T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 543
113
Forgatónyomaték kicsivel fontosabb ebben a műfajban akkor is, ha az autóskártyák miatt a lóerő bűvöletében élünk. Nem kell nyolcszázzal mennie, hanem kb. 70-nel ha nagyon siet. De azt mindenhol. Ehhez egy nyomatékváltóval kevesebb lóerő is elég, ha maga a motor kellően nagy nyomatékot ad amit a nyomatékváltóval fel lehet szorozni. Az meg többnyire hidrodinamikus holmi, mintha a váltódra egy kapcsolható hűtött keringetésű hidraulikus motor lenne ráberhelve, hogy akkor is átforogjon amikor már nem tenné.
Lóerő nélkül nem megy a tanknak. Ez pontosan autóskártya. Olyan ez mint a löveg, nincs olyan, hogy nem az űrméret számít, megy az kisebb űrmérettel is, csak elég nagy legyen a torkolati energia és hosszú a nyíl. Ez egész egyszerűen nem igaz.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 719
10 659
113
Lóerő nélkül nem megy a tanknak. Ez pontosan autóskártya. Olyan ez mint a löveg, nincs olyan, hogy nem az űrméret számít, megy az kisebb űrmérettel is, csak elég nagy legyen a torkolati energia és hosszú a nyíl. Ez egész egyszerűen nem igaz.
Jobb ma egy kisebb de működő gázturbina mint holnap egy nagyobb de megbízhatatlan dízelmotor... 16.6% al kevesebb lóerőben.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 543
113
Jobb ma egy kisebb de működő gázturbina mint holnap egy nagyobb de megbízhatatlan dízelmotor... 16.6% al kevesebb lóerőben.
Akkor rakják bele az V-92-t, mert az nem csak működik de takarékosabb is...
Jobb egy működő kisebb fogyasztású hajtómű mint egy működő nagyobb fogyasztású!
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Nem tudom, hogy mennyire valós a felvétel (a mai világban...) de ez bizony gázturbina így hang alapján :D
Csak nem megfogadták a ruszkik a tanácsomat a HTKA-n és kidobták az X csoda dízelt, és berakták helyette a GTD-1250-et? :cool:
Csak nem hagyott nyugodni a téma és előkerestem még a 7 évvel ezelőtti Vojennaja Prijomka adását. Na ott 16:40-kor és 17:38-kor is szinte ugyanilyen hangokat lehetett hallani, szóval szerintem nem biztos, hogy cseréltek volna gázturbinára, csak az X dízelnek úgy tűnik ilyen fura hangja van. Meg 25:40-től az APU hangja is gyanús, igaz az T-15-re lett felpakolva, emlékszem anno ment is a találgatás, hogy mi az Isten lehet az. 30:00 körül meg a T-16-nak is egyértelműen turbinás hangja van, pedig ugyanaz az X dízel van benne.

Itt viszont klasszikus dízel "kattogás" hallható közelről, bár Grísa gyakorlatilag csak alapjárat közelében forgolódik vele.

Plusz szerintem a turbina bepakolását nem úszták volna meg a teknő átalakítása nélkül, mert mind az Abrams, mind a T-80 a hátsó grillrácsokon keresztül vízszintesen vezeti ki az égéstermékeket, itt meg csak az oldalsó kipufogó meg hátul az a 2 flepni látszik. Ezek meg szerintem fixen nem lennének elegek egy turbinának. Amúgy én személy szerint ha már GTD-t pakolnék bele, akkor nagyot álmodva a szintén Klimov termék VK-2500-t szárazföldiesíteném valahogyan aztán meglenne ott a kellő erő is.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 224
57 625
113
Nem tudom, hogy mennyire valós a felvétel (a mai világban...) de ez bizony gázturbina így hang alapján :D
Csak nem megfogadták a ruszkik a tanácsomat a HTKA-n és kidobták az X csoda dízelt, és berakták helyette a GTD-1250-et? :cool:



A csigának van ilyen hangja,amikor nyomja neki,esetleg az erőátvitelben számoltak el 1 fokot valamelyik fogaskeréken,amikor leveszi gázt,hallani a dízelmotor hangját.
Megjegyzem,sem a turbónak,sem a hajtásnak nem kellene így sírnia,bár mindkettő csendesedhet idővel,ahogy bekopik.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 224
57 625
113
Valószínű egyébként,hogy azért ilyen hangos a turbó,mert le van korlátozva,és a túlnyomást engedi el,gondolom tettek rá egy külön ,állítható lefújószelepet,esetleg egy keresztmetszet szűkítő szelepet,valahová,utóbbinál betölt a csiga a maximum nxomásig,csak a leszűkített keresztmetszet miatt nem jut el a motorba csak a csökkentett nyomás.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 597
26 371
113
Mert az 55 tonnás tankokhoz, 40 éve volt 1500LE-s motor. Egész egyszerűen, ha nem éred el egy 40 éves harckocsi mozgékonyságát az baj.
Szegény A7 és SEP3 kénytelen beérni a csóró 40 évvel ezelőtti hajtóművel ami ugye ugyan úgy 1500Le csak az A7 és az Abrams is 65t+ ! LOL !! Az Armata tudtommal 1200Le normál és 1500Le vészüzemi teljesítménnyel rendelkezett az X motorral ! Akkor egy normál módban 1250Le-s de sokkal nyomatékosabb turbina miért ne lenne jó ? Esetleg annak nem lehet egy ugyan olyan vagy jobb vészhelyzeti teljesítménye ? Ugye érzed , hogy most hülyeséget írtál ?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 543
113
Szegény A7 és SEP3 kénytelen beérni a csóró 40 évvel ezelőtti hajtóművel ami ugye ugyan úgy 1500Le csak az A7 és az Abrams is 65t+ ! LOL !! Az Armata tudtommal 1200Le normál és 1500Le vészüzemi teljesítménnyel rendelkezett az X motorral ! Akkor egy normál módban 1250Le-s de sokkal nyomatékosabb turbina miért ne lenne jó ? Esetleg annak nem lehet egy ugyan olyan vagy jobb vészhelyzeti teljesítménye ? Ugye érzed , hogy most hülyeséget írtál ?
Azok nem új tankok, ne akarj egy új generációs tankot egy régebbihez hasonlítani. Az F-35-öt sem az F-16-hoz mérik ahol értenek hozzá.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 243
113
Csak nem hagyott nyugodni a téma és előkerestem még a 7 évvel ezelőtti Vojennaja Prijomka adását. Na ott 16:40-kor és 17:38-kor is szinte ugyanilyen hangokat lehetett hallani, szóval szerintem nem biztos, hogy cseréltek volna gázturbinára, csak az X dízelnek úgy tűnik ilyen fura hangja van. Meg 25:40-től az APU hangja is gyanús, igaz az T-15-re lett felpakolva, emlékszem anno ment is a találgatás, hogy mi az Isten lehet az. 30:00 körül meg a T-16-nak is egyértelműen turbinás hangja van, pedig ugyanaz az X dízel van benne.

Itt viszont klasszikus dízel "kattogás" hallható közelről, bár Grísa gyakorlatilag csak alapjárat közelében forgolódik vele.

Plusz szerintem a turbina bepakolását nem úszták volna meg a teknő átalakítása nélkül, mert mind az Abrams, mind a T-80 a hátsó grillrácsokon keresztül vízszintesen vezeti ki az égéstermékeket, itt meg csak az oldalsó kipufogó meg hátul az a 2 flepni látszik. Ezek meg szerintem fixen nem lennének elegek egy turbinának. Amúgy én személy szerint ha már GTD-t pakolnék bele, akkor nagyot álmodva a szintén Klimov termék VK-2500-t szárazföldiesíteném valahogyan aztán meglenne ott a kellő erő is.

