Csepeli Szabadkikötő Infra II. kivitelezés: A Csepeli Szabadkikötő infrastrukturális fejlesztése, a korábbi KÖZOP projekttel megkezdett fejlesztési folyamat következő ütemét foglalja magában. 16 000 000 000 FtA Kormány 1441/2022. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi CEF2 Katonai mobilitás második pályázati kiírására történő benyújtásáról
Szolnok állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően: Szolnok állomás átépítése polgári és katonai kettős célú felhasználási követelmények szerint. Ennek részeként átépül az állomási vágányhálózat, átalakításra kerül a távközlési rendszer, a kábelhálózat, a felsővezetéki rendszer és a biztosítóberendezés. 75 200 000 000 Ft
Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra: Jelen projekt célja a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tétele az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.Tervezett helyszínek: Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. Előkészítési tevékenységek a következőkre irányulnak: Megvalósíthatósági Tanulmány készítése, Környezetvédelmi Hatásvizsgálati Tanulmány készítése, engedélyezési terv készítése, NOBO/DEBO tanúsítás, építési engedély megszerzése, kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. 4 722 800 000 Ft
Zalaszentiváni deltavágány kiépítése: A 17. sz. és a 25. sz. vasútvonalat összekötő deltavágány megvalósításával új nyomvonalon, mintegy 1500 méter hosszban, 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 60 km/h-val járható, egyvágányú, villamosított fővonali vasúti pálya létesül. A 17. sz. vonal mentén új megállóhely létesül Szentivánvölgy néven. A megállóhely 160 m hosszú, sk+55 cm magas peronja a 17. sz. vonalon, a pálya bal oldalán kerül elhelyezésre.12 000 000 000 Ft
Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására: A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. A projekt műszaki tartalma magában foglalja az új Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítását az alábbiak szerint: a) A jelenlegi rossz állapotú vasúti híd helyett egy új vasúti híd építését a Soroksári Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól 15,0 m-re északra, valamint b) a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítését, távlati fejlesztés lehetőségeként a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségének biztosításával. c) Biztosítóberendezés telepítése a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel. A fejlesztéssel lehetővé válik nagyobb tömegű katonai rakományok vasúton való eljuttatása a Csepeli Szabadkikötőbe. 24 900 000 000 Ft