[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Nekem a FW-190 mellett a Tuccano a másik kedvenc gépem , de tartom szerintem ide kevés!
Nem is gépesitett manőverező harcban való közvetlen légi támogatásra tervezték-ahogy az Albát sem.És itt most az a kérdés,hogy az Alba képes e piacot elhóditani a világban,többek között az ST elöl.És szerintem nem képes.COIN gépként meg egyértelműen jobb a brazil madár,esélytelen vele szemben az Alba.Modern harctéren meg egyik sem használható közvetlenül.Albának meg nincs meg a teherbirása se,hogy értelmes stand off fegyverzet hordozó platform legyen.
A gyár meg nem tud modern gépet fejleszteni,egy futottak még,haldokló üzem.
 
Az LOM Praha a cseh kormány tulajdona. Mégis ki fogja ott használni, ha nem a cseh légierő, akinek nem kell.....
Nem az állami pilótaképző intézetnek vették a gépet, az NFTE miatt? A cseh pilóták az L-39NG-ről valószínűleg nem tudnak majd egyből átülni F-35-re, így a hazai képzés után el kell menni nekik valahová még egy külföldi képzésre is (olasz, amerikai) a típusátképzés előtt. Azzal hogy 24 F-35-ös mellett döntöttek, az L159 üzemeltetés 2030 körüli befejezése mellett is döntöttek, így kb. 10 év múlva a cseh légierőnek nem lesz már semmilyen Aero repülőgépe. Ha valami váratlan nem történik addig...
 
Nem az állami pilótaképző intézetnek vették a gépet, az NFTE miatt?
De igen. Tehát attól, hogy nem konkrétan a cseh légierő üzemelteti, attól az még állami célokat szolgál.
A cseh pilóták az L-39NG-ről valószínűleg nem tudnak majd egyből átülni F-35-re, így a hazai képzés után el kell menni nekik valahová még egy külföldi képzésre is (olasz, amerikai) a típusátképzés előtt.
És akkor mi van? Viszont azzal, hogy az előszűrést megcsinálhatják az NG-n, igen komoly pénzeket spórolnak így is!
Mert ha nem ök csinálnák a hangsebesség alatti képzést, akkot azt is másnál kellene horror áron.
Azzal hogy 24 F-35-ös mellett döntöttek, az L159 üzemeltetés 2030 körüli befejezése mellett is döntöttek, így kb. 10 év múlva a cseh légierőnek nem lesz már semmilyen Aero repülőgépe.
Pont ellenkezőleg. 24 gépet nem fognak tudni fenntartani. Egyszerűen képtelenség anélkül, hogy teljesen meg ne nyomorítanák a honvédelem egyéb elemeit. Azaz borítékolható, hogy 10-12 gépet le kell majd tárolni. Azaz a hozzávaló pilóták min lesznek reptetve?
Ez a mennyiség, és géptípus magában hordozza automatikusan, hogy muszáj valamilyen olcsóbb típus megléte, mert különben lesz 24 gépük 15-18 pilótára. Na ennél nagyobb pénzkidobás nem nagyon van!
 
Mert ha nem ök csinálnák a hangsebesség alatti képzést, akkot azt is másnál kellene horror áron.

Pont ellenkezőleg. 24 gépet nem fognak tudni fenntartani. Egyszerűen képtelenség anélkül, hogy teljesen meg ne nyomorítanák a honvédelem egyéb elemeit. Azaz borítékolható, hogy 10-12 gépet le kell majd tárolni. Azaz a hozzávaló pilóták min lesznek reptetve?
Ez a mennyiség, és géptípus magában hordozza automatikusan, hogy muszáj valamilyen olcsóbb típus megléte, mert különben lesz 24 gépük 15-18 pilótára. Na ennél nagyobb pénzkidobás nem nagyon van!
Az évtized végén jelentős pénzt kellene költeni a 30 éves L159-esek újabb nagyjavítására, de nem fogják megtenni mert kelleni fog a pénz az F-35 üzemeltetésre. Ezért is marad majd csak egy típus a cseh légierőben és valószínűleg áttérnek a holland, belga, dán stb mintára.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

