FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF


Amúgy elolvastam a kommenteket is. Érdekes a vélekedés a németekről, a francia ipar védelméről, a francia iparral szembeni csalódásról, a németek amerikabarát "árulásáról", az egész programról, meg mindenről.
 

Amúgy elolvastam a kommenteket is. Érdekes a vélekedés a németekről, a francia ipar védelméről, a francia iparral szembeni csalódásról, a németek amerikabarát "árulásáról", az egész programról, meg mindenről.
Csodálkozunk? Nézzél meg egy su75 orosz youtube videót és lásd mennyi orosz vélekedik negatívan a géppel kapcsolatba még ha csak makett is !De ugyan olyan negatívan fogadják a még a fasorban sem lévő szu57-est.12 év után eljutottak oda hogy osszekalapalnak 4 gépet amik még lehet a gyarsoron vannak még,hiszen a tavalyi első gép is valahol egy tesztlaborban van.
 
Csodálkozunk? Nézzél meg egy su75 orosz youtube videót és lásd mennyi orosz vélekedik negatívan a géppel kapcsolatba még ha csak makett is !De ugyan olyan negatívan fogadják a még a fasorban sem lévő szu57-est.12 év után eljutottak oda hogy osszekalapalnak 4 gépet amik még lehet a gyarsoron vannak még,hiszen a tavalyi első gép is valahol egy tesztlaborban van.
Szerencsére az F-35-ről nem negatív az általános vélekedés. Jah de :D
Az emberek szeretnek fanyalogni, ez van. Egésznap ezt csinálod itt te is :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Szerencsére az F-35-ről nem negatív az általános vélekedés.
A képességei mindent elmondanak !" Nem tud manőverezni" stb marhaságok Aztán kiderült hogy olyan fordulóra képes tvc nélkül mint az f-22-es .
Avionika téren is jobb és export siker is.Szu-57-ről mi jó mondható el ? így 12 év után ?
 
A képességei mindent elmondanak !" Nem tud manőverezni" stb marhaságok Aztán kiderült hogy olyan fordulóra képes tvc nélkül mint az f-22-es .
Avionika téren is jobb és export siker is.Szu-57-ről mi jó mondható el ? így 12 év után ?
Egyrészt az F-35 nem repül úgy, mint az F-22 vagy a PAKFA. (Szerintem olyan szinte se, mint az Eurofighter...)
Másrészt a Szu-57 pozitívumai, az elmúlt évtized amcsi botrányaiból kiindulva:
1. Nem mérgezi meg a pilótáit, mint az F-22
2. Nem gyártottak belőle 100+ darab csak kiképzésre jó repülőgépet....
3. Nem málik le a bevonat róla, mint például az F-22 esetén
4. Sokkal nagyobb a belső fegyverterhelése, mint az F-35-nek
Stb....

A Szu-57 az egy elég jó konstrukció. Ahhoz, hogy jó minőségben gyártásba vigyék sok téren kell fejlődnie az oroszoknak, de nem technológiai hanem inkább emberi/gyártásszervezési oldalról. (Például nem hátrány ha nem lopják el az új üzemre szánt pénzt....)
De többször mondtam már neked.
Az F-22-nek az F-35-nek is kb. 20 év kellet mire rendszerbe tudott állni normális képességekkel.
Az Eurofighternek, Rafalenek ugyan ennyi kellet.
A sokkal szerényebb anyagi helyzetű oroszoknak miért menne gyorsabban? o_O

És csak, hogy a topiknál maradjunk, ha csont új gép lesz ez az FCAS akkor ez se lesz kész 2040-ig!
Ha lenne esze az európaiaknak akkor egyszerűen az új Rafale változat rendszereit egyszerűen bedobnák egy 5. gen sárkányba azt csókolom. Az talán már 2030-ra is elkészülhetne. Mire az FCAS elkészül a 0-ról addigra pont úgy elavul, mint a Tornado vagy az Eurofighter.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Egyrészt az F-35 nem repül úgy, mint az F-22 vagy a PAKFA. (Szerintem olyan szinte se, mint az Eurofighter...)
Másrészt a Szu-57 pozitívumai, az elmúlt évtized amcsi botrányaiból kiindulva:
1. Nem mérgezi meg a pilótáit, mint az F-22
2. Nem gyártottak belőle 100+ darab csak kiképzésre jó repülőgépet....
3. Nem málik le a bevonat róla, mint például az F-22 esetén
4. Sokkal nagyobb a belső fegyverterhelése, mint az F-35-nek
Stb....

A Szu-57 az egy elég jó konstrukció. Ahhoz, hogy jó minőségben gyártásba vigyék sok téren kell fejlődnie az oroszoknak, de nem technológiai hanem inkább emberi/gyártásszervezési oldalról. (Például nem hátrány ha nem lopják el az új üzemre szánt pénzt....)
De többször mondtam már neked.
Az F-22-nek az F-35-nek is kb. 20 év kellet mire rendszerbe tudott állni normális képességekkel.
Az Eurofighternek, Rafalenek ugyan ennyi kellet.
A sokkal szerényebb anyagi helyzetű oroszoknak miért menne gyorsabban? o_O

És csak, hogy a topiknál maradjunk, ha csont új gép lesz ez az FCAS akkor ez se lesz kész 2040-ig!
Ha lenne esze az európaiaknak akkor egyszerűen az új Rafale változat rendszereit egyszerűen bedobnák egy 5. gen sárkányba azt csókolom. Az talán már 2030-ra is elkészülhetne. Mire az FCAS elkészül a 0-ról addigra pont úgy elavul, mint a Tornado vagy az Eurofighter.
Úgy nehéz az összehasonlítás, hogy a Szuhojról nem szivárog ki semmi, csak az, hogy létezik.
 
Egyrészt az F-35 nem repül úgy, mint az F-22 vagy a PAKFA. (Szerintem olyan szinte se, mint az Eurofighter...)
Másrészt a Szu-57 pozitívumai, az elmúlt évtized amcsi botrányaiból kiindulva:
1. Nem mérgezi meg a pilótáit, mint az F-22
2. Nem gyártottak belőle 100+ darab csak kiképzésre jó repülőgépet....
3. Nem málik le a bevonat róla, mint például az F-22 esetén
4. Sokkal nagyobb a belső fegyverterhelése, mint az F-35-nek
Stb....

A Szu-57 az egy elég jó konstrukció. Ahhoz, hogy jó minőségben gyártásba vigyék sok téren kell fejlődnie az oroszoknak, de nem technológiai hanem inkább emberi/gyártásszervezési oldalról. (Például nem hátrány ha nem lopják el az új üzemre szánt pénzt....)
De többször mondtam már neked.
Az F-22-nek az F-35-nek is kb. 20 év kellet mire rendszerbe tudott állni normális képességekkel.
Az Eurofighternek, Rafalenek ugyan ennyi kellet.
A sokkal szerényebb anyagi helyzetű oroszoknak miért menne gyorsabban? o_O

És csak, hogy a topiknál maradjunk, ha csont új gép lesz ez az FCAS akkor ez se lesz kész 2040-ig!
Ha lenne esze az európaiaknak akkor egyszerűen az új Rafale változat rendszereit egyszerűen bedobnák egy 5. gen sárkányba azt csókolom. Az talán már 2030-ra is elkészülhetne. Mire az FCAS elkészül a 0-ról addigra pont úgy elavul, mint a Tornado vagy az Eurofighter.
Nekem mondjuk az alapvetés lenne, hogy egy évtizedekkel később tervezett/épített gép az F-22 ismert gyermekbetegségeivel alapból nem rendelkezik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Úgy nehéz az összehasonlítás, hogy a Szuhojról nem szivárog ki semmi, csak az, hogy létezik.
Ez inkább a J-20-ra jellemző. A Szu-57-ről az infók valahol az F-35 és a J-20 között vannak félúton.

