Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De a MOL nem fog dizelt és benzint csinálni (eddig sem tudott eleget) augusztusban annyit mint eddig.
Más meg nem hoz ide, akkor elfogy a nafta. És nem hozza mert neki ez már túl olcsó.
Nem tudom mi ebben az a nagyon nehezen érthető.
Mi az, hogy túl olcsó?
Mióta rögzített ár van, azóta ugyan annyiért tudja eladni.
Jelenleg az a változás, hogy a DUFI leállása miatt csak külföldről tudja beszerezni, de azzal a haszonkulccsal, amivel eddig megfelelő profitot termelt, már a drágább olajat nem tudja behozni. Most a kisker. forgalmában kapott egy halom céges autót, amelyik biztosítja neki azt a haszonkulcsot, amivel rentábilis messzebbről is elhozni az üzemanyagot. Magyarul a kisker. haszonnal kompenzálja a nagyker bukót.
És ez nem csak a MOL-ra érvényes.
Van az a pénz, amiért elindulnak a tartály szerelvények nyugatról.
Ráadásul a DUFI tervezett leállása csak 1 hónapos. Utána meg tovább fognak pöfögni az olcsó orosz olajjal.

Azt gondolod, hogy nem volt konzultáció a MOL és a Kormány között??? :cool:
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Prof. Dr. André D. Thess2 , Universität Stuttgart
Prof. Dr. Harald Schwarz, BTU Cottbus-Senftenberg
Prof. Dr. Michael Beckmann, TU Dresden
Prof. Dr. Burak Atakan, Universität Duisburg-Essen
Prof. Dr. Alexander Dilger, Westfälische Wilhelms-Universität Münster
Prof. Dr. Francesca di Mare, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Kerstin Eckert, TU Dresden
Prof. Dr. Sabine Enders, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Martina Hentschel, TU Chemnitz
Prof. Dr. Dr. Rafaela Hillerbrand, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Antonio Hurtado, TU Dresden
Prof. Dr. Matthias Kind, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Marco Koch, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Andrea Luke, Universität Kassel
Prof. Dr. Axel Meyer, Universität Konstanz
Prof. Dr. Frank R. Schilling, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Klaus Steigleder, Ruhr-Universität Bochum
Prof. Dr. Robert Stieglitz, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Prof. Dr. Gerhard Wegner, Universität Erfurt
Prof. Dr. Thomas Wetzel, Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Zöld jövő csak ződek nélkül lehetséges.
 
M

molnibalage

Guest
Mi az, hogy túl olcsó?
Mióta rögzített ár van, azóta ugyan annyiért tudja eladni.
Jelenleg az a változás, hogy a DUFI leállása miatt csak külföldről tudja beszerezni, de azzal a haszonkulccsal, amivel eddig megfelelő profitot termelt, már a drágább olajat nem tudja behozni. Most a kisker. forgalmában kapott egy halom céges autót, amelyik biztosítja neki azt a haszonkulcsot, amivel rentábilis messzebbről is elhozni az üzemanyagot. Magyarul a kisker. haszonnal kompenzálja a nagyker bukót.
És ez nem csak a MOL-ra érvényes.
Van az a pénz, amiért elindulnak a tartály szerelvények nyugatról.
Ráadásul a DUFI tervezett leállása csak 1 hónapos. Utána meg tovább fognak pöfögni az olcsó orosz olajjal.

Azt gondolod, hogy nem volt konzultáció a MOL és a Kormány között??? :cool:
Egyes reszek csak oktoberben indulnak ujra. Mar, ha elsore sikerul.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egyes reszek csak oktoberben indulnak ujra. Mar, ha elsore sikerul.
Van még mozgástér a rendszerben.
Az állam részéről hatalmas a kasza, de aki azt hiszi nincsen folyamatos monitor alatt a rendszer, az igen naiv.
Ugyebár 27.-én megjelent ez a cikk.
Mit kért benne a MOL üzemeltetési igazgatója:
  • a stratégiai készletek feloldását
  • az árstoppos rendszer felülvizsgálatát.
Mindkét dolog megtörtént.

Mivel indokolta?
Pénzügyi okokat hozott fel. Ez orvosolva lett.

Ezen felül semmi nem tartja vissza az államot, hogy miközben a stratégiai tartalékot egyik oldalon fogyasztják, a másik oldalon meg direkt vásárlásokkal feltöltsék.
Ha nagyon nem akarnak szórakozni, akkor akár azt is meg lehet lépni, hogy csak papíron vételezik a fogyasztók az üzemanyagot a stratégiai tározókból, valójában pedig csak egy egyszerű swap dealt csinálnak. A papíron az állami tározókba szánt üzemanyag egyből a MOL tárolókba kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Van még mozgástér a rendszerben.
Az állam részéről hatalmas a kasza, de aki azt hiszi nincsen folyamatos monitor alatt a rendszer, az igen naiv.
Ugyebár 27.-én megjelent ez a cikk.
Mit kért benne a MOL üzemeltetési igazgatója:
  • a stratégiai készletek feloldását
  • az árstoppos rendszer felülvizsgálatát.
Mindkét dolog megtörtént.

Mivel indokolta?
Pénzügyi okokat hozott fel. Ez orvosolva lett.

