T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 597
26 368
113
De mi a jó abban, ha pont a harci helyzetben teszed tönkre a motrot? Mert amikor ki kell taposni a belét, akkor kurvára szükséged van arra, hgy kitaposd a belét és közben azon picsogsz, hogy miért nem 2000 loerős. Ezeknek amúgy km vagy munkaóra van, mint az erőgépeknek vagy hogy számolják és mennyi az annyi?
Még a kotvány Hiluxom is csak a Power gomb megnyomásával hozza a maximális 150 lovat amúgy csak 140 , eco módban meg 130 lúúúú ! Nyilván a karakterisztika és pl a gázpedál reakció változik ! Akkor egy ilyen jellegű technikánál miért gond ha normál esetben 1200 Le ami az 55t-hoz azért nem olyan rossz és ezzel tud a motor 1000üó-t míg a "vészhelyzeti" vagy POWER módban tud 1500-t de csak 200üó-ig ? Ez mind a békeidőben mind harchelyzetben elfogadható ! Tudtommal a Tigrisnek is voltak hasonló korlátozásai csak ott még fordulatszám limittel oldották meg !
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 597
26 368
113
Nem egyből megy szét ahogy rátekered a nyomást,hanem maximum nyomáson (pl) 200 órát bír,de a csökkemtetten akár 1000et is.
Gyakorlatozás közben elég 1200 ló is,így tovább tart a gép.
Az utóbbi ~10 év civil munkagépein,ahol állandó terhelésen megy a motor,pl darálók,szivattyúk,generátorok,már szét van van választva munkaórára,meg motor órára,amikor rá van téve a terhelés,vagyis hajtja a cuccot,és amikor nincs,vagyis amikor csak ketyeg.
Praktikusan akár itt is szét lehet választani,hogy X órát ment teljes nyomáson,y órát a csökkentett nyomáson,teljesen jó dolog,meg sokszorozhatja a moci élettartamát.
Már a kamion és egyéb korszerű motorok is terheléstől függően kérik a szervizt ! Jól beszélsz papa !
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 597
26 368
113
Beépített áttétel van benne. Egy black boxként kezeld. A black box kihajtása 3000rpm.
Pontosan hiszen így lehet a turbina 100 000-es nagyságrendű fordulatszámát a normális sebességváltókhoz illeszteni ! Ezért van az a borzalmas erő és nyomaték is az illesztő tengelyen ! Egyik sebváltó se tudna kezelni turbina tengelyi fordulatszámot ! A V10-es F1 szférában a motorok már tudtak 20 000f/percet de a váltók ezeket csak igen rövid ideig tudták kezelni sőt a hozzá aló kenőanyagok csilliárdért lettek előállítva , tömeges használatra alkalmatlanok mind !
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 809
17 619
113

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 215
3 214
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A mocsáron kívül legyen meg itt is.
Valaki ismeri az oldalt? Mennyire megbízható forrás?

T-14 Armata In Luhansk: Russia’s Most Capable Tank Finally Deployed For Combat in Ukraine - Reports
A magam részéről egyenlőre nem hiszem. Majd ha az ukrik zsákmányolnak egyet.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 238
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem tudom, hogy mennyire valós a felvétel (a mai világban...) de ez bizony gázturbina így hang alapján :D
Csak nem megfogadták a ruszkik a tanácsomat a HTKA-n és kidobták az X csoda dízelt, és berakták helyette a GTD-1250-et? :cool:
Én is azt hiszem. Ez az X motor is ment az összes többi után, a múzeumba. Ott is az elbukott kuriózumok termébe.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 539
113
Tényleg nem Diesel hangja van, de az 1250LE biztosan nem elég egy kb 55 tonnás tanknak.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 126
113
Mert az 55 tonnás tankokhoz, 40 éve volt 1500LE-s motor. Egész egyszerűen, ha nem éred el egy 40 éves harckocsi mozgékonyságát az baj.
Forgatónyomaték kicsivel fontosabb ebben a műfajban akkor is, ha az autóskártyák miatt a lóerő bűvöletében élünk. Nem kell nyolcszázzal mennie, hanem kb. 70-nel ha nagyon siet. De azt mindenhol. Ehhez egy nyomatékváltóval kevesebb lóerő is elég, ha maga a motor kellően nagy nyomatékot ad amit a nyomatékváltóval fel lehet szorozni. Az meg többnyire hidrodinamikus holmi, mintha a váltódra egy kapcsolható hűtött keringetésű hidraulikus motor lenne ráberhelve, hogy akkor is átforogjon amikor már nem tenné.