenne. Sajnos ezt el kell ismerni. A közhangulatnak nagyon nem tenne jót, közvetlenül a katás és rezsiáras megszorítás után. Politikailag ez most jobb döntés szerintem. Természetesen ez a mostani lépés is növelni fogja az inflációt áttételesen, de kicsit lassabban fog begyűrűzni.
Ha megindul az üzemanyag-import, akkor az ellátás is nagyobb biztonságban lesz, és ez most rendkívül fontos szempont. Így is a stratégiai tartalékok 1/4 részét fel kell szabadítani. Ezzel értek konkrétan nem értek egyet, én semmiképp nem nyúlnék ehhez.
Azt is tegyük hozzá, a dízel a szűkebb keresztmetszet, a céges autók jelentős része ezzel megy. Ezzel a döntéssel az ellátás jobban biztosítható. Ha felemelnék volna egységesen 550 vagy 600 Ft-ra attól még nem csökkenne jelentősen a fogyasztás, ugyanakkor valószínűleg még úgy sem érné meg behozni más forrásból az üzemanyagot, magyarán a hiány továbbra is valós veszély maradna.
 
Miben?

Miben?

Kivéve amit nem...

Csak akkor tudnám mi a fenét exportál Európa nagyvilágba...
1. Pénz nyomtatásban amit a világon mindenhol elfogadnak (még)

2. Mindenben kivéve a luxus cikkek de azokat meg megveszik azon a pénzen amit az energia hordozókért , egyéb alapanyagokért , élelmiszerért kapnak !

3. Akár egyet is érthetnék , de az olyan extrém dolgokat leszámítva mint mondjuk az F35 mindent is megtudnak venni !

4. Az EU gyakorlatilag se energia hordozóval , se nyersanyaggal , se olcsó munkaerővel és sajnos a legfontosabb jövőképpel nem rendelkezik . A most ismert EU pár évtized múlva nem fog létezni . Lófasz se lesz itt csikánó ha ebbe az irányba haladunk ! Mert semmiből pont semmit lehet előállítani !
 
Délben lép életbe.
Meg az anyád picsaja, Viktor.
A nyíregyházi benzinkutasnak szoltatok hogy a bejelentés után 40 perccel már csak így adhat el benzint?
És a Horvatorszagbol hazafelé jövő cegautoval nyaralóknak szoltatok előre?
Tényleg csak tegnap esett le hogy leáll a Dufi? Akkor mi a faszt beszélgettek ezek akkor asztal körül a vészhelyzetről? Semmi nem változott az elmúlt hetekben benzinugyileg, faszert nem lehet a szabályokat ELŐRE közölni hónapokkal, de legalább hetekkel?
Teljesen jól időzítették a bejelentést. Így kell ezt csinálni, egy órával előtte tájékoztatni. Ha napokkal előtte bejelentik, akkor szerinted mi lesz? Totális káosz a kutakon, rögtön. Azonnali üzemanyaghiány. A kutak üzemeltetőinek gazdasági érdeke, hogy minél többet adjanak el teljes áron, így gyorsan meg fogják tanulni. Nem bonyolult rápillantani a forgalmira, hogy céges autóról van-e szó.
 
Teljesen jól időzítették a bejelentést. Így kell ezt csinálni, egy órával előtte tájékoztatni. Ha napokkal előtte bejelentik, akkor szerinted mi lesz? Totális káosz a kutakon, rögtön. Azonnali üzemanyaghiány. A kutak üzemeltetőinek gazdasági érdeke, hogy minél többet adjanak el teljes áron, így gyorsan meg fogják tanulni. Nem bonyolult rápillantani a forgalmira, hogy céges autóról van-e szó.
meg úgy is kérnie kell számlát...
 
Tehát ha nem igy vezetik be, akkor a céges autók másnapra benzinhiányt csinálnak. Aki céges autoval ment nyaralni a horvatokhoz tankolhat ott is.... Meg ha horvát nyaralás futja lehet nem az a plusz 10.000ft fogja falhoz verni.

Sztem itt inkább sokakat az bosszant, hogy a lakossági használatra marad a 480. Pedig megmondták, hogy ez kreténség, lehetetlen.
Igen. Engem is bosszant, hogy a magánemberek továbbra is 480 Ft-ért kapják. Ez agyrém. De politikilag érthető, hogy nem lehet gyorsan kivezetni. Nyilván a döntéshozók maguknak köszönhetik, hogy ilyen helyzetbe kerültek, de ebből kell most minél kisebb politikai és gazdasági veszteséggel kiszállni. Nem megy olyan gyorsan.
 
Csak ez az inflációnövelés mögé bújtatás narratíva továbbra is érdekes.
Mert annak, akinek van kocsija, annak nem nő a megélhetési költség.
De akkor ezentúl a fuvarozásba beépül a költség. Tehát még mindig az megközelítés, hogy azt támogatjuk, aki lényegében csak saját célra autózik és nem azt, hogy szállítási és termék előállítási költség ne nöjön.

Ez is fajta koncepció, csak több szemszögből is fejvakarós.

Megsavanyodott ember látszatát kelted Balázs.
Amióta benzinárstop van, azon vonyítasz éjjel-nappal, hogy ez miért szar. (Pedig sokan megmondták már az okát, hogy miért van, de az érveket nem fogadtad be.)
Most, hogy újabb lépésben visszavágják (ugye ez már nem az első lépés), megint vinnyogsz, kreténezel. Ahelyett, hogy azt mondanád, hogy ez egy helyes lépés, ez az út, amin tovább kell menni.
Neked tényleg a szar sem elég büdös... Hozzáteszem, a rezsicsökkentés korlátozásakor is ugyanezt adtad elő. Van egy szerinted rossz rendszer (túl olcsó rezsi), amit visszavágnak, de te teljes torokból kreténezel... pedig pont, hogy helyeselned kellene.
Ne csodálkozz így, ha beskatulyáznak annak, aminek amúgy látszol.

Egyébként meg ennyit arról, hogy hétvégente boldog-boldogtalan 150-el csapatja az M7-esen a Balatonra az ingyen benzinnel:
főszezon első 37 napján 1 millió 124 ezren váltottak jegyet, ami 41 százalékkal haladja meg a tavalyi nyári szezon első 37 napjának eredményét.