A
sorozatgyártású L-
39NG első repülését az Aero Vodochody idén tervezi
Odolena Voda (u Prahy) - Zálet prvního sériově vyrobeného L-39NG plánuje Aero Vodochody ještě letos, nyní pokračují finální práce. Dnes pracovníci Aera spojili křídlo s trupem, což umožní přesunutí stroje na finální montáž. První let prověří systémy včetně řiditelnosti a výkonu letadla před...
www.ceskenoviny.cz
Az Aero Vodochody idén az első sorozatgyártású L-39NG repülését tervezi, most az utolsó munka folytatódik. A
mai napon az Aero munkásai a szárnyat a törzshöz csatlakoztatták, ami lehetővé teszi a gép mozgatását a végső összeszereléshez. Az első repülés során tesztelik a repülőgép rendszereit, beleértve az irányíthatóságot és a teljesítményt, mielőtt átadnák a megrendelőnek, amely ebben az esetben Vietnam lesz.
Az Aero most 34 L-39NG típusú repülőgépet rendelt, és további 28-32 repülőgépet rendelhetnek a vásárlók opcióként. 20
25 végére az Aero célja, hogy 110 repülőgépet rendeljen meg – mondta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnöke ma az Aero újságíróinak.
Az Aero már négy prototípust gyártott az L-39NG-ből.
Jövőre tíz L-39NG repülőgép gyártását tervezi a cég befejezni,
de a második tizenkét darabból álló sorozatból már készülnek a gépek. Az éves termelésnek a következő években tovább kell növekednie. "A vonal jelenlegi kapacitása 24 repülőgép" - mondta Sotona.
Nemrég a LOM Praha cseh állami vállalat is négy gépet rendelt, november 14-én aláírva a szerződést az Aerrel. Korábbi információk szerint a LOM Praha 2,1 milliárd koronát fizet értük, beleértve a garancia utáni támogatást vagy felszerelést is. A Sotona szerint valószínűleg 2024 végéig, a szerződés szerint 28 hónapon belül kell leszállítaniuk. További vevők közé tartozik például Vietnam és Magyarország.
Az L-39NG esetében az Aero kétfázisú repülést tervezett. "Az első az úgynevezett kalibrációs repülés, amikor csak rövid időre száll fel a gép. Ellenőrizzük, hogy a kezelőszervek megfelelően vannak-e beállítva, néhány paramétert rögzítünk a fedélzeti rögzítőben, részletes vizsgálatot végzünk. földi kalibráció” – magyarázta a repülőgép főtervezője, Jaromír Lang. Ezt követi az utolsó repülés, melynek során a pilóták a repülőgép összes funkcióját tesztelik. Értékelése után átadásra kerül a megrendelőnek.
A repülőgép gyártása során külön-külön szerelik össze a törzset és a szárnyat, majd a két rendszert összekapcsolják, majd a gépet mozgatják a felszálláshoz. Számos rendszere van: hidraulikus, elektromos, kormányzás, üzemanyag, levegő és még sok más. Több mint 400 különböző eszköz található benne. Az Aero fejlesztési alelnöke,
Petr Jinda szerint az L-39NG élettartama háromszorosa elődjének, az L-39-nek, amelynek
élettartama nagyjából 5000 repült óra volt. 14 000 alkatrészre van szükség egy repülőgéphez. 31 000 óra emberi munka szükséges a befejezéshez.
Az Albatros oktatórepülőgép új generációjának L-39NG szubszonikus sugárhajtása idén korlátozás nélkül megkapta a típustanúsítványt, így az Aero az egész világon értékesítheti. A
cég több mint 1600 embert foglalkoztat, és további munkaerőt keres. Számos L-39NG alkatrészt közvetlenül az Aero gyárt. Beszállítóinak több mint 65 százaléka hazai cég, az alkatrészeket az Egyesült Államok, Németország, Szlovákia és mások is szállítják.
Az Aero többségi tulajdonosa a magyar SI 13 Aero Zrt, amelyben Hernádi Zsolt többségi tulajdonos. A kisebbségi részesedés a cseh Omnipolé.