A LOM Praha négy L-39NG-t vásárol az Aero Vodochodytól 2,1 milliárd cseh koronáért​

https://www-ceskenoviny-cz.translat...tr_sl=cs&_x_tr_tl=sk&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

Prága – Négy L-39NG szubszonikus repülőgépet vásárol az Aero Vodochodytól a LOM Praha állami vállalat. 2,1 milliárd koronát fizetnek értük, beleértve például a garancia utáni támogatást vagy felszerelést. A kormány a rendeletről szóló tájékoztatást a javasolt formában ma tudomásul vette – mondta Zbyněk Stanjura (ODS) pénzügyminiszter sajtótájékoztatón. Azokat a gépeket, amelyekre a LOM Praha már régóta törekszik, katonai pilóták képzésére használják majd – mondta a ČTK-nak Jiří Táborský, a Védelmi Minisztérium szóvivője.

"A szerződés várható értéke 2,1 milliárd korona lesz, amelyből 1,3 milliárd a saját repülőgép beszerzése. Az ár fennmaradó részét ezután a kapcsolódó termékek és szolgáltatások, valamint különösen a garancián túli támogatás teszi ki, melynek ára 2028-ig garantált.” – mondta a szóvivő. Elmondása szerint az árat szakértő ellenőrizte. A szerződés aláírására a közeljövőben kerül sor, és az első repülőgépet 27 hónappal a szerződés kezdete után kell megkapnia az állami vállalatnak.

Az állami vállalat a repülőgépeken kívül speciális és magaslati berendezéseket, túlélési eszközöket, a pilóták és a földi személyzet alapképzését, földi felszereléseket, kezdeti alkatrész- és fogyóeszközöket, repüléstervező és elemző rendszereket, ill. földi kiképzési rendszer.

Jana Černochová (ODS) védelmi miniszter a prágai fegyvervásáron bejelentette a vásárlás jóváhagyását Jiří Protivának, a LOM Praha igazgatójának. "Úgy gondoljuk, hogy ez egy jó döntés. Az állami vállalat így fejezi ki támogatását a cseh ipar iránt, ami nagyon fontos gazdaságunk számára. Szükségünk van azokra a pénzügyi forrásokra, amelyeket üdülőhelyként költünk el, hogy ott fektessünk be visszakerül hozzánk, ami pontosan a cseh iparban van” – mondta ma Černochová a CTK-nak és a Cseh Rádiónak.

A LOM Praha többek között a cseh hadsereg pilótáinak képzését biztosítja a pardubicei légikiképző központjában (CLV). "A pilóták jelenleg L-39C repülőgépeken edzenek, amelyek a következő két évben érik el műszaki élettartamuk végét" - mondta Petr Michenka, a Honvédelmi Minisztérium haderőfejlesztési részlegétől. Táborský tájékoztatása szerint a gépeket alap-, tovább- és alapharc-kiképzésre használják majd, amely során a pilóta elsajátítja a sugárhajtású repülőgépek alkalmazásának elveit a harci feladatok ellátása során.

"A szubszonikus sugárhajtású repülőgépet régóta megfelelő köztes lépésnek tekintik az alapkiképzésre szolgáló légcsavaros repülőgép és a Cseh Köztársaság hadseregének keretein belüli szuperszonikus repülőgép között" - mondta David Schreier, a légierő parancsnokságának vezérkari főnöke. Elmondása szerint más szövetséges államok is hasonlóan járnak el a harcászati légierő pilótáinak kiképzésében. Rámutatott a szubszonikus repülőgépek alacsonyabb üzemeltetési költségeire.

Az L-39C gyakorlórepülőgépek cseréjéről évek óta beszélnek. A kormány 2019-ben már foglalkozott az új gépek beszerzésére vonatkozó szerződéssel, de az még nem zárult le.
Cseh szemszögből az L-3NG beszerzés.

Új L-39NG a CLV-hez, egy végtelen történet happy enddel

A cseh kormány szerdai ülésén jóváhagyta négy L-39NG oktatórepülőgép megvásárlását a LOM PRAHA állami vállalat számára, amelynek sürgősen le kell cserélnie a régebbi és már sokat repült Albík repülőgépek flottáját a Pardubice-ban. Repülőképző Központ (CLV). Majdnem négy év után végre véget ér a szó szoros értelmében véget nem érő történet a modern kiképzőrepülőgépek beszerzésével, amelyek jelentősen leegyszerűsítik a cseh hadsereg taktikai légierejének leendő pilótáinak kiképzését, és az új technológiáknak köszönhetően végre a 21. századba költöztetik.

A LOM PRAHA állami vállalat új L-39NG oktatógépeinek beszerzésének története 2018 végére nyúlik vissza, amikor Lubomír Metnar akkori honvédelmi miniszter ismertette a gyártásból négy új oktatógép beszerzésének tervét. Az Aero Vodochody-tól, miközben azt is fontos referenciamegrendelésnek kellett volna lennie a gyártó számára. A honvédelmi miniszter már 2019 januárjában tájékoztatta Csehország kormányát a tervezett közbeszerzésről, ahol azonban az teljesen váratlan és nagyon kemény csapásba ütközött. Az ok egyrészt a kormány élén álló "válságmikromenedzser" köztudomású idegenkedése volt az Aero Vodochody Aerospace akkori tulajdonosaival, azaz a Penta Investments befektetési csoporttal szemben, és mindenekelőtt a teljes projekt finanszírozása. hitelforma, amelyre valószínűleg az államnak kellene garanciát vállalnia. A következő években ezért az egész felvásárlás egy "véget nem érő történethez" hasonlított.

2021 nyarán azonban teljes változás következett be az Aero Vodochody tulajdonosi szerkezetében, amikor egy megfelelő tőkével rendelkező magyar többségi tulajdonos lépett be a hagyományos cseh gyártóhoz, és az akkori kormány hozzáállása varázspálca legyintésével megváltozott. . 2021. október elején Karel Havlíček "szuperminiszter" magyar és cseh miniszterek közös Vodochody-i látogatásán tudatta, hogy az L-39NG beszerzése a LOM PRAHA számára nagyon rövid idő kérdése. Csaknem egy teljes évbe telt azonban, mire megszületett a végső megállapodás a gyártó, az állami vállalat és a Honvédelmi Minisztérium között.

Csak 2022. október 19-én vette tudomásul Petr Fiala új kormánya azt az információt, hogy a Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma által létrehozott LOM PRAHA állami vállalat szerződést kíván kötni az Aero Vodochody Aerospace céggel a négy L-39NG szubszonikus edzőgép vásárlása. A LOM PRAHA repülőgéppel együtt kapnak speciális és nagy magasságú berendezéseket, túlélési eszközöket, a pilóták és a földi személyzet alapképzését, a földi felszereléseket, a kezdeti alkatrészeket és fogyóeszközöket, repüléstervező és elemző rendszereket, valamint egy földi felszerelést. képzési rendszer.

A megrendelés várható értéke 2,1 milliárd CZK, amelyből 1,3 milliárd CZK saját repülőgép vásárlás, az ár fennmaradó részét a kapcsolódó termékek vagy szolgáltatások, és különösen a garancia utáni támogatás teszi ki, melynek ára 2028-ig garantált Ár A megrendelést szakértői vélemény igazolta, és magát az adásvételi szerződést a közeljövőben írják alá. Az állami tulajdonú vállalkozásnak a szerződés hatálybalépése után 27 hónappal meg kell kapnia az első „engéčko”-t. A Pardubice CLV-nél az új gépeket alap-, tovább- és haladó taktikai kiképzésre használják, amely során a pilóta elsajátítja a sugárhajtású repülőgépek alkalmazásának elveit a harci feladatok ellátása során.

A teljes, hét darab "eltört" L-39C-ből álló flotta cseréje valóban sürgős, mert amint azt Petr Michenka, a Honvédelmi Minisztérium haderőfejlesztési osztályának munkatársa elmondta, az eredeti Albík a következő két évben leállítja műszaki élettartamát. Ugyanakkor teljesen egyértelmű, hogy négy L-39NG beszerzése nem lesz elég a jövőbeni feladatokhoz. Csak az AČR-nek évente legalább négy új pilótát kell kiképeznie, amihez hozzá kell adni a légierő személyzetének kondicionáló repüléseit, a külföldi ügyfelek képzését vagy a hadsereg kereskedelmi szolgáltatásait, amikor a CLV Albík pl. az agresszorok szerepe a cseh légierő gyakorlatain. Ez megfelel a teljes L-39-es flotta tervezett évi 1200 repült órájának. Az állami vállalat ezért továbbra is a védelmi minisztériummal és a cseh légierővel közösen kezeli ezt a helyzetet, ennek eredménye pedig az új L-39NG-k flottájának további gépekkel történő bővítése lehet a jövőben.

.....
A modern technológiáknak köszönhetően az új L-39NG lehetővé teszi a CLV-ben történő repülési képzés teljesen új szintre emelését, amely megfelel a 21. század követelményeinek, és lehetővé teszi a későbbi, hatékonyabb átképzést a 4. és 5. generációs szuperszonikus repülőgépek számára. A fiatal AČR-pilóták így már a kezdetektől hozzászoknak a repülési és navigációs adatok normál megjelenítéséhez a HUD-on történő kivetítés és a pilótafülkében lévő színes kijelzők formájában. Az izraeli VTS rendszer (Virtual Training System) kiválasztott funkcióinak megvalósításának köszönhetően az L-39NG-n taktikai repülési kiképzés is megvalósítható lesz.

Ugyanakkor az Aero Vodochody gyártó folytatja a "Light Attack" könnyű támadási verzió fejlesztését, és nemrég megkezdte az első repülési prototípus ev repülési tesztjeit. 0475 sz. új fegyveroszlopokkal. További érdekes tevékenység az osztrák Airborne Technologies GmbH céggel kötött együttműködési megállapodás aláírása, amely deklarálja a Radar SCAR-Pod felderítő rendszer fejlesztését és integrálását az L-39NG repülőgépen, amely az alváz középső pilonján látható.
 
Pont ellenkezőleg. 24 gépet nem fognak tudni fenntartani. Egyszerűen képtelenség anélkül, hogy teljesen meg ne nyomorítanák a honvédelem egyéb elemeit. Azaz borítékolható, hogy 10-12 gépet le kell majd tárolni. Azaz a hozzávaló pilóták min lesznek reptetve?
Ez a mennyiség, és géptípus magában hordozza automatikusan, hogy muszáj valamilyen olcsóbb típus megléte, mert különben lesz 24 gépük 15-18 pilótára. Na ennél nagyobb pénzkidobás nem nagyon van!

Én ezzel nem feltétlen értek egyet. Ha valóban végre felemelik a költségvetést 2%-ra, akkor lenne hely két F-35 század üzemeltetésére. Ha úgy érted a megnyomorítaná a többi fegyvernemet, hogy gépkannibalizálás ütné fel a fejét és a NATO minimum elvárásai is veszélybe kerülnének, akkor azzal nem értek egyet.
Ha úgy érted, hogy mi reménykedünk benne, hogy a szf-i fegyvernemek is erőteljesebbek, a minimum teljesítése után is további bővítés lehetne, akkor egyetértek. És ez drasztikus kihatással lehet majd a cseh hadipar kilátásaira is.

De nekik ez egy lehetséges döntési opció. 3 dandár és mellette két század F-35. Senki nem merné őket megtámadni lopakodó nélkül. Így az ország védelme és az amcsik felé pénzköltéssel a NATO megbecsülése is meglenne. Másfelől beleillene egy olyan cseh mintázatban, mint hogy a tarackok beszerzésénél is látványosan figyelmen kívül hagyták a hazai gazdaságra gyakorolt hatást.

Ugyanakkor teljesen egyértelmű, hogy négy L-39NG beszerzése nem lesz elég a jövőbeni feladatokhoz. Csak az AČR-nek évente legalább négy új pilótát kell kiképeznie


Ez érdekes. Magyar vonatkozásban mindig azt mondtuk, hogy a leendő két százados légierőhöz túl sok a 8 középhaladó (BJT) kiképző. Ők meg azt mondják, hogy két százados légierőre túl kevés a 4. Aki nincs otthon a légierőben, az szerintem nem érti, hogy akkor mennyinek kéne lennie.
 
Én ezzel nem feltétlen értek egyet. Ha valóban végre felemelik a költségvetést 2%-ra, akkor lenne hely két F-35 század üzemeltetésére. Ha úgy érted a megnyomorítaná a többi fegyvernemet, hogy gépkannibalizálás ütné fel a fejét és a NATO minimum elvárásai is veszélybe kerülnének, akkor azzal nem értek egyet.
Ha úgy érted, hogy mi reménykedünk benne, hogy a szf-i fegyvernemek is erőteljesebbek, a minimum teljesítése után is további bővítés lehetne, akkor egyetértek. És ez drasztikus kihatással lehet majd a cseh hadipar kilátásaira is.

De nekik ez egy lehetséges döntési opció. 3 dandár és mellette két század F-35. Senki nem merné őket megtámadni lopakodó nélkül. Így az ország védelme és az amcsik felé pénzköltéssel a NATO megbecsülése is meglenne. Másfelől beleillene egy olyan cseh mintázatban, mint hogy a tarackok beszerzésénél is látványosan figyelmen kívül hagyták a hazai gazdaságra gyakorolt hatást.




Ez érdekes. Magyar vonatkozásban mindig azt mondtuk, hogy a leendő két százados légierőhöz túl sok a 8 középhaladó (BJT) kiképző. Ők meg azt mondják, hogy két százados légierőre túl kevés a 4. Aki nincs otthon a légierőben, az szerintem nem érti, hogy akkor mennyinek kéne lennie.
A szd.-onkénti feltőltés kb. 1,5× - reális , elfogadott!
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Aladeen
Nem azt nyilatkozta a cég vezetője legutóbb hogy az L-159 egy halott ügy? Most meg az 5. generációs gépekhez akarnak kiképző gépet csinálni belőle... valószínűleg a cseh F-35 rendeléshez igazodva. Valószínűleg a CLV Pardubice ebből is kapni fog kb. 4 db-ot az évi 4 cseh pilóta képzéséhez. Vagy lehet hogy végül mégis igaza lesz Ph-nak és a jelenlegi gépek egy része át lesz alakítva ilyen L-159 T2X-re és ezen fognak repülni a drága F-35 helyett.

Aero continues with the development and modernization of the L-159 aircraft. After years of intensive work, a prototype L-159 T2X roared over our site in Vodochody. The modernization aims to meet the demanding requirements of combat pilot training for 5th generation aircraft.

Ff05R_6XEAEIFZN
Ff05R8PXEAEQFPf
 
1: az év elején a csehek kb.; 120 milliárd koronát szántak az egész F-35 projectre!Nyárra ez 200 milliárd lett! 2: egy pilótának egy évben kb.90-100 órát kellene repülni alsó hangon hogy uralja és biztonságosan vezesse az adott repülőgépet!Itt az F-35 oldalon 1000× szer kitárgyaltuk hogy egy repült óra költsége mennyi kb.!Legyen csak : 30000 $ ! Ezt szorozxuk fel mondjuk 90-el!Ez egy ember éves minimum költsége ; ezt még ne 36-al , hanem csak 30-al mert nem biztos hogy lesz ennyi hajózójuk! Vagyis: 30000×90×30 = 81 000000 $
 
Mit akarnak a csehek ?Mondjuk repülnek 60 órát az F-35- tel ; 35-t pedig kiképzôn? Az MB üllések pozitìv statisztikái addig fognak nôni ameddig van 35-sük.Nem tudják hogy mibe nyúltak!!!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
De miért van kecskeméti Puma jel egy prototípus gépen?
.
Egy 10+ eves öreg peldanyt reszelgetnek.
.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
Ezen is ott anno a Puma matrica, de hogy ott is maradt, azt lehet fenyegetesnek szanjak a magyar adofizetök fele.
 
A felfüggesztési pont lehetővé teszi, hogy a gép különböző függesztményeket hordozhasson, ezzel növelhető a hatótávolsága vagy további feladatkörök (például könnyű csapásmérés vagy felderítés) betöltésére teszi alkalmassá.
1f3af.png


312827570_181410341101411_1878892281677368267_n.jpg