A pénz világa

Nah, itt van még egy szegény légitársaság, akit megnyomorít a hálózata töredékén bevezetett extraprofitadó. Jah, nem...


A légitársaság eközben tovább dolgozik a korábbi időszakban már bevált működési modelljének helyreállításán, amelynek eredményei már a második pénzügyi negyedévben (július – szeptember) látszanak majd szerinte, és a bevételek és a viteldíjak növekedésével jelentős működési nyereségre számít a nyári időszakban.

Hozzáteszem, az olcsó repülés ellen is szokott valaki itt vinnyogni... Jah, ugyan az, aki az extraprofitadót is ellenzi? Fene érti...
 
Megsavanyodott ember látszatát kelted Balázs.
Csak nem érted mi a baj...
Amióta benzinárstop van, azon vonyítasz éjjel-nappal, hogy ez miért szar. (Pedig sokan megmondták már az okát, hogy miért van, de az érveket nem fogadtad be.)
Most, hogy újabb lépésben visszavágják (ugye ez már nem az első lépés), megint vinnyogsz, kreténezel. Ahelyett, hogy azt mondanád, hogy ez egy helyes lépés, ez az út, amin tovább kell menni.
De nem ott, ahol kéne. Megint az van, hogy aki autóval jár és szennyez dotáljuk.
Én nem használok autót, mit kapok? Jó szokás szerint lófaszt sem.

Ha generális inflációcsökkentő hatást akarnak, akkor az üzleti szektor számára kéne dotálni, hogy a mezőgazdaságnál is dotált az üa.
Mert akkor az összes olyan dolog áremelkedése, amihez szállítani kell, akkor csökken.

Így most frankó, hogy a 30 millás mercibe is megy a 480-as benzin, de én bezzeg piaci áron fizessek a bringalkatrészért duplannyit.
Mert az aztán luxus ugye? Vagy a BKV-t használók, amikor a BKV-nek is élni kéne valamibpől.
Tetszőleges más behelyettesíthető.
Neked tényleg a szar sem elég büdös... Hozzáteszem, a rezsicsökkentés korlátozásakor is ugyanezt adtad elő. Van egy szerinted rossz rendszer (túl olcsó rezsi), amit visszavágnak, de te teljes torokból kreténezel... pedig pont, hogy helyeselned kellene.
Ne csodálkozz így, ha beskatulyáznak annak, aminek amúgy látszol.
A rezsicsökkentésnél a baj az, hogy mai napig nem tudni, hogy hogyan kell fizetni, mert semmire sem gondoltak ezek a "zsenik".
Lásd itt. Erre kellett 1 hét, meg a helyesírási hibákra.

Aztán jött az is, hogy akkor nyáron 14 m3, télen 144 m3 a gázlimit.
És én akkor átalányosként, aki nem is gázt, hanem hőt fogyaszt, akkor hogyan fogok fizetni?
Nem tudom. Még mindig.

De itt is utólag kellett kitalálni...

A KATÁ-nál és most is a könyvelők szövetséges tett ki kommentet, hogy WTF, skacok, ez micsoda?
Ez, ez ma a színvonal...

A videóim szövegének 2 bekezdésében sanszosan nagyobb erőfeszítés van abban, mint a jogszabályok szövegezésében vagy a kormányzati kommunikációban.

De az is elég véleményes, hogy a BKV tudommal nem dotált, de a taxisok meg csakazértis?
A luxust dotáljuk, de az alapszolgáltatást meg nem...?

A baj az, hogy TELJESEN ad hoc "kormányzás" zajlik. Hónapokkal ezelőtt előre megmondtuk, hogy ez lesz és erre ezt adják elő.
És azzal öntik le, hogy így ne legyen roham a kutaknál. Skacok, ha megmondtátok volna, hogy XY időponttal vagy fokozatosan ki lesz vezetve, akkor ettől nem is kellett volna tartani. Meg persze hazudoznak arról, hogy mi az áram piaci ára.


És erre mondják azt, hogy micsoda formátumú kormány és szopják fel őket.
Én meg pislogok. Napról napra a kerténség magasiskoláját adják elő.
Meg a hazudozásét.

Egyébként meg ennyit arról, hogy hétvégente boldog-boldogtalan 150-el csapatja az M7-esen a Balatonra az ingyen benzinnel:
Remek. És ez hogyan jön ide? Végre legalább nem vonalvastagság jár vonattal.
De mit is oszlattak fel éppen amúgy? Látom eddig a memóriád nem terjed, hogy melyik szervet is milyen projekteket is visz.
 

“Közel 15%-kal nőttek a bruttó átlagbérek Magyarországon a KSH szerint, a rendszeres keresetek 14% felett emelkedtek májusban. Miután az infláció egyre magasabb, így egyre inkább erodálja a keresetek vásárlóerejének növekedését.”


Akad a fórumon olyan bér alapú jövedelemmel rendelkező, akinek 15%-kal emelkedett a bére április-május óta?
Csak kíváncsiságból kérdezem.
Tessék már rendesen elolvasni! o_O

A bruttó átlagkereset 14,9%-kal, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 15,6%-kal magasabb volt, mint egy évvel korábban.

Nem április-május óta kell ennyivel növekedni, hanem az 1 évvel ezelőttihez képest.
Az infláció is ezen módszerrel van - ugyebár - számolva. :oops:
Azaz, ez a hivatalos inflációs rátához képes magasabb.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and hete
Csak nem érted mi a baj...

De nem ott, ahol kéne. Megint az van, hogy aki autóval jár és szennyez dotáljuk.
Én nem használok autót, mit kapok? Jó szokás szerint lófaszt sem.

Ha generális inflációcsökkentő hatást akarnak, akkor az üzleti szektor számára kéne dotálni, hogy a mezőgazdaságnál is dotált az üa.
Mert akkor az összes olyan dolog áremelkedése, amihez szállítani kell, akkor csökken.

Így most frankó, hogy a 30 millás mercibe is megy a 480-as benzin, de én bezzeg piaci áron fizessek a bringalkatrészért duplannyit.
Mert az aztán luxus ugye? Vagy a BKV-t használók, amikor a BKV-nek is élni kéne valamibpől.
Tetszőleges más behelyettesíthető.

A rezsicsökkentésnél a baj az, hogy mai napig nem tudni, hogy hogyan kell fizetni, mert semmire sem gondoltak ezek a "zsenik".
Lásd itt. Erre kellett 1 hét, meg a helyesírási hibákra.

Aztán jött az is, hogy akkor nyáron 14 m3, télen 144 m3 a gázlimit.
És én akkor átalányosként, aki nem is gázt, hanem hőt fogyaszt, akkor hogyan fogok fizetni?
Nem tudom. Még mindig.

De itt is utólag kellett kitalálni...

A KATÁ-nál és most is a könyvelők szövetséges tett ki kommentet, hogy WTF, skacok, ez micsoda?
Ez, ez ma a színvonal...

A videóim szövegének 2 bekezdésében sanszosan nagyobb erőfeszítés van abban, mint a jogszabályok szövegezésében vagy a kormányzati kommunikációban.

De az is elég véleményes, hogy a BKV tudommal nem dotált, de a taxisok meg csakazértis?
A luxust dotáljuk, de az alapszolgáltatást meg nem...?

A baj az, hogy TELJESEN ad hoc "kormányzás" zajlik. Hónapokkal ezelőtt előre megmondtuk, hogy ez lesz és erre ezt adják elő.
És azzal öntik le, hogy így ne legyen roham a kutaknál. Skacok, ha megmondtátok volna, hogy XY időponttal vagy fokozatosan ki lesz vezetve, akkor ettől nem is kellett volna tartani. Meg persze hazudoznak arról, hogy mi az áram piaci ára.


És erre mondják azt, hogy micsoda formátumú kormány és szopják fel őket.
Én meg pislogok. Napról napra a kerténség magasiskoláját adják elő.
Meg a hazudozásét.


