[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Pont erre gondoltam: ha(!) nincs pénz és/vagy akarat újabb Gripenre, akkor 8-12 modernizált(!) ALCA jó kiegészítés lehet a 2035 körül esedékes típusváltásig. Biztos jobb ötlet mint a harcigépnek bevetni a L-39NG-t...
Gripen sem tud több lézerbombát magával vinni jelenleg, mint az ALCA...
Sztem az alap 2 Gripen századhoz ne nyúljunik, az visszalépés lenne. Az L-39NG alapvetően kiképzőgép lesz,, közép távon kell ALCA szintű gép az 5+ generációs vadászgépképzés harmadikdik fazisához az L-39 fölé. Erre el is indult a projekt
 
Sztem van bőven. Nekem ami kérdés, kinek a tulajdonában van? A cseh államé vagy a cègè? Mert ha az utóbbi akkor az iraki update progival párhuzamosan összegányolnék párat itthonra is.
.
.
Szerintem a cseh állámé. Valami ötlettől vezérelve rendeltek 72-t, azután kiderült, hogy a fele se kell, de akkor már megvették, ment a raktárba.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A kéthajtóműves új modellre gondolsz amiről az AERO vezető álmodozott?
.
kéthajtóműves minek? Drága lesz üzemeltetni. A világon az újtervezésű gépek mind egyhajtóművesek. F-35, FA/T-50, T-7.
.
egy hajtóművet tegyenek bele, de az rendes katonai engine legyen, ne ilyen félcivil williams zümi.
 
.
kéthajtóműves minek? Drága lesz üzemeltetni. A világon az újtervezésű gépek mind egyhajtóművesek. F-35, FA/T-50, T-7.
.
egy hajtóművet tegyenek bele, de az rendes katonai engine legyen, ne ilyen félcivil williams zümi.
Talán pont a "félcivil" hajtó mű miatt tud olcsóbb lenni...amúgy kéthajtóműves gépről álmodozott az AERO vezér, aztán lehe hogy álom marad. Legalább 1-2 biztos megrendelő kellene hozzá hogy egyáltalán komolyan foglalkozzanak ezzel...
 
A kéthajtóműves új modellre gondolsz amiről az AERO vezető álmodozott?
Eső körben erre.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az Aero Vodochody végrehajtja az L-159 T2X tréner prototípusának első repülését
A prototípust az L-159 oktatórepülőgép továbbfejlesztett funkcióinak és rendszereinek tesztelésére használják.

Folytatódik az L-159-es repülőgép fejlesztése és korszerűsítése az Aero-nál, most az L-159 T2X prototípus teljesíti első repülését.


A meglévő L-159-es gépek támogatásával és karbantartásával párhuzamosan a cseh Aero gyártó elkötelezett a képességeinek korszerűsítésében, amelynek fő célja, hogy olyan repülőgépet biztosítson, amely megfelel a pilóták 5. generációs repülőgépek harci kiképzésének követelményeinek. .

A múlt héten négy év intenzív munka után az L-159 T2X névre keresztelt prototípus (bemutató) felszállt a Vodochody repülőtérről. Ez egy olyan repülőgép, amelyben a mérnökök új repüléselektronikai rendszereket és kulcsfontosságú tervezési elemeket tesztelnek.

Az Aero Vodochody által gyártott L-159-es repülőgépet jelenleg a Cseh Köztársaság és Irak légiereje használja. A Draken Europe a közelmúltban szintén elkezdte a cseh repülőgépek kiképzési célú használatát.

Az Aero folytatja a repülőgép kulcsfontosságú elemeinek modernizálását, amelyet erőssége, tartóssága és harci képességei miatt Honey Badger néven ismernek a felhasználók. Az Aeronál eddig összesen 86 darab L-159-et gyártottak különböző konfigurációkban (beleértve az átalakításokat is).

Négy év fejlesztés után ismét kilőtték a cég létesítményeiben az L-159 T2X feliratú prototípust. A gyártó modernizált elemeket tesztel ezen a gépen.

„Új szárnyat és beépített tankot fejlesztettünk ki, ami növeli a hatótávolságot, különösen a kétüléses konfigurációkban. Lehetővé teszi azt is, hogy növeljük a használható akasztók számát a repülőgép szárnyán. Ezenkívül teljesen újratervezett repüléselektronikai és precíziós fegyvertechnológiákat tervezünk integrálni a földi célpontok ellen. A modernizációval szeretnénk biztosítani a repülőgépek hatékony és hosszú távú használatát az ügyfelek számára” – mondja Milos Trnobransky, az Aero L-39, L-59 és L-159 főtervezője.

Az L-159 versenytársaival szembeni nagy előnyei közé tartozik az alacsony üzemeltetési költségek és az egyszerű karbantartás normál üzemben. A repülőgép ezért kiváló platform a negyedik és ötödik generációs vadászrepülőgépek pilótáinak haladó és harci kiképzéséhez.

Napjainkban a drónok elleni hatékony és költséghatékony fellépés az erős fedélzeti radarnak köszönhetően jelentősnek bizonyul. Ezért választotta ezt a Draken Europe, amely idén kötött együttműködési megállapodást az Aeróval Farnborough-ban. Utóbbi a gépet agresszorként fogja használni a RAF vadászpilóták kiképzésében, beleértve a legmodernebb F-35-ös repülőgépeket is.
 
A fenti cikkben azt írják 86 db L-159-et gyártották.

24 Csehország
14 Irak
8 Draken Europe / UK
21 Draken USA
3 Lewis Fighter Fleet LLC


Ez összesen 70. Akkor raktáron van kb. 16 gép.
Akkor még van egy századnyi.

Persze drukkolok a második Gripen századnak, de ugyanakkor tartok tőle hogy az ukrán tapasztalatok miatti újragondolásnak és pénzszűkének "köszönhetően" lehet hogy elengedik. Szerintem a légvédelem és tüzérség megerősítése kerülhet előtérbe és mivel nincs végtelen sok pénzünk (pláne most) így valamit el kell engedni vagy jobb esetben csak elhalasztani...
Ha nekem kellene egy TOP5 legsürgősebb beszerzendő fegyvert illetve "fegyverkategóriát" összeraknom, a Gripen nem lenne köztük - nyilván ez az én véleményem, odafönt lehet hogy másként gondolják, de talán még sem annyira...
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
"Hangar bursting at the seams. This was 1988 when every working day one L-39 Albatros left the assembly hall. Can you guess how many L-39s were produced in total?"

FhHEdyLXkAIpQ9j
FhHEd0MWYAI0eAC
FhHEdx-WQAAfhw8
 
Elég vagány.

A Draken Europe egyik gépe, amit Air Aggressor Training keretében fog használni a brit légierő.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A nagyjavítás után 3 L-39ZA visszatér Nigériába.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gugli ford

Az Aero Nigéria számára modernizálta az L-39ZA repülőgépet, kifejezetten jól repültek haza a bázisra


1668078687_P2022111004678.jpg


Az Aero Vodochody három L-39ZA Albatros repülőgépet modernizált Nigéria számára. A gépek általános javítása két évig tartott. A gépek saját tengelyükön repültek az 5000 kilométerre lévő kanói hazai bázisra

Odolena Voda (Prága közelében) – Az Aero Vodochody három L-39ZA repülőgépet modernizált Nigéria számára. A gépek általános javítása két évig tartott. A normál szállítás helyett szétszedve repültek az 5000 kilométerre lévő kanói otthoni bázisukra. A repülés a nagy távolság és a nehéz éghajlati viszonyok miatt is kihívást jelentett – mondta Radka Černá, az Aera kommunikációs vezetője mai sajtóközleményében.

Alapesetben a repülőgépeket szétszerelt állapotban szállítják az ügyfélnek. "Az összeszerelést követően pilótáink a helyszínre érkeznek, a repülőgép gyakorlórepülését, majd a megrendelő képviselőjével átadó repülést hajtanak végre. A saját tengely mentén végzett átrepülések szervezési szempontból jóval megterhelőbbek, különösen a légi közlekedés szempontjából. logisztikát és az egyes tevékenységek összehangolásának követelményeit.Nem csak az összes állam területe feletti átrepülő katonai repülőgépek engedélyét kell megszervezni, hanem biztosítani kell a kísérő repülőgépek további támogatását személyzettel és szerelőkkel, üzemanyag-ellátással, ill. oxigént minden megállónál, vagy a legénység biztonságának biztosítása érdekében a leszállások során” – mondta Vladan Resner, az Aero munkatársa.

Négy napig tartott az utazás az Aerótól Nigériáig. Az Aero tesztpilótái, Vladimír Továrek, Vytautas Požela és Radovan Cingel fejezték be, egyenként 13 órát töltöttek a levegőben, leszállások voltak Dijonban (Franciaország), Valenciában (Spanyolország), Ghardaje (Algéria), Tamanrasset (Algéria) és Agadezben. (Niger).. "A nigériai Kano repülőtérre vezető út utolsó szakaszát az időjárás romlása jellemezte, amikor a repülőteret zivatarok vették körül, és maga a leszállás az utolsó pillanatban, nagyon heves esőben történt. A kellemetlenségek ellenére mindent sikerült és sikeresen megtettünk. átadta a repülőgépet a megrendelőnek” – mondta Továrek.

2020 júliusában az Antonov An-124 repülőgép a nigériai hadsereg repülőgépeit szállította Csehországba. A korszerűsítés részeként újonnan szerelték fel a pilótafülkében a repülési információkat digitálisan megjelenítő EFIS rendszerrel, valamint egy úgynevezett head-up kijelzővel. A frissítés lehetővé teszi a pilóták számára, hogy egy teljesen digitális pilótafülkében gyakoroljanak, mielőtt a JF-17 vadászrepülőgépek pilótafülkéjébe ülnének.

Az elmúlt években Nigéria az ötödik külföldi ügyfél, amely a régebbi típusú L-39 Albatros repülőgépek nagyjavítása és teljes korszerűsítése mellett döntött. Az Aero ezekkel az ügyfelekkel is együttműködik a legújabb L-39NG repülőgép esetleges jövőbeni megvásárlásával kapcsolatban, amelyet tavaly indított sorozatgyártásba.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Elég vagány.

A Draken Europe egyik gépe, amit Air Aggressor Training keretében fog használni a brit légierő.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Draken Europe L-159E agresszora, jóváhagyva a Nagy-Britanniában való
működésrehttps://czechairforce.com/news/agresorske-l-159e-z-draken-europe-schvaleny-pro-provoz-v-britanii/

A brit Draken Europe, amely részt vesz a Királyi Légierő RAF Red Air Aggressor Training Service (IRAATS) kiképzési projektjében, nemrég bejelentette, hogy fontos engedélyt kapott a Brit Polgári Repülési Hatóságtól az első L-159E repülésére. , amelynek célja az úgynevezett Agresszorok szolgálatainak teljesítése.

Ez az első repülőgép, amely az észak-angliai Teesside nemzetközi repülőtérről száll fel, a híres „Arctic Alca” lajstromszámú 6034 , amelyet 2022. július 1-jén G-DKNA néven újonnan regisztráltak a szigeti közlekedésre . Ez az Alka eredetileg a 32. zTL-en szolgált Náměšt nad Oslavouban, majd később az első volt a 14 tárolt „Százkilencvenkilenc” közül, amelyet az amerikai Draken International cég vett át. A hivatalos átadásra 2015. szeptember 30-án került sor az Aero Vodochody gyárban, és ebből az alkalomból a gép egy látványos, szabálytalan fekete, világosszürke és fehér mezőkből álló "sarkvidéki" álcázást kapott, amelyet később az USA-ban kiegészítettek. N159EM lajstromjellel.

Philip Roberts pilótát kapta, aki az Alek flottamenedzsere a Draken Europe-nál, hogy a Teesside repülőtérről az L-159E reg. „Számomra igazi kiváltság volt felszállni a teesside-i kifutópályáról kelet felé, az északi-tengeri régióba. Ezek a repülőgépek kivételesen alkalmasak, és mint egykori RAF Typhoon pilóta, 100%-ig biztos vagyok abban, hogy amikor rendszeres gyakorlatokat kezdünk a RAF ellen, az L-159E „Honey Badger” teljes mértékben megfelel a Honey Badger becenevének – egy kicsi, agilis. , agresszív és rettenthetetlen gép. Ez a tökéletes repülőgép arra, hogy felkészítse a RAF-pilótákat a túlélésre és a légi harcban való győzelemre ” – mondta Philip Roberts.

Az "Arctic Alky" mellett három másik L-159E gép található a Teesside repülőtéren, amely 2022. október 27-én G-DKNB néven jelent meg a brit nyilvántartásban (reg. no. 6019 , az USA reg. N264EM) , majd a G- DKNC (reg. no. 6020 , az USA-ban reg. N265EM) és a G-DKND (reg. no. 6039 ), az USA-ban, reg. N267EM). Ezek ismét a Draken International által az USA-ból repült repülőgépek, amelyeket a 32. zTL használt rövid ideig Náměšt nad Oslavou-ban a cseh hadseregnél töltött szolgálatuk kezdetén. Ezeket az Alky-kat a Bournemouth-i FR Aviation regisztrálta, amely Draken Europe márkanéven működteti agresszor szolgáltatásait. November 2-án, szerdán a Teesside-i Alek kvartetthez csatlakozott egy újabb pár L-159E, amelyet a Draken Europe-ba szántak. Ezek a 6030 (ex N259EM) és 6029 (ex N269EM) lajstromszámú repülőgépek, amelyek eredetileg a náměšti 32. zTL-nél szolgáltak, és ismét az amerikai Draken International cégtől származnak. Ez az Aleks is belátható időn belül új regisztrációt kap Nagy-Britanniában.

A Draken Europe idén az IRAATS (Interim Red Air Aggressor Training Service) program részeként fontos hároméves szerződést kötött a brit RAF haladó harci kiképzésére, amely egy esetleges hároméves opciót is tartalmaz. A cseh L-159E repülőgép brit Teesside-ba érkezése a sok hónapos előkészületek csúcspontja a nagy-britanniai szolgálat megkezdésére. A cseh repülőgépek hosszabb távú üzemeltetése a brit szigeteken a Teesside-i nemzetközi repülőtéren a szükséges infrastruktúra kiépítésében jelentős beruházásokkal is összefügg, beleértve az L-159E teljesen új hangárját. Ezzel egyidejűleg a Draken Europe folytatja a repülő, földi és operatív személyzet új tagjainak toborzását.

A brit cég ugyanakkor jelentősen elmélyíti együttműködését a csehországi szervezetekkel. Ez egyaránt érinti az Aero Vodochody gyártót, amely az L-159E repülőgépek hosszú távú karbantartási, korszerűsítési és logisztikai támogatási lehetőségeinek fejlesztésére összpontosít a Draken Europe-nál, valamint a LOM PRAHA állami vállalatot, amely a brit pilóták átképzését biztosítja. az L-159 szimulátoron. A Draken Europe és a cseh entitások közötti együttműködés ezért meglehetősen intenzív, és hozzájárul a teljes IRAATS projekt sikeréhez.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
A Draken Europe L-159E agresszora, jóváhagyva a Nagy-Britanniában való
működésrehttps://czechairforce.com/news/agresorske-l-159e-z-draken-europe-schvaleny-pro-provoz-v-britanii/

A brit Draken Europe, amely részt vesz a Királyi Légierő RAF Red Air Aggressor Training Service (IRAATS) kiképzési projektjében, nemrég bejelentette, hogy fontos engedélyt kapott a Brit Polgári Repülési Hatóságtól az első L-159E repülésére. , amelynek célja az úgynevezett Agresszorok szolgálatainak teljesítése.

Ez az első repülőgép, amely az észak-angliai Teesside nemzetközi repülőtérről száll fel, a híres „Arctic Alca” lajstromszámú 6034 , amelyet 2022. július 1-jén G-DKNA néven újonnan regisztráltak a szigeti közlekedésre . Ez az Alka eredetileg a 32. zTL-en szolgált Náměšt nad Oslavouban, majd később az első volt a 14 tárolt „Százkilencvenkilenc” közül, amelyet az amerikai Draken International cég vett át. A hivatalos átadásra 2015. szeptember 30-án került sor az Aero Vodochody gyárban, és ebből az alkalomból a gép egy látványos, szabálytalan fekete, világosszürke és fehér mezőkből álló "sarkvidéki" álcázást kapott, amelyet később az USA-ban kiegészítettek. N159EM lajstromjellel.

Philip Roberts pilótát kapta, aki az Alek flottamenedzsere a Draken Europe-nál, hogy a Teesside repülőtérről az L-159E reg. „Számomra igazi kiváltság volt felszállni a teesside-i kifutópályáról kelet felé, az északi-tengeri régióba. Ezek a repülőgépek kivételesen alkalmasak, és mint egykori RAF Typhoon pilóta, 100%-ig biztos vagyok abban, hogy amikor rendszeres gyakorlatokat kezdünk a RAF ellen, az L-159E „Honey Badger” teljes mértékben megfelel a Honey Badger becenevének – egy kicsi, agilis. , agresszív és rettenthetetlen gép. Ez a tökéletes repülőgép arra, hogy felkészítse a RAF-pilótákat a túlélésre és a légi harcban való győzelemre ” – mondta Philip Roberts.

Az "Arctic Alky" mellett három másik L-159E gép található a Teesside repülőtéren, amely 2022. október 27-én G-DKNB néven jelent meg a brit nyilvántartásban (reg. no. 6019 , az USA reg. N264EM) , majd a G- DKNC (reg. no. 6020 , az USA-ban reg. N265EM) és a G-DKND (reg. no. 6039 ), az USA-ban, reg. N267EM). Ezek ismét a Draken International által az USA-ból repült repülőgépek, amelyeket a 32. zTL használt rövid ideig Náměšt nad Oslavou-ban a cseh hadseregnél töltött szolgálatuk kezdetén. Ezeket az Alky-kat a Bournemouth-i FR Aviation regisztrálta, amely Draken Europe márkanéven működteti agresszor szolgáltatásait. November 2-án, szerdán a Teesside-i Alek kvartetthez csatlakozott egy újabb pár L-159E, amelyet a Draken Europe-ba szántak. Ezek a 6030 (ex N259EM) és 6029 (ex N269EM) lajstromszámú repülőgépek, amelyek eredetileg a náměšti 32. zTL-nél szolgáltak, és ismét az amerikai Draken International cégtől származnak. Ez az Aleks is belátható időn belül új regisztrációt kap Nagy-Britanniában.

A Draken Europe idén az IRAATS (Interim Red Air Aggressor Training Service) program részeként fontos hároméves szerződést kötött a brit RAF haladó harci kiképzésére, amely egy esetleges hároméves opciót is tartalmaz. A cseh L-159E repülőgép brit Teesside-ba érkezése a sok hónapos előkészületek csúcspontja a nagy-britanniai szolgálat megkezdésére. A cseh repülőgépek hosszabb távú üzemeltetése a brit szigeteken a Teesside-i nemzetközi repülőtéren a szükséges infrastruktúra kiépítésében jelentős beruházásokkal is összefügg, beleértve az L-159E teljesen új hangárját. Ezzel egyidejűleg a Draken Europe folytatja a repülő, földi és operatív személyzet új tagjainak toborzását.

A brit cég ugyanakkor jelentősen elmélyíti együttműködését a csehországi szervezetekkel. Ez egyaránt érinti az Aero Vodochody gyártót, amely az L-159E repülőgépek hosszú távú karbantartási, korszerűsítési és logisztikai támogatási lehetőségeinek fejlesztésére összpontosít a Draken Europe-nál, valamint a LOM PRAHA állami vállalatot, amely a brit pilóták átképzését biztosítja. az L-159 szimulátoron. A Draken Europe és a cseh entitások közötti együttműködés ezért meglehetősen intenzív, és hozzájárul a teljes IRAATS projekt sikeréhez.
do_nigerie.jpg
 
AERO Vodochody and LOM PRAHA signed a contract for the delivery of new L-39NG jet aircraft...

On 14 November 2022, representatives of AERO Vodochody AEROSPACE and LOM PRAHA signed a contract for the delivery of four new L-39NG jet aircraft for basic and advanced training of pilots of the Czech Air Force at the Ministry of Defense of the Czech Republic. The contract also includes post-warranty support or equipment. According to the contract, the first aircraft will be delivered no later than 28 months from the start of its effectiveness.
 
AERO Vodochody and LOM PRAHA signed a contract for the delivery of new L-39NG jet aircraft...

On 14 November 2022, representatives of AERO Vodochody AEROSPACE and LOM PRAHA signed a contract for the delivery of four new L-39NG jet aircraft for basic and advanced training of pilots of the Czech Air Force at the Ministry of Defense of the Czech Republic. The contract also includes post-warranty support or equipment. According to the contract, the first aircraft will be delivered no later than 28 months from the start of its effectiveness.
4+4 L-39NG a cseheknek.
 
"The contract also includes an option for the delivery of 4 additional aircraft."

4 db-ot rendeltek. És van +4 db opciós lehetőség, amit majd vagy megrendelnek vagy nem. Ha nagyon felpörög majd a nemzetközi pilótaképzés (NFTE), akkor kelleni fog.
.
.
Ennyiböl szerencseje van az Aeronak, hogy az oroszok jovoltabol most egy olyan idöszak jön, amikor mindenki evekig, evtizedekig fegyverkezni fog, igy me'g az ö benacska termekeikre is lehet jobban piac.
 
.
.
Ennyiböl szerencseje van az Aeronak, hogy az oroszok jovoltabol most egy olyan idöszak jön, amikor mindenki evekig, evtizedekig fegyverkezni fog, igy me'g az ö benacska termekeikre is lehet jobban piac.
Még esetleg az is lehet, hogy a jelenlegi helyzet miatt az oroszok kiszorulnak pár piacról a yak-jaikkal és így az L-39 is valós alternatíva lesz.
 
Még esetleg az is lehet, hogy a jelenlegi helyzet miatt az oroszok kiszorulnak pár piacról a yak-jaikkal és így az L-39 is valós alternatíva lesz.
.
.
Az Aero sose lesz igazi alternativa, klasszikus kispalyas tarsasag, de ha nagyobb a torta a nagyoknak, morzsa is több hullhat le az ilyen nimandoknak is.
A Jak-130 eddig se tarolta le a (nem ex.szovjet) piacot, a par hely, ahol van, majd vagy atall kinaira, vagy megy az Del-korea / EU / USA vonalra sorbanallni.
Szerintem az orosz fegyverpiacra a kinaiak palyaznak legnagyobb esellyel, de a törökök es Iran is bemozdul majd ebbe az uj piaci resbe ahol csak tud.