[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 014
36 398
113
Minimum még 5 év , de lehet hogy 7 év is lenne belôle.M.G. azt nyílatkozta hogy csak ùj gép jöhet számításba.Kamm azt írta egy vâlaszában arra van pénz , amire akarják hogy pénz legyen.Ebben egyetértek vele.Ez akár jelentheti a Gripen "E"- t is!De szerintem egy vagy ne adj Isten két szd.nyi modernizált "C"/"D" az esélyes.De akkor sem leszek elkeseredve ha egy modernizált "C"/"D" és egy E/F szd. kerül beszerzésre a meglévő egy mellé!Nagy duzzogva.Az itteni infok alapján a svédeknek van legalább 12 db 0 km-es "C" sárkányuk.
Továbbra is csak +1 századról szól a kommunikáció. Nagyon nagyon valószínűtlen, hogy + 2 századot vegyünk...
 
K

kamm

Guest
Ennek mi a köze a kommikációhoz? A másik pedig, hogy mi ebben a lúzung. Ennek kéne lenni a narratívának. Helyette mi van? Rezsi brüsszel, béke, Soros. Ez barátom az agyomosó lózung mucsára (bocsi)..
Egyébként amt írtál ilyen-olyan rendelés, ha pld nem vennék meg a veszteséges Voda-t 300 Mrd-t - veszteséggel együtt 700 Mrdt-t(ismét NER cégnek, akik a DIGI-t is megvették egyébként köztörvényes bűnögy az egész cég kialakulása), abból azért lehetne szépen ezekből a rendelésekből és így a nemzet számára értelmesebb feladatra beruháznunk!!!!
És megint raduplaztal. :oops:
FYI a mondandóm ill. a dolog lényege, hogy ne a lÓzungokkal foglalkozzunk, hanem a megoldásokkal - avagy lösung a losung helyett, ha már javítom a "lúzungot"... :p
Az Aeronak van 2-3 évnyi megrendelese, abban mi a veszteséges? Ha kell trainer, akkor az miért baj, ha nem kizárólag cseh zsebben landol?
A brazil-sved-magyar konteom konkrétan az Embraernek már most is beszállító Aero Gripenbe beszállítását (is) jelenti, egy-ket E század rendelése keretében, ha esetleg nem lenne világos.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 268
113
És megint raduplaztal. :oops:
FYI a mondandóm ill. a dolog lényege, hogy ne a lÓzungokkal foglalkozzunk, hanem a megoldásokkal - avagy lösung a losung helyett, ha már javítom a "lúzungot"... :p
Az Aeronak van 2-3 évnyi megrendelese, abban mi a veszteséges? Ha kell trainer, akkor az miért baj, ha nem kizárólag cseh zsebben landol?
A brazil-sved-magyar konteom konkrétan az Embraernek már most is beszállító Aero Gripenbe beszállítását (is) jelenti, egy-ket E század rendelése keretében, ha esetleg nem lenne világos.
Én nem vennék E-t. inkább modernizálnám a C/D-t és az olcsóbb maradék airframe-t eleve így rendelném. Ez rövidebb időszakot jelentene, és igaz, hogy kisebb hatótáv, kevesebb fegyverzet stb. de egyrészt akkor az eljövendő új repülőgépnek lenne helye 10-15 év mulva, a modernizáció pedig olcsóbb mint az Erik. Ha azt vesszük akkor újabb 20-30 évre megoldjuk a légirendészetet, de elrepül mellettünk a technikai fejlődés. Az E szerintem egy réskitöltő repülőgép az új európari 5-6 gen gépek előtt. Olyan gép amely életben tartaj a SAAB-ot, a svéd repgyártást, de harcértékben sokkal limitáltabb a fejlődése mint az 5. gen F-35A-nak. Nem vagyok amcsi fan, ezért kéne nekünk a réskitöltésre olcsóbb megoldást. ez pedig inkább a C+D+ lenne. (AESA-val, fegyverzettel és modernizált E-ből átvett elektornikai harccsomaggal stb.)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 268
113
Én nem vennék E-t. inkább modernizálnám a C/D-t és az olcsóbb maradék airframe-t eleve így rendelném. Ez rövidebb időszakot jelentene, és igaz, hogy kisebb hatótáv, kevesebb fegyverzet stb. de egyrészt akkor az eljövendő új repülőgépnek lenne helye 10-15 év mulva, a modernizáció pedig olcsóbb mint az Erik. Ha azt vesszük akkor újabb 20-30 évre megoldjuk a légirendészetet, de elrepül mellettünk a technikai fejlődés. Az E szerintem egy réskitöltő repülőgép az új európari 5-6 gen gépek előtt. Olyan gép amely életben tartaj a SAAB-ot, a svéd repgyártást, de harcértékben sokkal limitáltabb a fejlődése mint az 5. gen F-35A-nak. Nem vagyok amcsi fan, ezért kéne nekünk a réskitöltésre olcsóbb megoldást. ez pedig inkább a C+D+ lenne. (AESA-val, fegyverzettel és modernizált E-ből átvett elektornikai harccsomaggal stb.)
Bocs a repcsitémát rakjuk át..
 
K

kamm

Guest
Én nem vennék E-t. inkább modernizálnám a C/D-t és az olcsóbb maradék airframe-t eleve így rendelném. Ez rövidebb időszakot jelentene, és igaz, hogy kisebb hatótáv, kevesebb fegyverzet stb. de egyrészt akkor az eljövendő új repülőgépnek lenne helye 10-15 év mulva, a modernizáció pedig olcsóbb mint az Erik. Ha azt vesszük akkor újabb 20-30 évre megoldjuk a légirendészetet, de elrepül mellettünk a technikai fejlődés. Az E szerintem egy réskitöltő repülőgép az új európari 5-6 gen gépek előtt. Olyan gép amely életben tartaj a SAAB-ot, a svéd repgyártást, de harcértékben sokkal limitáltabb a fejlődése mint az 5. gen F-35A-nak. Nem vagyok amcsi fan, ezért kéne nekünk a réskitöltésre olcsóbb megoldást. ez pedig inkább a C+D+ lenne. (AESA-val, fegyverzettel és modernizált E-ből átvett elektornikai harccsomaggal stb.)
En meg nem vennek semmi mást, mint E-t, az az egyetlen, ami hosszú távon megáll.
Amit írsz, az a klasszikus posztkomcsi szarpofozas, eltolni 10-15 evvel a döntést, közben meg lemaradni megint.

Az európai sixth gen 2035 előtt nemigen jöhet szóba, addigra a lelket kihajtanad a meglevokbol, az ujabb C/D szazad meg régen elavultabb lenne, mint egy F-35 vagy akarmi hasonló. Az E pontosan az az átmeneti típus, ami még az F-35-nel is egy generációval modernebb, biztosan rengeteget lesz még fejlesztve, és ha csúszik is a Tempest/FCAS/akármi, akkor is boven adekvát lenne két szazad belőle (a mostaniak addigra kifutnak.)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 268
113
En meg nem vennek semmi mást, mint E-t, az az egyetlen, ami hosszú távon megáll.
Amit írsz, az a klasszikus posztkomcsi szarpofozas, eltolni 10-15 evvel a döntést, közben meg lemaradni megint.

Az európai sixth gen 2035 előtt nemigen jöhet szóba, addigra a lelket kihajtanad a meglevokbol, az ujabb C/D szazad meg régen elavultabb lenne, mint egy F-35 vagy akarmi hasonló. Az E pontosan az az átmeneti típus, ami még az F-35-nel is egy generációval modernebb, biztosan rengeteget lesz még fejlesztve, és ha csúszik is a Tempest/FCAS/akármi, akkor is boven adekvát lenne két szazad belőle (a mostaniak addigra kifutnak.)
2022-van, 2025 előtt nem lenne E-nk. És akkor 10-15 évre vettél egy min. 25-30 évre tervezett típust, hogy utána lecseréld??? inkább ezt látom pénzkidobásnak.. Éppen M.G mondta, hogy F-35A nem (mert jelent a gazdáinak), a többi meg most körvonalazódik. Tehát el kell odázni új típus beszerzését. Egy 4+ gent 4++ ra cserélni nem nagy előremenetel, és ismét 30 évig maradunk a 4++ -nál. Szerintem felelőtlenség az eriket megvenni, amelynek ráadásul talán 3-4 országban lesz piaca. Amennyiben a csehek is ráállnának, akkor lenne benne valamilyen értelem, mert úgy már már mennyiség lenne 4 százasnyi itt közép Európában, de ezek még igy sem minőségi ugrás +30 évre...
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 098
9 115
113
40 db Gripen az most még álom kategória. De szép is lenne. Jó lenne kompromisszumot kötni, felesben C/D, másik felesben E. ÉS mindenki örülne :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 713
2 259
113
Továbbra is csak +1 századról szól a kommunikáció. Nagyon nagyon valószínűtlen, hogy + 2 századot vegyünk...

40 db Gripen az most még álom kategória. De szép is lenne. Jó lenne kompromisszumot kötni, felesben C/D, másik felesben E. ÉS mindenki örülne :)
Itt vagy "E" lesz vagy modernizált "C" , a kérdés hogy mennyi?
 
K

kamm

Guest
2022-van, 2025 előtt nem lenne E-nk. És akkor 10-15 évre vettél egy min. 25-30 évre tervezett típust, hogy utána lecseréld??? inkább ezt látom pénzkidobásnak..
Heh...?
Te nagyon meg vagy keveredve.
Vidaman elrepül az E kb 2045-50-ig, mikozben talán a Saab-Tempest is megjön valmikor 2040 körül. Nem kell izgulni, nem kell aggodni, kapkodni stb, mert az E a legmodernebb platform egyelőre.


Éppen M.G mondta, hogy F-35A nem (mert jelent a gazdáinak), a többi meg most körvonalazódik. Tehát el kell odázni új típus beszerzését. Egy 4+ gent 4++ ra cserélni nem nagy előremenetel, és ismét 30 évig maradunk a 4++ -nál. Szerintem felelőtlenség az eriket megvenni, amelynek ráadásul talán 3-4 országban lesz piaca. Amennyiben a csehek is ráállnának, akkor lenne benne valamilyen értelem, mert úgy már már mennyiség lenne 4 százasnyi itt közép Európában, de ezek még igy sem minőségi ugrás +30 évre...
Ugyanazt leirtad, amit az elobb elmagyaraztam, hogy hülyeség és total pénzkidobás, egy kifutott típusra költeni, egy ilyen mini légierőnél, ahol pont a képességek számítanak.
Ez a "vegyünk sok oreg szart" román elv valamivel kulturaltabb verziója, vagyunk sok kifutó szart, mert akkor 15 ev mulva megint jol megszivarjuk magunkat.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 898
5 206
113
Épp ezt mondom, hogy a szárzsaföldi erő most inkább prioritásnak tűnik a Zrínyiben. Abból a szempontból jogos is, hogy az sokkal jobban le van rongyolódva. Valóban kell még gép, de plusz egy század a legvalószínűbb kompromisszum a légi és szárazföldi erő fejlesztése között. A mostani tizennégy gépből általában 4 van karbantartás alatt egy időben, vagyis két századdal 18-20 bevethető gépünk lenne egy időben. Ez elegendő légtér védelemre a földi légvédelemmel kiegészülve és valamennyi csapásmérő kapacitás is marad.

Ez a Taurus a mániád. A gond az, hogy a ATACAMS indító nem fogja megvárni míg a robotrepülőd oda ér. Legalább félóra, amíg megteszi az 500 km-et. A rakéta indtó meg lövés után pár perccel már el is pucol. Sok tíz kilométerre lehet a HIMARS, mire ideér a CM. A Taurust fix célok, bunkerek ellen fejlesztették ki, mozgó célok ellen szinte esélytelen.

Jó lenne a Taurus az arzenálban, de mozgó célok ellen nem használható hatékonyan.
Erre a célra
En meg nem vennek semmi mást, mint E-t, az az egyetlen, ami hosszú távon megáll.
Amit írsz, az a klasszikus posztkomcsi szarpofozas, eltolni 10-15 evvel a döntést, közben meg lemaradni megint.

Az európai sixth gen 2035 előtt nemigen jöhet szóba, addigra a lelket kihajtanad a meglevokbol, az ujabb C/D szazad meg régen elavultabb lenne, mint egy F-35 vagy akarmi hasonló. Az E pontosan az az átmeneti típus, ami még az F-35-nel is egy generációval modernebb, biztosan rengeteget lesz még fejlesztve, és ha csúszik is a Tempest/FCAS/akármi, akkor is boven adekvát lenne két szazad belőle (a mostaniak addigra kifutnak.)
Véleményem szerint közép távon jelenlegi gépek+egy század gripen c tökéletes megoldás lenne.Ha ezekből kifut az üzemidő ár/érték arányban sokkal jobb megoldás hosszú távon az F35 mint bármelyik 4 gen plussz gép(akár gripen-e) amik nem sokkal olcsóbbak sőt az az Euró kacsák(rafele,eurofighter)még drágábbak is lehetnek.F35 árának "jót tesz" hogy egyre nagyobb sorozatban gyártják(több ezer gépre van megrendelés) és már most több száz gép van legyártva.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 713
2 259
113
Itt a fórumon vannak akik egy szd.nyi 0 km-es "C"-t mondanak a svedeknek , van aki kettőt.Talán valahol a kettő között lehet az a mennyiség.Mi nem bírnánk az F-35-t megszponzorálni.Valszeg az "E" is ugyanez , az "E" és a modernizált "C" árbeli különbségét a fegyverzetre lehetne fordítani.A modernizált "C"-t eléggé ránk lehetne szabni!!!Amennyi "C"-jük van a svédeknek mind el kellene hozni , amíg más meg nem előz minket!!!!
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Amennyiben a csehek is ráállnának, akkor lenne benne valamilyen értelem, mert úgy már már mennyiség lenne 4 százasnyi itt közép Európában,

Igen. Ezért szoktam mondani, hogy a tavaly őszi cseh kormányváltás és a mostani hadügyminiszter asszony hozzáállása a dolgokhoz alaposan megszopatott bennünket. Az AV jelentőségét az adja, hogy a cseh repülőipar zászlóshajója. Ha a csehek úgy döntöttek volna, hogy maradnak a svéd vonalnál, elképzelhetetlen lett volna gazdasági ellentételezés a gyár nélkül. És abban lenne, lett volna racionalitás, hogy mi is rácsatlakozunk -magyar részaránnyal- és a két ország együtt 4 század svéd vadásszal már a pici gyártónál olyan alkupozíció, amire igen szívélyes engedményeket illene adni. A 4 század meg azt is jelentené, hogy egy kis cseh gyárat is simán fenn tudja tartani, etetni tudja.
Abban igazad van, hogy jelentősen átírhatja a terveket az, hogy jelenleg nem is hajlandóak Gripenekről tárgyalni, csupán akkor, ha az F-35-ösöket nem kapják meg időben. 8 évvel ezelőtt irigyeltük a cseh hadipart. A legjobban az jellemzi, amit azóta csináltak vele, hogy K+F költöttek önjáró löveg fejlesztésére, megvettél a CAESARt, és utána büszkén eladtak pár önjárót Határvidéknek, hogy majd ők finanszírozni fogják a hrivnyával a cseh ágyú gyártást.
 