Remek. És ez hogyan jön ide? Végre legalább nem vonalvastagság jár vonattal.
De mit is oszlattak fel éppen amúgy? Látom eddig a memóriád nem terjed, hogy melyik szervet is milyen projekteket is visz.
Hú paszmeg :D
 
De nem ott, ahol kéne. Megint az van, hogy aki autóval jár és szennyez dotáljuk.
Én nem használok autót, mit kapok? Jó szokás szerint lófaszt sem.

Nézd a jó oldalát. Ahogy már mások is kifejtették, így kevesebb lesz a céges kocsival mindenhova fel-alá kocsikázó pazarló. Ezt nézd, ennek örülj. Kisebb lesz a szennyezés, mint eddig volt.

Így most frankó, hogy a 30 millás mercibe is megy a 480-as benzin, de én bezzeg piaci áron fizessek a bringalkatrészért duplannyit.

Hogyan oldalnád meg, hogy csak a rászorulóknak legyen olcsó az üzemanyag? Milyen ötleted van erre, ami nem über-bürokratikus?

A rezsicsökkentésnél a baj az, hogy mai napig nem tudni, hogy hogyan kell fizetni, mert semmire sem gondoltak ezek a "zsenik".
Lásd itt. Erre kellett 1 hét, meg a helyesírási hibákra. (...)
Aztán jött az is, hogy akkor nyáron 14 m3, télen 144 m3 a gázlimit.
És én akkor átalányosként, aki nem is gázt, hanem hőt fogyaszt, akkor hogyan fogok fizetni?
Nem tudom. Még mindig.

Nem te írtad, hogy hülyeség a rezsicsöki, meg amúgy sem számít sokat a költségeidben, akkor minek az egész, és csak pazarlásra buzdít?
És hát ha neked nem számít az összeg, akkor meg nem mindegy, hogy hogyan fogsz fizetni? Majd megírja a közös képviselőd, te meg kicsengeted, azt kész. Nem kell fájjon a fejed emiatt.

A baj az, hogy TELJESEN ad hoc "kormányzás" zajlik. Hónapokkal ezelőtt előre megmondtuk, hogy ez lesz és erre ezt adják elő.
És azzal öntik le, hogy így ne legyen roham a kutaknál. Skacok, ha megmondtátok volna, hogy XY időponttal vagy fokozatosan ki lesz vezetve, akkor ettől nem is kellett volna tartani.

Én azt látom, hogy a világ eseményei nem olyan kiszámíthatóak, ellenben eléggé nagy dinamikával változnak. Senki nem tud jósolni, senki nem ismeri a jövőt. A kormány is nyilvánvalóan lekövetni próbálja a világpolitikai, világgazdasági változásokat. Szerintem nem baj, ha képes változtatni az elképzelésein, képes követni a változó világot, és mer a kihívásokra válaszolni. Tudomásul kell venni, hogy ilyen időket élünk. Még mindig jobb, mintha mondjuk tényleg kiszáradnának a benzinkutak, és lenne pánik, meg gazdasági visszaesés belőle.
Biztos lehetne jobban is csinálni, mindig lehet jobban. De abban azért 100%-ig biztos vagyok, hogy a jelenlegi magyar politikai felhozatalt elnézve tavasszal a nép bizony helyesen választott. Ha valahogy, akkor a jelenlegi kormánnyal fogjuk legkevésbé megszívni ezeket a vészterhes időket. Ha ez a vélemény nálad a "felszopás" kategória, hát akkor vállalom.
 
Én nem használok autót, mit kapok? Jó szokás szerint lófaszt sem.
Nem nem
2őt kapsz!
Egyet a seggedbe egyet meg a kezedbe hogy tudd mi van a seggedben
De rajtad kívül gondolj azért a rengeteg vidéki öregre is qkinek nincs kocsija, egyedül van már, és hála a "gonoszfávalfűteni" elv miatt már csak maradt a parapetes gáz konvektor....
30évvel ezelőtt.
Azok mit kapnak?
 
Én azt látom, hogy a világ eseményei nem olyan kiszámíthatóak, ellenben eléggé nagy dinamikával változnak.
Az OMV-s zizi előtt már mondotuk, hogy nem lesz elég a benya. A benzinturizmus is egyből jött. Aztán az OMV-s zizis. Mégsem csináltak semmit sem.
Úgy tettek, minta minden a legnagyobb rendben lenne. Meg sem próbáltak optimalizálni. Y/N alapon megy szinte minden. Elmennek a falig, aztán meg átesnek a két ló túloldalára.
Senki nem tud jósolni, senki nem ismeri a jövőt.
Valahogy mégis képesek voltunk előre szólni többen is, hogy ez lesz a vég...
A kormány is nyilvánvalóan lekövetni próbálja a világpolitikai, világgazdasági változásokat. Szerintem nem baj, ha képes változtatni az elképzelésein, képes követni a változó világot, és mer a kihívásokra válaszolni. Tudomásul kell venni, hogy ilyen időket élünk. Még mindig jobb, mintha mondjuk tényleg kiszáradnának a benzinkutak, és lenne pánik, meg gazdasági visszaesés belőle.
Lehetett volna a támogatott árat máshova belőni és már máskor. Ehelyett rekordfolyasztás hoztak össze nyár elején.
Biztos lehetne jobban is csinálni, mindig lehet jobban. De abban azért 100%-ig biztos vagyok, hogy a jelenlegi magyar politikai felhozatalt elnézve tavasszal a nép bizony helyesen választott. Ha valahogy, akkor a jelenlegi kormánnyal fogjuk legkevésbé megszívni ezeket a vészterhes időket. Ha ez a vélemény nálad a "felszopás" kategória, hát akkor vállalom.
Én valahogy unom a kreténség mosdatását azzal, hogy a másik szarabb lenne.
Nem tűnik fel, hogy azt kérem számon, hogyha legylább győztek, akkor 4*2/3 után ne legyenek már ennyire ostobák?
Ja, persze nemzeti konzultáció most nem volt., Minek az, tudjuk csak minek az eszköze az....
 
Lehetett volna a támogatott árat máshova belőni és már máskor. Ehelyett rekordfolyasztás hoztak össze nyár elején.

És a rekordfogyasztás a MOL-nak extra profitot hozott, az államnak meg rengeteg extra bevételt. Gyakorlatilag olcsó orosz olajjal segítettük ki a költségvetést, és még az autósok is jól jártak.

Se az OMV meghibásodást, sem a battai tüzet nem lehetett előre tudni. De az olaj világpiaci árának ilyen mértékű elszállása sem volt biztos. Változtak a körülmények, lépett a kormány, ennyi.

Ha te amúgy a jövőbe látsz, akkor mondd, októberben mennyi lesz az olaj ára? De mondhatod az aranyét is, megfordult bennem a gondolat, hogy abba fektessek... De egy euro árfolyamnak is örülnék. Sőt, egy évvégi alapkamattal vagy inflációs adattal is segíteni tudnád a döntéseim.
 
És a rekordfogyasztás a MOL-nak extra profitot hozott, az államnak meg rengeteg extra bevételt. Gyakorlatilag olcsó orosz olajjal segítettük ki a költségvetést, és még az autósok is jól jártak.

Se az OMV meghibásodást, sem a battai tüzet nem lehetett előre tudni. De az olaj világpiaci árának ilyen mértékű elszállása sem volt biztos. Változtak a körülmények, lépett a kormány, ennyi.

Ha te amúgy a jövőbe látsz, akkor mondd, októberben mennyi lesz az olaj ára? De mondhatod az aranyét is, megfordult bennem a gondolat, hogy abba fektessek... De egy euro árfolyamnak is örülnék. Sőt, egy évvégi alapkamattal vagy inflációs adattal is segíteni tudnád a döntéseim.
Aranyé nőni fog,olajé csökkenni.Infláció és az alapkamat is nő. ;)
 
És a rekordfogyasztás a MOL-nak extra profitot hozott, az államnak meg rengeteg extra bevételt. Gyakorlatilag olcsó orosz olajjal segítettük ki a költségvetést, és még az autósok is jól jártak.

