[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 538
113
.
.
Az Aero sose lesz igazi alternativa, klasszikus kispalyas tarsasag, de ha nagyobb a torta a nagyoknak, morzsa is több hullhat le az ilyen nimandoknak is.
A Jak-130 eddig se tarolta le a (nem ex.szovjet) piacot, a par hely, ahol van, majd vagy atall kinaira, vagy megy az Del-korea / EU / USA vonalra sorbanallni.
Szerintem az orosz fegyverpiacra a kinaiak palyaznak legnagyobb esellyel, de a törökök es Iran is bemozdul majd ebbe az uj piaci resbe ahol csak tud.
Úgy értem, hogy azért csurranhat cseppenhet valami belőle.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 516
93 754
113

Az L-39NG sorozatgyártása teljes gázzal folyik. A már megkötött szerződéseknek köszönhetően 2025-ig gyakorlatilag teljes gyártási kapacitással rendelkezünk, és egyre nagyobb az érdeklődés oktatógépeink iránt. Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk az L-39NG több európai, afrikai és ázsiai vásárló számára történő szállításáról”

1 korona kicsivel kevesebb mint 17 forint.

Anyagilag így áll a cég.
Az elmúlt években összesen 2 mrd korona mínusz, idén beletettek a tulajdonosok 4 mrd koronát.

2021 2,2 mrd korona mellett 0,5 mrd korona veszteség.

2022 2,42 mrd korona bevétel.(ez a terv, de sztem ez novemberben már jól látszik)

2023 4,4 mrd korona bevétel . ( Megdobják a vietnámi, magyar eladások)

2024-25-re pozitív eredményt akarnak. Ez nekem azt mutatja további fejlesztések, beruházások várhatóak, mert a bevételek duplázódása gyorsabb eredmény javulást mutatna. (L-39NG szlovák gyártásának beindítása és egy magyar gyartóbázis kialakítása vmilyen vegyesvállalat révén jöhet szóba)

Kábé a Covid alatti mélyponton vettük, most a háború jó sanszot ad az emelkedésre.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 723
113

Az L-39NG sorozatgyártása teljes gázzal folyik. A már megkötött szerződéseknek köszönhetően 2025-ig gyakorlatilag teljes gyártási kapacitással rendelkezünk, és egyre nagyobb az érdeklődés oktatógépeink iránt. Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk az L-39NG több európai, afrikai és ázsiai vásárló számára történő szállításáról”

1 korona kicsivel kevesebb mint 17 forint.

Anyagilag így áll a cég.
Az elmúlt években összesen 2 mrd korona mínusz, idén beletettek a tulajdonosok 4 mrd koronát.

2021 2,2 mrd korona mellett 0,5 mrd korona veszteség.

2022 2,42 mrd korona bevétel.(ez a terv, de sztem ez novemberben már jól látszik)

2023 4,4 mrd korona bevétel . ( Megdobják a vietnámi, magyar eladások)

2024-25-re pozitív eredményt akarnak. Ez nekem azt mutatja további fejlesztések, beruházások várhatóak, mert a bevételek duplázódása gyorsabb eredmény javulást mutatna. (L-39NG szlovák gyártásának beindítása és egy magyar gyartóbázis kialakítása vmilyen vegyesvállalat révén jöhet szóba)

Kábé a Covid alatti mélyponton vettük, most a háború jó sanszot ad az emelkedésre.
3 év múlva nyereségesek akarnak lenni, de még nincs arra az időszakra megrendelés?
Ha jól emlékszem, egy korábbi cikkben a cseh vezető elmondta, hogy a gyártókapacitás bővítéséhez a kunovicei gyár kerül bevonásra és a szlovákok is, ha rendelnek gépet. Nincs magyarországi bővítési terv.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 516
93 754
113
3 év múlva nyereségesek akarnak lenni, de még nincs arra az időszakra megrendelés?
Ha jól emlékszem, egy korábbi cikkben a cseh vezető elmondta, hogy a gyártókapacitás bővítéséhez a kunovicei gyár kerül bevonásra és a szlovákok is, ha rendelnek gépet. Nincs magyarországi bővítési terv.
L-39-re nem is kell.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
3 év múlva nyereségesek akarnak lenni, de még nincs arra az időszakra megrendelés?
Ha jól emlékszem, egy korábbi cikkben a cseh vezető elmondta, hogy a gyártókapacitás bővítéséhez a kunovicei gyár kerül bevonásra és a szlovákok is, ha rendelnek gépet. Nincs magyarországi bővítési terv.
.
Ok, vesznek most négyet a csehek, ránk is ránklőcsölnek vagy huszat, sőt vegyenek a szlovákok is pár darabot. Ezen a ponton a sztori ott fog tartani, mint az Amway "üzletbe" belevágott család, hogy már beléptették a nagymamát, a nagypapát, eddig dübörgött az üzlet, és ezért már hitelre meg is rendelték az Ignist, de akkor innentől hogyan tovább?
.
Mindenhová "gyárakat" meg akkor kéne telepiteni, ha már száz fölötti megrendelésállomány van, és nem győzik fogadni az új rendeléseket.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Nekem gyanús, hogy jól jártunk ezzel az Aero vásárlással. De tudom, hogy "Aki mer, az NER!" úgyhogy csak halkan a vakondtúrásba merem ezt belesúgni... ;)
.
.
Nagy sakkozásban a NER. Palkovics lesz az Aero vezetője, N7 Holding, stb, Maróth G is bukik (hátra?? előre??), az egész kormányzati struktúra kezd átláthatatlan lenni, és az élet minden területének legalább 2 helyen van képviselete, de főleg azoknak (EU pénzek, beruházások, katonai beszerzések), ahol nagy lé mozog....
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 070
113
1 korona kicsivel kevesebb mint 17 forint.

Anyagilag így áll a cég.
Az elmúlt években összesen 2 mrd korona mínusz, idén beletettek a tulajdonosok 4 mrd koronát.
Ebbe a csődtömegbe a tulajdonos magyar állam (plusz a kisebbségi tulajdonos Omnipol) a vételáron felül még betett (alaptőke emelés) 4 milliárd koronát? Úgy hogy nem nálunk hanem a szlovákoknál fognak gyártani? A csehek bohócnak nézik a magyar államot...... Amilyen gyorsan csak lehet el kellene adni a részvényeket (amilyen a nemzetközi helyzet kis szerencsével a befektetett pénz nagy része megtérülne) és törölni a magyar megrendelést.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 516
93 754
113
Ebbe a csődtömegbe a tulajdonos magyar állam (plusz a kisebbségi tulajdonos Omnipol) a vételáron felül még betett (alaptőke emelés) 4 milliárd koronát? Úgy hogy nem nálunk hanem a szlovákoknál fognak gyártani? A csehek bohócnak nézik a magyar államot...... Amilyen gyorsan csak lehet el kellene adni a részvényeket (amilyen a nemzetközi helyzet kis szerencsével a befektetett pénz nagy része megtérülne) és törölni a magyar megrendelést.
Azt tudod, hogy ha a szlovákokhoz visznek egy összeszerelősort az a magyar állam és nem a csehek döntése lesz.... és persze lesz feltétele is!

Anyagi gondjai voltak a cégnek a szlovák tulajdonos meg bevonulni készült a böribe, ezért tudtuk valószínűleg messze áron alul a covidválság közepén megvenni.

Pénzügyileg rendbe kell tenni, ez általában akkor hatékony, ha vki áldoz pénzt az átszervezésre, fejlesztésekre. Utána meg lehet hazaszivattyúzni a pénzt. Lásd Slovnaft, INA. Ugyanúgy veszteségesek voltak, ma még!

Most eladni a céget, amikor a hadiipari megrendelések soha nem látott mértékben emelkednek, rohadt nagy baronság lenne.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 070
113
Azt tudod, hogy ha a szlovákokhoz visznek egy összeszerelősort az a magyar állam és nem a csehek döntése lesz.... és persze lesz feltétele is!

Anyagi gondjai voltak a cégnek a szlovák tulajdonos meg bevonulni készült a böribe, ezért tudtuk valószínűleg messze áron alul a covidválság közepén megvenni.

Pénzügyileg rendbe kell tenni, ez általában akkor hatékony, ha vki áldoz pénzt az átszervezésre, fejlesztésekre. Utána meg lehet hazaszivattyúzni a pénzt. Lásd Slovnaft, INA. Ugyanúgy veszteségesek voltak, ma még!

Most eladni a céget, amikor a hadiipari megrendelések soha nem látott mértékben emelkednek, rohadt nagy baronság lenne.
Tényleg összehasonlítod a Slovnaft, INA-t amely dollármilliárdos profitot termelnek az oljiparban az AV-vel? Borzalmasan nagy hiba volt ennek a csődtömegnek a megvétele, amelybe - mint ahogy a példa is mutatja - továbbra is pumpálni kell a pénzt, hogy ne zárják be. Ilyen az amikor mindenfajta gazdaságossági számítás és józan átgondolás nélkül csak azért veszünk meg egy csődben lévő céget, hogy jó pontot szerezzünk az ezóta egyébként le is váltott Babis-nál Orbán nagy barátjánál. A magyar adófizetők pénzéből megmentették a cseh repülőgépgyártást. Bravó!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 516
93 754
113
Tényleg összehasonlítod a Slovnaft, INA-t amely dollármilliárdos profitot termelnek az oljiparban az AV-vel?
Mint írtam azok is vastagon veszteségesek voltak (az INA tutira!) a privatazációkor amikor megvettük.

Borzalmasan nagy hiba volt ennek a csődtömegnek a megvétele, amelybe - mint ahogy a példa is mutatja - továbbra is pumpálni kell a pénzt, hogy ne zárják be. Ilyen az amikor mindenfajta gazdaságossági számítás és józan átgondolás nélkül csak azért veszünk meg egy csődben lévő céget, hogy jó pontot szerezzünk az ezóta egyébként le is váltott Babis-nál Orbán nagy barátjánál. A magyar adófizetők pénzéből megmentették a cseh repülőgépgyártást. Bravó!
Azért kell most beletenni, hogy később háromszor annyit lehessen kivenni. Emögött van hosszú távú üzleti, pénzügyi terv. Nem cseh állami tulajdonban volt, szlovák magán. Babisnak max.annyiban tettünk szívességet, hogy magánszemélyek vették meg első körben és nem lehetett azzal kampányolni, hogy a cseh aranyékszert átengedik a magyar államnak.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 070
113
Mint írtam azok is vastagon veszteségesek voltak (az INA tutira!) a privatazációkor amikor megvettük.


Azért kell most beletenni, hogy később háromszor annyit lehessen kivenni. Emögött van hosszú távú üzleti, pénzügyi terv. Nem cseh állami tulajdonban volt, szlovák magán. Babisnak max.annyiban tettünk szívességet, hogy magánszemélyek vették meg első körben és nem lehetett azzal kampányolni, hogy a cseh aranyékszert átengedik a magyar államnak.
Ezt az "aranyékszert" meg kellett volna hagyni a cseheknek, kínlódjanak vele. Annak nincs jelentősége, hogy szlovák tulajdonban volt, lehet bárki a tulajdonos, ez cseh cég marad. Egyébként sokat elárul a cég "értékéről" hogy maguk a csehek sem akartak már költeni rá: ha rajtuk múlik már nem lenne ez az "aranyékszer". De nekünk nagyon fontos, mi akkor is megmentjük a cseh repülőgépgyártást.
A Tungsramot hagyják felszámolni, sőt az állami Eximbank ragaszkodik a felszámoláshoz, de végülis annak csak 3-4 üzeme van hazánkban, meg az csak magyar. Az Aero az fontosabb.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 516
93 754
113
Ezt az "aranyékszert" meg kellett volna hagyni a cseheknek, kínlódjanak vele. Annak nincs jelentősége, hogy szlovák tulajdonban volt, lehet bárki a tulajdonos, ez cseh cég marad. Egyébként sokat elárul a cég "értékéről" hogy maguk a csehek sem akartak már költeni rá: ha rajtuk múlik már nem lenne ez az "aranyékszer". De nekünk nagyon fontos, mi akkor is megmentjük a cseh repülőgépgyártást.
A Tungsramot hagyják felszámolni, sőt az állami Eximbank ragaszkodik a felszámoláshoz, de végülis annak csak 3-4 üzeme van hazánkban, meg az csak magyar. Az Aero az fontosabb.
Nem a cseh katonai repülőgépgyártást akarjuk megmenteni, hanem a magyart megteremteni. Lásd Hirtenberger sztori. De ha nem akarod megèrteni, elég hőbörögni, akkor nem tudok segíteni.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 070
113
Nem a cseh katonai repülőgépgyártást akarjuk megmenteni, hanem a magyart megteremteni. Lásd Hirtenberger sztori. De ha nem akarod megèrteni, elég hőbörögni, akkor nem tudok segíteni.
Mitől lenne a tényeken alapuló kritika hőbörgés? Borzalmasan rossz döntés volt az AV megszerzése és ebből garantáltan nem lesz magyar repülőgépgyártás. Lehet álmodozni mindenféle brazil-cseh-stb együttműködésről, de hogy ebből nem lesz nálunk repülőgépgyártás az biztos. Nem tudom ki gondolta komolyan, hogy 2 gép megrendeléséért majd nálunk nyitnak üzemet a brazilok..... A Hirtenberger az pontosan az ellentéte, mind a cég, mind a termékei kiválóak. Annyi közös van benne a AV-vel, hogy mindkettő magyar tulajdon.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 527
113
Nem a cseh katonai repülőgépgyártást akarjuk megmenteni, hanem a magyart megteremteni. Lásd Hirtenberger sztori. De ha nem akarod megèrteni, elég hőbörögni, akkor nem tudok segíteni.
Magyar repülőgép gyártást megmenteni Prágában :)...

Ezt már csak a hülyék veszik be. Ha azt írtad volna, hogy a magyar repülőműszaki értelmiség újrateremtését, tehát repülőmérnök képzés, és a Aero-nál gyakorlati képzések, gyakornoknak felvételt stb. akkor még azt mondom nemes szándék.. (erre gondolt pár repülő mérnök katona naívan gondolkodva.. de erről a megvétel óta egy kumma szó sem hangzott el csak a kiváló gyakorló, feldrítő csatarepülő szuperolcsó szupercsoda, nekünk termel a gyár hasznot moslékról..