Minden ami Francia hadsereg

Na ezt találtam még:
Ez a nehéz SGTIA amelyiket Esztországba küldtek:
00x1k7ysjvu81.png

Jól gondolom, hogy van egy 2 VBCI szakaszos infantry SGTIA is?
Ez már annyival jobbnak tűnik, hogy legalább egy műszaki mentő került bele. Annak szerintem alapnak kellene mindenhol lennie, ahol van VBCI, nemhogy a harckocsik napló.
A 3 műszaki VAB-nak (és a benne ülőknek) mi lehet a feladata?
Milyen tapasztalatok mentén jött létre ez a rendszer?
Mint mondottam mindig egy adott feladatra állítják össze őket , így felesleges arról filóznunk hogy szerintünk mi lenne jobb. Egy nagyfejű kitalálta hogy ez így megfelelő az adott feladat ellátására.
A műszakiak azok aknát keresnek, robbantanak, átjárót nyitnak stb.
A harcsoport rendszereket afrikában használták, mindenféle variációban, összetételben léteznek
 
Szerintem az első megerősitett gépesitett felderitő század hcsop.Második meg egy század erejű előrevetett hk-vegyes osztag.
 
A franciák Romániába akarják hozni Leclerceiket, de a németek nem engedik, hogy az autópályáikon szállítsák őket.

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A franciák Romániába akarják hozni Leclerceiket, de a németek nem engedik, hogy az autópályáikon szállítsák őket.

He?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Leokat konkrétan láttam (még meg is előztem ilyen oszlopot) közuton vinni.Lecler meg könnyebb.És akkor még nem is beszéltünk a vasuti szállitásrol.Vagy ki is lehet kerülni No-ot.
De nem mindegy, hogy átléped-é a megengedett tengelyterhelést? Mert lehetsz túlsulyos fuvar úgy is, hogy a tengelyenkénti terhelésed a megengedett határon belül marad, azaz a súlyt el tudod e osztani tengelyszám/8 tonnára, vagy nincs elég tengelyed és hiába bírja a súlyt a gép és tréler, attól még a tengelyenkénti súlyod 9-10-12 tonna lesz az meg már nem tetszik az útkezelőknek. lehet így is, meg úgy is túlsúlyt szállítani, de az útvonalengedélyt nem biztos, hogy megkapod a másodikra, ha az kivitelezhető lenne normálisan is, de ha meg is kapod, akkor is drága lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)
De nem mindegy, hogy átléped-é a megengedett tengelyterhelést? Mert lehetsz túlsulyos fuvar úgy is, hogy a tengelyenkénti terhelésed a megengedett határon belül marad, azaz a súlyt el tudod e osztani tengelyszám/8 tonnára, vagy nincs elég tengelyed és hiába bírja a súlyt a gép és tréler, attól még a tengelyenkénti súlyod 9-10-12 tonna lesz az meg már nem tetszik az útkezelőknek. lehet így is, meg úgy is túlsúlyt szállítani, de az útvonalengedélyt nem biztos, hogy megkapod a másodikra, ha az kivitelezhető lenne normálisan is, de ha meg is kapod, akkor is drága lesz.
11,5 tonna a megengedett normál tengelyterhelés.100 tonna körül van egy hk szállitó szerelvény.Számold meg,hány tengely van az általad belinkelt videóban...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy jobb hk szállitó szerelvény nemhogy autópályán,de még jobb talajú terepen is el tudja vinni a hk-t.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
11,5 tonna a megengedett normál tengelyterhelés.100 tonna körül van egy hk szállitó szerelvény.Számold meg,hány tengely van az általad belinkelt videóban...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy jobb hk szállitó szerelvény nemhogy autópályán,de még jobb talajú terepen is el tudja vinni a hk-t.
Jó, változott az utolsó ismereteim óta.
 
Francia hadsereg fejlesztési terve a következő 7 évben:
Kevesebb Jaguar, Griffon és Serval fog érkezni 2030-ig, de VAB és AMX-10RC járműveket élettartamát kitolják.
Rafale beszerzést is csúsztatják.
Több CAESAR, lőszer és HIMARS vagy más MLRS kerül beszerzésre.

Részletek itt:

 
Francia hadsereg fejlesztési terve a következő 7 évben:
Kevesebb Jaguar, Griffon és Serval fog érkezni 2030-ig, de VAB és AMX-10RC járműveket élettartamát kitolják.
Rafale beszerzést is csúsztatják.
Több CAESAR, lőszer és HIMARS vagy más MLRS kerül beszerzésre.

Részletek itt:

Ez egy igen-igen érdekes cikk, és fejlemény is egyben. Maga a cikk sokkal több kérdést eredményez, mint amire választ ad.
Ezt a kommentemet innentől betehettem volna az Nyugat-Európa biztpol topicba, vagy akár a magyar fejlesztős topic, de akár az ukrán biztpolba is!
Ez a 100Mrd eur/7év egy igen komoly összeg. Ez ugye évi 14Mrd-os többlet forrást jelent. Ami nem kevés!
Különösen akkor nem, ha azt olvassuk mellette, hogy a futó, kidolgozott Scorpion programot gyakorlatilag leállítják. A Nexternek, az Arquusnak dübörgő gyártósorait nem veszi át a Francia Haderő. Mit fognak vele kezdeni??? (Ne ez a vonal mehetne a magyar fejlesztős topicba, különös tekintettel a Griffonokra!)
Ugyan ez érvényes a Rafale-ra is!
OK, hogy most viszonylag sok a megrendelésük, de azért nem fog annyira jól esni ha a fő megrendelő vagy 5-6 évig elvonul a barlangjába.
És ne gondoljuk, hogy innentől minden megy Ukrajnába, mert ha valaki, akkor a Francia állam mindig is olyan volt, hogy előbb a saját igények, majd csak ha már nem életfontosságú, akkor kaphatnak mások. Teljesen kézenfekvő lenne az a trend, ami eddig is volt, hogy a VAB-ok, az RC-k, a régi Caesar-ok tipliznek Ukrajnába, a pótlásuk meg érkezik melegében a gyártósorról. Itt nincs kockázat. Bevált működő rendszerekről beszélünk.
Ennek ellenére a cikk egyértelműen arra hivatkozik, hogy a program jegelése miatt a VAB-ok, RC-k üzemideje ki lesz tolva. (Tehát nem mennek Ukrajnába!)
Ok, kell a pénz a Caesarokra, meg lőszerre, meg MLRS-re. OK!
De évi 14Mrd??? o_O

Hölgyeim!
Bedobok még egy igen komoly konteót is!
Mi van akkor, ha éppen azt látjuk, hogy a Scorpion programot kimondatlanul is lehúzták a budin?
Ne feledjük, hogy a Francia Hadsereg gyakorlatilag nem rendelkezik - Leclerc-en kívül - láncos technikával. És ez egy igen komoly deficitet fog jelenteni az európai hadszíntéren. Márpedig innentől 10-15 évig nekik (is) ez lesz a legfontosabb mozgástér.
Ne legyünk meglepve, ha derült égből hirtelen beesik francia részről egy CV-90, vagy egy Linx megrendelés! :cool:
 
Ez egy igen-igen érdekes cikk, és fejlemény is egyben. Maga a cikk sokkal több kérdést eredményez, mint amire választ ad.
Ezt a kommentemet innentől betehettem volna az Nyugat-Európa biztpol topicba, vagy akár a magyar fejlesztős topic, de akár az ukrán biztpolba is!
Ez a 100Mrd eur/7év egy igen komoly összeg. Ez ugye évi 14Mrd-os többlet forrást jelent. Ami nem kevés!
Különösen akkor nem, ha azt olvassuk mellette, hogy a futó, kidolgozott Scorpion programot gyakorlatilag leállítják. A Nexternek, az Arquusnak dübörgő gyártósorait nem veszi át a Francia Haderő. Mit fognak vele kezdeni??? (Ne ez a vonal mehetne a magyar fejlesztős topicba, különös tekintettel a Griffonokra!)
Ugyan ez érvényes a Rafale-ra is!
OK, hogy most viszonylag sok a megrendelésük, de azért nem fog annyira jól esni ha a fő megrendelő vagy 5-6 évig elvonul a barlangjába.
És ne gondoljuk, hogy innentől minden megy Ukrajnába, mert ha valaki, akkor a Francia állam mindig is olyan volt, hogy előbb a saját igények, majd csak ha már nem életfontosságú, akkor kaphatnak mások. Teljesen kézenfekvő lenne az a trend, ami eddig is volt, hogy a VAB-ok, az RC-k, a régi Caesar-ok tipliznek Ukrajnába, a pótlásuk meg érkezik melegében a gyártósorról. Itt nincs kockázat. Bevált működő rendszerekről beszélünk.
Ennek ellenére a cikk egyértelműen arra hivatkozik, hogy a program jegelése miatt a VAB-ok, RC-k üzemideje ki lesz tolva. (Tehát nem mennek Ukrajnába!)
Ok, kell a pénz a Caesarokra, meg lőszerre, meg MLRS-re. OK!
De évi 14Mrd??? o_O

Hölgyeim!
Bedobok még egy igen komoly konteót is!
Mi van akkor, ha éppen azt látjuk, hogy a Scorpion programot kimondatlanul is lehúzták a budin?
Ne feledjük, hogy a Francia Hadsereg gyakorlatilag nem rendelkezik - Leclerc-en kívül - láncos technikával. És ez egy igen komoly deficitet fog jelenteni az európai hadszíntéren. Márpedig innentől 10-15 évig nekik (is) ez lesz a legfontosabb mozgástér.
Ne legyünk meglepve, ha derült égből hirtelen beesik francia részről egy CV-90, vagy egy Linx megrendelés! :cool:
Azt is kiéreztetném belőle, hogy lám, nekünk az RC gondolata is levedlett szar, nem is lehet má' semmire se' használni volt, de a frankok milyen határozottan és 21. századian tudják életben tartani és náluk ez erő. :rolleyes: Lehet azt a Scorpion programot kaszálják el, ami A modern technika ami lecseréli és olyan szuperfejlett, hogy aztán itt már nem is kell régi vackokkal törődni? :rolleyes:
 
  • Hűha
Reactions: Miskolci Ogre
Azt is kiéreztetném belőle, hogy lám, nekünk az RC gondolata is levedlett szar, nem is lehet má' semmire se' használni volt, de a frankok milyen határozottan és 21. századian tudják életben tartani és náluk ez erő. :rolleyes: Lehet azt a Scorpion programot kaszálják el, ami A modern technika ami lecseréli és olyan szuperfejlett, hogy aztán itt már nem is kell régi vackokkal törődni? :rolleyes:
Mi sem azért tartjuk rendszerben a BTR-t, meg a D-20-at, mert az az erő.... o_O