[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

Navarro Nicholas Stormy, az Egyesült Államok moszkvai nagykövetségének alkalmazottja részegen tántorog vissza a diplomáciai képviseletre.

Az amerikai diplomáciai képviselet egyik alkalmazottja sárral borítva sétált a nagykövetségre, többször elesett az aszfalton, és majdnem elgázolta egy autó.
Az amerikai nagykövetség nem kívánta kommentálni a felvételt.

Hajnali 5-kor nagy nehezen visszatalált a nagykövetségre.




p.s. Milyen jó, hogy Jurij Luzskov egész Moszkvát bekameráztatta mikor még polgármester volt.
Hesteg bulika Sannával.
 
  • Vicces
Reactions: tindalos
már megszoptuk, nem akarok csak betolták a brét a képembe. szóval üdvözlöm az idiótákat Brüszelben és Berlinben és stb ha lehetőségem lesz análisan törlesztek ennek kicsi esélyt látok addig is jó szopást mindenkinek
Nem tudom, en meg nem erzem a vilagveget. Meleg tel varhato. Talan tul optimista vagyok?
 
MH-17-hez néhány adalék, ha már megint előjött a téma.

1) A szakadárok abban az időben gyakran lőttek ukrán csapatszállító repülőgépekre, amelyekkel az ukránok hatoltak be Donyeck fölé. Egy csapatszállító gép és egy utasszállító gép hasonlítanak egymásra.

2) A szakadárok dicsekedtek azzal, hogy Oroszországból áthoztak egy BUK-ot, amelyet sikerült üzemképessé tenniük. A BUK-ról láttam egy fotót, amelyet a szakadárok a vk.com-ra postoltak ki. A fotó nekem nincs már meg.

3) Az RT.com (Russia Today) ezerrel tolta, hogy az akkor Dél-Amerikába látogató Putyin elnöki gépe Donyeck fölött fog Oroszországba hazarepülni, hogy ezzel demonstrálja a terület feletti uralmát.

4) Az orosz elnöki gép és a MH-17 maláj gép festése nagyon hasonlít egymásra, lásd:

Malaysia_Airlines_Boeing_777-200ER_PER_Koch-2.jpg


Rossiya_Special_Flight_Unit%2C_RA-96021%2C_Ilyushin_IL-96-300PU_%2817456349202%29.jpg


4) Dugin akkoriban követelte, hogy Putyin vesse be az orosz hadsereget Donyeckben. Putyin nem tette. Duginék és a szakadárok között a gyűlölet Putyin iránt egyre csak nőtt és nőtt.

5) Miután az RT.com (Russia Today) elterjesztette, hogy Putyin elnöki gépe Donyeck fölött fog Oroszországba hazarepülni, a maláj gépet azon a napon Donyeck fölé vezérelték, holott egyébként sosem szokott arra repülni a járat...

Na és akkor most tessék összekötni a pontokat.
Mi köze van a festésnek a lelövéshez? A radaron az pont nem látszik. Nem kötekedni akarok de ezt annyiszor felhozták, és én nem értem.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Mondjuk utólag visszanézve 2014-et valóban benézte Putyin.
Szerintem stratégia hiba volt a nagy ukrán védvonalakat nem elfoglalni már akkor, mert ezek nélkül ez a mostani háború már eldőlt volna. Nem is beszélve arról, hogy az ukránok sem lettek volna olyan kemények az utóbbi 8 évben, ha tudják, hogy sík terepen kéne megfogniuk az oroszokat egy háború esetén.
14-ben a Majdant nézte be, onnan már csak az események után futott. Szerintem
 
Mi köze van a festésnek a lelövéshez? A radaron az pont nem látszik. Nem kötekedni akarok de ezt annyiszor felhozták, és én nem értem.
Ha jól tévedek a Buk is rendelkezik optikai azonosító és követőrendszerrel. A Kubokhoz is volt anno ilyen fejlesztés, a mi indítóinkat a polákok modernizálták.
 
Ha jól tévedek a Buk is rendelkezik optikai azonosító és követőrendszerrel. A Kubokhoz is volt anno ilyen fejlesztés, a mi indítóinkat a polákok modernizálták.
1980-as évek technikája, szerintem egy monokrom monitor és egy paca. A célnak megfelelt. Nem hiszem hogy az ukránok feltuningolták a BUK rendszert '14-előtt. Én nem láttam/olvastam semmilyen technikai adatot az optikai követő rendszerről.
Ha van infó, megköszönném.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mi köze van a festésnek a lelövéshez? A radaron az pont nem látszik. Nem kötekedni akarok de ezt annyiszor felhozták, és én nem értem.

Az, hogy a BUK egy fegyverrendszer, amely több járműből áll, az inditó jármű mellett van még keresőradaros jármű, parancsnoki jármű. Namármost a szakadároknak ezek közül csak az indító jármű állt a rendelkezésükre, amelyen optika + tűzvezető radar van. Ezért a célpontot ők csak optikailag tudták azonosítani, és utána lőttek és a radarnak csak a rakéta célravezetésében volt szerepe, de olyan radarjuk nem volt, amivel a gépet azonosítani is tudták volna.
Ezért volt jelentősége annak, hogy a gépek (orosz elnöki gép + maláj gép) festése hasonló.
Magyarán nem véletlen, hogy a maláj légitársaság gépét lőtték le, mert annak a festése hasonló az orosz elnöki géphez.
 
Az, hogy a BUK egy fegyverrendszer, amely több járműből áll, az inditó jármű mellett van még keresőradaros jármű, parancsnoki jármű. Namármost a szakadároknak ezek közül csak az indító jármű állt a rendelkezésükre, amelyen optika + tűzvezető radar van. Ezért a célpontot ők csak optikailag tudták azonosítani, és utána lőttek és a radarnak csak a rakéta célravezetésében volt szerepe, de olyan radarjuk nem volt, amivel a gépet azonosítani is tudták volna.
Ezért volt jelentősége annak, hogy a gépek (orosz elnöki gép + maláj gép) festése hasonló.
Magyarán nem véletlen, hogy a maláj légitársaság gépét lőtték le, mert annak a festése hasonló az orosz elnöki géphez.

Bemásolom a fentebbi irományomat

1980-as évek technikája, szerintem egy monokrom monitor és egy paca. A célnak megfelelt. Nem hiszem hogy az ukránok feltuningolták a BUK rendszert '14-előtt. Én nem láttam/olvastam semmilyen technikai adatot az optikai követő rendszerről.
Ha van infó, megköszönném.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and blogen
Az, hogy a BUK egy fegyverrendszer, amely több járműből áll, az inditó jármű mellett van még keresőradaros jármű, parancsnoki jármű. Namármost a szakadároknak ezek közül csak az indító jármű állt a rendelkezésükre, amelyen optika + tűzvezető radar van. Ezért a célpontot ők csak optikailag tudták azonosítani, és utána lőttek és a radarnak csak a rakéta célravezetésében volt szerepe, de olyan radarjuk nem volt, amivel a gépet azonosítani is tudták volna.
Ezért volt jelentősége annak, hogy a gépek (orosz elnöki gép + maláj gép) festése hasonló.
Magyarán nem véletlen, hogy a maláj légitársaság gépét lőtték le, mert annak a festése hasonló az orosz elnöki géphez.

Szerintem az optika a BUK rendszeren csak célkövetésre és (talán) tűzvezetésre szolgál. Azonosításra szerintem alkalmatlan arra ott van a rendszer elemeként az IFF berendezés. Na pont ez nem volt a szakadároknak. Nem tartom valószínűnek hogy olyan képet lát a monitoron a kezelő (optikai rendszer) hogy a repülőgép festése látszódik rajta. Szerintem még a típusa is kétséges. Az utasszállítót egy IL-76-tal lehet összetéveszteni.

Egyik összeesküvéselmélet szerint az ukránok olyan rádióforgalmazást folytattak, amely szerint egy IL-76 fog arra repülni. A szakadárok már előtte lelőttek egy IL-t. (Jun.14). Erre az infóra haraptak rá, de nem az IL jött hanem az utasszállító. Az, hogy miért ment arra és miért nem zárták az ukránok a légteret, érdekes módon nem került vizsgálat alá.
 
Bemásolom a fentebbi irományomat

1980-as évek technikája, szerintem egy monokrom monitor és egy paca. A célnak megfelelt. Nem hiszem hogy az ukránok feltuningolták a BUK rendszert '14-előtt. Én nem láttam/olvastam semmilyen technikai adatot az optikai követő rendszerről.
Ha van infó, megköszönném.

Szerintem is max. ennyi állt a kezelők rendelkezésére, ezért nem tudták fölmérni, hogy utasszállító gépre lőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Szerintem az optika a BUK rendszeren csak célkövetésre és (talán) tűzvezetésre szolgál. Azonosításra szerintem alkalmatlan arra ott van a rendszer elemeként az IFF berendezés. Na pont ez nem volt a szakadároknak. Nem tartom valószínűnek hogy olyan képet lát a monitoron a kezelő (optikai rendszer) hogy a repülőgép festése látszódik rajta. Szerintem még a típusa is kétséges. Az utasszállítót egy IL-76-tal lehet összetéveszteni.

Egyik összeesküvéselmélet szerint az ukránok olyan rádióforgalmazást folytattak, amely szerint egy IL-76 fog arra repülni. A szakadárok már előtte lelőttek egy IL-t. (Jun.14). Erre az infóra haraptak rá, de nem az IL jött hanem az utasszállító. Az, hogy miért ment arra és miért nem zárták az ukránok a légteret, érdekes módon nem került vizsgálat alá.

Egyetértünk.
Annyit tennék hozzá, hogy olyan információk is terjedtek (amiért az orosz Russia Today is felelős), hogy Putyin elnöki gépe Donbassz fölött fog hazatérni Oroszországba. Tehát akik lőttek, arra is akarhattak lőni.
 
Szerintem az optika a BUK rendszeren csak célkövetésre és (talán) tűzvezetésre szolgál. Azonosításra szerintem alkalmatlan arra ott van a rendszer elemeként az IFF berendezés. Na pont ez nem volt a szakadároknak. Nem tartom valószínűnek hogy olyan képet lát a monitoron a kezelő (optikai rendszer) hogy a repülőgép festése látszódik rajta. Szerintem még a típusa is kétséges. Az utasszállítót egy IL-76-tal lehet összetéveszteni.

Egyik összeesküvéselmélet szerint az ukránok olyan rádióforgalmazást folytattak, amely szerint egy IL-76 fog arra repülni. A szakadárok már előtte lelőttek egy IL-t. (Jun.14). Erre az infóra haraptak rá, de nem az IL jött hanem az utasszállító. Az, hogy miért ment arra és miért nem zárták az ukránok a légteret, érdekes módon nem került vizsgálat alá.

Hogy tisztázzunk még egy félreértést. Az "azonosítani" szót én a mondatomban olyan értelemben használtam, hogy ilyen szinten látható a földről fényképezőgéppel (tehát optikával) egy 10-11km magasan repülő gép:


12.jpg


52.jpg


98.jpg


Ennyit láthattak a BUK kezelői is.
Ha nem magával a BUK-kal, akkor biztos volt náluk távcső vagy fényképezőgép.
A fenti képek Monoron készültek 10-11 km magasságban átrepülő géperől, a földről nézve.
Tehát bőven látszik a gép festése.
 
"Szabad szemmel végzett megfigyelés során jobbára csak a repülőgépek hajtóműveinek száma állapítható meg, de távcsővel már a légitársaságokra jellemző festésminták, a lajstromjelek és az egyre terjedő, a gépek alsó részén lévő nagyméretű feliratok is kivehetők."
 
Az, hogy a BUK egy fegyverrendszer, amely több járműből áll, az inditó jármű mellett van még keresőradaros jármű, parancsnoki jármű. Namármost a szakadároknak ezek közül csak az indító jármű állt a rendelkezésükre, amelyen optika + tűzvezető radar van. Ezért a célpontot ők csak optikailag tudták azonosítani, és utána lőttek és a radarnak csak a rakéta célravezetésében volt szerepe, de olyan radarjuk nem volt, amivel a gépet azonosítani is tudták volna.
Ezért volt jelentősége annak, hogy a gépek (orosz elnöki gép + maláj gép) festése hasonló.
Magyarán nem véletlen, hogy a maláj légitársaság gépét lőtték le, mert annak a festése hasonló az orosz elnöki géphez.
nagyon hasonló volt amin azóta változtattak
 
Majd zolkas boki flamand jurgenbauer meg akarják magyarázni:

A Mercedes-Benz el akarja adni orosz autó-összeszerelő üzemét - média​

2022. augusztus 26., péntek, 10:31 - Olekszij Pavlis
3688 megtekintés

A német Mercedes-Benz el akarja adni Moszkva külvárosában található autó-összeszerelő üzemét, források szerint az ügylet a végső szakaszban van.

A Kommersant autóipari és ingatlanpiaci forrásokra hivatkozva ír erről .

„A Moszkva melletti jeszpovi telephelyről beszélünk, amely a Mercedes-Benz Manufacturing Rus-hoz tartozik, ahol 20% a JV Daimler KamAZ Rus-é, a többi pedig a fő Mercedes-Benz AG-é.

"Ъ" forrása az egyik autókonszernben azt mondja, hogy az üzem eladásra kerül. A "Ъ" autóiparban egy másik beszélgetőpartnere megerősítette, hogy az ügylet a végső szakaszban van, a vevő egy orosz kereskedő lesz, de a Mercedesnél vannak "dokumentumproblémák" - áll a cikkben.

A moszkvai külváros ingatlanpiacának kiadásának forrása arról számolt be, hogy az "Avtodom" kereskedő különösen pályázik az üzemre, és a Moszkvai Régió Fejlesztési Társaság is részt vesz a tárgyalásokon.

Az újság beszélgetőpartnere az egyik autókonszernben arról a pályázatról beszél, amelyen több kereskedő vesz részt.

Az Autoretail "Ъ" forrása megjegyzi, hogy összetett megállapodásról van szó, amely magában foglalja a márka orosz piaci forgalmazójának jogait is, és az Avtodomot is megnevezi a fő esélyesnek.
A Mercedes-Benz oroszországi irodája arról számolt be, hogy a cég "különféle lehetőségeket fontolgat az oroszországi üzleti tevékenységre" - írja a kiadvány.
"Jelenleg nincsenek konkrét döntések. Kérem, értse meg, hogy nem kommentálunk jövőbeli terveket és stratégiai döntéseket" - mondták.

Az Avtodom nem volt hajlandó kommentálni.

Júliusban vált ismertté, hogy a Mercedes-Benz el kívánja adni a márka hivatalos oroszországi forgalmazójához, a "Mercedes-Benz Rus"-hoz tartozó ingatlant, valamint esetleg a forgalmazói jogokat. Megjegyezték, hogy a Mercedes egy házat is elad a Moszkva melletti Veshkiben, ahol a cég irodahelyisége és szolgáltatása található.

Gazdasági igazság
 
Két gazdasági hír.
A első úgy lenne "magyarázható" hogy e gabona a Ukrán Köztársaságé. Mert ezen nincs mit magyarázni. E gabona a Ukrán Köztársaságé /magánszemélyei szövetkezetei vállakozásaié!
https://www-pravda-com-ua.translate...tr_sl=uk&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

A Luhanszk régióból származó 200 000 tonna gabonát Oroszországba exportálták - Gaidai​

Iryna Balachuk – 2022. augusztus 25., csütörtök, 11:49
5677
Fotó: pixabay.com
Az orosz hódítók mind a 200 000 tonna gabonát, amit a luhanszki területen összegyűjtöttek, Oroszországba vitték.
Forrás : A Luhanszki Regionális Katonai Igazgatóság vezetője, Szerhij Gaidai, utalva Ljubov Bezkorovainura, a Luhanszki megye Agráripari Fejlesztési Osztályának igazgatóhelyettesére a Telegramban
Gaidai közvetlen beszéde : „Az Agroton szántóföldjein összegyűjtött 200 000 tonna gabonát Luhansk régióból Oroszországba exportálták.
A megszállt területen maradásra kényszerült gazdák szerint a régió mezőgazdaságának helyzete katasztrofálishoz közelít."
Részletek : Bezkorovaina szerint a luhanszki régió idén minden év legnagyobb termésére számított, sőt a 2021-es rekordév túlszárnyalását is remélte. Az „Agroton” PJSC megfigyelése azt mutatta, hogy egyes táblákon a hozam elérte a 60 t/ha-t.

Megjegyezte, hogy a gazdák nagy munkát végeztek a termésnövelés érdekében, de most az ukrán gabonát a megszállók betakarítják.

Bezkorovaina hozzátette, hogy sok mezőgazdasági vállalkozás vezetője Ukrajna biztonságos régióiba távozott, és újra regisztrálta vállalkozását. De vannak olyanok is, akik elmentek együttműködni Oroszországgal, és elárulták partnereiket.

Különösen a régió szociális támogatójaként működő "Nibulon" LLC-t és az "Agroton" PJSC-t egy krasznodari vállalkozó vette át, amelynek jegyzett tőkéje 2000 rubel.

Bezkorovaina szerint az Agrotonnak 20 ezer tonna tavalyi terméséből maradt az év elején. Jelenleg további 200 ezer tonnát takarítottak be a luhanszki mezőgazdasági vállalat szántóföldjein, de mindezt Oroszországba exportálták.

Ugyanígy a megszállók ellopták a "Nibulon" összes termékét.

Gaidai tájékoztatása szerint a luhanszki régió agráriumai jelenleg olyan nemzetközi szervezetekkel működnek együtt, amelyek nyomon tudják követni az ellopott gabona szállításának teljes útvonalát. Ezeket az információkat a nemzetközi bíróságokhoz továbbítják.

Az OVA vezetője arról is beszámolt, hogy pillanatnyilag néhány táblán még van téli vetemény, mert pénz nélkül nem hajlandók dolgozni.

Ezenkívül egyes területeken szinte lehetetlen a földet megművelni és a termést betakarítani, mert az oroszok elvitték az összes új felszerelést. Az "Agroton"-tól különösen 40 gépkocsi-szállítási egységet vittek el. Gaidai megjegyezte, hogy a berendezést GPS segítségével követték nyomon.


https://www-epravda-com-ua.translat...tr_sl=uk&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

Az uniós szankciók miatt gyakorlatilag leállt az orosz tengeri szénexport – közölte a Bloomberg​

2022. augusztus 25., csütörtök, 14:19 - Dana Gordiychuk
6475 megtekintés
Az orosz szén tengeri exportját gyakorlatilag leállították, mert az Európai Unió megtiltotta, hogy az ötödik szankciócsomag keretein belül bárhová kiszolgálja az orosz szén szállítását a világon.

Erről a Bloomberg számolt be a helyzetet jól ismerő beszélgetőpartnerekre hivatkozva.

Az ügynökség kiderítette, hogy a JSC "Suek", a legnagyobb orosz bányászati vállalat, amely termikus szenet állít elő, augusztus közepe óta nem tudta exportálni. A beszélgetőpartnerek szerint a biztosítási és viszontbiztosítási piacot az EU-ból, Nagy-Britanniából és Svájcból származó cégek uralják, így a hajótulajdonosok nehezen találnak biztosítási fedezetet a szállításra.

Négy hónapos átmeneti időszak után augusztus 10-én lépett életbe az orosz szén és egyéb áruk blokkba történő behozatalára vonatkozó uniós tilalom. Korábban ennek magyarázatában az Európai Bizottság kifejtette, hogy a szankciók azt is megtiltják az uniós szolgáltatóknak, hogy finanszírozási és biztosítási szolgáltatásokat nyújtsanak minden ilyen orosz eredetű termék szállításához.

Bár az orosz szénvállalatok jóval az embargó életbe lépése előtt elkezdték Ázsiába terelni a volument, a hajótulajdonosok jellemzően nagyobb biztosítóknál viszonozzák kockázataikat, amelyek augusztus óta nem tudják fedezni az ilyen exportot.

A vállalatok más kínálati lehetőségeket is keresnek, de ezek drágábbak lesznek, és némi időbe telik az alkalmazkodásuk, ami még magasabb árakhoz vezet.

Oroszország a világ három legnagyobb szénexportőre között van, a globális készletek mintegy 17%-át irányítva. Ugyanakkor a szénipar az orosz gazdaság csak mintegy 1%-át teszi ki.
Ahogy Oroszország Ázsiába, köztük Indiába terelte a szenet, az olyan exportőrök, mint Ausztrália, elkezdték ezeket a mennyiségeket Európával helyettesíteni. Ez hozzájárult az árak növekedéséhez, amelyek az elmúlt évben már megtízszereződtek.
Emlékeztetünk :
Augusztus 10. óta az Európai Unió és Nagy-Britannia leállította az orosz szénimportot, válaszul Oroszország Ukrajna elleni háborújára.
Az Európai Unió április 8-án tette
közzé az ötödik szankciócsomagot, amely magában foglalja az augusztustól életbe lépő szénembargót, valamint számos kivétellel a kikötők bezárását az orosz hajók előtt.
Különösen 2022 augusztusától tiltják a szén és más szilárd fosszilis tüzelőanyagok EU-n belüli vásárlását, importját vagy szállítását, amennyiben azok Oroszországból származnak vagy Oroszországból exportálják őket.