FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF


"Tension is also likely to be stoked by the fact that Dassault’s Rafale and the Eurofighter Typhoon – for which Airbus is the flight-control provider – remain rivals for fifth-generation fighter sales, with neither side willing to cede any perceived advantage."

Erről kérhetek több információt? Lehet csak a rossz angolom az oka, de nem áll össze, mit akartak írni. Szerintem 4. generáció logikusabb lenne a szövegben. (Az FCAS meg 6. gen lesz, szóval ez sem stimmel.)
 
  • Tetszik
Reactions: beta and waterloo
"Tension is also likely to be stoked by the fact that Dassault’s Rafale and the Eurofighter Typhoon – for which Airbus is the flight-control provider – remain rivals for fifth-generation fighter sales, with neither side willing to cede any perceived advantage."

Erről kérhetek több információt? Lehet csak a rossz angolom az oka, de nem áll össze, mit akartak írni. Szerintem 4. generáció logikusabb lenne a szövegben. (Az FCAS meg 6. gen lesz, szóval ez sem stimmel.)

szerintem ez az a huzavona, hogy a Dassault, aki tervezi az FCAS emberes komponensét (aka magát a repülőgépet), nem akarja a szellemi tulajdonjogot megosztani, amit a többi partner (praktikusan az Airbus, mivel a spanyol/németek részéről az Airbus a fővállalkozó) igencsak nehezményez, mivel a jövőben ez óriási hátrányba hozná őket a piacon (lényegében lemondhatnának a jövőben a fighter fejlesztésről)
 
szerintem ez az a huzavona, hogy a Dassault, aki tervezi az FCAS emberes komponensét (aka magát a repülőgépet), nem akarja a szellemi tulajdonjogot megosztani, amit a többi partner (praktikusan az Airbus, mivel a spanyol/németek részéről az Airbus a fővállalkozó) igencsak nehezményez, mivel a jövőben ez óriási hátrányba hozná őket a piacon (lényegében lemondhatnának a jövőben a fighter fejlesztésről)

He?

Ez amit elmondtál, mennyiben befolyásolja, hogy a Rafale és az Eurofighter Typhoon 4., 5. vagy 6. generációs vadászgép, amiről a kérdésem szól? Valamiért nem látom az illesztő pontokat és tényleg őszintén nem értem, hogy miért írtad le válaszként ezt.
 
A Dassault egy évtizedes késést jósol az FCAS vadászgépének

A Dassault, a Future Combat Air System (FCAS) / Système de Combat Aérien Futur (SCAF) három elsődleges ipari partnerének egyike azt mondta, hogy a feltételek elfogadásának folyamatos késlekedése késlelteti az új generációs vadászgép (NGF) hadrendbe állítását legalább egy évtizeddel.

A jelenlegi közzétett ütemterv szerint az NGF demonstrátorának első repülését 2027-re tervezték, a végleges tervet 2030-ban fagyasztják be a javasolt 2040-es üzembe helyezési dátum érdekében. Éric Trappier, a Dassault vezérigazgatója azonban a francia médiának nyilatkozva elmondta, hogy a jelenlegi tervezett üzembe helyezési dátum már nem tartható, 2050 reálisabb ütemterv. „2040 már elveszett, mert még el sem kezdtük” – mondta Trappier június 6-án a BFM TV hírcsatornának.
 
A Dassault egy évtizedes késést jósol az FCAS vadászgépének

A Dassault, a Future Combat Air System (FCAS) / Système de Combat Aérien Futur (SCAF) három elsődleges ipari partnerének egyike azt mondta, hogy a feltételek elfogadásának folyamatos késlekedése késlelteti az új generációs vadászgép (NGF) hadrendbe állítását legalább egy évtizeddel.

A jelenlegi közzétett ütemterv szerint az NGF demonstrátorának első repülését 2027-re tervezték, a végleges tervet 2030-ban fagyasztják be a javasolt 2040-es üzembe helyezési dátum érdekében. Éric Trappier, a Dassault vezérigazgatója azonban a francia médiának nyilatkozva elmondta, hogy a jelenlegi tervezett üzembe helyezési dátum már nem tartható, 2050 reálisabb ütemterv. „2040 már elveszett, mert még el sem kezdtük” – mondta Trappier június 6-án a BFM TV hírcsatornának.
Na akkor ilyenünk biztos nem lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
50-es években már 7. generáición kellene dolgozni. Felejtős ez az egész, a németek nem is igazán akarják ezt.

„Szeretnék olyan felszerelést, amely repül, gurul és elérhető a piacon. Nem kellenek olyan európai fejlesztések, amelyek végül nem működnek. Nem fogok itt példákat idézni. Szinte "vállalat fikázás" lenne...” (Zorn tábornok, a BW főinspektora)

Tiger heli upgradeből kiszálltak a németek ("F-35 árban" nekem se kéne! :P), közös európai tengeri ellenőrző sem lett: Poseidont vettek a németek is. A Nexter-KMW közös tanknál is rezeg a léc: Zorn tábornok már bedobta hogy KF-51 Panther is esélyes náluk a Leopard 2 leváltására...