Az eur/huf árfolyam azt tükrözi, hogy a teljes pénzügyi elitre igaz, hogy maximum donornak alkalmazható.Az EUR/HUF árfolyam is ezt tükrözi…
Avagy pénzügyi machinációk sora, aminek a valósághoz annyi köze van, mint a Star Warsnak
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az eur/huf árfolyam azt tükrözi, hogy a teljes pénzügyi elitre igaz, hogy maximum donornak alkalmazható.Az EUR/HUF árfolyam is ezt tükrözi…
Elnézést, de konteos megközelítésekben/magyarázatokban egyáltalán nem vagyok otthon….Az eur/huf árfolyam azt tükrözi, hogy a teljes pénzügyi elitre igaz, hogy maximum donornak alkalmazható.
Avagy pénzügyi machinációk sora, aminek a valósághoz annyi köze van, mint a Star Warsnak
Értem, tehát ha leáll (és gyakorlatilag már leállt, mert a 3-4 hónapos szállítási idő ezt jelenti) a német vegyipar, akkor a forint gyengül az euróhoz képest, és ez így pénzügyileg érthető...Elnézést, de konteos megközelítésekben/magyarázatokban egyáltalán nem vagyok otthon….
Nem nagyon értem a példád pénz és tőke piaci relevanciaját…a BASF részvény árfolyamában se látszik pl.Értem, tehát ha leáll (és gyakorlatilag már leállt, mert a 3-4 hónapos szállítási idő ezt jelenti) a német vegyipar, akkor a forint gyengül az euróhoz képest, és ez így pénzügyileg érthető...
Hogy mi van a BASF részvényekkel,azt nem tudom.De a héten voltam BASF üzemben-4,5órát vártam,mire rakodóhelyhez jutottam.Működik,és van forgalom benne rendesen(Düsseldorf).Nem nagyon értem a példád pénz és tőke piaci relevanciaját…a BASF részvény árfolyamában se látszik pl.
Az eurózóna gazdasága 0,7%-kal bővült negyedéves összevetésben a 2022 júniusáig tartó három hónapban(Q2),ami felülmúlta a várt 0,2%-os és a korábbi 0,6%-os adatot.(előzetes adat pénteken).
Szóval a nehézségek lassabban jelentkeznek, de jönnek.
Az EUR/HUF árfolyama a magyar gazdaság piaci megítélését tükrözi.
Az EU gazdaság piaci megítélése az EUR/USD kereszten mérhető le(deviza piacon).
Attól, h a németeknél nehézségek lesznek se az árfolyamon se Magyarországon nem segít önmagában tekintve, h pl.: Németország a legnagyobb export partner.
Értem, h nem tetszik a cikk. Attól még jól jeleníti meg azokat a makró tényezőket(beleértve a politikai kockázatokat), melyre a piac figyel.
A különbségek a súlyozással és időzítésben lehetnek.
Most volt gyorsjelentések szezonja.Hogy mi van a BASF részvényekkel,azt nem tudom.De a héten voltam BASF üzemben-4,5órát vártam,mire rakodóhelyhez jutottam.
Csak az a különbség, hogy mi megszoktuk, hogy szar. Még néha nosztalgiából vissza is kívánjuk. Ők meg igen jelentős részt egy jóléti államban éltek/élnek annak minden pozitív és negatív vonzatával. De magas lóról lehet nagyot esni.Németeknek szerintem van annyi tartalékuk és hitelük,hogy kibirjanak egy esetleges újabb téli leállást.Nekünk nincs tartalékuk,mi tönkremegyünk benne.
Mindenkinek érdeke.Meg az orosznak is.Csak az a különbség, hogy mi megszoktuk, hogy szar. Még néha nosztalgiából vissza is kívánjuk. Ők meg igen jelentős részt egy jóléti államban éltek/élnek annak minden pozitív és negatív vonzatával. De magas lóról lehet nagyot esni.
Kérdés, hány leállást bírnak ki és valóban van e még releváns hitele a német, de úgy egyáltalán az uniós gazdaságnak a világon? De úgy is meg lehet fogalmazni, hogy érdeke e még valakinek az európai gazdaság életben tartása?
