T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 990
53 869
113
Úgy tudom megoldották a motor problémát, normál üzemben levették 1200 lóerőre,harchoz egy kapcsolóval újra 1500 lovasra lehet kapcsolni,nyilván a töltőnyomás szabályozásával.
Ebből arra következtetek,meg az X hunger elrendezésből,hogy főtengely,hajtókar problémái lehettek,a nagyon rövid építés miatt,kicsik lehetnek a csapágy felületek a főtengelyen,és lecsapágyasodott,ha elkenték a száját,ezért levették a pójert,vele a forgatónyomatékot,így tovább bírja.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
Úgy tudom megoldották a motor problémát, normál üzemben levették 1200 lóerőre,harchoz egy kapcsolóval újra 1500 lovasra lehet kapcsolni,nyilván a töltőnyomás szabályozásával.
Ebből arra következtetek,meg az X hunger elrendezésből,hogy főtengely,hajtókar problémái lehettek,a nagyon rövid építés miatt,kicsik lehetnek a csapágy felületek a főtengelyen,és lecsapágyasodott,ha elkenték a száját,ezért levették a pójert,vele a forgatónyomatékot,így tovább bírja.
De mi a jó abban, ha pont a harci helyzetben teszed tönkre a motrot? Mert amikor ki kell taposni a belét, akkor kurvára szükséged van arra, hgy kitaposd a belét és közben azon picsogsz, hogy miért nem 2000 loerős. Ezeknek amúgy km vagy munkaóra van, mint az erőgépeknek vagy hogy számolják és mennyi az annyi?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Úgy tudom megoldották a motor problémát, normál üzemben levették 1200 lóerőre,harchoz egy kapcsolóval újra 1500 lovasra lehet kapcsolni,nyilván a töltőnyomás szabályozásával.
Ebből arra következtetek,meg az X hunger elrendezésből,hogy főtengely,hajtókar problémái lehettek,a nagyon rövid építés miatt,kicsik lehetnek a csapágy felületek a főtengelyen,és lecsapágyasodott,ha elkenték a száját,ezért levették a pójert,vele a forgatónyomatékot,így tovább bírja.
Én meg úgy, hogy a motor megbukott az állami teszten. Érdekes, hogy a motorgyártók esküsznek a sorhatosra. Azon fér el elég csapágy.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem jó a motorja.
Valamikor, valamiért kitalálták ezt az "X" alakú dízelmotort az UVZ-nél és azóta is ezen kreténkednek.
Nem tudták jól megcsinálni. Szerintem pont olyan értelmetlen is, mint annak idején az "ellendugattyú" mánia.
Ha lenne eszük bele dobták volna a GTD-1250-es gázturbinát, az erős is és megbízható is. Semmi gondjuk nem lenne.
Csak hát ugye közben spúrok is, szóval biztos vagyok benne, hogy sajnálják a drága gázturbinára a pénzt.
Az X motor a Cseljabinszki Trakorgyáré. Már a németeknek se jött be.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Robur

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 990
53 869
113
De mi a jó abban, ha pont a harci helyzetben teszed tönkre a motrot? Mert amikor ki kell taposni a belét, akkor kurvára szükséged van arra, hgy kitaposd a belét és közben azon picsogsz, hogy miért nem 2000 loerős. Ezeknek amúgy km vagy munkaóra van, mint az erőgépeknek vagy hogy számolják és mennyi az annyi?



Nem egyből megy szét ahogy rátekered a nyomást,hanem maximum nyomáson (pl) 200 órát bír,de a csökkemtetten akár 1000et is.
Gyakorlatozás közben elég 1200 ló is,így tovább tart a gép.
Az utóbbi ~10 év civil munkagépein,ahol állandó terhelésen megy a motor,pl darálók,szivattyúk,generátorok,már szét van van választva munkaórára,meg motor órára,amikor rá van téve a terhelés,vagyis hajtja a cuccot,és amikor nincs,vagyis amikor csak ketyeg.
Praktikusan akár itt is szét lehet választani,hogy X órát ment teljes nyomáson,y órát a csökkentett nyomáson,teljesen jó dolog,meg sokszorozhatja a moci élettartamát.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
Nem egyből megy szét ahogy rátekered a nyomást,hanem maximum nyomáson (pl) 200 órát bír,de a csökkemtetten akár 1000et is.
Gyakorlatozás közben elég 1200 ló is,így tovább tart a gép.
Az utóbbi ~10 év civil munkagépein,ahol állandó terhelésen megy a motor,pl darálók,szivattyúk,generátorok,már szét van van választva munkaórára,meg motor órára,amikor rá van téve a terhelés,vagyis hajtja a cuccot,és amikor nincs,vagyis amikor csak ketyeg.
Praktikusan akár itt is szét lehet választani,hogy X órát ment teljes nyomáson,y órát a csökkentett nyomáson,teljesen jó dolog,meg sokszorozhatja a moci élettartamát.
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 207
76 683
113
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.
Akkor senkit nem érdekel, cserélik és kész.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 990
53 869
113
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.



Gondolom tesztelik mennyit bír maxon, és ahhoz képest cserélik időben,amelyik közel van a megengedett óraszámhoz cserélik mielőtt széteshetne.
Ezzel élhettek volna 50 évvel ezelőtt is,dupla annyit mentek volna a hk motorjaik.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 293
54 658
113
Én meg nem is hiszem.

Imádom, hogy lassan minden hitéleti kérdés....
M1 Abrams gázturbinája referenciának:
Engine output peaks at 1,500hp (1,120 kW), with 2750 lb-ft (3728.5 Nm) of torque at that peak,[2] which occurs at 3000 rpm.[3] The turbine can provide torque in excess of 5000 ft-lb (6779 Nm) at significantly lower RPMs.
rm0001.PNG


Az oroszok GTD-1250-ese ugyan ez a kávéház, csak az kicsit kisebb méretű, így arányosan picit gyengébb.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Imádom, hogy lassan minden hitéleti kérdés....
M1 Abrams gázturbinája referenciának:
Engine output peaks at 1,500hp (1,120 kW), with 2750 lb-ft (3728.5 Nm) of torque at that peak,[2] which occurs at 3000 rpm.[3] The turbine can provide torque in excess of 5000 ft-lb (6779 Nm) at significantly lower RPMs.
rm0001.PNG


Az oroszok GTD-1250-ese ugyan ez a kávéház, csak az kicsit kisebb méretű, így arányosan picit gyengébb.
Nem hitéleti, hanem bemondásra nem hisszük el. Nagyon nem ugyanaz.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 485
12 607
113
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.

Ez egy filozofiai kérdés. De vedd úgy, hogy egy 1200Les motor, ami olyan kiràly, hogy ha nagyon nagy szükség van rá több is lejöhet. De ez ma már a mezőgazdaságban is standard. A ford az ecoboost sorozatát meg eleve így marketingelte :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
1:7.5ös áttétel van benne. Megkeresestem. Azaz amikor a kihajtó tengely 3000et forog, akkor a turbina 22500at. És így turbinaoldalon (hajtási veszteségekkel nem számolva) nyilván szintúgy csak 7.5 rész nyomatéka van turbinaoldalon.
Na, ez már működőképes. És magyarázza a visító hangot is. 5 perc guglizás, ugye?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell