A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:
[url=https://imgbb.com/]
input symbol for latin small letters emoticons[/URL]
Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.
Őszintén szólva ez a diagram még nekem sem világos vagy nem vagyok biztos benne.
Mert szemre nézve nem értem, hogy az opt. cruise hogyan lett a max rangehez képest az, ami...
MR
Kb. 108 csomó
Power igény kb. 1,95 vonás.
OC
Kb. 138 csomó
Power igény, kb. 2,45 vonás.
A sebesség arány 1,277.
A bibi, hogy a power arány az meg 2,45/1,95 tája, ami 1,25.
Hát, ez jó közel van.
Én inkább egy konkrét FM-et tettem volna be, az szebben látszik, hogy a sebesség és tömeg függvényében mi történik.
Itt a long range lehet az, ami a fentin az opt. cruise. Nagyon picit a max. range alatt van ez a pont kb. 7-8%-kal kisebb távolság, de a sebeség vagy 0.65 helyett 0.75.
Nagyon nem mindegy, ha utánégető nélkül M0.9 táján lohol valaki utánad, hogy M0.65 vagy M0.75-tel távolodsz.