A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alter ego

Well-Known Member
2022. március 22.
625
1 764
93
Azt irtad 17 orszag . De nem 17 mert ukrajnával 19 ... 18 masik orszag kapja . Nem 17 ...
17 ország, de nem mind a 17 kap egyenlő összeget. Montenegro pl. akik se nem határosak Ukrajnával, se nem nagyok, nem hiszem, hogy annyit kapnak, mint a lengyelek vagy a baltiak. Lehet, hogy a lengyeleknél pl. összejön valami értelmesebb eszköz is.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 978
7 820
113
17 ország, de nem mind a 17 kap egyenlő összeget. Montenegro pl. akik se nem határosak Ukrajnával, se nem nagyok, nem hiszem, hogy annyit kapnak, mint a lengyelek vagy a baltiak. Lehet, hogy a lengyeleknél pl. összejön valami értelmesebb eszköz is.
Ah mert kosovo nem ország . Akkor tényleg 17 :cool:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 498
35 702
113
A Kormány 1441/2022. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi CEF2 Katonai mobilitás második pályázati kiírására történő benyújtásáról

Szolnok állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően:
Szolnok állomás átépítése polgári és katonai kettős célú felhasználási követelmények szerint. Ennek részeként átépül az állomási vágányhálózat, átalakításra kerül a távközlési rendszer, a kábelhálózat, a felsővezetéki rendszer és a biztosítóberendezés. 75 200 000 000 Ft

Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra: Jelen projekt célja a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tétele az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.Tervezett helyszínek: Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. Előkészítési tevékenységek a következőkre irányulnak: Megvalósíthatósági Tanulmány készítése, Környezetvédelmi Hatásvizsgálati Tanulmány készítése, engedélyezési terv készítése, NOBO/DEBO tanúsítás, építési engedély megszerzése, kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. 4 722 800 000 Ft
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 498
35 702
113
A Kormány 1441/2022. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi CEF2 Katonai mobilitás második pályázati kiírására történő benyújtásáról

Szolnok állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően:
Szolnok állomás átépítése polgári és katonai kettős célú felhasználási követelmények szerint. Ennek részeként átépül az állomási vágányhálózat, átalakításra kerül a távközlési rendszer, a kábelhálózat, a felsővezetéki rendszer és a biztosítóberendezés. 75 200 000 000 Ft

Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra: Jelen projekt célja a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tétele az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.Tervezett helyszínek: Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. Előkészítési tevékenységek a következőkre irányulnak: Megvalósíthatósági Tanulmány készítése, Környezetvédelmi Hatásvizsgálati Tanulmány készítése, engedélyezési terv készítése, NOBO/DEBO tanúsítás, építési engedély megszerzése, kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. 4 722 800 000 Ft
Csepeli Szabadkikötő Infra II. kivitelezés: A Csepeli Szabadkikötő infrastrukturális fejlesztése, a korábbi KÖZOP projekttel megkezdett fejlesztési folyamat következő ütemét foglalja magában. 16 000 000 000 Ft
Zalaszentiváni deltavágány kiépítése: A 17. sz. és a 25. sz. vasútvonalat összekötő deltavágány megvalósításával új nyomvonalon, mintegy 1500 méter hosszban, 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 60 km/h-val járható, egyvágányú, villamosított fővonali vasúti pálya létesül. A 17. sz. vonal mentén új megállóhely létesül Szentivánvölgy néven. A megállóhely 160 m hosszú, sk+55 cm magas peronja a 17. sz. vonalon, a pálya bal oldalán kerül elhelyezésre.12 000 000 000 Ft
Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására: A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. A projekt műszaki tartalma magában foglalja az új Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítását az alábbiak szerint: a) A jelenlegi rossz állapotú vasúti híd helyett egy új vasúti híd építését a Soroksári Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól 15,0 m-re északra, valamint b) a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítését, távlati fejlesztés lehetőségeként a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségének biztosításával. c) Biztosítóberendezés telepítése a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel. A fejlesztéssel lehetővé válik nagyobb tömegű katonai rakományok vasúton való eljuttatása a Csepeli Szabadkikötőbe. 24 900 000 000 Ft
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 788
11 747
113
Csepeli Szabadkikötő Infra II. kivitelezés: A Csepeli Szabadkikötő infrastrukturális fejlesztése, a korábbi KÖZOP projekttel megkezdett fejlesztési folyamat következő ütemét foglalja magában. 16 000 000 000 Ft
Zalaszentiváni deltavágány kiépítése: A 17. sz. és a 25. sz. vasútvonalat összekötő deltavágány megvalósításával új nyomvonalon, mintegy 1500 méter hosszban, 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 60 km/h-val járható, egyvágányú, villamosított fővonali vasúti pálya létesül. A 17. sz. vonal mentén új megállóhely létesül Szentivánvölgy néven. A megállóhely 160 m hosszú, sk+55 cm magas peronja a 17. sz. vonalon, a pálya bal oldalán kerül elhelyezésre.12 000 000 000 Ft
Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására: A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. A projekt műszaki tartalma magában foglalja az új Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítását az alábbiak szerint: a) A jelenlegi rossz állapotú vasúti híd helyett egy új vasúti híd építését a Soroksári Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól 15,0 m-re északra, valamint b) a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítését, távlati fejlesztés lehetőségeként a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségének biztosításával. c) Biztosítóberendezés telepítése a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel. A fejlesztéssel lehetővé válik nagyobb tömegű katonai rakományok vasúton való eljuttatása a Csepeli Szabadkikötőbe. 24 900 000 000 Ft
Milyen katonai cuccot akarunk mi a Dunán fuvarozni?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
A Kormány 1441/2022. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi CEF2 Katonai mobilitás második pályázati kiírására történő benyújtásáról

Szolnok állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően:
Szolnok állomás átépítése polgári és katonai kettős célú felhasználási követelmények szerint. Ennek részeként átépül az állomási vágányhálózat, átalakításra kerül a távközlési rendszer, a kábelhálózat, a felsővezetéki rendszer és a biztosítóberendezés. 75 200 000 000 Ft

Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra: Jelen projekt célja a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tétele az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.Tervezett helyszínek: Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. Előkészítési tevékenységek a következőkre irányulnak: Megvalósíthatósági Tanulmány készítése, Környezetvédelmi Hatásvizsgálati Tanulmány készítése, engedélyezési terv készítése, NOBO/DEBO tanúsítás, építési engedély megszerzése, kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. 4 722 800 000 Ft
Zseniális, kurva jó.
Így kell az EU-s fegyverkezési pénzt átcsatornázni Mészáros és Mészáros Kft-be, fasza hogy megoldják.
Remélem a katonai kiadásokba is elszámolják a vasútállomás átépítést.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 628
97 875
113
KFOR - Koszovó
Novák -Bobo -Ruszin

(Orbánt megnéztem volna:D
723600_reggeli_futas.jpg


 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Akkor csinálja valami külföldi cég ? Mert meg kell csinálni.
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Blitz97

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?

Ez a baj. Ha valaki azt mondja neked, hogy kellene mondjuk egy vasúti híd, ami elbírja a Leopárd2-esek+azt szállító kocsi súlyát, ott is már korrupció, mert nem kell közlekedési infrastruktúrába fejleszteni. Egy hadsereg értékét nem határozza meg az őt tápláló logisztika.
Egy vízi-vasúti szállítás épp úgy haderőfejlesztés, mint egy gyár építése.