Valószínű egyébként,hogy azért ilyen hangos a turbó,mert le van korlátozva,és a túlnyomást engedi el,gondolom tettek rá egy külön ,állítható lefújószelepet,esetleg egy keresztmetszet szűkítő szelepet,valahová,utóbbinál betölt a csiga a maximum nxomásig,csak a leszűkített keresztmetszet miatt nem jut el a motorba csak a csökkentett nyomás.


Hát én most gondolkodóba estem. 2 lehetőséget látok:
1. A protók gázturbinával mentek, a lerobbanós felvonulásra meg a dízel ment ami még mindig szar és ezért nem gyártják a harckocsit.
2. Vagy úgy érezték, hogy az X alakú dízel önmagában nem elég bonyolult, ezért turbó helyet gázturbinával töltik fel a motort, mint a Leclercnél.
Ami így egyben egy elég elmebeteg megoldásnak tűnik.

Nekem nagyon fura hangja van. Már ha valódi a felvétel.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 224
57 625
113
Szegény A7 és SEP3 kénytelen beérni a csóró 40 évvel ezelőtti hajtóművel ami ugye ugyan úgy 1500Le csak az A7 és az Abrams is 65t+ ! LOL !! Az Armata tudtommal 1200Le normál és 1500Le vészüzemi teljesítménnyel rendelkezett az X motorral ! Akkor egy normál módban 1250Le-s de sokkal nyomatékosabb turbina miért ne lenne jó ? Esetleg annak nem lehet egy ugyan olyan vagy jobb vészhelyzeti teljesítménye ? Ugye érzed , hogy most hülyeséget írtál ?



Az 1500 le az nem vészhelyzeti teljesítmény, hanem névleges teljesítmény, csak szibériáig kellene rugdosni a motorgyártó,fejlesztő cégek tulajait, hogy űrhajókat,icbm-eket,mindenféle hajtóműveket,ötvözeteket le tudnak gyártani, de.ezek a köcsögök ,mocskos,tolvaj,szarházi banda,ellopják az öntöde,vagy ötvöző műhely,vagy az ötvözetek árát,gondolom a modernek mondható forgácsoló,és szerszámgépek árát is,és képtelenek a legalább 20 évvel ezelőtti, nyugati, nagy szériában gyártott,teherautók, munkagépek motorjainak amyagminőségét,teljesítményét,élettartamát hozni!
Botrány,bazdmeg,skadallum,bit óra az összes tolvajjal.
Fostalicska,100 000 számban gyártott,kukk széria ,16 litres,sorhatos volvo,Scania,man,daf,stb Motorok ásítozva hoztak 650 lovat,1-1.5millió kilóméteren keresztül, 20 évvel ezelőtt.
Ezek bazdmeg, a 40 literes,12 hengeres motorral szarakodnak 1500 lónál.
60 évvel ezelőtt megvan nekik a világ legkorszerűbb,legmodernebb tankmotorja,a T72-ben,a 30-40 évvel ezelőtti, nyugati angyaggal,technológiaval legyártanák,az idők végezetéig hozna 1500-2000lovat,minimum, felhasználói igény szerint.
Mindenki az használná.
Nem bazdmeg, gyártunk tankmotort,az elgörbült kiskanálból,meg a morzsi lábasából.
Annyit kellene tennis,hogy lemásolnák a nyugati munkaszervezést,marketinget,gyártási technológiát,beruházni legalább az egyel ezelőtti generációs hegesztő,forgácsoló,ötvöző eljárásokból,berendezésekből,és tényleg, minimum másodikok lehetnének a yenkik mögött haditechnikailag,mind minőségben,és.mennyiségben is,arányaikban.
Nem bazdmeg, leragadunk a 60's-ben.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 243
113
Fostalicska,100 000 számban gyártott,kukk széria ,16 litres,sorhatos volvo,Scania,man,daf,stb Motorok ásítozva hoztak 650 lovat,1-1.5millió kilóméteren keresztül, 20 évvel ezelőtt.

Itt ezért egy lényegében "stabil motornak" számító kamion motort hasonlítasz össze egy mindenevő "rallycross" motorral.
És nem a Scania meg merdzó nyerte meg sorra a dakarokat kamion kategóriában hanem a kamaz.
Nem ment volna ha nem tudnának megbízható motort gyártani. A V motor család is eljutott már az 1000+ üzemórához, de ez extrém üzem óra.
Nem kamionos vonalközlekedés.

De ha nekem nem hiszel, keress utána, hogy pl. a Rába H sorozat élettartalmát hány Km-re adták meg, MAN motorral. Nagyon nem azt fogod látni, mint egy ugyan ilyen motorral szerelt civil teherautó esetén. Pedig egy Rába H közel sem olyan terhelést kap, mint egy tank.

És a nyugaton "már megoldották" dolgot árnyalja, hogy a Leopárd 2 motorja több üzem órát bír, de 48 literes az emlékeim szerint. És így 1500 LE.
A Leclerc gázturbinával töltött V8-asa nem túl megbízható és élettartalomban is szerintem el van maradva az orosz motortól.
A kisebb köbcentis, de hasonló KW számú MTU dízel a Puma IFV-ben (tömegre kb. T-72) élettartalma és megbízhatósága meg egyenesen siralmas.
10 év alatt nem tudták megoldani, hogy jól működjön.

Nem az orosz vasat akarom védeni, de amikor nevetséges üzemórákat látunk a katonai motoroknál az az extrém igénybevétel miatt van. Nem azért mert szart gyártanak.
De mondhatnám a vadászgép sugárhajtómű vs. civil hajtómű kérdést, ahol ugyan olyan technológiai mag mellet a vadászgépbe épített hajtóműre 2-4000 üzemórát/ciklust szoktak megadni, a civilre meg akár 50,000-et.....
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 517
60 107
113
Itt ezért egy lényegében "stabil motornak" számító kamion motort hasonlítasz össze egy mindenevő "rallycross" motorral.
És nem a Scania meg merdzó nyerte meg sorra a dakarokat kamion kategóriában hanem a kamaz.
Nem ment volna ha nem tudnának megbízható motort gyártani. A V motor család is eljutott már az 1000+ üzemórához, de ez extrém üzem óra.
Nem kamionos vonalközlekedés.

De ha nekem nem hiszel, keress utána, hogy pl. a Rába H sorozat élettartalmát hány Km-re adták meg, MAN motorral. Nagyon nem azt fogod látni, mint egy ugyan ilyen motorral szerelt civil teherautó esetén. Pedig egy Rába H közel sem olyan terhelést kap, mint egy tank.

És a nyugaton "már megoldották" dolgot árnyalja, hogy a Leopárd 2 motorja több üzem órát bír, de 48 literes az emlékeim szerint. És így 1500 LE.
A Leclerc gázturbinával töltött V8-asa nem túl megbízható és élettartalomban is szerintem el van maradva az orosz motortól.
A kisebb köbcentis, de hasonló KW számú MTU dízel a Puma IFV-ben (tömegre kb. T-72) élettartalma és megbízhatósága meg egyenesen siralmas.
10 év alatt nem tudták megoldani, hogy jól működjön.

Nem az orosz vasat akarom védeni, de amikor nevetséges üzemórákat látunk a katonai motoroknál az az extrém igénybevétel miatt van. Nem azért mert szart gyártanak.
De mondhatnám a vadászgép sugárhajtómű vs. civil hajtómű kérdést, ahol ugyan olyan technológiai mag mellet a vadászgépbe épített hajtóműre 2-4000 üzemórát/ciklust szoktak megadni, a civilre meg akár 50,000-et.....
A Dakaron a nyerő Kamaz mintha nem orosz motorral ment volna. Nekem gugli nélkül Cummings dereng. Vagy rosszul emlékeznék?
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Forgatónyomaték kicsivel fontosabb ebben a műfajban akkor is, ha az autóskártyák miatt a lóerő bűvöletében élünk. Nem kell nyolcszázzal mennie, hanem kb. 70-nel ha nagyon siet. De azt mindenhol. Ehhez egy nyomatékváltóval kevesebb lóerő is elég, ha maga a motor kellően nagy nyomatékot ad amit a nyomatékváltóval fel lehet szorozni. Az meg többnyire hidrodinamikus holmi, mintha a váltódra egy kapcsolható hűtött keringetésű hidraulikus motor lenne ráberhelve, hogy akkor is átforogjon amikor már nem tenné.

A forgatónyomaték mennyit számít azt jól mutatja a bicaj. 100kgal ráállok a 30cmes pedálra, akkor az 330Nmt jelent. Hiába tizede az össztömegem.. se nem gyorsul, se nem vontat jól.

A másik véglet pedig a 320Nm nyomatékú v8as 2.4es f1es autók voltak...

A kettő közt a teljesítményben van különbség. És teljesítmény kell a vontatáshoz is.

A nyomatéknál nincs idő. A valóságban pedig telik. Az időben létező nyomatekot pedig már teljesítménynek hívják.
Pont hogy az agyhalott marketing az, ami az amúgy önmagában semmit sem jelentő nyomatékot fontosnak állítja be. Ha már fordualtszámot is irsz mellé, akkor pedig már teljesítményről beszélünk.

Az pedig csak a non plussz ultra, hogy legkisebb fajlagos nyomatékkal a nyomatékosnak hitt dízel motor bír. :D

Ha ket autó 70el megy, ugyanakkora menetellenállasúk, ugyanakkora pillanatnyi teljesitményt adnak le.
Akkor a keréken UGYANAKKORA a nyomaték. Attól függetlenül, hogy a főtengelyen ez milyen kombinációban áll össze.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 243
113
A forgatónyomaték mennyit számít azt jól mutatja a bicaj. 100kgal ráállok a 30cmes pedálra, akkor az 330Nmt jelent. Hiába tizede az össztömegem.. se nem gyorsul, se nem vontat jól.

A másik véglet pedig a 320Nm nyomatékú v8as 2.4es f1es autók voltak...

A kettő közt a teljesítményben van különbség. És teljesítmény kell a vontatáshoz is.

A nyomatéknál nincs idő. A valóságban pedig telik. Az időben létező nyomatekot pedig már teljesítménynek hívják.
Pont hogy az agyhalott marketing az, ami az amúgy önmagában semmit sem jelentő nyomatékot fontosnak állítja be. Ha már fordualtszámot is irsz mellé, akkor pedig már teljesítményről beszélünk.

Az pedig csak a non plussz ultra, hogy legkisebb fajlagos nyomatékkal a nyomatékosnak hitt dízel motor bír. :D

Pont arról beszélt, hogy a gázturbina erősebb, mint a dízel, mert sokkal jobb a teljesítmény leadása. Ezt másik topikban tárgyaltuk is, akkor tettem be görbét is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 543
113
Itt ezért egy lényegében "stabil motornak" számító kamion motort hasonlítasz össze egy mindenevő "rallycross" motorral.
És nem a Scania meg merdzó nyerte meg sorra a dakarokat kamion kategóriában hanem a kamaz.
Nem ment volna ha nem tudnának megbízható motort gyártani. A V motor család is eljutott már az 1000+ üzemórához, de ez extrém üzem óra.
Nem kamionos vonalközlekedés.

De ha nekem nem hiszel, keress utána, hogy pl. a Rába H sorozat élettartalmát hány Km-re adták meg, MAN motorral. Nagyon nem azt fogod látni, mint egy ugyan ilyen motorral szerelt civil teherautó esetén. Pedig egy Rába H közel sem olyan terhelést kap, mint egy tank.

És a nyugaton "már megoldották" dolgot árnyalja, hogy a Leopárd 2 motorja több üzem órát bír, de 48 literes az emlékeim szerint. És így 1500 LE.
A Leclerc gázturbinával töltött V8-asa nem túl megbízható és élettartalomban is szerintem el van maradva az orosz motortól.
A kisebb köbcentis, de hasonló KW számú MTU dízel a Puma IFV-ben (tömegre kb. T-72) élettartalma és megbízhatósága meg egyenesen siralmas.
10 év alatt nem tudták megoldani, hogy jól működjön.

Nem az orosz vasat akarom védeni, de amikor nevetséges üzemórákat látunk a katonai motoroknál az az extrém igénybevétel miatt van. Nem azért mert szart gyártanak.
De mondhatnám a vadászgép sugárhajtómű vs. civil hajtómű kérdést, ahol ugyan olyan technológiai mag mellet a vadászgépbe épített hajtóműre 2-4000 üzemórát/ciklust szoktak megadni, a civilre meg akár 50,000-et.....
A tény ettől tény marad, 1979-ben volt a németeknek 1500LE-s powerpack az oroszoknak 53 évvel később 2022-ben nincs ilyenjük. Persze mondhatjuk, hogy nem kellett nekik, mert nem volt 55 tonnás harckocsijuk, de most van és motorjuk még sincs bele ami elérné a fél évszázaddal ezelőtti német színvonalat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 243
113
A tény ettől tény marad, 1979-ben volt a németeknek 1500LE-s powerpack az oroszoknak 53 évvel később 2022-ben nincs ilyenjük. Persze mondhatjuk, hogy nem kellett nekik, mert nem volt 55 tonnás harckocsijuk, de most van és motorjuk még sincs bele ami elérné a fél évszázaddal ezelőtti német színvonalat.

Igen, az oroszok nem tudnának közel 50 literes motort csinálni, hogy legyen 1500 LE-jük..... LOL. :rolleyes:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 127
113
A forgatónyomaték mennyit számít azt jól mutatja a bicaj. 100kgal ráállok a 30cmes pedálra, akkor az 330Nmt jelent. Hiába tizede az össztömegem.. se nem gyorsul, se nem vontat jól.

A másik véglet pedig a 320Nm nyomatékú v8as 2.4es f1es autók voltak...

A kettő közt a teljesítményben van különbség. És teljesítmény kell a vontatáshoz is.

A nyomatéknál nincs idő. A valóságban pedig telik. Az időben létező nyomatekot pedig már teljesítménynek hívják.
Pont hogy az agyhalott marketing az, ami az amúgy önmagában semmit sem jelentő nyomatékot fontosnak állítja be. Ha már fordualtszámot is irsz mellé, akkor pedig már teljesítményről beszélünk.

Az pedig csak a non plussz ultra, hogy legkisebb fajlagos nyomatékkal a nyomatékosnak hitt dízel motor bír. :D

Ha ket autó 70el megy, ugyanakkora menetellenállasúk, ugyanakkora pillanatnyi teljesitményt adnak le.
Akkor a keréken UGYANAKKORA a nyomaték. Attól függetlenül, hogy a főtengelyen ez milyen kombinációban áll össze.
Egy hagyományos hosszú távú vontatásra épített nyergesben ugyanaz a motor dübörög mondjuk 500-770 LE között bármelyiket vesszük a Scania-tól, hogy neház emelkedőkön is elvigye a 40 tonna össztömeget (mert kevesebb is elviszi csak szenvedve adott helyeken), ezek pedig adnak mellé 2500-3700 Nm forgatónyomatékot, ehhez pedig van egy váltó az esetükben erre optimalizált valamint a futómű.

Egy nehézvontató pontosan ugyanezzel a motorral(és gyengébb motorokkal is a korábbi időkben) az 500-770 LE közötti tartománnyal és egy ZF WSK 440, ZF WSK 460 nyomatékváltóval és erre optimalizált váltóval és tengelyekkel elvontatja a 250 tonnát. Nem változik a motor, nem raknak bele még egyet, nem tuningolják a teljesítményét csilliárd lóerőre.

Egy Titan 8x8 nehézvontató mercedes motorral 630 lóerővel, ZF 460-nal elvontat 1000 tonnát.