[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 489
113
AERO Vodochody and LOM PRAHA signed a contract for the delivery of new L-39NG jet aircraft...

On 14 November 2022, representatives of AERO Vodochody AEROSPACE and LOM PRAHA signed a contract for the delivery of four new L-39NG jet aircraft for basic and advanced training of pilots of the Czech Air Force at the Ministry of Defense of the Czech Republic. The contract also includes post-warranty support or equipment. According to the contract, the first aircraft will be delivered no later than 28 months from the start of its effectiveness.
Albiék búcsúznak, végre aláírták a szerződést a CLV új L-39NG-jére


Az Engéčko modern technológiát használ, és avionikája készen áll a negyedik és ötödik generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak képzésére. A teljes L-39NG rendszer számos szimulációs technológiát is tartalmaz, beleértve a tervezett csatlakozást egy rendkívül modern taktikai szimulációs központhoz, melynek célja a képzés hatékonyságának növelése.

news_1177_l39ng_front_cockpit-1536x1005.jpg


news_1178_l39ng_rear_cockpit-1536x1005.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 489
113
Cseh légierő 2030 – betekintés a cseh légierő jövőjébe, 1. rész


A vodochodi gyártó továbbra is számít az L-159-es flotta egy részének modernizálására, de a vonatkozó szerződéseket még nem írták alá, és maga a hadsereg továbbra is szilárdan eltökélt szándéka, hogy az összes kötést egységesítse az egységes L-159T2 szabványhoz. A PP2000 revíziói során végrehajtott T1+ szabványra való korszerűsítés ellenére az eredeti kétüléses Alky bizonyos részletekben még mindig eltér az újonnan módosított T2-től. Mindenesetre, ha az összes kétüléses L-159-es a 2035-2040-es hatótávolságig fog szolgálni, amikor lejár, akkor némi MLU-korszerűsítésre mindenképpen szükség lesz. Ezzel már többször foglalkoztunk honlapunkon, ezért csak nagyon röviden. A gyártó készen áll az MLU modernizációs koncepciójával, és ez elsősorban attól függ, hogy végül melyik változat mellett dönt a hadsereg. A gyártó már teszteli az új technológiákat és modernizációs elemeket L-159T2X ev repülési bemutatóján.6073 , amely a közelmúltban indult négy év szünet után egy új nedves szárnnyal. Ezzel egy időben a gyártó újrakezdte a munkát a török eredetű Aselpod célkonténer megvalósításának projektjén egy meg nem nevezett közel-keleti vásárló számára. Ugyanakkor a repüléselektronika korszerűsítésének is része kell, hogy legyen az átfogó frissítésnek, ahol az Aero Vodochody természetesen a saját megoldását részesíti előnyben a know-how segítségével. Ez magában foglalná a meglévő repüléselektronikai rendszer magjának fejlesztését és integrálását közvetlenül az Aero által, amely magában foglalja a fő repüléselektronikai számítógépek és a HUD head-up kijelző cseréjét, valamint a többfunkciós kijelzők módosítását. Az L-159A 2010-es kezdeti modernizálása során az Aero közvetlenül együttműködött az amerikai V-Dot Systems céggel, és létrehozta a fedélzeti szoftver növekedési biztonsági másolatait, amelyek most már használhatók voltak.

Az azonban még várat magára, hogyan fog kinézni az L-159 sorsa az ACR-ben. A kulisszák mögötti információk szerint a hadsereget egyelőre csak a rádiónavigációs berendezések korszerűsítése érdekli, ami új rádióállomások telepítéséből és valószínűleg az IFF Mode 5 megvalósításából is áll. Mindenesetre a Honvédelmi Minisztérium A korszerűsítés pontos formájáról mielőbb döntenie kell, hiszen a gyártó értelemszerűen a PP16 nagyobb átdolgozásakor szeretné megvalósítani, ami 4000 repült óra, illetve 16 év üzemidő után valósul meg. A kétüléses L-159T1+ és L-159T2 gépek teljes flottájának a 2026-2029-es években kell átesnie ezen a nagyfokú karbantartáson, és ennek köszönhetően a javítások közötti műszaki erőforrásuk további 2000 órával vagy 8 évvel bővül. Ez lehetővé teszi a fugák életben tartását legalább 2035-ig. A vonatkozó szerződést azonban még nem írták alá.

A fentiekre tekintettel és a časlavi bázis egykori parancsnokának, Jaroslav Míka dandártábornoknak a Future Forces Forum 2022 konferencián elmondott nyilatkozata alapján a časlavi bázison a cseh taktikai légierő a jövőben két szuperszonikus légierőből áll majd. és egy szubszonikus század. Az alábbi táblázat felvázolja a cseh taktikai légierő jelenlegi állapotát és 2030 után várható formáját.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 786
82 231
113
Az L-159-es repülőgépek átfogó garanciális szervizre várnak - A cseh kormánynak a közeljövőben meg kell tárgyalnia a Cseh Köztársaság védelmi minisztériumának az L-159-es repülőgépek támogatási szolgáltatására vonatkozó javaslatát...

Az AERO Vodochody Aerospace cég már korábban is nyújtotta ezt a szolgáltatást. 2008 és 2011 között 289,00 millió CZK értékben (áfa nélkül), 2012 és 2016 között 408,30 millió CZK értékben (áfa nélkül), 2016-tól 2022 végéig 1 680,00 millió CZK (áfa nélkül) értékben. Összességében mintegy 2,4 milliárd CZK (áfa nélkül) összegű kiadás realizálódott.

A készülő új szerződés becsült értéke 2 262 966 942 CZK (áfa nélkül). A szerződés várhatóan az aláírás időpontjától 2029. november 30-ig tartó időszakra vonatkozik majd.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 489
113
Az L-159-es repülőgépek átfogó garanciális szervizre várnak - A cseh kormánynak a közeljövőben meg kell tárgyalnia a Cseh Köztársaság védelmi minisztériumának az L-159-es repülőgépek támogatási szolgáltatásra vonatkozó javaslatát...

Az AERO Vodochody Aerospace cég már korábban is nyújtotta ezt a szolgáltatást. 2008 és 2011 között 289,00 millió CZK értékben (áfa nélkül), 2012 és 2016 között 408,30 millió CZK értékben (áfa nélkül), 2016-tól 2022 végéig 1 680,00 millió CZK (áfa nélkül) értékben. Összességében mintegy 2,4 milliárd CZK (áfa nélkül) összegű kiadás realizálódott.

A készülő új szerződés becsült értéke 2 262 966 942 CZK (áfa nélkül). A szerződés várhatóan az aláírás időpontjától 2029. november 30-ig tartó időszakra vonatkozik majd.
Ha jól tudom a 24 gépnek csak a felét hasznàlják a csehek. A letároltakból 6- ot én lenyúlnék itthonra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 565
34 301
113
ebből vehetnének párat a Gripenre meg arra a bizonyos felderítő L-39-esre...
A rendszer telepithető beépitve dronokra.Más,kisebb és nagyobb teljesitményű rendszerekkel egyetemben.Egy nagyobb teljesitményű rendszer 100km-ről kiszur egy tankoszlopot.Egy kisebb is 20km-ről egyes harcjárműveket,az optika meg beazonositja tipusra.Tüzérségi felderitő rendszerbe integrálva.......Vagy taclinken rákötve.
L39 pont a legrosszabb megoldás.Nagy célpont,kicsi teljesitmény.Önvédelmi képesség meg,igen csekély.Egy ilyen felderitő komplexum kiemelt célpontja az ellenfélnek.Mind a légierő,mind a nagy hatótávú légvédelmi rendszerek támadni fogják,ha érzékelik a jelenlétét.Vagyis nagy teljesitményű változatát nagy teljesitményű gép kell,hogy hordozza,ami képes vagy megvédeni magát,vagy elmenekülni.Kis teljesitményű,és könnyű,változatát meg kis dronok hordozzák,amik nehezzen felderithetőek az ellen számára.És olcsók,mert még igy is fogyóeszközök.L39 egyik sémához se illeszkedik.Nagy,kis teljesitményű és védtelen.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 196
43 321
113
Na ezt megint nem értem... visszalapozol egy 09.04-i hozzászólásomra és arra válaszolsz, de nem látod hogy 09.04-én ugyanazon a lapon 7 hozzászólással korábban már linkeltem ezt a videót is?
a fórum keresővel kereste erre, ezt meg a Twitter üzenetet dobta ki először, után sok lapot végig pörgettem előr és azt láttam hogy ez még nem volt...k. nem könnyű követni mi volt mi nem...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 489
113
A sorozatgyártású L-39NG első repülését az Aero Vodochody idén tervezi
1669725329_P2022112904265.jpg




Az Aero Vodochody idén az első sorozatgyártású L-39NG repülését tervezi, most az utolsó munka folytatódik. A mai napon az Aero munkásai a szárnyat a törzshöz csatlakoztatták, ami lehetővé teszi a gép mozgatását a végső összeszereléshez. Az első repülés során tesztelik a repülőgép rendszereit, beleértve az irányíthatóságot és a teljesítményt, mielőtt átadnák a megrendelőnek, amely ebben az esetben Vietnam lesz. Az Aero most 34 L-39NG típusú repülőgépet rendelt, és további 28-32 repülőgépet rendelhetnek a vásárlók opcióként. 2025 végére az Aero célja, hogy 110 repülőgépet rendeljen meg – mondta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnöke ma az Aero újságíróinak. Az Aero már négy prototípust gyártott az L-39NG-ből.

Jövőre tíz L-39NG repülőgép gyártását tervezi
a cég befejezni, de a második tizenkét darabból álló sorozatból már készülnek a gépek. Az éves termelésnek a következő években tovább kell növekednie. "A vonal jelenlegi kapacitása 24 repülőgép" - mondta Sotona.

Nemrég a LOM Praha cseh állami vállalat is négy gépet rendelt, november 14-én aláírva a szerződést az Aerrel. Korábbi információk szerint a LOM Praha 2,1 milliárd koronát fizet értük, beleértve a garancia utáni támogatást vagy felszerelést is. A Sotona szerint valószínűleg 2024 végéig, a szerződés szerint 28 hónapon belül kell leszállítaniuk. További vevők közé tartozik például Vietnam és Magyarország.

Az L-39NG esetében az Aero kétfázisú repülést tervezett. "Az első az úgynevezett kalibrációs repülés, amikor csak rövid időre száll fel a gép. Ellenőrizzük, hogy a kezelőszervek megfelelően vannak-e beállítva, néhány paramétert rögzítünk a fedélzeti rögzítőben, részletes vizsgálatot végzünk. földi kalibráció” – magyarázta a repülőgép főtervezője, Jaromír Lang. Ezt követi az utolsó repülés, melynek során a pilóták a repülőgép összes funkcióját tesztelik. Értékelése után átadásra kerül a megrendelőnek.

A repülőgép gyártása során külön-külön szerelik össze a törzset és a szárnyat, majd a két rendszert összekapcsolják, majd a gépet mozgatják a felszálláshoz. Számos rendszere van: hidraulikus, elektromos, kormányzás, üzemanyag, levegő és még sok más. Több mint 400 különböző eszköz található benne. Az Aero fejlesztési alelnöke, Petr Jinda szerint az L-39NG élettartama háromszorosa elődjének, az L-39-nek, amelynek élettartama nagyjából 5000 repült óra volt. 14 000 alkatrészre van szükség egy repülőgéphez. 31 000 óra emberi munka szükséges a befejezéshez.

Az Albatros oktatórepülőgép új generációjának L-39NG szubszonikus sugárhajtása idén korlátozás nélkül megkapta a típustanúsítványt, így az Aero az egész világon értékesítheti. A cég több mint 1600 embert foglalkoztat, és további munkaerőt keres. Számos L-39NG alkatrészt közvetlenül az Aero gyárt. Beszállítóinak több mint 65 százaléka hazai cég, az alkatrészeket az Egyesült Államok, Németország, Szlovákia és mások is szállítják.

Az Aero többségi tulajdonosa a magyar SI 13 Aero Zrt, amelyben Hernádi Zsolt többségi tulajdonos. A kisebbségi részesedés a cseh Omnipolé.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 489
113
Mondjuk most már állami tulajdonban van és nem az olajos Zsoltié...
A Hirtenbergerre a mai napig osztrák cégként hivatkoznak.
Nagyjából egyébként vázolták a terveket. Ami még érdekes 6 gépet szerződés nélkül is előre beterveztek a gyártásba.Gondolom potenciális afrikai megrendelőknek, hogy gyorsabb legyen az átfutási idő.
110 gép megrendelése 2025-ig az kb.12-14 vevőt jelent.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 196
43 321
113
A Hirtenbergerre a mai napig osztrák cégként hivatkoznak.
Nagyjából egyébként vázolták a terveket. Ami még érdekes 6 gépet szerződés nélkül is előre beterveztek a gyártásba.Gondolom potenciális afrikai megrendelőknek, hogy gyorsabb legyen az átfutási idő.
110 gép megrendelése 2025-ig az kb.12-14 vevőt jelent.
Ha nem lesz érdeklődő, akkor a magyar állam besegít! :p
48 gépes frontbombázó légierő L-39-esekből! :D