Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Így harminc évvel az YF-22-es után akkor fejest ugranak a teljesen indokolatlan szögletes fúvócső dizájnba?
Így harminc évvel az YF-22-es után akkor fejest ugranak a teljesen indokolatlan szögletes fúvócső dizájnba?
Na erre kiváncsi leszek. Ha anno csak az MTU-n múlt volna az EF hajtóműve, az utánégetőt is kihagyták volna, akkora spúrok a németek, ha tolóerőről van szó.
2 darab SaM146?Na erre kiváncsi leszek. Ha anno csak az MTU-n múlt volna az EF hajtóműve, az utánégetőt is kihagyták volna, akkora spúrok a németek, ha tolóerőről van szó.
A franciák meg legendásan alternatívok.
A 30 feletti sűrítési viszonyok és Laval fúvócsövek immáron nagyon sok évtizedes világában ők még csak most tartanak a 24-nél (F100PW100, 1972) és a MiG-23-ast idéző, ejektoros fúvócsőnél.
Hogy ebből mi lesz...
azért ezt a nyilatkozatot érdemes a helyén kezelni, tekintetbe véve, hogy a Dassult-tól származik...Apa, kezdődik...
A biztató kezdés után az FCAS programon is kezdenek repedések megjelenni.
A Franciák már B tervről beszélnek.
A cikk
A fordítás pedig így hangzik:
"Párizs - A Dassault Aviation vezérigazgatója, Eric Trappier, akinek a cége vezeti a francia Rafale, a német Typhoon és a spanyol EF-18 Hornet gépek leváltására szánt Új Generációs Vadászgép (NGF) programot, elismerte, hogy „gondok vannak” a program1B szintjének a megvalósításával.
Az 1B szakasz magában foglalja Spanyolország és további beszállítók bevonását a programba. A spanyol ipar bevonása azt jelenti, hogy a Dassault és az Airbus közötti 50%-50% -os munka megosztotás helyett most három felé oszlik meg a munka, az Airbus így már 66% -kal rendelkezik, mivel ők Németországot és Spanyolországot is képviselik.
"Elfogadtam ezt - mondta Trappier -, de bonyolultabbá tette a munka megosztását az összes területen, beleértve a stratégiai területeket is."
A vadászgép program része a tágabb Future Combat Air System programnak, amely a pilóta nélküli, a vadászgépeket kísérő, hálózatba kötött drónokat, valamint az összes elemet összefogó combat cloud architektúra fejlesztéseket fogja össze.
Trappier elmondta, hogy "még mindig hiszünk ebben a programban", ami "hatékony" módja annak, hogy a három nemzet elfogadható áron kifejlesszen egy a hatodik generációs repülőgépet. Azt is mondta azonban, hogy mint felelős vezérigazgató „mindent megtesz annak érdekében, hogy az A terv működjön, de mindig van egy B terve is”
Ebben az esetben úgy tűnik, hogy Franciaország B terve az hogy egyedül hajta végre ezt a programot. Trappier rámutatott, hogy „a technológia szempontjából Dassault tudja, hogyan kell egyedül repülőgépeket építeni. A Safran tudja, hogyan készítsen hajtóműveket a harci repülőgépekhez. Thales képes biztosítani az elektronikát az MBDA pedig a rakétákat ”, így a francia ipar rendelkezik minden szükséges know-how-val...."
Csak a szokásos erőforrás pazarlás több szálon, semmi különleges.elég érdekes fejlemény:
Leonardo to Buy 25% Stake in Hensoldt for About $733 Million
(Bloomberg) -- Leonardo SpA agreed to buy a 25.1% stake in Hensoldt AG from a KKR-controlled investment vehicle for 606 million euros ($733 million) to beef up the Italian aerospace company’s defense electronics business and seek a broader role in the European defense industry.Leonardo is buying...finance.yahoo.com
kiemelném ezt a részt:
"The two companies have already worked together on the Eurofighter Typhoon project, and the tie-up could help them challenge the influence of French defense companies like Dassault Aviation and Thales."
egyébként elég érdekes, hogy az FCAs és MGCS kapcsán megy a nagy összeborulás a franciák és németek között, addig valójában ezeknek az országoknak egymással eddig alig van/volt közös programjuk, míg a többi nagyobb európai országgal sokkal több (gyakorlatilag csak a Transall meg most az A400 meg a Meteor, de utóbbi kapcsán elég vicces, hogy abból rendeltek 200-at a Mica ng-ből meg valami 700-at)
különösen érdekes egyébként, hogy a németek jelenleg együtt vannak az olaszokkal az EF-ben, az Iris-t-ben, a Meteor-ban, a Type 212-ben, a Diehl és és a Leonardo együtt teszteli a Volcano lőszert (mert ugye pzh 2000 van az olaszoknál is) és ugye nemrég volt a hír, hogy lehet az olaszok is vesznek a Lynx-ből
de ha már itt tartunk a britek is rendszeresítik a Boxert, az RM megvette a Bae Landsystem-et, és ők fogják korszerűsíteni a chally 2-őt (ami elvileg RM ágyút és így RM lőszert fog kapni)
mindeközben a Nexter és az RM párhuzamosan fejleszt ágyút az MGCS-hez....
Ezt nem így kell felfogni.Csak a szokásos erőforrás pazarlás több szálon, semmi különleges.
Nem hiszem. A haditechnika nem fogyasztói termék, itt a verseny megtartása inkább átok, mint áldás.Ha európa kizárólag egy-egy cég kezébe tenné a hadiiparának egyes részeit, akkor az lenne az eredmény, hogy romlana a teljesítmény.
Te egyes típusokban gondolkodsz.Nem hiszem. A haditechnika nem fogyasztói termék, itt a verseny megtartása inkább átok, mint áldás.
Csak arra jó, hogy az adófizetők pénzét túlszámlázásokkal és felesleges versenyeztetésekkel profittá varázsolják.
Én az európai hadiiparból kiirtanám a kapitalista versenyt.
Nézd meg az USA haderejét.
Hála a versenynek, feleslegesen vannak különféle hajtóművek, radarok, fegyverek ugyanazokhoz a platformokhoz.
Ezeknek párhuzamosan van külön logisztikája, szerszámai, alkatrész bázisa.
Ez csak a cégek érdekeit szolgálja, de az adófizetők pénzén.
Mindez csupán azért, mert a kormányok kecskére bízzák a káposztát.
Mivel az állam nem tudja, hogy mit akar, így jóformán a különféle hadiipari fejlesztési trendeket, koncepciókat magára az iparra, mint szakmára bízza.
Azok meg felteszik a kezüket, hogy ők csak akkor tudnak igazán hatékonyan alkotni, ha van belső verseny, mondván, ez húzza csak igazán a fejlesztéseket.
Pedig nem, mert azt húzná az is, ha az állam szépen lenyirbálná a túlburjánzó kapitalizmust a védelmi szektorban, cserébe jobban tudná, hogy mit szeretne megrendelni és rendszeresíteni.
Negatív példának lásd: F-15EX esete.
Szerintem itt ez a lényeg. Ha kivágod a cégeket a rendszerből, azzal nem oldasz meg semmit, mert ugyanúgy ott lesz a több száz vagy ezer hadiipari üzem és beszállítóik. Hiába lennének állami tulajdonban, a sok százezer alkalmazott és családaik szavazai, illetve a különböző állami szervezetek magas rangú hivatalnokai ugyanúgy nyomást gyakorolnak majd a politikára, hogy akkor is életben tartsák őket valami alibi melóval, amikor katonai szempontból nincs értelme.Pedig nem, mert azt húzná az is, ha az állam ... jobban tudná, hogy mit szeretne megrendelni és rendszeresíteni.
Ezt nem így kell felfogni.
Azt kell figyelembe venni, hogy így megmarad a verseny.
Az MGCS esetén is tudtommal a RM amellett, hogy részese a francia-német projektnek, fejleszt egy saját komplett harckocsit is, nem csak ágyút.
Amerikában is gondosan ügyelnek rá, hogy a kurrens technológiai szektorokban minimum 2-3 cég legalább talpon maradjon. Mert ha nem így lenne, akkor nem lenne kit egymás ellen versenyeztetni.
Radart pl. gyárt Pentagonnak a LM és a Raytheon is többek között.
Bár most az űriparban (rakéta tech.) nagy előnye van a SpaceX-nek, de a többi jelentkezőt is mesterségesen életben tartják.
Ugyannez van a harci gépek terén is: LM, Boeing, NG....
Ha európa kizárólag egy-egy cég kezébe tenné a hadiiparának egyes részeit, akkor az lenne az eredmény, hogy romlana a teljesítmény.
Ezzel együtt persze természetesek az összeolvadások is, amivel a nem rentábilis párhuzamosságokat megszüntethetik, ugyanakkor az is érdekes, hogy manapság már inkább jellemző, hogy a különböző cégek csak egymás részlegeit vásárolják fel.
Mára meg elkezdtek kialakulni az egymással versengő nagy nevek az egyes szegmensekben.
Szerintem meg ha nincs verseny, nincs kihívás, akkor jön az elkényelmesedés.Nem hiszem. A haditechnika nem fogyasztói termék, itt a verseny megtartása inkább átok, mint áldás.
Csak arra jó, hogy az adófizetők pénzét túlszámlázásokkal és felesleges versenyeztetésekkel profittá varázsolják.
Én az európai hadiiparból kiirtanám a kapitalista versenyt.
Nézd meg az USA haderejét.
Hála a versenynek, feleslegesen vannak különféle hajtóművek, radarok, fegyverek ugyanazokhoz a platformokhoz.
Ezeknek párhuzamosan van külön logisztikája, szerszámai, alkatrész bázisa.
Ez csak a cégek érdekeit szolgálja, de az adófizetők pénzén.
Mindez csupán azért, mert a kormányok kecskére bízzák a káposztát.
Mivel az állam nem tudja, hogy mit akar, így jóformán a különféle hadiipari fejlesztési trendeket, koncepciókat magára az iparra, mint szakmára bízza.
Azok meg felteszik a kezüket, hogy ők csak akkor tudnak igazán hatékonyan alkotni, ha van belső verseny, mondván, ez húzza csak igazán a fejlesztéseket.
Pedig nem, mert azt húzná az is, ha az állam szépen lenyirbálná a túlburjánzó kapitalizmust a védelmi szektorban, cserébe jobban tudná, hogy mit szeretne megrendelni és rendszeresíteni.
Negatív példának lásd: F-15EX esete.
Ha az állam pénzén van a verseny akkor meg ez van.Versenyezzenek a saját pénzükön és ha nyernek megtérül a befektetés.Ez az igazi verseny nem pedig elvenni az allami lóvét és szinte ingyen tét nélkül fejleszteni.Szerintem meg ha nincs verseny, nincs kihívás, akkor jön az elkényelmesedés.
Az ellen, vagy politikai okokból komolytalan vetélytárs hasonló eszköze nem törvényszerűen kihívás, hiszen akkor minden, időben újabb harci eszköz fejlettebb/korszerűbb/jobb/stb. lenne azoknál. Valójában meg ilyenkor jön a bekkelés, hogy hátha nem lesz olyan fegyveres konfliktus, amiben kiderül, hogy a másiké jobb...
Ha meg igen, akkor meg úgyis megmagyarázzák.