Ezen felül semmi nem tartja vissza az államot, hogy miközben a stratégiai tartalékot egyik oldalon fogyasztják, a másik oldalon meg direkt vásárlásokkal feltöltsék.
Ha nagyon nem akarnak szórakozni, akkor akár azt is meg lehet lépni, hogy csak papíron vételezik a fogyasztók az üzemanyagot a stratégiai tározókból, valójában pedig csak egy egyszerű swap dealt csinálnak. A papíron az állami tározókba szánt üzemanyag egyből a MOL tárolókba kerül.
Az én stratégiai tartalákaim fullon vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
Van még mozgástér a rendszerben.
Az állam részéről hatalmas a kasza, de aki azt hiszi nincsen folyamatos monitor alatt a rendszer, az igen naiv.
Ugyebár 27.-én megjelent ez a cikk.
Mit kért benne a MOL üzemeltetési igazgatója:
  • a stratégiai készletek feloldását
  • az árstoppos rendszer felülvizsgálatát.
Mindkét dolog megtörtént.

Mivel indokolta?
Pénzügyi okokat hozott fel. Ez orvosolva lett.

Ezen felül semmi nem tartja vissza az államot, hogy miközben a stratégiai tartalékot egyik oldalon fogyasztják, a másik oldalon meg direkt vásárlásokkal feltöltsék.
Ha nagyon nem akarnak szórakozni, akkor akár azt is meg lehet lépni, hogy csak papíron vételezik a fogyasztók az üzemanyagot a stratégiai tározókból, valójában pedig csak egy egyszerű swap dealt csinálnak. A papíron az állami tározókba szánt üzemanyag egyből a MOL tárolókba kerül.
A probléma az, hogy a stratégiai készlet nem erre való.
Ez olyan, mintha egy airliner napi rutin útvonalán a biztonsági vésztartalékkal tervezné a hatótávot...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Sztem ez így nem teljesen igaz.
De a szerződésem nem engedi hogy nyilatkozzak
A vicc az hogy a belső ellenőrzés is nézi a fórumot. Vagyis nem vicc.
"A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után. Ezt követően már teljes kapacitással működik majd a Dunai Finomító."

akkor ez egy veretes kamu?
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
"A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után. Ezt követően már teljes kapacitással működik majd a Dunai Finomító."

akkor ez egy veretes kamu?
Nézd, aki benne van az tudja a teljes képet összerakni.
A motorhajtóanyag gyártás benzin vonala nem áll le, a gázolaj gyártásban lesz egy szünet katalizátor csere miatt, ez nem titok.
Most már állnak le a srácok pár üzemben, de úgy mondom hogy ez még nem érinti annyira a benzinkútnál lévő vásárlókat.
Azért azt is el lehetett volna mondani hogy a mostani agyonhájpolt leállás nem egy nagy valami, az elmúlt években sokszorosan nagyobb volumenek voltak csak akkor nem volt fókuszban a téma.
Technikai kihívások sem olyan egetverőek most, bécsben sokkal jobban beszopták az elmúlt évek spórolásait, meg is lett az eredménye (deszt kolonna felhasad 4.5baron, vicc).
A pénzügyi részletekről inkább nem nyilatkoznék.
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
"A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki. Tervek szerint az üzemek fokozatosan indulnak újra: jelentős részük már szeptemberben, míg egy kisebb részük október végén, a karbantartás második üteme után. Ezt követően már teljes kapacitással működik majd a Dunai Finomító."

akkor ez egy veretes kamu?
Summázva azt el lehetett volna azért mondani a népnek hogy no para, az elmúlt 40évben ez mindig így történt.
Az egész világon ez a gyakorlat.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Apropó napelem... nyugaton "érdekesen menedzselik":

Nagyszerű...
De okos magyar módszerekkel biztos használatba lehet venni; feltölteni vele szünetmentes tápot, amiről azután üzemeltetsz valamit, vagy direktbe kötni légkondira, ha elbírja a teljesítménye. Ki fogja valaki találni :cool:
 

embersarkany

Well-Known Member
2014. augusztus 22.
1 094
6 498
113
Nagyszerű...
De okos magyar módszerekkel biztos használatba lehet venni; feltölteni vele szünetmentes tápot, amiről azután üzemeltetsz valamit, vagy direktbe kötni légkondira, ha elbírja a teljesítménye. Ki fogja valaki találni :cool:
mondjuk szünetmentest nem sok értelme lenne, ha csak nem kapcsolsz össze többet egymással. de lehet venni akkut kimondottan solar rendszerekhez. (pl https://etekware.com/product/home-battery-backup/ )
a jövő valamerre errefelé mutat
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 044
113
Nagyszerű...
De okos magyar módszerekkel biztos használatba lehet venni; feltölteni vele szünetmentes tápot, amiről azután üzemeltetsz valamit, vagy direktbe kötni légkondira, ha elbírja a teljesítménye. Ki fogja valaki találni :cool:

Jelen! ...légkondi nélkül! Nem baj? ;)

.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Kicsit bombasztikus cím, valójában "gondolkodnak rajta":
Az jó, de ha egy erőmű bezárásra van ítélve akkor nem rendelnek alkatrészeket, fűtőanyagot, leépítik a szakembergárdát.
Zöld politikus van minden jobb tüntetésen egy tucat, a sima politikus meg minden kocsmában megtermelhető, de az adott erőművet ismerő mérnök/technikus?
(tudom hogy a műszaki szakemberek lenézése a nyugati világban teljesen elharapózott az utóbbi 20 évben, de azokat képezni és nevelgetni kell)