Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

De a MOL nem fog dizelt és benzint csinálni (eddig sem tudott eleget) augusztusban annyit mint eddig.
Más meg nem hoz ide, akkor elfogy a nafta. És nem hozza mert neki ez már túl olcsó.
Nem tudom mi ebben az a nagyon nehezen érthető.
Mi az, hogy túl olcsó?
Mióta rögzített ár van, azóta ugyan annyiért tudja eladni.
Jelenleg az a változás, hogy a DUFI leállása miatt csak külföldről tudja beszerezni, de azzal a haszonkulccsal, amivel eddig megfelelő profitot termelt, már a drágább olajat nem tudja behozni. Most a kisker. forgalmában kapott egy halom céges autót, amelyik biztosítja neki azt a haszonkulcsot, amivel rentábilis messzebbről is elhozni az üzemanyagot. Magyarul a kisker. haszonnal kompenzálja a nagyker bukót.
És ez nem csak a MOL-ra érvényes.
Van az a pénz, amiért elindulnak a tartály szerelvények nyugatról.
Ráadásul a DUFI tervezett leállása csak 1 hónapos. Utána meg tovább fognak pöfögni az olcsó orosz olajjal.

Azt gondolod, hogy nem volt konzultáció a MOL és a Kormány között??? :cool:
 
Prof. Dr. André D. Thess2 , Universität Stuttgart
Prof. Dr. Harald Schwarz, BTU Cottbus-Senftenberg
Prof. Dr. Michael Beckmann, TU Dresden
Prof. Dr. Burak Atakan, Universität Duisburg-Essen
Prof. Dr. Alexander Dilger, Westfälische Wilhelms-Universität Münster
Prof. Dr. Francesca di Mare, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Kerstin Eckert, TU Dresden
Prof. Dr. Sabine Enders, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Martina Hentschel, TU Chemnitz
Prof. Dr. Dr. Rafaela Hillerbrand, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Antonio Hurtado, TU Dresden
Prof. Dr. Matthias Kind, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Marco Koch, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Andrea Luke, Universität Kassel
Prof. Dr. Axel Meyer, Universität Konstanz
Prof. Dr. Frank R. Schilling, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Klaus Steigleder, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Robert Stieglitz, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Gerhard Wegner, Universität Erfurt
Prof. Dr. Thomas Wetzel, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Zöld jövő csak ződek nélkül lehetséges.
 
Mi az, hogy túl olcsó?
Mióta rögzített ár van, azóta ugyan annyiért tudja eladni.
Jelenleg az a változás, hogy a DUFI leállása miatt csak külföldről tudja beszerezni, de azzal a haszonkulccsal, amivel eddig megfelelő profitot termelt, már a drágább olajat nem tudja behozni. Most a kisker. forgalmában kapott egy halom céges autót, amelyik biztosítja neki azt a haszonkulcsot, amivel rentábilis messzebbről is elhozni az üzemanyagot. Magyarul a kisker. haszonnal kompenzálja a nagyker bukót.
És ez nem csak a MOL-ra érvényes.
Van az a pénz, amiért elindulnak a tartály szerelvények nyugatról.
Ráadásul a DUFI tervezett leállása csak 1 hónapos. Utána meg tovább fognak pöfögni az olcsó orosz olajjal.

Azt gondolod, hogy nem volt konzultáció a MOL és a Kormány között??? :cool:
Egyes reszek csak oktoberben indulnak ujra. Mar, ha elsore sikerul.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egyes reszek csak oktoberben indulnak ujra. Mar, ha elsore sikerul.
Van még mozgástér a rendszerben.
Az állam részéről hatalmas a kasza, de aki azt hiszi nincsen folyamatos monitor alatt a rendszer, az igen naiv.
Ugyebár 27.-én megjelent ez a cikk.
Mit kért benne a MOL üzemeltetési igazgatója:
  • a stratégiai készletek feloldását
  • az árstoppos rendszer felülvizsgálatát.
Mindkét dolog megtörtént.

Mivel indokolta?
Pénzügyi okokat hozott fel. Ez orvosolva lett.

Ezen felül semmi nem tartja vissza az államot, hogy miközben a stratégiai tartalékot egyik oldalon fogyasztják, a másik oldalon meg direkt vásárlásokkal feltöltsék.
Ha nagyon nem akarnak szórakozni, akkor akár azt is meg lehet lépni, hogy csak papíron vételezik a fogyasztók az üzemanyagot a stratégiai tározókból, valójában pedig csak egy egyszerű swap dealt csinálnak. A papíron az állami tározókba szánt üzemanyag egyből a MOL tárolókba kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Van még mozgástér a rendszerben.
Az állam részéről hatalmas a kasza, de aki azt hiszi nincsen folyamatos monitor alatt a rendszer, az igen naiv.
Ugyebár 27.-én megjelent ez a cikk.
Mit kért benne a MOL üzemeltetési igazgatója:
  • a stratégiai készletek feloldását
  • az árstoppos rendszer felülvizsgálatát.
Mindkét dolog megtörtént.

Mivel indokolta?
Pénzügyi okokat hozott fel. Ez orvosolva lett.

Ezen felül semmi nem tartja vissza az államot, hogy miközben a stratégiai tartalékot egyik oldalon fogyasztják, a másik oldalon meg direkt vásárlásokkal feltöltsék.
Ha nagyon nem akarnak szórakozni, akkor akár azt is meg lehet lépni, hogy csak papíron vételezik a fogyasztók az üzemanyagot a stratégiai tározókból, valójában pedig csak egy egyszerű swap dealt csinálnak. A papíron az állami tározókba szánt üzemanyag egyből a MOL tárolókba kerül.
Az én stratégiai tartalákaim fullon vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
  • Tetszik
Reactions: BJani
Van még mozgástér a rendszerben.
Az állam részéről hatalmas a kasza, de aki azt hiszi nincsen folyamatos monitor alatt a rendszer, az igen naiv.
Ugyebár 27.-én megjelent ez a cikk.
Mit kért benne a MOL üzemeltetési igazgatója:
  • a stratégiai készletek feloldását
  • az árstoppos rendszer felülvizsgálatát.
Mindkét dolog megtörtént.

Mivel indokolta?
Pénzügyi okokat hozott fel. Ez orvosolva lett.

Ezen felül semmi nem tartja vissza az államot, hogy miközben a stratégiai tartalékot egyik oldalon fogyasztják, a másik oldalon meg direkt vásárlásokkal feltöltsék.
Ha nagyon nem akarnak szórakozni, akkor akár azt is meg lehet lépni, hogy csak papíron vételezik a fogyasztók az üzemanyagot a stratégiai tározókból, valójában pedig csak egy egyszerű swap dealt csinálnak. A papíron az állami tározókba szánt üzemanyag egyből a MOL tárolókba kerül.
A probléma az, hogy a stratégiai készlet nem erre való.
Ez olyan, mintha egy airliner napi rutin útvonalán a biztonsági vésztartalékkal tervezné a hatótávot...
 
Sztem ez így nem teljesen igaz.
De a szerződésem nem engedi hogy nyilatkozzak
A vicc az hogy a belső ellenőrzés is nézi a fórumot. Vagyis nem vicc.
"A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után. Ezt követően már teljes kapacitással működik majd a Dunai Finomító."

akkor ez egy veretes kamu?
 
"A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után. Ezt követően már teljes kapacitással működik majd a Dunai Finomító."

akkor ez egy veretes kamu?
Nézd, aki benne van az tudja a teljes képet összerakni.
A motorhajtóanyag gyártás benzin vonala nem áll le, a gázolaj gyártásban lesz egy szünet katalizátor csere miatt, ez nem titok.
Most már állnak le a srácok pár üzemben, de úgy mondom hogy ez még nem érinti annyira a benzinkútnál lévő vásárlókat.
Azért azt is el lehetett volna mondani hogy a mostani agyonhájpolt leállás nem egy nagy valami, az elmúlt években sokszorosan nagyobb volumenek voltak csak akkor nem volt fókuszban a téma.
Technikai kihívások sem olyan egetverőek most, bécsben sokkal jobban beszopták az elmúlt évek spórolásait, meg is lett az eredménye (deszt kolonna felhasad 4.5baron, vicc).
A pénzügyi részletekről inkább nem nyilatkoznék.
 
"A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után. Ezt követően már teljes kapacitással működik majd a Dunai Finomító."

akkor ez egy veretes kamu?
Summázva azt el lehetett volna azért mondani a népnek hogy no para, az elmúlt 40évben ez mindig így történt.
Az egész világon ez a gyakorlat.
 
Apropó napelem... nyugaton "érdekesen menedzselik":

Nagyszerű...
De okos magyar módszerekkel biztos használatba lehet venni; feltölteni vele szünetmentes tápot, amiről azután üzemeltetsz valamit, vagy direktbe kötni légkondira, ha elbírja a teljesítménye. Ki fogja valaki találni :cool:
 
Nagyszerű...
De okos magyar módszerekkel biztos használatba lehet venni; feltölteni vele szünetmentes tápot, amiről azután üzemeltetsz valamit, vagy direktbe kötni légkondira, ha elbírja a teljesítménye. Ki fogja valaki találni :cool:
mondjuk szünetmentest nem sok értelme lenne, ha csak nem kapcsolsz össze többet egymással. de lehet venni akkut kimondottan solar rendszerekhez. (pl https://etekware.com/product/home-battery-backup/ )
a jövő valamerre errefelé mutat
 
Nagyszerű...
De okos magyar módszerekkel biztos használatba lehet venni; feltölteni vele szünetmentes tápot, amiről azután üzemeltetsz valamit, vagy direktbe kötni légkondira, ha elbírja a teljesítménye. Ki fogja valaki találni :cool:

Jelen! ...légkondi nélkül! Nem baj? ;)

.
 
Kicsit bombasztikus cím, valójában "gondolkodnak rajta":
Az jó, de ha egy erőmű bezárásra van ítélve akkor nem rendelnek alkatrészeket, fűtőanyagot, leépítik a szakembergárdát.
Zöld politikus van minden jobb tüntetésen egy tucat, a sima politikus meg minden kocsmában megtermelhető, de az adott erőművet ismerő mérnök/technikus?
(tudom hogy a műszaki szakemberek lenézése a nyugati világban teljesen elharapózott az utóbbi 20 évben, de azokat képezni és nevelgetni kell)