T-14 Armata

De mi a jó abban, ha pont a harci helyzetben teszed tönkre a motrot? Mert amikor ki kell taposni a belét, akkor kurvára szükséged van arra, hgy kitaposd a belét és közben azon picsogsz, hogy miért nem 2000 loerős. Ezeknek amúgy km vagy munkaóra van, mint az erőgépeknek vagy hogy számolják és mennyi az annyi?
Még a kotvány Hiluxom is csak a Power gomb megnyomásával hozza a maximális 150 lovat amúgy csak 140 , eco módban meg 130 lúúúú ! Nyilván a karakterisztika és pl a gázpedál reakció változik ! Akkor egy ilyen jellegű technikánál miért gond ha normál esetben 1200 Le ami az 55t-hoz azért nem olyan rossz és ezzel tud a motor 1000üó-t míg a "vészhelyzeti" vagy POWER módban tud 1500-t de csak 200üó-ig ? Ez mind a békeidőben mind harchelyzetben elfogadható ! Tudtommal a Tigrisnek is voltak hasonló korlátozásai csak ott még fordulatszám limittel oldották meg !
 
Nem egyből megy szét ahogy rátekered a nyomást,hanem maximum nyomáson (pl) 200 órát bír,de a csökkemtetten akár 1000et is.
Gyakorlatozás közben elég 1200 ló is,így tovább tart a gép.
Az utóbbi ~10 év civil munkagépein,ahol állandó terhelésen megy a motor,pl darálók,szivattyúk,generátorok,már szét van van választva munkaórára,meg motor órára,amikor rá van téve a terhelés,vagyis hajtja a cuccot,és amikor nincs,vagyis amikor csak ketyeg.
Praktikusan akár itt is szét lehet választani,hogy X órát ment teljes nyomáson,y órát a csökkentett nyomáson,teljesen jó dolog,meg sokszorozhatja a moci élettartamát.
Már a kamion és egyéb korszerű motorok is terheléstől függően kérik a szervizt ! Jól beszélsz papa !
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Beépített áttétel van benne. Egy black boxként kezeld. A black box kihajtása 3000rpm.
Pontosan hiszen így lehet a turbina 100 000-es nagyságrendű fordulatszámát a normális sebességváltókhoz illeszteni ! Ezért van az a borzalmas erő és nyomaték is az illesztő tengelyen ! Egyik sebváltó se tudna kezelni turbina tengelyi fordulatszámot ! A V10-es F1 szférában a motorok már tudtak 20 000f/percet de a váltók ezeket csak igen rövid ideig tudták kezelni sőt a hozzá aló kenőanyagok csilliárdért lettek előállítva , tömeges használatra alkalmatlanok mind !
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
A mocsáron kívül legyen meg itt is.
Valaki ismeri az oldalt? Mennyire megbízható forrás?

T-14 Armata In Luhansk: Russia’s Most Capable Tank Finally Deployed For Combat in Ukraine - Reports
A magam részéről egyenlőre nem hiszem. Majd ha az ukrik zsákmányolnak egyet.
 
Hínnye, de jó hangja van.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hínnye, de jó hangja van.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem tudom, hogy mennyire valós a felvétel (a mai világban...) de ez bizony gázturbina így hang alapján :D
Csak nem megfogadták a ruszkik a tanácsomat a HTKA-n és kidobták az X csoda dízelt, és berakták helyette a GTD-1250-et? :cool:
 
Nem tudom, hogy mennyire valós a felvétel (a mai világban...) de ez bizony gázturbina így hang alapján :D
Csak nem megfogadták a ruszkik a tanácsomat a HTKA-n és kidobták az X csoda dízelt, és berakták helyette a GTD-1250-et? :cool:
Én is azt hiszem. Ez az X motor is ment az összes többi után, a múzeumba. Ott is az elbukott kuriózumok termébe.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Tényleg nem Diesel hangja van, de az 1250LE biztosan nem elég egy kb 55 tonnás tanknak.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Mert az 55 tonnás tankokhoz, 40 éve volt 1500LE-s motor. Egész egyszerűen, ha nem éred el egy 40 éves harckocsi mozgékonyságát az baj.
Forgatónyomaték kicsivel fontosabb ebben a műfajban akkor is, ha az autóskártyák miatt a lóerő bűvöletében élünk. Nem kell nyolcszázzal mennie, hanem kb. 70-nel ha nagyon siet. De azt mindenhol. Ehhez egy nyomatékváltóval kevesebb lóerő is elég, ha maga a motor kellően nagy nyomatékot ad amit a nyomatékváltóval fel lehet szorozni. Az meg többnyire hidrodinamikus holmi, mintha a váltódra egy kapcsolható hűtött keringetésű hidraulikus motor lenne ráberhelve, hogy akkor is átforogjon amikor már nem tenné.