[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 375
55 060
113
Igen de az műszerettségeben meg egyebekben is eltér. Az strv-ben ezek ha jól tudom akkor nem kerültek cserére (a komm rendszert szerintem nem érdemes nézni mert azt mindenki sajàt magának kéri) hanem csak a védelem került megnövelésre.

Illletve, hogy mennyire saját fejlesztés azt szintén megkérdőjelezem mivel a páncélt konkrétan válogatni tudsz rá egy széles palettából amikor rendelsz. Mi is válogattunk. Attól, hogy a német állam x kialakítású verziót alkalmaz a gyártó nem csak az orrát piszkálja hanem fejleszt.

Páncélban erősen eltér. És nem gyártói páncélcsomag!
Amennyire utána tudtam olvasni kidobták a régi NERA-t a dobozokból és tele nyomták kerámiával. (Mexas).
Másrészt ugye saját acélból van a tank, nem az eredeti német specifikációból. A svédeknek már akkoriban volt 500 HB-s acéljuk, abból építették az egészet.
Mások az anyagvastagságok, például a padlólemez, hogy jobban bírja a nagyobb súlyt és az aknákat.
Acél erősítést kapott a teknő felső része, és a tető is. Ezekről írtam a vonatkozó topikban. Ez mind saját megoldásuk.
Nem véletlenül kellet az A5-höz képest komoly ellensúly a torony hátuljára.
Változott a ködgránát rendszer, meg az ehhez kapcsolt besugárzás jelzés stb....
Első körben a tűzvezetés nem változott, de szerintem a B-bél ott is van valami mókolás.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 212
113
A tulpart konkrétan teszteltük 2018-ban.
Én is gratulálok hozzá. A többit viszont gondolom nem. Egyébként ez a mentalistás már az első orbán kormánynál kijött. Ha nem is tesztre, de elküldtek 4 fő 29-es pilótát, tesztelni, F-16, Mirage, JAS-39, F/A-18 aztán ŐK megírták a jelentés, és az OV kormány amikor átvette a hatalmat, kidobatta az egészet, majd mindenki meglepetésére, - még a honvédelmi bizottság tagjai számára is - kijelentették a JAS-39A/B győzelmét, abból is használtat és a felét. Ami nem volt NATO interoperábilis. Utána kellett rá a szoci package, hogy az legyen, de akkor meg elszálltak vele az árak, és lecsökkentették úgy a repülő óraszámokat, hogy még egyfeladatosként is kevés lett volna.. De a lényeg, az, hogy nem a 2010-es orbán kormány kezdte ezt a mentalitást, hanem már az előző..
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 283
120 137
113
Én is gratulálok hozzá. A többit viszont gondolom nem. Egyébként ez a mentalistás már az első orbán kormánynál kijött. Ha nem is tesztre, de elküldtek 4 fő 29-es pilótát, tesztelni, F-16, Mirage, JAS-39, F/A-18 aztán ŐK megírták a jelentés, és az OV kormány amikor átvette a hatalmat, kidobatta az egészet, majd mindenki meglepetésére, - még a honvédelmi bizottság tagjai számára is - kijelentették a JAS-39A/B győzelmét, abból is használtat és a felét. Ami nem volt NATO interoperábilis. Utána kellett rá a szoci package, hogy az legyen, de akkor meg elszálltak vele az árak, és lecsökkentették úgy a repülő óraszámokat, hogy még egyfeladatosként is kevés lett volna.. De a lényeg, az, hogy nem a 2010-es orbán kormány kezdte ezt a mentalitást, hanem már az előző..
Idehoztak egy gépet pár hétre ami lerohadt a tesztek alatt és a török mérnökök napokig próbáltak életet lehelni bele.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 396
113
Mit mond neked az, hogy eltelt azóta 25 év és a világ nem állt meg? :rolleyes:



Ismét ott tartunk, hogy nem érted a saját anyanyelved, vagy csak az agyad kizárja a neki nem tetsző infókat.
A STRV-122 Licenc gyártásáig bérelték őket, hogy segítsék a hadsereg átképzését.
Pont mint mi azt 12 db nyomoronc A4-est.
És az neked mit mond, hogy a bérlet lejárta után mentek is vissza? :rolleyes:
És az neked mit mond, hogy a svédek saját típust fejlesztettek STRV-122 néven, mert a Leopárd 2A5-el sem voltak elégedettek? :rolleyes:
Ilyen apróságok nem tűnnek föl a világodban...
Ezt megintcsak egészen rosszul tudod! 2011-ben adták vissza őket (140db-ot) - a lízing lejártával. Összesen 20 db-ot tartottak meg logisztikai meg műszaki járműnek átalakítva. Jelenleg az STRV-122 nagy része is tartalékban van. Láluk is valami 1 zászlóalnyi van aktív szolgálatban, szétszórva a CV-90-esek megerősítésére.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 396
113
Ez a 2 kis szösszeneted összefügg, így kiemelem.
Mit mond neked az, hogy eltelt azóta 25 év és a világ nem állt meg? :rolleyes:
Miért azóta újként adja el a KMW a Leo 2A4-et?
És az neked mit mond, hogy a bérlet lejárta után mentek is vissza? :rolleyes:
Igen csak te az előbb azt mondtad, hogy csak addig tartották őket (160 db-ról van szó) amíg el nem készült a 122. Pedig nagyon nem ez a helyzet. Mi több 1995 és 98 között kaptak egy modernizációt is, még a svédeknél.
És hogy miért adták őket vissza? Erre írtam, hogy a 122-t sem tartják már teljes létszámban aktív állományban. Gyakorlatilag csak a harmada aktív a 122-knek.
Akkor vajon miért hosszabbították volna meg a lízinget?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 396
113
És nem gyártói páncélcsomag!
De az!
The Strv 122 is fitted with the Fire Control Systems and MEXAS turret armor system of the Leopard 2A5, but in addition features the roof armor and frontal hull armor of the Leopard 2A6EX. The Strv 122 is not only the most heavily armored Leopard 2A5 variant, but also better protected than German/Dutch Leopard 2A6 (and those sold as surplus).
Forrás
Ez a keményebb acél test is nekem erősen városi legendának tűnik. Gondold csak végig. A 120db-ból 20-et a német acélból a maradékot meg svédből gyártanak. Ehhh :rolleyes:
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 187
8 020
113
Magyarországon nem divat 2010 óta a nyilt tender... (legalábbis a hadiiparban, de pld. autópálya üzemeltetést, kasszinó üzemeltetés stb. is tudnák írni..)
Tudnék, az isten szerelmére! :hadonaszos:Online újságíróként nem követhetsz el ilyen nyelvtani hibát, mert az olvasóid majd azt hiszik, így a helyes....
Tele van a tököm a nyomtatott és online sajtóban a hemzsegő, értelemzavaró hibáktól (pl. a leggyakoribb mellet, kellet a mellett, kellett helyett - és nem helyet), legalább te adj magadra, ha már egy hajóban ücsörgünk...:rolleyes:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 375
55 060
113
Ezt megintcsak egészen rosszul tudod! 2011-ben adták vissza őket (140db-ot) - a lízing lejártával. Összesen 20 db-ot tartottak meg logisztikai meg műszaki járműnek átalakítva. Jelenleg az STRV-122 nagy része is tartalékban van. Láluk is valami 1 zászlóalnyi van aktív szolgálatban, szétszórva a CV-90-esek megerősítésére.

Felzárkóztatlak kicsit, igaz fordítóval svéd nyelvről:
"Már 1994 végén mind a 160 harckocsit átszállították Svédországba, ahol az egységekhez való kiküldés előtt csak annyi módosítás történt, hogy műszaki átvizsgálás után svéd rádióberendezésekkel, reflektorokkal és világítással látták el őket. közúti forgalmat, és festsük át őket svéd terepmintával. A 2000-es védelmi döntés révén a 121-es harckocsit 2002-ben kivették a béke- és háborús szervezetből, amikor a védelem csak a 120-as Tank 122-re érkezett egységeinek kiképzésére. [ 12 ]2011-ben felbontották a lízingszerződést Németországgal. "

Magyarán 2002-ben az STRV-122-esek beérkezésével kivonták az aktív szolgálatból a típust, de mivel volt egy (gondolom kötbéres) bérleti szerződésük így letárolták őket. Vagyis 1994-2002-ig volt náluk a Leopárd 2A4 szolgálatban, amíg le nem gyártották a szükséges STRV-122 számot.
Szóval esélyes, hogy én tudom jól ;)

Igen csak te az előbb azt mondtad, hogy csak addig tartották őket (160 db-ról van szó) amíg el nem készült a 122. Pedig nagyon nem ez a helyzet. Mi több 1995 és 98 között kaptak egy modernizációt is, még a svédeknél.
Lásd fentebb. 2002-ben lényegében ki lett vonva és letárolva. 2011-ben meg visszadobták a feladónak, hogy rohadjon máshol, ne náluk.
Az oka: 2002-ben adták át a seregnek az utolsó STRV-122 példányt.

Ez a keményebb acél test is nekem erősen városi legendának tűnik. Gondold csak végig. A 120db-ból 20-et a német acélból a maradékot meg svédből gyártanak. Ehhh :rolleyes:

Pedig amúgy de. Nézd meg a svéd acélgyártást nyugodtan.

"A Stridsvagn 122 legnagyobb egyedi módosítása a Stridsvagn 121-hez (Leopard 2 A4) képest a jelentősen javított ballisztikai védelem. A szállító az Åkers Krutbruk. A páncélacél az SSAB-tól származik. A toronyban és az alvázban minden beépített védelmi modult újakra cseréltek a legújabb védelmi technológiával.
A kocsit belső betéttel és külső kiegészítő védelemmel is ellátták – tetőállásban is. Ez általában megduplázta a védelmi szintet, és a Stridsvagn 122-t a világ legjobban védett tankjává tette. Az extra védelem közel 7 tonnával növelte a kocsi összsúlyát, amihez a torziós rudakat is meg kellett erősíteni."