Ez egy igen-igen érdekes cikk, és fejlemény is egyben. Maga a cikk sokkal több kérdést eredményez, mint amire választ ad.
Ezt a kommentemet innentől betehettem volna az Nyugat-Európa biztpol topicba, vagy akár a magyar fejlesztős topic, de akár az ukrán biztpolba is!
Ez a 100Mrd eur/7év egy igen komoly összeg. Ez ugye évi 14Mrd-os többlet forrást jelent. Ami nem kevés!
Különösen akkor nem, ha azt olvassuk mellette, hogy a futó, kidolgozott Scorpion programot gyakorlatilag leállítják. A Nexternek, az Arquusnak dübörgő gyártósorait nem veszi át a Francia Haderő. Mit fognak vele kezdeni??? (Ne ez a vonal mehetne a magyar fejlesztős topicba, különös tekintettel a Griffonokra!)
Ugyan ez érvényes a Rafale-ra is!
OK, hogy most viszonylag sok a megrendelésük, de azért nem fog annyira jól esni ha a fő megrendelő vagy 5-6 évig elvonul a barlangjába.
És ne gondoljuk, hogy innentől minden megy Ukrajnába, mert ha valaki, akkor a Francia állam mindig is olyan volt, hogy előbb a saját igények, majd csak ha már nem életfontosságú, akkor kaphatnak mások. Teljesen kézenfekvő lenne az a trend, ami eddig is volt, hogy a VAB-ok, az RC-k, a régi Caesar-ok tipliznek Ukrajnába, a pótlásuk meg érkezik melegében a gyártósorról. Itt nincs kockázat. Bevált működő rendszerekről beszélünk.
Ennek ellenére a cikk egyértelműen arra hivatkozik, hogy a program jegelése miatt a VAB-ok, RC-k üzemideje ki lesz tolva. (Tehát nem mennek Ukrajnába!)
Ok, kell a pénz a Caesarokra, meg lőszerre, meg MLRS-re. OK!
De évi 14Mrd???
Hölgyeim!
Bedobok még egy igen komoly konteót is!
Mi van akkor, ha éppen azt látjuk, hogy a Scorpion programot kimondatlanul is lehúzták a budin?
Ne feledjük, hogy a Francia Hadsereg gyakorlatilag nem rendelkezik - Leclerc-en kívül - láncos technikával. És ez egy igen komoly deficitet fog jelenteni az európai hadszíntéren. Márpedig innentől 10-15 évig nekik (is) ez lesz a legfontosabb mozgástér.
Ne legyünk meglepve, ha derült égből hirtelen beesik francia részről egy CV-90, vagy egy Linx megrendelés!