FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113

Amúgy elolvastam a kommenteket is. Érdekes a vélekedés a németekről, a francia ipar védelméről, a francia iparral szembeni csalódásról, a németek amerikabarát "árulásáról", az egész programról, meg mindenről.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113

Amúgy elolvastam a kommenteket is. Érdekes a vélekedés a németekről, a francia ipar védelméről, a francia iparral szembeni csalódásról, a németek amerikabarát "árulásáról", az egész programról, meg mindenről.
Csodálkozunk? Nézzél meg egy su75 orosz youtube videót és lásd mennyi orosz vélekedik negatívan a géppel kapcsolatba még ha csak makett is !De ugyan olyan negatívan fogadják a még a fasorban sem lévő szu57-est.12 év után eljutottak oda hogy osszekalapalnak 4 gépet amik még lehet a gyarsoron vannak még,hiszen a tavalyi első gép is valahol egy tesztlaborban van.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 327
60 821
113
Csodálkozunk? Nézzél meg egy su75 orosz youtube videót és lásd mennyi orosz vélekedik negatívan a géppel kapcsolatba még ha csak makett is !De ugyan olyan negatívan fogadják a még a fasorban sem lévő szu57-est.12 év után eljutottak oda hogy osszekalapalnak 4 gépet amik még lehet a gyarsoron vannak még,hiszen a tavalyi első gép is valahol egy tesztlaborban van.
Szerencsére az F-35-ről nem negatív az általános vélekedés. Jah de :D
Az emberek szeretnek fanyalogni, ez van. Egésznap ezt csinálod itt te is :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Szerencsére az F-35-ről nem negatív az általános vélekedés.
A képességei mindent elmondanak !" Nem tud manőverezni" stb marhaságok Aztán kiderült hogy olyan fordulóra képes tvc nélkül mint az f-22-es .
Avionika téren is jobb és export siker is.Szu-57-ről mi jó mondható el ? így 12 év után ?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 327
60 821
113
A képességei mindent elmondanak !" Nem tud manőverezni" stb marhaságok Aztán kiderült hogy olyan fordulóra képes tvc nélkül mint az f-22-es .
Avionika téren is jobb és export siker is.Szu-57-ről mi jó mondható el ? így 12 év után ?
Egyrészt az F-35 nem repül úgy, mint az F-22 vagy a PAKFA. (Szerintem olyan szinte se, mint az Eurofighter...)
Másrészt a Szu-57 pozitívumai, az elmúlt évtized amcsi botrányaiból kiindulva:
1. Nem mérgezi meg a pilótáit, mint az F-22
2. Nem gyártottak belőle 100+ darab csak kiképzésre jó repülőgépet....
3. Nem málik le a bevonat róla, mint például az F-22 esetén
4. Sokkal nagyobb a belső fegyverterhelése, mint az F-35-nek
Stb....

A Szu-57 az egy elég jó konstrukció. Ahhoz, hogy jó minőségben gyártásba vigyék sok téren kell fejlődnie az oroszoknak, de nem technológiai hanem inkább emberi/gyártásszervezési oldalról. (Például nem hátrány ha nem lopják el az új üzemre szánt pénzt....)
De többször mondtam már neked.
Az F-22-nek az F-35-nek is kb. 20 év kellet mire rendszerbe tudott állni normális képességekkel.
Az Eurofighternek, Rafalenek ugyan ennyi kellet.
A sokkal szerényebb anyagi helyzetű oroszoknak miért menne gyorsabban? o_O

És csak, hogy a topiknál maradjunk, ha csont új gép lesz ez az FCAS akkor ez se lesz kész 2040-ig!
Ha lenne esze az európaiaknak akkor egyszerűen az új Rafale változat rendszereit egyszerűen bedobnák egy 5. gen sárkányba azt csókolom. Az talán már 2030-ra is elkészülhetne. Mire az FCAS elkészül a 0-ról addigra pont úgy elavul, mint a Tornado vagy az Eurofighter.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 474
113
Egyrészt az F-35 nem repül úgy, mint az F-22 vagy a PAKFA. (Szerintem olyan szinte se, mint az Eurofighter...)
Másrészt a Szu-57 pozitívumai, az elmúlt évtized amcsi botrányaiból kiindulva:
1. Nem mérgezi meg a pilótáit, mint az F-22
2. Nem gyártottak belőle 100+ darab csak kiképzésre jó repülőgépet....
3. Nem málik le a bevonat róla, mint például az F-22 esetén
4. Sokkal nagyobb a belső fegyverterhelése, mint az F-35-nek
Stb....

A Szu-57 az egy elég jó konstrukció. Ahhoz, hogy jó minőségben gyártásba vigyék sok téren kell fejlődnie az oroszoknak, de nem technológiai hanem inkább emberi/gyártásszervezési oldalról. (Például nem hátrány ha nem lopják el az új üzemre szánt pénzt....)
De többször mondtam már neked.
Az F-22-nek az F-35-nek is kb. 20 év kellet mire rendszerbe tudott állni normális képességekkel.
Az Eurofighternek, Rafalenek ugyan ennyi kellet.
A sokkal szerényebb anyagi helyzetű oroszoknak miért menne gyorsabban? o_O

És csak, hogy a topiknál maradjunk, ha csont új gép lesz ez az FCAS akkor ez se lesz kész 2040-ig!
Ha lenne esze az európaiaknak akkor egyszerűen az új Rafale változat rendszereit egyszerűen bedobnák egy 5. gen sárkányba azt csókolom. Az talán már 2030-ra is elkészülhetne. Mire az FCAS elkészül a 0-ról addigra pont úgy elavul, mint a Tornado vagy az Eurofighter.
Úgy nehéz az összehasonlítás, hogy a Szuhojról nem szivárog ki semmi, csak az, hogy létezik.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Egyrészt az F-35 nem repül úgy, mint az F-22 vagy a PAKFA. (Szerintem olyan szinte se, mint az Eurofighter...)
Másrészt a Szu-57 pozitívumai, az elmúlt évtized amcsi botrányaiból kiindulva:
1. Nem mérgezi meg a pilótáit, mint az F-22
2. Nem gyártottak belőle 100+ darab csak kiképzésre jó repülőgépet....
3. Nem málik le a bevonat róla, mint például az F-22 esetén
4. Sokkal nagyobb a belső fegyverterhelése, mint az F-35-nek
Stb....

A Szu-57 az egy elég jó konstrukció. Ahhoz, hogy jó minőségben gyártásba vigyék sok téren kell fejlődnie az oroszoknak, de nem technológiai hanem inkább emberi/gyártásszervezési oldalról. (Például nem hátrány ha nem lopják el az új üzemre szánt pénzt....)
De többször mondtam már neked.
Az F-22-nek az F-35-nek is kb. 20 év kellet mire rendszerbe tudott állni normális képességekkel.
Az Eurofighternek, Rafalenek ugyan ennyi kellet.
A sokkal szerényebb anyagi helyzetű oroszoknak miért menne gyorsabban? o_O

És csak, hogy a topiknál maradjunk, ha csont új gép lesz ez az FCAS akkor ez se lesz kész 2040-ig!
Ha lenne esze az európaiaknak akkor egyszerűen az új Rafale változat rendszereit egyszerűen bedobnák egy 5. gen sárkányba azt csókolom. Az talán már 2030-ra is elkészülhetne. Mire az FCAS elkészül a 0-ról addigra pont úgy elavul, mint a Tornado vagy az Eurofighter.
Nekem mondjuk az alapvetés lenne, hogy egy évtizedekkel később tervezett/épített gép az F-22 ismert gyermekbetegségeivel alapból nem rendelkezik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 327
60 821
113
Úgy nehéz az összehasonlítás, hogy a Szuhojról nem szivárog ki semmi, csak az, hogy létezik.
Ez inkább a J-20-ra jellemző. A Szu-57-ről az infók valahol az F-35 és a J-20 között vannak félúton.

ekem mondjuk az alapvetés lenne, hogy egy évtizedekkel később tervezett/épített gép az F-22 ismert gyermekbetegségeivel alapból nem rendelkezik.
Az oroszoknak is az. De az F-35-nél is az volt ahogyan megfigyeltem.
A közel 100 db "nem teljes harcértékű" F-35 inkább a gyártás fölösleges túlerőltetéséből fakad.
Az USA-ban meg van pénz lóvéra, egyelőre.
(Amúgy az EF esetén is ugyan ez volt. Ott is lett 100+ fapados gép. A ruszkik ezt nem engedhetik meg maguknak. Nincs erre pénzük)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 474
113
Ez inkább a J-20-ra jellemző. A Szu-57-ről az infók valahol az F-35 és a J-20 között vannak félúton.


Az oroszoknak is az. De az F-35-nél is az volt ahogyan megfigyeltem.
A közel 100 db "nem teljes harcértékű" F-35 inkább a gyártás fölösleges túlerőltetéséből fakad.
Az USA-ban meg van pénz lóvéra, egyelőre.
(Amúgy az EF esetén is ugyan ez volt. Ott is lett 100+ fapados gép. A ruszkik ezt nem engedhetik meg maguknak. Nincs erre pénzük)
Voltak infók, csak lecsukták a szivárogtatót. Amik most vannak azokok inkább tartoznak a marketing kategóriába, mint a tényszerű információk közé.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Mondjuk ha nem lenne erős transzparencia, arról, hogy az F-22 esetén az oxigénrendszer volt a ludas valószínűleg nem tudnánk. Nem könnyű elrejteni, ha egy repülő leesik, de ilyen részletes root cause sok helyen nem jutna ki a civilekhez.

Az oroszoknak is az. De az F-35-nél is az volt ahogyan megfigyeltem.
A közel 100 db "nem teljes harcértékű" F-35 inkább a gyártás fölösleges túlerőltetéséből fakad.
Az USA-ban meg van pénz lóvéra, egyelőre.
(Amúgy az EF esetén is ugyan ez volt. Ott is lett 100+ fapados gép. A ruszkik ezt nem engedhetik meg maguknak. Nincs erre pénzük)
Kicsit most offolok, de szerintem a korai T-64 esetén csináltak hasonlót az oroszok. T-64A -tól kezdve beszélhetünk kiforrott harckocsiról, de előtte is sokszázas (vagy még nagyobb?) nagyságrándben gyártották.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and bel

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 357
113

Lehetséges-e a megállapodás a Dassault Aviation és az Airbus között az FCAS-ről?

“My plan B is not necessarily to do it alone, it is to find a method of governance that allows Europeans to be brought in, but not in the rules that have been set today [for the SCAF ] because that will not work”


ngf-20220128.jpeg


Az európai új generációs vadászgép fejlesztését megbénította a Dassault és az Airbus közötti „munkamegosztásról” szóló vita
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Lehetséges-e a megállapodás a Dassault Aviation és az Airbus között az FCAS-ről?

“My plan B is not necessarily to do it alone, it is to find a method of governance that allows Europeans to be brought in, but not in the rules that have been set today [for the SCAF ] because that will not work”


ngf-20220128.jpeg


Az európai új generációs vadászgép fejlesztését megbénította a Dassault és az Airbus közötti „munkamegosztásról” szóló vita
ezek az europaiak 2 darab gyufaszalon is osszevesznenek..

nagyon, de nagyon komolytalan az egesz.
 
S

speziale

Guest
ezek az europaiak 2 darab gyufaszalon is osszevesznenek..

nagyon, de nagyon komolytalan az egesz.

azért itt messze nem 2 gyufaszálon megy a vita....ugyanis azokon a területeken amelyik fejlesztéséről a Dassault/Airbus "lemond" ott jó eséllyel hosszú távon elveszíti majd a kompetenciáit (meg hát kevesebb bevétele is lesz majd)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
azért itt messze nem 2 gyufaszálon megy a vita....ugyanis azokon a területeken amelyik fejlesztéséről a Dassault/Airbus "lemond" ott jó eséllyel hosszú távon elveszíti majd a kompetenciáit (meg hát kevesebb bevétele is lesz majd)
Az az igazság, hogy ezt azért miniszteri szinten kellene lerendezni. Ráadásul a franciák szerintem simán meggyőzhetők lennének. Ugyebár német karabélyt rendszeresítettek. A MGCS-ben is szerintem képesek lennének kompromisszumra (ott nem is övék a vezető szerep). Viszont a németek nem képesek úgy néz ki.
Pedig ők nem képesek saját gépet építeni, a franciák meg igen.
Mellesleg a Dassault a vezetője az FCAS programnak.
Ha nem lesz megegyezés, akkor németek 2 szék között a seggükre fognak ülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Az az igazság, hogy ezt azért miniszteri szinten kellene lerendezni.

Az azért valahol kérdőjeles, hogy politikusok döntsenek szakmai kérdésekben. De tény, hogy ilyen volumenű dolgoknál ez így szokott működni... :\

Ráadásul a franciák szerintem simán meggyőzhetők lennének. Ugyebár német karabélyt rendszeresítettek.

Miután a saját kézifegyver-gyártásukat elhantolták. Szóval sok opció nem volt, belga, amerikai, olasz, svájci vagy német kézifegyvert vesznek - ilyenek közül választhattak.

Ellenben itt a Dassault még megvan, és aktívan gyárt repülőgépeket. A probléma a francia részről pont az, hogy ha Dassault túl sokat enged, akkor megnyomorodhat annyira a fejlesztői bázis, hogy az sok év múlva visszaüthet, ha esetleg újra teljesen független fejlesztésre lenne szükség.

A MGCS-ben is szerintem képesek lennének kompromisszumra (ott nem is övék a vezető szerep). Viszont a németek nem képesek úgy néz ki.

Ott megint más a történet, mert a már leosztott lapok mellé jött be a Rheinmetal, hogy ő több részt kért. Tehát ott sem minden német a probléma forrása...

Pedig ők nem képesek saját gépet építeni, a franciák meg igen.
Mellesleg a Dassault a vezetője az FCAS programnak.
Ha nem lesz megegyezés, akkor németek 2 szék között a seggükre fognak ülni.

Ez messze nem ennyi. A németek pont most jelentették be, hogy az F-35A és az EuroFighter ECR újra opció a Tornado-k kiváltására.
Innen kezdve az FCAS kapott még egy pofont, mert ha 2040-ben a Luftwaffe aktívan használni fog egy kiforrott és modern 5. generációs gépet, akkor nekik nem lesz égető fontosságú az FCAS rendszeresítése.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ellenben itt a Dassault még megvan, és aktívan gyárt repülőgépeket. A probléma a francia részről pont az, hogy ha Dassault túl sokat enged, akkor megnyomorodhat annyira a fejlesztői bázis, hogy az sok év múlva visszaüthet, ha esetleg újra teljesen független fejlesztésre lenne szükség.
Már a '90-es években kijelentette valamelyik francia politikus, hogy a Rafale lesz az utolsó tisztán francia fejlesztésű vadászgép.
Gondolom látták annak árát.
Bár azért elég nagyon fordult a világ és lehet, hogy ezt a kijelentést revideálták azóta.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Már a '90-es években kijelentette valamelyik francia politikus, hogy a Rafale lesz az utolsó tisztán francia fejlesztésű vadászgép.
Gondolom látták annak árát.
Bár azért elég nagyon fordult a világ és lehet, hogy ezt a kijelentést revideálták azóta.
Két fontos észrevétel:
  1. Akkor egy francia politikus nyilatkozott (feltehetően az R&D költségek megosztásában reménykedve)
  2. Most a Dassault köti az ebet a karóhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár