Ettől még léteznek kombinált elektronmechanikus és analóg számítógépek.
Lényegében
célhardverek voltak, amit számoltak és vezéreltek dolgokat úgy, hogy sem a bemenő, sem a kimenő jel nem digitális volt.
Azért terjed el és nyomta le a digitális számítógép, mert az programozható, kevésbé célhardver.
Egy mai navigációs rendszer szoftverfrissítéssel képessé válhat elég sok mindenre.
Egy régi analóg számítógépes INS fix inputokból számolt, megfelelő sebességgel, de SEMMI MÁSRA nem volt alkalmas és egy full fix keretrendszer volt.
Amihez adtak hozzá helyesbítéseket. Javaslom az F-111A vs F-111F navigációs és fedélzeti rendszerek tanulmányozását.
Minden egyes WSO és pilóta és karbantartó aki használta több változatát, erektált fasszal mesél neked arról, hogy az analóg rendszerek lecserélése mekkora lépés volt úgy, hogy ha ránézel az F-111F kabin és F-111D-re az átlagember nem éri, miről van szó.
Mert az F-111D szép képernyős, az F-111F meg nem volt a legutolsó időkig MFDs. Csak a vas, ami kabin mögött volt, az volt egészen más.
Az ENIAC haszna az volt, hogy mindenféle feladatot is számíthattak vele.
Lőelemtáblázatot, vagy diffegyenleteket az atomprogramhoz.
Egy analóg számítógép az nem ilyen.