Iráni drónok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szaboj

Well-Known Member
2015. december 6.
403
1 046
93
Qrva jók ezek reklám grafikák de azért kíváncsi lennék ezek közül mennyi sorozat érett és bevethető. Pont ugyan így vagyok a kínai fegyverekkel is . Papíron és a reklám szövegben mind kafa . De mit tud és bír élesben illetve mennyi van belőle és egy intenzív háborúban milyen a logisztikája az még kérdéses. Jó lehetőség most a kapor háború.
van hozzá laser targeting pod is. az irániak tudnak ilyet, a ruszkik meg nem?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 938
15 333
113
photo_2022-10-30_13-35-02.jpg

Szerintem ezzel az aerodinamikai kialakítással ez a gép nem 185km-errel repül, annyival szerintem nem is tudna, hanem jóval gyorsabban.


@molnibalage ?

@Allesmor Obranna ?
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ezzel az aerodinamikai kialakítással ez a gép nem 185km-errel repül, annyival szerintem nem is tudna, hanem jóval gyorsabban.


@molnibalage ?

@Allesmor Obranna ?
Ne tévesszem meg az alakja. Légcsavar hajtja, méghozzá pöttömnyi.
De, hogy a sebességen túl a többi paramétere mennyire igaz. Nem tudom.
A még inkább vitorlázó Predator is 130 km/h körüli sebességgel krúzolt, ehhez képest a 185 km/h számottevően nagyobb sebesség.
A hatótáv lehet reális. Egy 600 kg felszállótömegű kisgép is tud 100L benyából repülni akár 1200 km-et is 120 csomós sebességgel.

Nekem inkább az érthető nehezen, hogy ekkora sebességnél minek kell nyilazott belépőél....
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 355
14 066
113
Szerintem ezzel az aerodinamikai kialakítással ez a gép nem 185km-errel repül, annyival szerintem nem is tudna, hanem jóval gyorsabban.


@molnibalage ?

@Allesmor Obranna ?

A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:

[url=https://imgbb.com/] input symbol for latin small letters emoticons[/URL]


Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 676
34 852
113
Ne tévesszem meg az alakja. Légcsavar hajtja, méghozzá pöttömnyi.
De, hogy a sebességen túl a többi paramétere mennyire igaz. Nem tudom.
A még inkább vitorlázó Predator is 130 km/h körüli sebességgel krúzolt, ehhez képest a 185 km/h számottevően nagyobb sebesség.
A hatótáv lehet reális. Egy 600 kg felszállótömegű kisgép is tud 100L benyából repülni akár 1200 km-et is 120 csomós sebességgel.

Nekem inkább az érthető nehezen, hogy ekkora sebességnél minek kell nyilazott belépőél....
arash-2.jpg
szerintem nem a sebesség miatt nyilazott a szárny hanem a konténerből indíthatóság miatt. ne kelljenkomolyabb előkészítés (szárnyak felszerelése)
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
arash-2.jpg
szerintem nem a sebesség miatt nyilazott a szárny hanem a konténerből indíthatóság miatt. ne kelljenkomolyabb előkészítés (szárnyak felszerelése)
Ennek a hsz-nek nincs értelme.
Nem a szárny meglépte a kérdés, hanem hogy miért nyilazott. Nézd meg a MQ-9-et. 200 km/h körül full egyenes szárny.
Nézd meg a kisgépeket, mind egyenesszárny.
Nézd meg a II. vh-s vadászgépeket, 600 km/h táján is jó volt nem nyilazott belépőél.

Akkor 185 km/h-nál nem érthető a kialakítás számomra.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 676
34 852
113
Ennek a hsz-nek nincs értelme.
Nem a szárny meglépte a kérdés, hanem hogy miért nyilazott. Nézd meg a MQ-9-et. 200 km/h körül full egyenes szárny.
Nézd meg a kisgépeket, mind egyenesszárny.
Nézd meg a II. vh-s vadászgépeket, 600 km/h táján is jó volt nem nyilazott belépőél.

Akkor 185 km/h-nál nem érthető a kialakítás számomra.
mert SZERINTEM nem a gép repüllési tulajdonságai miatt esett a választás a nyilazott szárnyra hanem a szárny méretének csökkentése végett. aminek az eredménye egy kisebb szárnyfesztávólságú repüllő eszköz lett. (kompaktabb méret ha úgytetszik)
ezáltal könnyebben szálíthatóvá vállik (nem kell szétszerelni le illetve felszerelni a szárnyakat vagy azok egy részét) így a bevethetőség szempontjából előnyt értek el mégha repülési tuajdonságaiban hátrányt is szenved el a gép. (ami mivel egyirányú útra van tervezve nem akkora hátrány)

egyenes szárnyal 30-30 40-40 cm el nagyobb szárny lenne szükséges azonos felhajtóerő termeléséhez. ami bár a szárny profilját tekintve nagy előny lenne repüllési tulajdonságokban pláne hogy a hoszabb szárny valószínűleg könyebb is lenne.

de elveszne az az előny hogy gyorsan komolyabb előkészületek nélkül bevethető legyen.

így elég egy álvány egy platón egy sofőr és egy teknikus aki kitelepül a hordozójárművel megállás után az előrre összekészített harckésszé tett eszköz rövid időn bellül indítható.
míg egyenes szárny esetében a szárnyakat fel kellene helyezni szakszerűen bekötni fizikálisan esetleg elektronikusan hidraulikusan (nemtudom hogy a szárnyba van e üzemanyag vagy sem van e valami elektronika dölésszög érzékelő stb bármi vagy sem.) de mindenesetre ez egy több embert több járművet és több időt igénylő művelet lenne amihez alkalom adtán alkalmas helyet is kellene keresni a munkafolyamatok elvégzésére pláne tömeges indítási szándék esetébe... és összehangolni ezen eberek helyszini munkályát hogy időbe késszlegyenek a szereléssel. addig is veszélynek kitéve az állományt ellenséges behatásokkal szembe vagy épp felkészülést adni az ellennek az ellenük való védekezésre...

vagy valami ilyesmi állhat a háttérben szerintem amikor a nyilazott szárny melett döntöttek a tervezők. valószínűleg a gyors telepítés indítás fő kritérium vólt és így tudtákk a legjobban megoldani.
 
M

molnibalage

Guest
A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:

[url=https://imgbb.com/] input symbol for latin small letters emoticons[/URL]


Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.
Őszintén szólva ez a diagram még nekem sem világos vagy nem vagyok biztos benne.
Mert szemre nézve nem értem, hogy az opt. cruise hogyan lett a max rangehez képest az, ami...

MR
Kb. 108 csomó
Power igény kb. 1,95 vonás.

OC
Kb. 138 csomó
Power igény, kb. 2,45 vonás.

A sebesség arány 1,277.
A bibi, hogy a power arány az meg 2,45/1,95 tája, ami 1,25.
Hát, ez jó közel van.

Én inkább egy konkrét FM-et tettem volna be, az szebben látszik, hogy a sebesség és tömeg függvényében mi történik. :)

Itt a long range lehet az, ami a fentin az opt. cruise. Nagyon picit a max. range alatt van ez a pont kb. 7-8%-kal kisebb távolság, de a sebeség vagy 0.65 helyett 0.75.

Nagyon nem mindegy, ha utánégető nélkül M0.9 táján lohol valaki utánad, hogy M0.65 vagy M0.75-tel távolodsz.

am7MmY8.png
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 938
15 333
113
Ne tévesszem meg az alakja. Légcsavar hajtja, méghozzá pöttömnyi.
De, hogy a sebességen túl a többi paramétere mennyire igaz. Nem tudom.
A még inkább vitorlázó Predator is 130 km/h körüli sebességgel krúzolt, ehhez képest a 185 km/h számottevően nagyobb sebesség.
A hatótáv lehet reális. Egy 600 kg felszállótömegű kisgép is tud 100L benyából repülni akár 1200 km-et is 120 csomós sebességgel.

Nekem inkább az érthető nehezen, hogy ekkora sebességnél minek kell nyilazott belépőél....

Igen, az alakja alapján feltételeztem a nagyobb sebességet, nem gondoltam volna, hogy ilyen formával képes ilyen lassan is repülni.



A sebesség és a lerepült távolság nem függ össze, az a hajtómű fajlagos fogyasztásának és az aerodinamikai kialakítás függvénye (értsd mire van optimalizálva a Cl/Cd, vagyis közvetve a profil).
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb sebesség kisebb range és még kisebb endurance értéket hoz. Ennek oka sokrétű, az aerodinamika könyvek egyik fele erről szól. De ez a grafikon szerintem segít megérteni:

[url=https://imgbb.com/] input symbol for latin small letters emoticons[/URL]


Szóval én semmi akadályát nem látom, hogy a gép ezzel a kialakítással ekkora távot repüljön (a vastag szárnyprofil és a felület szerintem engedi így ránézésre), de ez elsősorban a légcsavarnak és a hajtóműnek az érdeme kell, hogy legyen. Vagyis egy jó motor és egy jó propulziós hatásfokkal rendelkező légcsavar.

Köszi, ezt még emésztem.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Looks like non-SATCOM version of Shahed-129 MALE drone got its Ku-band(?) directional gimballed data-link Should increase the range of its real-time, high-res, video feed from~200km to more

Fj7L8w_XoAA3Iay
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya