[HUN] Vadászgépek beszerzése

Szerintem használt, régi F-16 Amerikából a legvalószínűbb. A régi gépeknek nem sok köze van már az új változatokhoz. A franciák is kb. bármilyen használt gépet eladnak bárkinek. (Úgy könnyű ha nem szomszédosak Oroszországgal.)
Nem a gép maga számit,hanem az elektronika.Gripen mint repülőgép,egy cseppet sem korszerű (alapja a BAe P106-70es évek végi terv...).F404 hajtómű sem mai gyerek.Közben az F16A is felhozható V szintre,ami harcelektronikája jóval korszerűbb,mint a mi gépeinké.Ilyen szempontbol semmi akadálya a Gripen C átadásának az ukránoknak.NASAMS a Sentinel radarral semmivel sem elavultabb,és megkapták.
Inkább most az a kérdés,hogy a vikingek nem e fognak több C modelt saját maguknak megtartani.Az sem elképzelhetetlen,hogy a használtabb gépeket átadják,a letároltakat,kevesebbet repülteket meg megtartják maguknak.
Fenetudjamileszmégitten.
 
Elméletileg a svédeknek az a 1-1X db " C" sárkány megvan , eddig nem jelent meg semmi hogy elkelt volna!Legalább 6 jó lenne belőlük.Akkor kb. 6 db L-39 is elmenne talán.
 
Nem a gép maga számit,hanem az elektronika.Gripen mint repülőgép,egy cseppet sem korszerű (alapja a BAe P106-70es évek végi terv...).F404 hajtómű sem mai gyerek.Közben az F16A is felhozható V szintre,ami harcelektronikája jóval korszerűbb,mint a mi gépeinké.Ilyen szempontbol semmi akadálya a Gripen C átadásának az ukránoknak.
Igen, de ehhez az F-16V-ben kb. mindent kicserélnek, a Gripen A/B/C/D között pedig elektronikai szempontból csak kb. szoftverfrissítés/javítás különbség van. Az amerikaiaknak már van az F-16 helyett F-35, a svédeknél viszont C/D Gripen védi az országot kb. 2035-ig.

NASAMS a Sentinel radarral semmivel sem elavultabb,és megkapták.
Az amerikaiaktól. Mert a NASAMS náluk egy általuk kis darabszámban rendszeresített félig európai eszköz volt, így megszabadultak tőle. Legyen a norvégok problémája ha kiderül róla valami. Ők megismerték és fejlesztenek/fejlesztettek helyette mást.

Inkább most az a kérdés,hogy a vikingek nem e fognak több C modelt saját maguknak megtartani.
Ez nekem is eszembe jutott.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Igen, de ehhez az F-16V-ben kb. mindent kicserélnek, a Gripen A/B/C/D között pedig elektronikai szempontból csak kb. szoftverfrissítés/javítás különbség van. Az amerikaiaknak már van az F-16 helyett F-35, a svédeknél viszont C/D Gripen védi az országot kb. 2035-ig.


Az amerikaiaktól. Mert a NASAMS náluk egy általuk kis darabszámban rendszeresített félig európai eszköz volt, így megszabadultak tőle. Legyen a norvégok problémája ha kiderül róla valami. Ők megismerték és fejlesztenek/fejlesztettek helyette mást.
Monjuk a NASAMS-ben az AMRAAM és a Sentinel radar, ami igazán érdekes lehet a ruszkiknak - nem norvég indító konténer meg FDC, ami norvég. Három okból küldték ezt az amcsik Ukrajnába szerintem:
  1. Náluk tényleg nincs rendszerben a DC légvédelmét leszámítva
  2. Az AMRAAM és a SENTINEL is le lesz váltva más típussal 5-10 éven belül. Már mindkettőnek meg van a váltótípusa prototípusként. (AIM-260 JATM, Ghost Eye)
  3. K. sok rakéta van hozzá raktáron NATO-szerte.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Igen, de ehhez az F-16V-ben kb. mindent kicserélnek, a Gripen A/B/C/D között pedig elektronikai szempontból csak kb. szoftverfrissítés/javítás különbség van. Az amerikaiaknak már van az F-16 helyett F-35, a svédeknél viszont C/D Gripen védi az országot kb. 2035-ig.


Az amerikaiaktól. Mert a NASAMS náluk egy általuk kis darabszámban rendszeresített félig európai eszköz volt, így megszabadultak tőle. Legyen a norvégok problémája ha kiderül róla valami. Ők megismerték és fejlesztenek/fejlesztettek helyette mást.


Ez nekem is eszembe jutott.
F16AM/C elektronikája semmivel sem rosszabb,mint a Gripen C-é.
NASAMS amcsi fejlesztés.SAMRAAM/HUMRAAM néven csinálták.Norvégok a zárt konténeres inditót fejlesztették hozzá-de annak is a Sea Sparrow inditók az előzményei.
Nincs igazábol jelentősége,hogy milyen roncsokat tudnának az oroszok megszerezni.Ugysem tudnák gyártani.Azt az érzékeny/titkos technológiai fejlezstést,amit meg nagyon dugni akarnak,egyszerúen nem adják át.
Gripen C hardweresen meg 80,90es évekbeli technológia.Egy Samsung tv-ben korszerűbb technológia van.
 
Monjuk a NASAMS-ben az AMRAAM és a Sentinel radar, ami igazán érdekes lehet a ruszkiknak - nem norvég indító konténer meg FDC, ami norvég. Három okból küldték ezt az amcsik Ukrajnába szerintem:
  1. Náluk tényleg nincs rendszerben a DC légvédelmét leszámítva
  2. Az AMRAAM és a SENTINEL is le lesz váltva más típussal 5-10 éven belül. Már mindkettőnek meg van a váltótípusa prototípusként. (AIM-260 JATM, Ghost Eye)
  3. K. sok rakéta van hozzá raktáron NATO-szerte.
Amikor ennek sokkal nagyobb tétja volt,bekülték Vietnámba a legújabb gépeiket is.Pedig várható volt,hogy párat lekapnak,és az oroszok átvizsgálják majd a roncsokat-ahogy ez meg is történt.Akkor is az volt,hogy csak bizonyos nagyon titkolt dolgokat egyszerűen kiszereltek belőlük.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Amikor ennek sokkal nagyobb tétja volt,bekülték Vietnámba a legújabb gépeiket is.Pedig várható volt,hogy párat lekapnak,és az oroszok átvizsgálják majd a roncsokat-ahogy ez meg is történt.Akkor is az volt,hogy csak bizonyos nagyon titkolt dolgokat egyszerűen kiszereltek belőlük.
De a dél-vietnámiak csak F-5-ösöket kaptak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
De a dél-vietnámiak csak F-5-ösöket kaptak.
VDK eleinte meg csak MiG17eket.Nem kapták meg se a Volhovot,se a Nyevat.
F5 meg akkoriban egy nagyon is fejlett gép volt-csak kicsi.75 után a szovjetek kivizsgálták őket-és el voltak ájulva,milyen kis technikás jószág.Pedig az F5E már nem jutott el Dél Vietnámba....
Amúgy pont az F-5 kategória hiányzik a nyugati kínláatból: annó ezt fűnek fának osztogatták, nem volt hi-tech, de a legtöbb baráti országnak megfelelt...
Szerintem is.Red Hawk pedig szerintem ugyanúgy adhatna hozzá alapot,mint anno a T38.
1960ban az F5 valójában nagyon is fejlett gép volt.Elektronika akkori állapota miatt nem lehetett akkoriban egy ilyen kis gépet jobban felszerelni.Ahogy fejlődött az elektronika,ugy kerültek rá egyre kifinomultabb harcrendszerek.Ma meg egy brazil F5EM az Elta 2035 radarjával,és a Derby rakétájával (de lehetne hozzá integrálni az AMRAAMot is) ugyanojan jó bvr-ben,mint a mi Gripenjeink
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Értelem nincs,csak személyeskedés.
Az F16AM mint repülőgép,jobb a Gripen A/Cnél.Fegyverzete egyenlőre ugyan az.Elektronikailag kb egy szinten vannak (F16Anak nincs beépitett zavarója,de azt pótolják sokkal nagyobb teljesitményű konténerrel.APG66V4 radar kb ugyan azt tudja,amit a PS05.Változást ezen az AESA upgrade hozna-ami viszont mindkét gépnél lehetséges.).Vagyis több fegyverzettel,hosszabb ideig tud a levegőben maradni-és több van nekik.
Nem az a jó barátod,aki rád hagyja a vesztedet okozható hülyeségedet.És nem az az igaz hazafi,ki hazudik a Hazának.
Én nem értek a repülés technikához csak annyit amit itt tanultam. Hidd el még a te érvelésedet is megvizsgáltam és a többiekével (pedig kamm fórumtárs nem az a szerethető típus na meg a molni) összehasonlítottam, azért az övéké jobban alátámasztott.
De ha a román hozzászólásokat elolvastad volna abban is ugyan azokat az érveket hozták mint a fiúk itt!
 
Én nem értek a repülés technikához csak annyit amit itt tanultam. Hidd el még a te érvelésedet is megvizsgáltam és a többiekével (pedig kamm fórumtárs nem az a szerethető típus na meg a molni) összehasonlítottam, azért az övéké jobban alátámasztott.
De ha a román hozzászólásokat elolvastad volna abban is ugyan azokat az érveket hozták mint a fiúk itt!
Kamm svéd és Gripenbolond.Molni meg kb azt irta,amit én.
Jelen pillanatban ez a helyzet.F16 tovább tud,és több fegyverzettel a hadszintéren maradni.És még több is van belőle.
Ezeken korszerűsitési programokkal lehet némileg változtatni.Csak az oláhok öreg F16ait már elég pénztemető korszerűsiteni.De ez a gépek repülési tulajdonságait érdemben nem befolyásolja.F16,mint repülőgép akkor is nagyobb teljesitményű marad (viszont ekkor ezt már a sokkal jobb harcelektronika és fegyverzet képes bőven ellensúlyozni.Ma már a bvr légiharc az elsődleges,és abban a harcelektronika fontosabb,mint a repteljesitmény.Persze a megfelelő harceljárásokkal.Szar taktikával bevetve egy Tie vadász is csak fogyóeszköz)
 
Kamm svéd és Gripenbolond.Molni meg kb azt irta,amit én.
Jelen pillanatban ez a helyzet.F16 tovább tud,és több fegyverzettel a hadszintéren maradni.És még több is van belőle.
Ezeken korszerűsitési programokkal lehet némileg változtatni.Csak az oláhok öreg F16ait már elég pénztemető korszerűsiteni.De ez a gépek repülési tulajdonságait érdemben nem befolyásolja.F16,mint repülőgép akkor is nagyobb teljesitményű marad (viszont ekkor ezt már a sokkal jobb harcelektronika és fegyverzet képes bőven ellensúlyozni.Ma már a bvr légiharc az elsődleges,és abban a harcelektronika fontosabb,mint a repteljesitmény.Persze a megfelelő harceljárásokkal.Szar taktikával bevetve egy Tie vadász is csak fogyóeszköz)
Na látod te is beismered, hogy az elektronika fontosabb mint a repülési mutatók és abban a gripen rugalmasabb és jobb mint a románok romjai.
 
Na látod te is beismered, hogy az elektronika fontosabb mint a repülési mutatók és abban a gripen rugalmasabb és jobb mint a románok romjai.
Ez az,hogy nem.Ezek MLU programban folyamatosan korszerűsitett F16AMek.És ugyanúgy megvan a lehetőség a további korszerűsitésre,mint a Gripen C esetében.Az már más kérdeés,hogy a gépek kora miatt érdemes e?(LM mondjuk monmdott olyat,hogy ki lehet hozni akár 15k repült órát is az F16 sárkányokbol-fenetudja)
 
Amúgy pont az F-5 kategória hiányzik a nyugati kínláatból: annó ezt fűnek fának osztogatták, nem volt hi-tech, de a legtöbb baráti országnak megfelelt...
Szia,

F-16 most es a kozelmultban, F-35 a jovoben (csak azert nem a jelenben, mert a "war on terror"-ba nem kellett F-22).
 
F16AM/C elektronikája semmivel sem rosszabb,mint a Gripen C-é.
NASAMS amcsi fejlesztés.SAMRAAM/HUMRAAM néven csinálták.Norvégok a zárt konténeres inditót fejlesztették hozzá-de annak is a Sea Sparrow inditók az előzményei.
Nincs igazábol jelentősége,hogy milyen roncsokat tudnának az oroszok megszerezni.Ugysem tudnák gyártani.Azt az érzékeny/titkos technológiai fejlezstést,amit meg nagyon dugni akarnak,egyszerúen nem adják át.
Gripen C hardweresen meg 80,90es évekbeli technológia.Egy Samsung tv-ben korszerűbb technológia van.

Szia,

Biztos vagy benne, hogy az F16AM-ben nem ANALOG szamitogep van?
(Halvany emlekeim szerint az F-16 MLU-ban maradt a regi analog).


@molnibalage ?
 
Szia,

Biztos vagy benne, hogy az F16AM-ben nem ANALOG szamitogep van?
(Halvany emlekeim szerint az F-16 MLU-ban maradt a regi analog).
A kormányvezérlő rendszeré,lehet.Nemtudom.De a harcrendszer vezérlés az nem.
Az F16AM,az már harcelektromikáját tekintve egy jóval potensebb gép,mint mikor gyári új korában sima A modelként kijött a gyárbol.Az F16AM/C modelek egy dologban vannak hátrányban,nincs fedélzeti aktiv zavarójuk (de vontatott csalit viszont húzhat,ha megvették/megkapták hozzá az oláhok),azt külön konténerben hordják (vettek,azt is,és maradt is a LanceRhez vett Eltákbol).Az F16V korszerűsitést megrendelik hozzá,abban már van az is (nem valószinű,öreg gépek-de kolumbiaiak is 17ben rendelték bele a kivonás elötti kefirekbe a csúcsszinvonalú Esmara rendszert,amit mellesleg az IAF 16ai is hordoznak....)
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
Fogalmam sincs mi van a mai AM/MLU gépekben, de kétlem, hogy analóg számítógép lenne.
Már a Block 25 idejében is mutasson már alaki nem digitális fő rendszert... Az 1985-ben volt.

Az MLU egy RAKÁS dologra nem lenne képes, ha régi szutyok analóg számítógépe lenne, fizikai képtelenség.
F16Anak még analóg volt a kormányvezérlő rendszere,de a harcvezető rendszere már digitális (amit a MLU programban amúgy is kicseréltek).Hogy aztán az AM korszerűsitéskor kicserélték e az analog kormányvezérlést digitálisra,azt nem tudom (sose néztem utána).Taivani gépeken már digitális van,azt tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
A svédek gondolhatják úgy, hogy a lízingünk lejáta után a MI gépeinket adják az ukránoknak, mi pedig pici felárért 2 század E-t kapunk, fele-fele Embraer_SAAB gyártásból.... Felvethetnénk ezt mi is, hogy a döntés igen meggyorítaná a csatlakozás ratifikálását, különben, hát, oly sok dolga van a Parlamentnek, hogy az a 2-3 év.......
 
  • Tetszik
Reactions: kampfi