Apa, kezdődik...
A biztató kezdés után az FCAS programon is kezdenek repedések megjelenni.
A Franciák már B tervről beszélnek.
A cikk
A fordítás pedig így hangzik:
"Párizs - A Dassault Aviation vezérigazgatója, Eric Trappier, akinek a cége vezeti a francia Rafale, a német Typhoon és a spanyol EF-18 Hornet gépek leváltására szánt Új Generációs Vadászgép (NGF) programot, elismerte, hogy „gondok vannak” a program1B szintjének a megvalósításával.
Az 1B szakasz magában foglalja Spanyolország és további beszállítók bevonását a programba. A spanyol ipar bevonása azt jelenti, hogy a Dassault és az Airbus közötti 50%-50% -os munka megosztotás helyett most három felé oszlik meg a munka, az Airbus így már 66% -kal rendelkezik, mivel ők Németországot és Spanyolországot is képviselik.
"Elfogadtam ezt - mondta Trappier -, de bonyolultabbá tette a munka megosztását az összes területen, beleértve a stratégiai területeket is."
A vadászgép program része a tágabb Future Combat Air System programnak, amely a pilóta nélküli, a vadászgépeket kísérő, hálózatba kötött drónokat, valamint az összes elemet összefogó combat cloud architektúra fejlesztéseket fogja össze.
Trappier elmondta, hogy "még mindig hiszünk ebben a programban", ami "hatékony" módja annak, hogy a három nemzet elfogadható áron kifejlesszen egy a hatodik generációs repülőgépet. Azt is mondta azonban, hogy mint felelős vezérigazgató „mindent megtesz annak érdekében, hogy az A terv működjön, de mindig van egy B terve is”
Ebben az esetben úgy tűnik, hogy Franciaország B terve az hogy egyedül hajta végre ezt a programot. Trappier rámutatott, hogy „a technológia szempontjából Dassault tudja, hogyan kell egyedül repülőgépeket építeni. A Safran tudja, hogyan készítsen hajtóműveket a harci repülőgépekhez. Thales képes biztosítani az elektronikát az MBDA pedig a rakétákat ”, így a francia ipar rendelkezik minden szükséges know-how-val...."