ekem mondjuk az alapvetés lenne, hogy egy évtizedekkel később tervezett/épített gép az F-22 ismert gyermekbetegségeivel alapból nem rendelkezik.
Az oroszoknak is az. De az F-35-nél is az volt ahogyan megfigyeltem.
A közel 100 db "nem teljes harcértékű" F-35 inkább a gyártás fölösleges túlerőltetéséből fakad.
Az USA-ban meg van pénz lóvéra, egyelőre.
(Amúgy az EF esetén is ugyan ez volt. Ott is lett 100+ fapados gép. A ruszkik ezt nem engedhetik meg maguknak. Nincs erre pénzük)
 
Ez inkább a J-20-ra jellemző. A Szu-57-ről az infók valahol az F-35 és a J-20 között vannak félúton.


Az oroszoknak is az. De az F-35-nél is az volt ahogyan megfigyeltem.
A közel 100 db "nem teljes harcértékű" F-35 inkább a gyártás fölösleges túlerőltetéséből fakad.
Az USA-ban meg van pénz lóvéra, egyelőre.
(Amúgy az EF esetén is ugyan ez volt. Ott is lett 100+ fapados gép. A ruszkik ezt nem engedhetik meg maguknak. Nincs erre pénzük)
Voltak infók, csak lecsukták a szivárogtatót. Amik most vannak azokok inkább tartoznak a marketing kategóriába, mint a tényszerű információk közé.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Mondjuk ha nem lenne erős transzparencia, arról, hogy az F-22 esetén az oxigénrendszer volt a ludas valószínűleg nem tudnánk. Nem könnyű elrejteni, ha egy repülő leesik, de ilyen részletes root cause sok helyen nem jutna ki a civilekhez.

Az oroszoknak is az. De az F-35-nél is az volt ahogyan megfigyeltem.
A közel 100 db "nem teljes harcértékű" F-35 inkább a gyártás fölösleges túlerőltetéséből fakad.
Az USA-ban meg van pénz lóvéra, egyelőre.
(Amúgy az EF esetén is ugyan ez volt. Ott is lett 100+ fapados gép. A ruszkik ezt nem engedhetik meg maguknak. Nincs erre pénzük)
Kicsit most offolok, de szerintem a korai T-64 esetén csináltak hasonlót az oroszok. T-64A -tól kezdve beszélhetünk kiforrott harckocsiról, de előtte is sokszázas (vagy még nagyobb?) nagyságrándben gyártották.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and bel

Lehetséges-e a megállapodás a Dassault Aviation és az Airbus között az FCAS-ről?

“My plan B is not necessarily to do it alone, it is to find a method of governance that allows Europeans to be brought in, but not in the rules that have been set today [for the SCAF ] because that will not work”


ngf-20220128.jpeg


Az európai új generációs vadászgép fejlesztését megbénította a Dassault és az Airbus közötti „munkamegosztásról” szóló vita
 
Lehetséges-e a megállapodás a Dassault Aviation és az Airbus között az FCAS-ről?

“My plan B is not necessarily to do it alone, it is to find a method of governance that allows Europeans to be brought in, but not in the rules that have been set today [for the SCAF ] because that will not work”


ngf-20220128.jpeg


Az európai új generációs vadászgép fejlesztését megbénította a Dassault és az Airbus közötti „munkamegosztásról” szóló vita
ezek az europaiak 2 darab gyufaszalon is osszevesznenek..

nagyon, de nagyon komolytalan az egesz.
 
ezek az europaiak 2 darab gyufaszalon is osszevesznenek..

nagyon, de nagyon komolytalan az egesz.

azért itt messze nem 2 gyufaszálon megy a vita....ugyanis azokon a területeken amelyik fejlesztéséről a Dassault/Airbus "lemond" ott jó eséllyel hosszú távon elveszíti majd a kompetenciáit (meg hát kevesebb bevétele is lesz majd)
 
azért itt messze nem 2 gyufaszálon megy a vita....ugyanis azokon a területeken amelyik fejlesztéséről a Dassault/Airbus "lemond" ott jó eséllyel hosszú távon elveszíti majd a kompetenciáit (meg hát kevesebb bevétele is lesz majd)
Az az igazság, hogy ezt azért miniszteri szinten kellene lerendezni. Ráadásul a franciák szerintem simán meggyőzhetők lennének. Ugyebár német karabélyt rendszeresítettek. A MGCS-ben is szerintem képesek lennének kompromisszumra (ott nem is övék a vezető szerep). Viszont a németek nem képesek úgy néz ki.
Pedig ők nem képesek saját gépet építeni, a franciák meg igen.
Mellesleg a Dassault a vezetője az FCAS programnak.
Ha nem lesz megegyezés, akkor németek 2 szék között a seggükre fognak ülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az az igazság, hogy ezt azért miniszteri szinten kellene lerendezni.

Az azért valahol kérdőjeles, hogy politikusok döntsenek szakmai kérdésekben. De tény, hogy ilyen volumenű dolgoknál ez így szokott működni... :\

Ráadásul a franciák szerintem simán meggyőzhetők lennének. Ugyebár német karabélyt rendszeresítettek.

Miután a saját kézifegyver-gyártásukat elhantolták. Szóval sok opció nem volt, belga, amerikai, olasz, svájci vagy német kézifegyvert vesznek - ilyenek közül választhattak.

Ellenben itt a Dassault még megvan, és aktívan gyárt repülőgépeket. A probléma a francia részről pont az, hogy ha Dassault túl sokat enged, akkor megnyomorodhat annyira a fejlesztői bázis, hogy az sok év múlva visszaüthet, ha esetleg újra teljesen független fejlesztésre lenne szükség.

A MGCS-ben is szerintem képesek lennének kompromisszumra (ott nem is övék a vezető szerep). Viszont a németek nem képesek úgy néz ki.

Ott megint más a történet, mert a már leosztott lapok mellé jött be a Rheinmetal, hogy ő több részt kért. Tehát ott sem minden német a probléma forrása...

Pedig ők nem képesek saját gépet építeni, a franciák meg igen.
Mellesleg a Dassault a vezetője az FCAS programnak.
Ha nem lesz megegyezés, akkor németek 2 szék között a seggükre fognak ülni.

Ez messze nem ennyi. A németek pont most jelentették be, hogy az F-35A és az EuroFighter ECR újra opció a Tornado-k kiváltására.
Innen kezdve az FCAS kapott még egy pofont, mert ha 2040-ben a Luftwaffe aktívan használni fog egy kiforrott és modern 5. generációs gépet, akkor nekik nem lesz égető fontosságú az FCAS rendszeresítése.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
Ellenben itt a Dassault még megvan, és aktívan gyárt repülőgépeket. A probléma a francia részről pont az, hogy ha Dassault túl sokat enged, akkor megnyomorodhat annyira a fejlesztői bázis, hogy az sok év múlva visszaüthet, ha esetleg újra teljesen független fejlesztésre lenne szükség.
Már a '90-es években kijelentette valamelyik francia politikus, hogy a Rafale lesz az utolsó tisztán francia fejlesztésű vadászgép.
Gondolom látták annak árát.
Bár azért elég nagyon fordult a világ és lehet, hogy ezt a kijelentést revideálták azóta.
 
Már a '90-es években kijelentette valamelyik francia politikus, hogy a Rafale lesz az utolsó tisztán francia fejlesztésű vadászgép.
Gondolom látták annak árát.
Bár azért elég nagyon fordult a világ és lehet, hogy ezt a kijelentést revideálták azóta.
Két fontos észrevétel:
  1. Akkor egy francia politikus nyilatkozott (feltehetően az R&D költségek megosztásában reménykedve)
  2. Most a Dassault köti az ebet a karóhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag