Iráni drónok

img_20220805_214153_604956614056915344705.jpg
Qrva jók ezek reklám grafikák de azért kíváncsi lennék ezek közül mennyi sorozat érett és bevethető. Pont ugyan így vagyok a kínai fegyverekkel is . Papíron és a reklám szövegben mind kafa . De mit tud és bír élesben illetve mennyi van belőle és egy intenzív háborúban milyen a logisztikája az még kérdéses. Jó lehetőség most a kapor háború.
 
Qrva jók ezek reklám grafikák de azért kíváncsi lennék ezek közül mennyi sorozat érett és bevethető. Pont ugyan így vagyok a kínai fegyverekkel is . Papíron és a reklám szövegben mind kafa . De mit tud és bír élesben illetve mennyi van belőle és egy intenzív háborúban milyen a logisztikája az még kérdéses. Jó lehetőség most a kapor háború.
van hozzá laser targeting pod is. az irániak tudnak ilyet, a ruszkik meg nem?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0
Szerintem ezzel az aerodinamikai kialakítással ez a gép nem 185km-errel repül, annyival szerintem nem is tudna, hanem jóval gyorsabban.


@molnibalage ?

@Allesmor Obranna ?
Ne tévesszem meg az alakja. Légcsavar hajtja, méghozzá pöttömnyi.
De, hogy a sebességen túl a többi paramétere mennyire igaz. Nem tudom.
A még inkább vitorlázó Predator is 130 km/h körüli sebességgel krúzolt, ehhez képest a 185 km/h számottevően nagyobb sebesség.
A hatótáv lehet reális. Egy 600 kg felszállótömegű kisgép is tud 100L benyából repülni akár 1200 km-et is 120 csomós sebességgel.

Nekem inkább az érthető nehezen, hogy ekkora sebességnél minek kell nyilazott belépőél....
 
Szerintem ezzel az aerodinamikai kialakítással ez a gép nem 185km-errel repül, annyival szerintem nem is tudna, hanem jóval gyorsabban.


@molnibalage ?

@Allesmor Obranna ?

A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:

[url=https://imgbb.com/] input symbol for latin small letters emoticons[/URL]


Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.
 
Ne tévesszem meg az alakja. Légcsavar hajtja, méghozzá pöttömnyi.
De, hogy a sebességen túl a többi paramétere mennyire igaz. Nem tudom.
A még inkább vitorlázó Predator is 130 km/h körüli sebességgel krúzolt, ehhez képest a 185 km/h számottevően nagyobb sebesség.
A hatótáv lehet reális. Egy 600 kg felszállótömegű kisgép is tud 100L benyából repülni akár 1200 km-et is 120 csomós sebességgel.

Nekem inkább az érthető nehezen, hogy ekkora sebességnél minek kell nyilazott belépőél....
arash-2.jpg
szerintem nem a sebesség miatt nyilazott a szárny hanem a konténerből indíthatóság miatt. ne kelljenkomolyabb előkészítés (szárnyak felszerelése)
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
arash-2.jpg
szerintem nem a sebesség miatt nyilazott a szárny hanem a konténerből indíthatóság miatt. ne kelljenkomolyabb előkészítés (szárnyak felszerelése)
Ennek a hsz-nek nincs értelme.
Nem a szárny meglépte a kérdés, hanem hogy miért nyilazott. Nézd meg a MQ-9-et. 200 km/h körül full egyenes szárny.
Nézd meg a kisgépeket, mind egyenesszárny.
Nézd meg a II. vh-s vadászgépeket, 600 km/h táján is jó volt nem nyilazott belépőél.

Akkor 185 km/h-nál nem érthető a kialakítás számomra.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ennek a hsz-nek nincs értelme.
Nem a szárny meglépte a kérdés, hanem hogy miért nyilazott. Nézd meg a MQ-9-et. 200 km/h körül full egyenes szárny.
Nézd meg a kisgépeket, mind egyenesszárny.
Nézd meg a II. vh-s vadászgépeket, 600 km/h táján is jó volt nem nyilazott belépőél.

Akkor 185 km/h-nál nem érthető a kialakítás számomra.
mert SZERINTEM nem a gép repüllési tulajdonságai miatt esett a választás a nyilazott szárnyra hanem a szárny méretének csökkentése végett. aminek az eredménye egy kisebb szárnyfesztávólságú repüllő eszköz lett. (kompaktabb méret ha úgytetszik)
ezáltal könnyebben szálíthatóvá vállik (nem kell szétszerelni le illetve felszerelni a szárnyakat vagy azok egy részét) így a bevethetőség szempontjából előnyt értek el mégha repülési tuajdonságaiban hátrányt is szenved el a gép. (ami mivel egyirányú útra van tervezve nem akkora hátrány)

egyenes szárnyal 30-30 40-40 cm el nagyobb szárny lenne szükséges azonos felhajtóerő termeléséhez. ami bár a szárny profilját tekintve nagy előny lenne repüllési tulajdonságokban pláne hogy a hoszabb szárny valószínűleg könyebb is lenne.

de elveszne az az előny hogy gyorsan komolyabb előkészületek nélkül bevethető legyen.

így elég egy álvány egy platón egy sofőr és egy teknikus aki kitelepül a hordozójárművel megállás után az előrre összekészített harckésszé tett eszköz rövid időn bellül indítható.
míg egyenes szárny esetében a szárnyakat fel kellene helyezni szakszerűen bekötni fizikálisan esetleg elektronikusan hidraulikusan (nemtudom hogy a szárnyba van e üzemanyag vagy sem van e valami elektronika dölésszög érzékelő stb bármi vagy sem.) de mindenesetre ez egy több embert több járművet és több időt igénylő művelet lenne amihez alkalom adtán alkalmas helyet is kellene keresni a munkafolyamatok elvégzésére pláne tömeges indítási szándék esetébe... és összehangolni ezen eberek helyszini munkályát hogy időbe késszlegyenek a szereléssel. addig is veszélynek kitéve az állományt ellenséges behatásokkal szembe vagy épp felkészülést adni az ellennek az ellenük való védekezésre...

vagy valami ilyesmi állhat a háttérben szerintem amikor a nyilazott szárny melett döntöttek a tervezők. valószínűleg a gyors telepítés indítás fő kritérium vólt és így tudtákk a legjobban megoldani.
 
A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:

[url=https://imgbb.com/] input symbol for latin small letters emoticons[/URL]


Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.
Őszintén szólva ez a diagram még nekem sem világos vagy nem vagyok biztos benne.
Mert szemre nézve nem értem, hogy az opt. cruise hogyan lett a max rangehez képest az, ami...

MR
Kb. 108 csomó
Power igény kb. 1,95 vonás.

OC
Kb. 138 csomó
Power igény, kb. 2,45 vonás.

A sebesség arány 1,277.
A bibi, hogy a power arány az meg 2,45/1,95 tája, ami 1,25.
Hát, ez jó közel van.

Én inkább egy konkrét FM-et tettem volna be, az szebben látszik, hogy a sebesség és tömeg függvényében mi történik. :)

Itt a long range lehet az, ami a fentin az opt. cruise. Nagyon picit a max. range alatt van ez a pont kb. 7-8%-kal kisebb távolság, de a sebeség vagy 0.65 helyett 0.75.

Nagyon nem mindegy, ha utánégető nélkül M0.9 táján lohol valaki utánad, hogy M0.65 vagy M0.75-tel távolodsz.

am7MmY8.png
 
Ne tévesszem meg az alakja. Légcsavar hajtja, méghozzá pöttömnyi.
De, hogy a sebességen túl a többi paramétere mennyire igaz. Nem tudom.
A még inkább vitorlázó Predator is 130 km/h körüli sebességgel krúzolt, ehhez képest a 185 km/h számottevően nagyobb sebesség.
A hatótáv lehet reális. Egy 600 kg felszállótömegű kisgép is tud 100L benyából repülni akár 1200 km-et is 120 csomós sebességgel.

Nekem inkább az érthető nehezen, hogy ekkora sebességnél minek kell nyilazott belépőél....

Igen, az alakja alapján feltételeztem a nagyobb sebességet, nem gondoltam volna, hogy ilyen formával képes ilyen lassan is repülni.



A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:

[url=https://imgbb.com/] input symbol for latin small letters emoticons[/URL]


Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.

Köszi, ezt még emésztem.