[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Vajon mennyi idő mire megjön? 4-5 hónap?
Ha jól emlékszem 2023 3. és/vagy 4. negyedévére ígérték az első 4 db-ot. Ha tippelnem kellene akkor 2023 november közepén-végén talán majd ideérnek. És örüljünk, ha nem lesz késés, mert MG a legutóbbi gyárlátogatáskor még azt mondta, hogy nekünk is kellett segíteni meg nem nevezett alkatrészek beszerzésében.
 
naplementében még működne is... :rolleyes:
Vegyünk hozzá illő kocsit is!
425edf444b9cbf537f19b72a832ccfe5.jpg
 
Levegőben a magyar légierő első H225M-je

November 17-én elvégezte tesztrepülését a Magyar Honvédség első Airbus H225M közepes katonai helikoptere a marseille-marignane-i gyár repülőterén. A még alapozószíneket viselő, 3117-es gyári számú helikopter a berepülések idejére ideiglenesen a francia polgári F–ZWDZ lajstromjelet kapta – számolt be a Scramble.nl holland repülési szakportál.

A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én jelentette be, hogy tizenhat H225M többcélú helikoptert rendelt, beleértve a gépekre való kiképzést és a műszaki támogatást is. A beszerzés a Zrínyi honvédelmi és haderőfejlesztési program része.

A Magyar Nemzet tavaly júliusban helyszíni riportban számolt be arról, hogy az Airbus Helicopters marignane-i üzemében megkezdődött a honvédség részére az első hat, különleges műveletek elvégzésére is alkalmas H225M összeszerelése. A 2023-tól folyamatosan érkező, új gyártású H225M-ek az MH 86. Szolnok Helikopterezred (MH 86. HE) kötelékében fognak szolgálni.

A 16 darabos helikopterflotta gépeit HForce fegyverkezelő rendszerrel, éjjellátó képességgel, nagy teherbírású csörlővel, valamint modern és fejlett repüléstechnikával, kommunikációs eszközökkel és robotpilótával szerelik fel.

A
gép utasterében maximum 28 főt lehet szállítani, felfegyverzett katonából egyszakasznyi, 16 fő fér el, akik a két oldalsó, nagy méretű tolóajtón szállhatnak ki-be. Az utastéren túl csomagtér is van a törzs végében, ahol felszerelés vagy ezerliternyi pótüzemanyag szállítható. A gépen kétoldalt egy-egy géppuskaállást is kialakítottak a fedélzeti lövészeknek. A minden időben bevethető H225M-eket szállításra, harci kutatásra és mentésre, valamint különleges műveleti küldetésekre használják majd.


A helikopterekben magyar alkatrészek is lesznek, a nyáron munkába állt, húsz hektáron felépült gyulai Airbus gyár többek között erőátviteli alkatrészeket készít a cég katonai és polgári gépeihez.

A gépek a már leszállított és idén hadrendbe állított, szintén Airbus gyártású H145M könnyű, többcélú helikopterflottát egészítik ki. A H225M-nél kisebb, a bajorországi Donauwörthben megépített húsz darab gép szállítási, mentési és tűztámogató feladatokat végezhet el. A H145M-hez kapcsolódó legfrissebb hír, hogy három éve érkezett meg az első két darab a típusból Szolnokra. A digitális csúcstechnológiájú flotta azóta több mint tízezer órát repült egyetlen incidens nélkül, kimagasló bevethetőségi mutatókkal.
 
Megjelent a Repüléstudományi Közlemények 2022/1. száma.


Cikkajánló:

A légierő fejlesztésének következő lépcsője, az Airbus H225M típusú helikopter
várhatóan 2023 márciusától érkezni fognak a már gyártás alatt levő H225M típusú helikopterek is. Ezekből feltehetően néhány db a pápai bázisrepülőtérre is kerülni fog.
 
66f7aa9da91e963a9933c71804440c84.jpg

A H145M-hez hasonlóan, amint azt az előzőekben bemutattuk, a H225M pilótafülkében is több kijelzőt találunk, amelyek teljesen a pilóta igényei alapján alakíthatók, mikor, mit jelenítsen meg, mikor épp mire van a pilótának szüksége. Természetesen, ezen új elektronikai rendszerek ismerete és használatuk elsajátítására az Airbus Helicopters kínál egy oktatócsomagot, szimu-látort, amellyel a pilóta képzési ideje csökkenthető, valamint hatékonysága növelhető. Hazánk már jelenleg rendelkezik egy ilyen szimulátorral, amely a H145M-hez készült, s vélhetően lesz ilyen a H225M gépekhez is.
 
66f7aa9da91e963a9933c71804440c84.jpg

A H145M-hez hasonlóan, amint azt az előzőekben bemutattuk, a H225M pilótafülkében is több kijelzőt találunk, amelyek teljesen a pilóta igényei alapján alakíthatók, mikor, mit jelenítsen meg, mikor épp mire van a pilótának szüksége. Természetesen, ezen új elektronikai rendszerek ismerete és használatuk elsajátítására az Airbus Helicopters kínál egy oktatócsomagot, szimu-látort, amellyel a pilóta képzési ideje csökkenthető, valamint hatékonysága növelhető. Hazánk már jelenleg rendelkezik egy ilyen szimulátorral, amely a H145M-hez készült, s vélhetően lesz ilyen a H225M gépekhez is.
az önvédelmi rendszerek műszerei hiányoznak...lehet hogy ez egy civil H225 műszerfala...
 
Be tudsz tenni egy másik képet az összehasonlítás miatt?
Ez elvileg egy civil 225-ös...
EC225-Cockpit.jpg



Ami gépeink mindegyikén lesz önvédelmi renedszer (pl. besugárzás jelző, infracsapda szóró, stb.) + HFORCE is kellene hogy legyen legalábbis SOF verzión mindenképp. Ezeknek a műszerei hiányoznak...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Ami gépeink mindegyikén lesz önvédelmi renedszer (pl. besugárzás jelző, infracsapda szóró, stb.) + HFORCE is kellene hogy legyen legalábbis SOF verzión mindenképp. Ezeknek a műszerei hiányoznak...
az önvédelmi rendszerek műszerei hiányoznak...lehet hogy ez egy civil H225 műszerfala...
Nem hiányoznak, csak a H225M képen nem látod. A középkonzol vége felé szokás elhelyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen
Kutmen gép(ek), mint eddig. Remelem nem csak egy lesz...:/ (Nem ez a terv,de még semmi konkrét info.)

Ui:nagyon keves az infó manapság
-az eddig kimaradt emberek képzese is megkezdődik H-145-re. (Pápa)
-év végével megszűnik nekünk a határ! :)
Bocs. Mit jelent, hogy megszűnik a határ? Civil vagyok.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Kutmen gép(ek), mint eddig. Remelem nem csak egy lesz...:/ (Nem ez a terv,de még semmi konkrét info.)

Ui:nagyon keves az infó manapság
-az eddig kimaradt emberek képzese is megkezdődik H-145-re. (Pápa)
-év végével megszűnik nekünk a határ! :)
Ez mit jelent?
Teljesen le lesz kapva mindenki a Mi-kről? o_O