K

kamm

Guest
Itt a fórumon vannak akik egy szd.nyi 0 km-es "C"-t mondanak a svedeknek , van aki kettőt.Talán valahol a kettő között lehet az a mennyiség.Mi nem bírnánk az F-35-t megszponzorálni.Valszeg az "E" is ugyanez , az "E" és a modernizált "C" árbeli különbségét a fegyverzetre lehetne fordítani.A modernizált "C"-t eléggé ránk lehetne szabni!!!Amennyi "C"-jük van a svédeknek mind el kellene hozni , amíg más meg nem előz minket!!!!
Ertsetek mar meg, baszki, hogy a C/D sosem lesz a közelében sem az E-nek, ezt a komenista szartapasztast ideje lenne egyszer s mindenkorra befejezni.
Hülyeség a köbön. Eleve tobb fegyvert is vihet az E, 100x modernebb az egesz EW rendszere, a sw platform ég és föld.
Okorseg a köbön jó sok pénzt elbaszarintani egy csomó már ma is középkategóriász ráadásul előző generációs gépre, duplán ráadásul amikor kicsi a légierő.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 713
2 259
113
Ertsetek mar meg, baszki, hogy a C/D sosem lesz a közelében sem az E-nek, ezt a komenista szartapasztast ideje lenne egyszer s mindenkorra befejezni.
Hülyeség a köbön. Eleve tobb fegyvert is vihet az E, 100x modernebb az egesz EW rendszere, a sw platform ég és föld.
Okorseg a köbön jó sok pénzt elbaszarintani egy csomó már ma is középkategóriász ráadásul előző generációs gépre, duplán ráadásul amikor kicsi a légierő.
A kevés pillanatok egyike amikor egyetértek veled egy dologban; a pénz arra lesz amire akarják hogy legyen!Itt pár fórumlakóval eellentétben ; tartom hogy a Gripen "E" igenis korszerű ; sőt az egyik legkorszerűbb gép a piacon jelenleg!Egy dolgot nem tud , a " lopakodó" képessége nincsen meg.A rendszeresített fegyverzet hozzá , abszólut csúcskategória. Ami viszont ellene szól az-az ára.Nem kicsit , nagyon!Szerintem nincsen rá pénzünk!De visszautalok az első mondatomra; ha azt akarják hogy "E" legyen , akkor "E" lesz!Én mint köztudott a modernizált " C" mellett vok és igenis meg lehetne nagyon jól csinálni , ránk szabva és az összeset elhoznám a svédektől.De ha mégis "E"-t vesznek nem leszek szomorú :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 348
31 571
113
@kamm ,tudjuk hogy nincs ki a négy kereked,nem kell mindig bizonyitani.
Gripen,az E változat is,a 4. generáció legkisebb teljesitményű gépe.Pont.
A Gripen E majdnem annyiba kerül,mint a nála nagyságrnddel nagyobb harcértékű f35.Pont.
Hogy nem fogod fel az ár/harcérték arány,de még a harcérték fogalmának jelentőségét sem,az egyéni szoc probléma.Mivel álitólag jártál iskolába,akkor az vagy igen silány iskola volt,vagy csak feleslegesen jártál oda.
Gyngébbek kedéért.
Vegyük a Gripen E harcértékét 100x egységnek,az árát meg szintén 100y egységnek.
F35 harcértéke legyen (hasamraütök) 500x,ára pedig (rendszeresitési kölcségként,mert úgy érdekes.Dr árban az F35 már most olcsóbb,mint a Gripen E9) legyen 150y.
Kfir NG harcértéke 90x,ára 50y.(itt is rendszeresitési költség van,dr árban a zsidók 35milkáért igérték,mig egy Gripen E olyan 120milka)
No,akkor számold ki,hogy 1x harcérték mennyi y költségből jön ki....Már ha nem haladja meg a oly nagyon pallérozott elméd képességeit...(meghaladja).
Lényegtelen a gép tipusa,a harcérték és annak fentarthatósága számit.Nékem spec az F20 a kedvencem,a ma létezők közül meg a Rafale (ami jóval nagyobb harcértékű,mint a Gripen E,mégsem választanám,mert nem éri meg az árát)
Azt a kifejezetten idióta szöveget,hogy arra van pénz,mire akarják,meg csak full idióták szajkózzák.Van egy olyan,hogy egy ország teherbiró képessége.Tessenek utánanézni a nagylexikonban,hogy mit is jelent ez a fogalom.
A Gripen E csak ott tudott befutó lenni,ahol nem opció az F35.Pont.De még olyan helyeken is alulmaradt leginkább,nem nert.Okkal.Mert a generációja legkisebb,legszarabb gépe,és ahoz képest drága.
Ennyi a truváj.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 268
113
A számítástechnika és a lokátorok fejlődése 15-20 évre is komolyan előrelépéseket igér. Amennyiben olyan új repülőgépeket veszünk, amelyek képtelenek légvédelem jelenlétében harcolni, mert veszélyes a kill zonába behatolni, akkor nagy távolságú csapásmérő fegyvereket kell hozzájuk beszerezni. Ha olyan repülőgépet veszünk, amelyet előbb vesz észre az ellenség, mint fordítva, akkor ismét probléma van. Meg kell határozni mi a légierőnk dokktrinája és feladatai a következő évtizedekben. Ehhez hozzátartozik az is, hogy mi az ellenségképe hazánknak, milyen fegyverzetű ellenség ellen kell felészülnie, valamint koalíciós műveletekben mivel akar a légi harderőnem hozzájárulni a feladatokhoz.
Nos a jelenlegi doktrina szernt békebeli légirendészeti feladat: erre jó C/D/E. szárazföldi csapatok támogatása: CAS (erre C/D a jelenlegi fegyverzettel képtelen, ha az ellenségnek van MANPADS és lérak. A dupladigites a légvédelem, akkor még az E-is, ha nincs nagy hatótávolságú smart fegyverzet. Én nem szeretném a mi repülőinket háborúban az oroszok ellen. Koalíciós műveletek. A C/D korlátozottan alkalmas a fegyverzet és hatótávolság miatt, az E ismét a fent leírtak miatt. Az alacsony érzékelhetőség - tetszik, nem tetszik a jelenlegi 5 és 6 gen-nek mondott repülőgépek esetében alapkövetelmény.
Ha ezt figyelembe vesszük akkor nem szabad olyan repülőgépet beszerezni, amely 30 évre tervezett és nem éri el az 5. gent. Az E jó dél-amerikában, ahol nincs kvázi nagyobb "tudású" repülőgép. Jó lett volna a svédeknek, réskitöltő és max az orosz bombázók ellen kellett vona védekeznie (a tervezése idején még nem volt se NATO csatlakozás, se ilyen eu vs orosz katonai helyzet). Ami kérdéses, hogy a potenciális ellenség (Oroszország??? ) milyen lérak rendszerekkel fog rendelkezni 15 év múlva, és tud-e sorozatban gyártani 5. gen repülőgépet. Ha igen, akkor az E nem megfelelő. Ha nem tud, akkor a légiharcra több mint elégséges, és távolsági fegyverzettel korlátozottan földi célok ellen is.. Azt kell látni, hogy a NATO keleti végén az egyszázados légierőknek lesz már csak a közeljövőben 4 gen. repplőgépük, az összes többi NATO ország 5 gen-re épít (amely F-35 illetve franciák mint kivétel a Rafale utáni FCAS-ra és addig toldozzák a régebbi típust, amely közel egyenértékű a modernizációkkal az E-nél..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 553
46 593
113
@kamm ,tudjuk hogy nincs ki a négy kereked,nem kell mindig bizonyitani.
Gripen,az E változat is,a 4. generáció legkisebb teljesitményű gépe.Pont.
A Gripen E majdnem annyiba kerül,mint a nála nagyságrnddel nagyobb harcértékű f35.Pont.
Hogy nem fogod fel az ár/harcérték arány,de még a harcérték fogalmának jelentőségét sem,az egyéni szoc probléma.Mivel álitólag jártál iskolába,akkor az vagy igen silány iskola volt,vagy csak feleslegesen jártál oda.
Gyngébbek kedéért.
Vegyük a Gripen E harcértékét 100x egységnek,az árát meg szintén 100y egységnek.
F35 harcértéke legyen (hasamraütök) 500x,ára pedig (rendszeresitési kölcségként,mert úgy érdekes.Dr árban az F35 már most olcsóbb,mint a Gripen E9) legyen 150y.
Kfir NG harcértéke 90x,ára 50y.(itt is rendszeresitési költség van,dr árban a zsidók 35milkáért igérték,mig egy Gripen E olyan 120milka)
No,akkor számold ki,hogy 1x harcérték mennyi y költségből jön ki....Már ha nem haladja meg a oly nagyon pallérozott elméd képességeit...(meghaladja).
Lényegtelen a gép tipusa,a harcérték és annak fentarthatósága számit.Nékem spec az F20 a kedvencem,a ma létezők közül meg a Rafale (ami jóval nagyobb harcértékű,mint a Gripen E,mégsem választanám,mert nem éri meg az árát)
Azt a kifejezetten idióta szöveget,hogy arra van pénz,mire akarják,meg csak full idióták szajkózzák.Van egy olyan,hogy egy ország teherbiró képessége.Tessenek utánanézni a nagylexikonban,hogy mit is jelent ez a fogalom.
A Gripen E csak ott tudott befutó lenni,ahol nem opció az F35.Pont.De még olyan helyeken is alulmaradt leginkább,nem nert.Okkal.Mert a generációja legkisebb,legszarabb gépe,és ahoz képest drága.
Ennyi a truváj.
Megkérdezhetem, hogy te milyen alapon számolsz harcértéket?
Jelzem, egyik típusról sem tudsz többet, mint amit a katalógusok specifikáció rovatában olvastál. :rolleyes:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 348
31 571
113
Megkérdezhetem, hogy te milyen alapon számolsz harcértéket?
Jelzem, egyik típusról sem tudsz többet, mint amit a katalógusok specifikáció rovatában olvastál. :rolleyes:
Jelzem,ezen forumon kivűl is van világ.Más fórumok is.Spec külföldi forumok is.Mivel ma már egész jó minőségű forditó programok vannak,gyakorlatilag bármilyen nyelvű forumot lehet olvasni.A héten afrikaans,spanyol,angol és héber nyelvű fórumokat és szaklapokat is olvasgattam.....Magyarul.(persze nehézkes,meg kell szokni,hogy a hk tartály,a cső meg hoirdónak van forditva,meg ilyesmi).
De simán a magyarul nyilvános technikai adattáblákrol is leolvasható,hogy a Gripen,még az E változat is, a nemzedéke legkisebb teljesitményű gépe.
Elektonikai rendszereinek fele izraeli,lokátoira olasz,fegyverzete nemzetközi,hajtóműúve amerikai,alapterve meg angol (70es évekbeli).No,ez a svéd Gripen E.A sévd technika "felsőbbrendű" csodája.
Amennyiben kellően olcsón adják,a "0" km-es Gripen C sárkányok modernizálva,az a reális és még rentábilis opció.E-t meg dugják fel maguknak a svédek.