[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 791
2 371
113
A felfüggesztési pont lehetővé teszi, hogy a gép különböző függesztményeket hordozhasson, ezzel növelhető a hatótávolsága vagy további feladatkörök (például könnyű csapásmérés vagy felderítés) betöltésére teszi alkalmassá.
1f3af.png


312827570_181410341101411_1878892281677368267_n.jpg


Kidobott pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 081
9 013
113
A felfüggesztési pont lehetővé teszi, hogy a gép különböző függesztményeket hordozhasson, ezzel növelhető a hatótávolsága vagy további feladatkörök (például könnyű csapásmérés vagy felderítés) betöltésére teszi alkalmassá.
1f3af.png


312827570_181410341101411_1878892281677368267_n.jpg


Ezt a pilon azért kellett mert az előző nem vált be, nagy volt a légellenállása és a tömege. Valljuk be radikálisan nem változatja meg a sem a harci alkalmazást, se a felderítési képességet. Gyakorlásra pedig az előző is elég lett volna..
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 791
2 371
113
Ezt a pilon azért kellett mert az előző nem vált be, nagy volt a légellenállása és a tömege. Valljuk be radikálisan nem változatja meg a sem a harci alkalmazást, se a felderítési képességet. Gyakorlásra pedig az előző is elég lett volna..
A 0-ról kezdve egy új platform lell , nem megy egyedül kérjenek segítséget! ( svéd-brazíl) !
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kamm and jimkirk

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 599
113
L-159-ben rejlő üzleti lehetőségek.
  • kiképző gép F-35-re
  • iraki gépek modernizációja
  • Írország



A cseh Aero Vodochody cég október 24-én bejelentette az L-159 T2X kiképző- és harci repülőgép prototípusának repülését. A gép válasz a felhasználók igényeire, valamint a technikai fejlődésre.


Az első repülésre Csehországban került sor október közepén. Négy év intenzív kutatás és egy mérnöki csapat munkájának eredménye volt. A változtatások magukban foglalták egy új, integrált üzemanyagtartállyal rendelkező szárny alkalmazását, ami azt jelenti, hogy más feladatokhoz is rendelkezésre állnak a pilonok. Ezenkívül a tervek szerint új fedélzeti repüléstechnikai eszközöket alkalmaznának, és új konstrukciójú precíziós levegő-föld fegyvereket integrálnának. A T2X-en végzett munka a jelenlegi üzemeltetési tapasztalatokhoz kapcsolódik - az L-159-es repülőgépeket a Cseh Köztársaság és Irak katonai repülése használja. Ezenkívül a gépek kötege a Draken Europe-ba került, ahol a NATO-országok fegyveres erőinek kiképzési feladataira használják (pl.

Az Aero Vodochody eddig 86 darab L-159-es repülőgépet gyártott különböző konfigurációkban (a fenti szám tartalmazza a tárolt repülőgépvázak átalakításait is). Az első soros gépeket 2000-ben helyezték üzembe. Az úgynevezett vadászgépek elleni harci műveletekben Irakhoz tartozó repülőgépek vettek részt. Iszlám Állam - egyes információk szerint a bagdadi kormány repülőgépeinek alapos modernizálásában érdekelt, különös tekintettel a levegő-föld fegyverek hatókörének bővítésére. Emellett az építkezés iránti érdeklődést többek között az is kifejezi Ír Köztársaság.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
L-159-ben rejlő üzleti lehetőségek.
  • kiképző gép F-35-re
  • iraki gépek modernizációja
  • Írország



A cseh Aero Vodochody cég október 24-én bejelentette az L-159 T2X kiképző- és harci repülőgép prototípusának repülését. A gép válasz a felhasználók igényeire, valamint a technikai fejlődésre.


Az első repülésre Csehországban került sor október közepén. Négy év intenzív kutatás és egy mérnöki csapat munkájának eredménye volt. A változtatások magukban foglalták egy új, integrált üzemanyagtartállyal rendelkező szárny alkalmazását, ami azt jelenti, hogy más feladatokhoz is rendelkezésre állnak a pilonok. Ezenkívül a tervek szerint új fedélzeti repüléstechnikai eszközöket alkalmaznának, és új konstrukciójú precíziós levegő-föld fegyvereket integrálnának. A T2X-en végzett munka a jelenlegi üzemeltetési tapasztalatokhoz kapcsolódik - az L-159-es repülőgépeket a Cseh Köztársaság és Irak katonai repülése használja. Ezenkívül a gépek kötege a Draken Europe-ba került, ahol a NATO-országok fegyveres erőinek kiképzési feladataira használják (pl.

Az Aero Vodochody eddig 86 darab L-159-es repülőgépet gyártott különböző konfigurációkban (a fenti szám tartalmazza a tárolt repülőgépvázak átalakításait is). Az első soros gépeket 2000-ben helyezték üzembe. Az úgynevezett vadászgépek elleni harci műveletekben Irakhoz tartozó repülőgépek vettek részt. Iszlám Állam - egyes információk szerint a bagdadi kormány repülőgépeinek alapos modernizálásában érdekelt, különös tekintettel a levegő-föld fegyverek hatókörének bővítésére. Emellett az építkezés iránti érdeklődést többek között az is kifejezi Ír Köztársaság.
Én arra vagyok kíváncsi, hogy majd milyen hajtóművet fognak belepakolni!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 053
80 817
113
L-159-ben rejlő üzleti lehetőségek.
  • kiképző gép F-35-re
  • iraki gépek modernizációja
  • Írország



A cseh Aero Vodochody cég október 24-én bejelentette az L-159 T2X kiképző- és harci repülőgép prototípusának repülését. A gép válasz a felhasználók igényeire, valamint a technikai fejlődésre.


Az első repülésre Csehországban került sor október közepén. Négy év intenzív kutatás és egy mérnöki csapat munkájának eredménye volt. A változtatások magukban foglalták egy új, integrált üzemanyagtartállyal rendelkező szárny alkalmazását, ami azt jelenti, hogy más feladatokhoz is rendelkezésre állnak a pilonok. Ezenkívül a tervek szerint új fedélzeti repüléstechnikai eszközöket alkalmaznának, és új konstrukciójú precíziós levegő-föld fegyvereket integrálnának. A T2X-en végzett munka a jelenlegi üzemeltetési tapasztalatokhoz kapcsolódik - az L-159-es repülőgépeket a Cseh Köztársaság és Irak katonai repülése használja. Ezenkívül a gépek kötege a Draken Europe-ba került, ahol a NATO-országok fegyveres erőinek kiképzési feladataira használják (pl.

Az Aero Vodochody eddig 86 darab L-159-es repülőgépet gyártott különböző konfigurációkban (a fenti szám tartalmazza a tárolt repülőgépvázak átalakításait is). Az első soros gépeket 2000-ben helyezték üzembe. Az úgynevezett vadászgépek elleni harci műveletekben Irakhoz tartozó repülőgépek vettek részt. Iszlám Állam - egyes információk szerint a bagdadi kormány repülőgépeinek alapos modernizálásában érdekelt, különös tekintettel a levegő-föld fegyverek hatókörének bővítésére. Emellett az építkezés iránti érdeklődést többek között az is kifejezi Ír Köztársaság.

Érdemes összevetni az eredeti Aero sajtóközleményt és amit a lengyel híroldal kreált belőle...és hogy mi az amit a lengyel oldal írt csak hozzá, mert ők úgy gondolták hogy az úgy van.

Az íreknek orosz Tu-160-as bombázókat kergetni kellene a vadászgép, arra az L39/L159 pont nem alkalmas.
Irish Air Corps – The Czech Republic offered Ireland 3 L-39ZA for free if Ireland bought six L-159As. The Irish Government chose not to pursue the offer.

Akinek már az F-16 mellé sem volt saját sugárhajtású kiképzőgépe, az az F-35 mellé se fog venni. Majd mennek az olasz pilótaképzőbe M346-on repülni. Vagy Amerikába.

Az L-159 topikban megtalálható a modernizációs program részletesebb leírása.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 243
34 765
113
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 870
14 541
113
"Póttartájok nélkül 2590 kilométer a gép hatótávolsága, az Albatros 1100 kilométeréhez képest.Az L-39NG négy és fél órát képes egy tank üzemanyaggal a levegőben tölteni, ami szintén jelentős növekedés az előd két és fél órájához viszonyítva. Ezek az értékek póttartáj felszerelésével ráadásul tovább növelhetőek."

"Fontos kiemelni, hogy a gépek mind két ülésesek, tehát van hely bennük az oktatónak is."
- ellentétben más oktatógépekkel, ahol az oktató egy speciális oktatógondolából instruálja a pilótanövendéket.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 475
41 711
113
"Póttartájok nélkül 2590 kilométer a gép hatótávolsága, az Albatros 1100 kilométeréhez képest.Az L-39NG négy és fél órát képes egy tank üzemanyaggal a levegőben tölteni, ami szintén jelentős növekedés az előd két és fél órájához viszonyítva. Ezek az értékek póttartáj felszerelésével ráadásul tovább növelhetőek."

"Fontos kiemelni, hogy a gépek mind két ülésesek, tehát van hely bennük az oktatónak is."
- ellentétben más oktatógépekkel, ahol az oktató egy speciális oktatógondolából instruálja a pilótanövendéket.
Mi a tököm az az oktatógondola?!? :D
Más oktatógépekben nincs hely az oktatónak?!? Akkor az mitől oktatógép?