Elég vagány.
A Draken Europe egyik gépe, amit Air Aggressor Training keretében fog használni a brit légierő.
A Draken Europe L-159E agresszora, jóváhagyva a Nagy-Britanniában való
működésrehttps://czechairforce.com/news/agresorske-l-159e-z-draken-europe-schvaleny-pro-provoz-v-britanii/
A brit Draken Europe, amely részt vesz a Királyi Légierő RAF Red Air Aggressor Training Service (IRAATS) kiképzési projektjében, nemrég bejelentette, hogy fontos engedélyt kapott a Brit Polgári Repülési Hatóságtól az első L-159E repülésére. , amelynek célja az úgynevezett Agresszorok szolgálatainak teljesítése.
Ez az első repülőgép, amely az észak-angliai Teesside nemzetközi repülőtérről száll fel, a híres „Arctic Alca” lajstromszámú 6034 , amelyet 2022. július 1-jén G-DKNA néven újonnan regisztráltak a szigeti közlekedésre . Ez az Alka eredetileg a 32. zTL-en szolgált Náměšt nad Oslavouban, majd később az első volt a 14 tárolt „Százkilencvenkilenc” közül, amelyet az amerikai Draken International cég vett át. A hivatalos átadásra 2015. szeptember 30-án került sor az Aero Vodochody gyárban, és ebből az alkalomból a gép egy látványos, szabálytalan fekete, világosszürke és fehér mezőkből álló "sarkvidéki" álcázást kapott, amelyet később az USA-ban kiegészítettek. N159EM lajstromjellel.
Philip Roberts pilótát kapta, aki az Alek flottamenedzsere a Draken Europe-nál, hogy a Teesside repülőtérről az L-159E reg. „Számomra igazi kiváltság volt felszállni a teesside-i kifutópályáról kelet felé, az északi-tengeri régióba. Ezek a repülőgépek kivételesen alkalmasak, és mint egykori RAF Typhoon pilóta, 100%-ig biztos vagyok abban, hogy amikor rendszeres gyakorlatokat kezdünk a RAF ellen, az L-159E „Honey Badger” teljes mértékben megfelel a Honey Badger becenevének – egy kicsi, agilis. , agresszív és rettenthetetlen gép.
Ez a tökéletes repülőgép arra, hogy felkészítse a RAF-pilótákat a túlélésre és a légi harcban való győzelemre ” – mondta Philip Roberts.
Az "Arctic Alky" mellett három másik L-159E gép található a Teesside repülőtéren, amely 2022. október 27-én G-DKNB néven jelent meg a brit nyilvántartásban (reg. no. 6019 , az USA reg. N264EM) , majd a G- DKNC (reg. no. 6020 , az USA-ban reg. N265EM) és a G-DKND (reg. no. 6039 ), az USA-ban, reg. N267EM). Ezek ismét a Draken International által az USA-ból repült repülőgépek, amelyeket a 32. zTL használt rövid ideig Náměšt nad Oslavou-ban a cseh hadseregnél töltött szolgálatuk kezdetén. Ezeket az Alky-kat a Bournemouth-i FR Aviation regisztrálta, amely Draken Europe márkanéven működteti agresszor szolgáltatásait. November 2-án, szerdán a Teesside-i Alek kvartetthez csatlakozott egy újabb pár L-159E, amelyet a Draken Europe-ba szántak. Ezek a 6030 (ex N259EM) és 6029 (ex N269EM) lajstromszámú repülőgépek, amelyek eredetileg a náměšti 32. zTL-nél szolgáltak, és ismét az amerikai Draken International cégtől származnak. Ez az Aleks is belátható időn belül új regisztrációt kap Nagy-Britanniában.
A
Draken Europe idén az IRAATS (Interim Red Air Aggressor Training Service) program részeként fontos hároméves szerződést kötött a brit RAF haladó harci kiképzésére, amely egy esetleges hároméves opciót is tartalmaz. A cseh L-159E repülőgép brit Teesside-ba érkezése a sok hónapos előkészületek csúcspontja a nagy-britanniai szolgálat megkezdésére. A cseh repülőgépek hosszabb távú üzemeltetése a brit szigeteken a Teesside-i nemzetközi repülőtéren a szükséges infrastruktúra kiépítésében jelentős beruházásokkal is összefügg, beleértve az L-159E teljesen új hangárját. Ezzel egyidejűleg a Draken Europe folytatja a repülő, földi és operatív személyzet új tagjainak toborzását.
A brit cég ugyanakkor jelentősen elmélyíti együttműködését a csehországi szervezetekkel. Ez egyaránt érinti az Aero Vodochody gyártót, amely az L-159E repülőgépek hosszú távú karbantartási, korszerűsítési és logisztikai támogatási lehetőségeinek fejlesztésére összpontosít a Draken Europe-nál, valamint a LOM PRAHA állami vállalatot, amely a brit pilóták átképzését biztosítja. az L-159 szimulátoron. A Draken Europe és a cseh entitások közötti együttműködés ezért meglehetősen intenzív, és hozzájárul a teljes IRAATS projekt sikeréhez.