Se az OMV meghibásodást, sem a battai tüzet nem lehetett előre tudni. De az olaj világpiaci árának ilyen mértékű elszállása sem volt biztos. Változtak a körülmények, lépett a kormány, ennyi.

Ha te amúgy a jövőbe látsz, akkor mondd, októberben mennyi lesz az olaj ára? De mondhatod az aranyét is, megfordult bennem a gondolat, hogy abba fektessek... De egy euro árfolyamnak is örülnék. Sőt, egy évvégi alapkamattal vagy inflációs adattal is segíteni tudnád a döntéseim.
Nem, az extraprofit a piaci ár lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Nagy lehet a baj Germanisztánban ha már a Telekom is NFT-s átbaszásokkal próbál lóvéhoz jutni.

Nékem van egy rém egyszerű recessziómérőm.Ha este 8kor van hely pályakút kamionparkolójában,akkor recesszió van :) Jelenleg délután 4kor vakarja a fejét a sofőr,hogy hol álljon meg......
 
Nékem van egy rém egyszerű recessziómérőm.Ha este 8kor van hely pályakút kamionparkolójában,akkor recesszió van :) Jelenleg délután 4kor vakarja a fejét a sofőr,hogy hol álljon meg......

Attól még az egész NFT egy oltári nagy átbaszás, még a hírhedten pénzéhes videojátékfejlesztők se merték végül használni.

Amúgy mi a tököm van Németországban?
Már Mercedes vonatokat is mondanak le/tolnak el napokkal emberhiány miatt (Magyarországon ha a MÁV hibájából késik a gyárba beállítás 1.000.000ft/5 perc!)
 
Jók ezek a tegnapi rendeletek. Az áruszállítás drágulni fog, ami ismét a lakosságon csapódik majd le, de legalább Lakatos Alfa Rómeó a szakadt német prémiumjába tankolhatja 480 Ft-ért a dízelt és jampizhat a többi nyomorékkal a Váci úton, meg a 11-esen.

Ezzel szemben pedig a rendőrség, mentők, tűzoltók és a tömegközlekedés meg tankolhat piaci áron. Biztos nem fordítva kéne ennek lennie?

Üzemanyaghiány meg biztosan nincs, hisz megmondta a királyi TV, a lezárt töltőfejek a kutakon meg biztos az ellenzék műve.
 
Attól még az egész NFT egy oltári nagy átbaszás, még a hírhedten pénzéhes videojátékfejlesztők se merték végül használni.

Amúgy mi a tököm van Németországban?
Már Mercedes vonatokat is mondanak le/tolnak el napokkal emberhiány miatt (Magyarországon ha a MÁV hibájából késik a gyárba beállítás 1.000.000ft/5 perc!)
Spec most hollandba vagyok.Átugrottam boltba.Árú van,árak egy hónap alatt nem mentek fel semennyit sem.Tavalyhoz képest kb 10% az infláció.
Hét elején voltam németben,múlt hétvégén ott álltam.És irtam is-valaki szoljon már a németeknek,hogy ne szállják meg a hof vendéglőjét,hanem maradjanak otthon rettegni a fagyhaláltol.......Felejsd el,mit otthon a propi pofázik.Nincs nyugaton semmiféle kétségbeesés.Tudják,hogy nehéz tél lesz,de nincsenek tőle annyira megijedve.Benzin 2 euro alatt van,volt már felette is régebben.Gondok vannak,de katasztrófa nincs-szokásos.Ilyenkor pár gyárat leállitanak,nyaralóidő van.Törik egymást a kiránduló kiskocsisok,lakókocsisok,mint minden évben,Covid elött.
Semmi extra.
 
A Kormány szép csendben 25-ről 40%-ra emelte meg a kőolajtermék-előállító cégek (gyakorlatilag a MOL) különadóját: LINK
El fogják bírni szerintem, jó döntés. Elég szép bevételnövekedés várható a mostani döntések eredményeképp, az államkassza szeretni fogja:)
Szükség is lesz rá, most, hogy az EU-s pénzeket várhatóan nagyon erősen megnyirbálják. Ha kapunk is, a vártnál jóval kevesebbet.