Az orosznak addig, még a nyersanyagot felvásárolja, illetve még nincs más piaca rá. USÁnak miért lenne? Kínának addig, amíg a tudást el nem szívja; haza nem viszi. Meg annyiban fordítva, még az európai ipar befektet. De kérdés, hogy milyen mértékben van európai ipar és mennyiben nem csak nemzetek, hanem kontinensek fölött álló internacionalista (nemzetközi) konglomerátumokról beszélhetünk?Mindenkinek érdeke.Meg az orosznak is.
Fizetőképes piac.Az orosznak addig, még a nyersanyagot felvásárolja, illetve még nincs más piaca rá. USÁnak miért lenne? Kínának addig, amíg a tudást el nem szívja; haza nem viszi. Meg annyiban fordítva, még az európai ipar befektet. De kérdés, hogy milyen mértékben van európai ipar és mennyiben nem csak nemzetek, hanem kontinensek fölött álló internacionalista (nemzetközi) konglomerátumokról beszélhetünk?
PIAC. És még. Egyre jobban fizetőképes lesz akár Ázsia, akár Afrika.Fizetőképes piac.
A német gazdaság a harmadik legnagyobb világ exportőr…. A második helyért is küzdött korábban.Fizetőképes piac.
Kina, esetleg. Japan, Korea stb, stabilan amerikai partnerek, ausztralok detto.PIAC. És még. Egyre jobban fizetőképes lesz akár Ázsia,
Ehh, soha. Azt a kontinenst orokre tonkretette a klasszikus kolonialista rablokapitalizmus, most meg majd a kinaiak fogjak adossagcsapdaba oket.akár Afrika.
Kína: Már amit akart, tudott szinte mindent felvásárolt, vagy betette a lábát. Talán a hadiipar az, ahova kevésbé, vagy egyáltalán nem sikerült. Elsődlegesen szerintem neki technológiai tudás kell(ett), de mint piac nem biztos, hogy évtizedekig annyira meghatározó lesz, hogy megérje lélegeztetőgépen tartani. Már most vannak olyan termékek, amik nem jönnek Európába, vagy olyan európai termékek, amiket kifejezetten ázsiai (kínai) piacra állítanak elő. És nézzük meg a lakosságot. Van egy előregedő társadalom; van egy nagyrészt bevándorlókból álló, európai értelemben szegény(ebb) fiatal tömeg és a kettő közt egy középosztály, akinek nem feltétlen a termékek vásárlása lesz az életcél -hanem az energiaárak kifizetése (rövid távon biztos).Kina, esetleg. Japan, Korea stb, stabilan amerikai partnerek, ausztralok detto.
Indianak minden kellene, de kilog a valaga a gatyabol.
Kina viszont rettenetesen szeretne vegre tenyezove valni az europai piacon (ti. az amerikain soha nem engedik, ezt tudjak), es nemhogy nem fog emiatt az oroszokkal kozosen pokolra menni, de inkabb erdeke egy meggyengult Oroszorszag (a kovetkezo 50 evben Sziberia kapcsan biztosan kenyertores lesz koztuk.)
Ehh, soha. Azt a kontinenst orokre tonkretette a klasszikus kolonialista rablokapitalizmus, most meg majd a kinaiak fogjak adossagcsapdaba oket.
Afrika:
Fontos piac. Egy csomó, Európában nem eladható, vagy itt kifutott terméket tud felvásárolni, mert ott sem mindenki szegény; meg ugye lehet, hogy arányaiban több a szegény, de a számbelileg meg mégsem olyan jelentéktelen dolog. És nem mindegy, hogy pl. egy fejlesztést, vagy gyártósort, présformát mennyire tudsz kihasználni.
A Honda se, Suzuki se, meg még több márka sem Európában keres a legtöbbet.Pontosan. Dél-Amerika is csóró. De nincs is annyi előírás meg fiszem-faszom, mint itt, lazán gyártották 2019-ig a 3-as Golfot, azóta átálltak a négyesre...
Afrikában is éledezett a saját autógyártás, gyorsan be is vonultak a multik saját gyárakkal, meg máshonnan levedlett gyártósorokkal.
Ez pl. egy nigériai gyártó, a tulaj kvázi egy manufaktúrával kezdte:
INNOSON Caris – Innoson Vehicle Manufacturing
www.innosonvehicles.com