A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Akkor csinálja valami külföldi cég ? Mert meg kell csinálni.
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Blitz97
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?

Ez a baj. Ha valaki azt mondja neked, hogy kellene mondjuk egy vasúti híd, ami elbírja a Leopárd2-esek+azt szállító kocsi súlyát, ott is már korrupció, mert nem kell közlekedési infrastruktúrába fejleszteni. Egy hadsereg értékét nem határozza meg az őt tápláló logisztika.
Egy vízi-vasúti szállítás épp úgy haderőfejlesztés, mint egy gyár építése.
 
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?
Amúgy vannak olyan dolgok.hogy nato kitelepülési infrastruktúra fejlesztések.
Nato tevezéssel és pénzügyi támogatással
 
Délen futnak, Èszakon repülnek.
306291610_617641576495806_9183032964643724469_n%20%281%29.jpg


723570_vadaszgep.jpg

Mondjuk ot nem feltem, a jarvanyig a miniszteriumbol rendszeresen hazafutott Dunarettenetesre, ahol lakik.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Loken and BJani
Ez a baj. Ha valaki azt mondja neked, hogy kellene mondjuk egy vasúti híd, ami elbírja a Leopárd2-esek+azt szállító kocsi súlyát, ott is már korrupció, mert nem kell közlekedési infrastruktúrába fejleszteni. Egy hadsereg értékét nem határozza meg az őt tápláló logisztika.
Egy vízi-vasúti szállítás épp úgy haderőfejlesztés, mint egy gyár építése.
Kettőnk közül egyikünk már tervezett vasúti rakodót kettős, honvedsegi-civil felhasználásra.
Nem, nem kell a honvédségnek 70 milliárdos állomás.
Nem, nem nagyon kell vasúti hidat harckocsi szállítás miatt erősíteni. Mivel elől megy a mozdony, ami nehezebb.
És
 
Amúgy vannak olyan dolgok.hogy nato kitelepülési infrastruktúra fejlesztések.
Nato tevezéssel és pénzügyi támogatással
igen ez ha úgytetszik a párja csak EU s. ezt a pénzt nem lehet másra költeni ezt erre adják (ez nem fejlesztési alapos vagy covid pénz ez direkt erre van szánva) egyépként igen hasznos a belföldi iparnak is mert fejlesztési pénzt hoz amit az UNIO valamilyen formában finanszíroz. Ugy hogy sem covid sem a fejlesztési alap pénzeihez nem férünk hozz.) ez más EU s zseb.
 
Kettőnk közül egyikünk már tervezett vasúti rakodót kettős, honvedsegi-civil felhasználásra.
Nem, nem kell a honvédségnek 70 milliárdos állomás.
Nem, nem nagyon kell vasúti hidat harckocsi szállítás miatt erősíteni. Mivel elől megy a mozdony, ami nehezebb.
És
Ha az EU fizeti márpedig fizeti. a mai helyzetbe ezt fokozottan megnézi mire is ad pénzt PLÁNE NEKÜNK. akkor biztos van értelme. hisz ha nincs az EU is hülye hogy pénzt küld nekünk miközbe minden más forrást igyekszik megvonni a sereg is hülye mert kéri ezt a pénz.
 
Délen futnak, Èszakon repülnek.
306291610_617641576495806_9183032964643724469_n%20%281%29.jpg


723570_vadaszgep.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Venom85
KFOR - Koszovó
Novák -Bobo -Ruszin

(Orbánt megnéztem volna:D
723600_reggeli_futas.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Bögyös-faros menyecske" mondta Görög Ibolya


Akkor csinálja valami külföldi cég ? Mert meg kell csinálni.

A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?


Amúgy vannak olyan dolgok.hogy nato kitelepülési infrastruktúra fejlesztések.
Nato tevezéssel és pénzügyi támogatással

Mondjuk ot nem feltem, a jarvanyig a miniszteriumbol rendszeresen hazafutott Dunarettenetesre, ahol lakik.

Kettőnk közül egyikünk már tervezett vasúti rakodót kettős, honvedsegi-civil felhasználásra.
Nem, nem kell a honvédségnek 70 milliárdos állomás.
Nem, nem nagyon kell vasúti hidat harckocsi szállítás miatt erősíteni. Mivel elől megy a mozdony, ami nehezebb.
És

A Budapest-Belgrád vasútvonallal is akarnak ott kalapálni valamit, a körvasúttal is, és ott gyakorlatilag minden párhuzamosan futó fémdarab fradihoz tartozik, a fiókban lévő két késig bezáróan. Ha nyugati irányba akarsz valamit szállítani, vagy a kikötőből Nyugatra, akkor kapásból két Duna híd, meg egy irányváltás vár rád. Meg mi a tök jönne hadianyag hajón? Vagy mi menne?
Egyszerűen nincs előttem, hogy mi hogy lenne.
 
"Bögyös-faros menyecske" mondta Görög Ibolya













A Budapest-Belgrád vasútvonallal is akarnak ott kalapálni valamit, a körvasúttal is, és ott gyakorlatilag minden párhuzamosan futó fémdarab fradihoz tartozik, a fiókban lévő két késig bezáróan. Ha nyugati irányba akarsz valamit szállítani, vagy a kikötőből Nyugatra, akkor kapásból két Duna híd, meg egy irányváltás vár rád. Meg mi a tök jönne hadianyag hajón? Vagy mi menne?
Egyszerűen nincs előttem, hogy mi hogy lenne.

Egy darab alátét a leókhoz nem fog a Dunán jönni, itt az a lényeg, hogy van ilyen EU-s, Nato-s alap amiből pénzt osztanak infrastruktúrára, hülyék lennénk nem kihasználni. Kerestünk egy projektet, amit amúgy is meg kellene csinálni, ráhúztak egy alibi katonai indokot, és már is nem hazai költségvetésből kell fizetni. Szittya is ilyesmit írt feljebb. A legnagyobb nyertes a Konténer terminál a Szabadkikötőben, és lejjebb a Metrans terminál. Honvédség arra mutatóban se nagyon lesz... Ez valamennyire hasonlít az EUs pénzből PTSZ felújításhoz.
 

Esetleg lőszert.

De ugye mindkettőt lehet kisebb adagokban is szállítani, így a “nagyobb tömegű” kitétel - ami miatt a beruházás szükséges - egyiknél sem nagyon állja meg a helyét.
Szóval az előttem szólókhoz hasonlóan magam is úgy gondolom, hogy ez csak papíron van kifejezetten katonai célokra kihegyezve.
Persze nem árt, ha az infra ilyesmire is fel van készítve. “Sohaselehessentudni.”
 
Ugyan az Embraerrel is együtt dolgoznak, ez sajatnak tunik:

Overt Defense -: Israel Aerospace Industries To Supply An Unknown NATO Member Country With Special Mission Aircraft.

Na, ezek sem mi leszünk.
 
Esetleg lőszert.

De ugye mindkettőt lehet kisebb adagokban is szállítani, így a “nagyobb tömegű” kitétel - ami miatt a beruházás szükséges - egyiknél sem nagyon állja meg a helyét.
Szóval az előttem szólókhoz hasonlóan magam is úgy gondolom, hogy ez csak papíron van kifejezetten katonai célokra kihegyezve.
Persze nem árt, ha az infra ilyesmire is fel van készítve. “Sohaselehessentudni.”

Nekem elkerülte a figyelmemet, hogy azt írták volna valahol, hogy elsődlegesen katonai célokra lesz kihegyezve. Ki tudnád másolni, hol volt ez leírva? (Lehet tényleg erről volt szó, csak én nem figyeltem.)
Nekem annyi ragadt meg bennem, hogy kettős célú. Mondjuk ha jövőben a Star Link kapacitását és képességeit csak 5%-ban használja az Army és a NATO katonai célokra, a többi 95% felhasználás tisztán polgári lesz, max annyi katonai kötődéssel, hogy páran majd Elon Musk ötletén keresztül olvassák a HTKA-t, attól még meg marad a kettős felhasználás kategória rá. A fő kritérium, hogy a hadsereg megszabjon egy elvárást, egy igényt és azt teljesítse az adott infrastruktúra.
További példák: Ha egy Humer terepjáró gyártósort létesít valaki, akkor lehet 95% autó civil vásárlásra megy, de attól még kettős felhasználású, amennyiben a teljes gyártósor felhasználható egy nagyobb katonai rendelés legyártására. Kínában ha valaki kompot akar üzemeltetni magánvállalatként, akkor csak olyan típusok közül vásárolhat, melyek teljesítenek néhány számára teljesen felesleges, de legalább költségdrágító feltételt. (Nem drámai a költségnövekedés.) Ezeket a hajókat tudtommal még soha nem használta a néphadseregük, de a tömeges partraszállás lehetőségének fenntartására írják elő a meglétüket.

És vissza térve a mi témánkra... Igen, lehet ebből lehetett volna laktanyát felújítani és hagyni a logisztikai infrastruktúrát lerohadni. Hogy igaz-e az eredeti állítás, hogy ez csupán NER pénzlopás egy teljesen felesleges beruházásra? Véleményem szerint nekünk elsődleges hadászati és gazdasági előnyünk, hogy középen fekszünk és ezért szerteágazó a logisztikánk. Ez egyben legfőbb hátrányunk is (mindenki rajtunk keresztül akar átmenni). Közel sem haszontalannak látom ezt a fejlesztést.

Hogy ebből mennyit profitál a hadsereg? Talán annyit, amennyit a MÁV puszta létéből ő maga is ( ahogy rengeteg magánszemély vagy civil vállalat) levesz. A vasút társaságunk akkut forráshiánnyal küzd. Üzletvezetésileg nézve a karbantartással súlyos problémái vannak, ha nincsenek azok a nagyon NER kiabálható ellenzék kedvenc haszontalan beruházásai EU és bármilyen más pénzekből, akkor a MALÉV sorsára jut és abból is az lett, hogy többszörös áron vásárolhatott utána szállító gépparkot a Honvédség.

Aki most azon nyafog, hogy lőszert, üzemanyagot, bármit meg tudna oldani Hazánk egy kikötő vagy épp azon egy vasúti híd nélkül is, azok gondolkodjanak el azon, hogy mennyi hasznot jelent a katonáinknak pusztán a cég megléte! És akkor kaptak-e tőle már annyi plusz előnyt, ami megéri, hogy néha számukra nem létkérdés beruházásba bele adnak a Zrínyi eltörpülő töredékét!

Megfogalmazhatjuk másként is. Egy állami cég ugyan abban az elhanyagolt helyzetben van, mint tíz évvel ezelőtt a katonaság. Akkoriban minden ilyen külső lehetőségnek nagyon örültek. (Katasztrófavédelem kapcsán megindokolható volt néhány gép fenntartása, hogy ne a BMP-k sorsára jusson, akkoriban pont a legszebben hangzó szó volt a kettős felhasználás lehetősége.)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Pogány
Megmondtam, ebből Al-Khalid tank lesz! :)

Nem tudtam belinkelni, Szíjjártó facebookos posztjából bemásolva:

"Ma Qamar Javed Bajwa pakisztáni vezérkari főnököt fogadhattam Budapesten, a tárgyalás középpontjában pedig természetesen az Ukrajnában dúló harcok álltak.
A háború valamennyi ország számára kihívást jelent, de különösen súlyosan érinti a világ amúgy is nehézségekkel küzdő, katasztrófákkal szembesülő térségeit.
Egyetértettünk, hogy támogatni kell minden lépést, amely közelebb visz a háború befejezéséhez, és végre el kell felejteni az olyan intézkedéseket, amelyek csak további eszkalációhoz vezetnek. A szankciós politikáról egyre látványosabban bizonyosodik be, hogy nem működik, mivel az oroszok meggyengítésére tett kísérletek Európát kényszeríthetik térdre.
Mai megállapodásunk szerint Magyarország támogatást nyújt Pakisztánnak, hogy kezelni lehessen az elmúlt időszak rendkívül súlyos árvizeinek hatásait, ezért gyógyszereket és higiéniai eszközöket küldünk az országba, emellett megduplázzuk a pakisztáni fiataloknak nyújtott ösztöndíjak számát Magyarországon."
 
Mai megállapodásunk szerint Magyarország támogatást nyújt Pakisztánnak, hogy kezelni lehessen az elmúlt időszak rendkívül súlyos árvizeinek hatásait, ezért gyógyszereket és higiéniai eszközöket küldünk az országba, emellett megduplázzuk a pakisztáni fiataloknak nyújtott ösztöndíjak számát Magyarországon."
Ezért menjenek el a nemiszervbe. :mad: