• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
A legzavaróbb szàmomra, hogy megterveztetni, kipályáztatni és kiviteleztetni egy építészeti fejlesztést messze könnyebb és gyorsabb, mint az eszközbeszerzéseké, ráadásul egy pl. hangárépítés tokkal vonóval egyetlen katonát sem köt le...
De lehet a sátraké a jövő... o_O :oops:
A pilóta a szűk keresztmetszet, meg a teljes felújítása a laktanyának etc. Mint mondtam nem véletlenül van úgy ütemezve egy beszerzés sem ahogy.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 687
113
Örömteli, hogy SOF verzió jön elsőnek. Egyidőben fog érkezni az első KC-390-el, addig meg lehet képezni a személyzetét az A400M-el az MNAU keretében Wunstorfban!

Airbus_A400M_H225M_HAAR_1.jpg

Ezt nem olvastad?

Ha már Sof, Mali, H225M: friss Aranysas rövidhírek szerint nem lesz légi utántöltő csonk a magyar gépeken
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 687
113
Szetintem ez marhaság!
A SOF alapfelszerelése a csonk - ami különben pillanatok alatt le- és felszerelhető...
Én is azon gondolkodom, hogy honnan eredhet az információ: abból eredhet-e hogy az Airbus által kiküldött gyári fotókon nem látszik a töltőcső helye vagy volt valami zárt körű újságíró tájékoztató erről vagy valamilyen belsős forrásból...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Blitz97

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 633
5 356
113
A 390-nek mi az utántöltési sebessége? Koptereket tud majd tölteni egyáltalán?

Lehet, hogy azért nem lesz csonk hozzá, amit Krisss is írt nemrég, nehogy be kelljen vetni valahol misszióban...
AS-ben amugy az volt (ha még nem olcastâtok), hogy a franciák rendeltek 8 gépet, 300 misiért, hasonló gépeket kapunk mi is, de eltérő konfigban, pl nem lesz a mieinken légi üzemanyag felvételt lehetővé tevő rendszer, ennyi....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 400
113
A 390-nek mi az utántöltési sebessége? Koptereket tud majd tölteni egyáltalán?

Lehet, hogy azért nem lesz csonk hozzá, amit Krisss is írt nemrég, nehogy be kelljen vetni valahol misszióban...
AS-ben amugy az volt (ha még nem olcastâtok), hogy a franciák rendeltek 8 gépet, 300 misiért, hasonló gépeket kapunk mi is, de eltérő konfigban, pl nem lesz a mieinken légi üzemanyag felvételt lehetővé tevő rendszer, ennyi....
Az egyik alap szempont volt a KC fejlesztésénél, hogy a Super Pumákat tudja tölteni. Tudniillik Brazíliának is az az egyik alap típusa.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg

Lehet, hogy három századba lesznek szervezve a gépek? Két tiszta szállító, meg egy vegyes a különlegeseknek?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 687
113
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg

Legyen meg linkelve is.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 877
91 417
113
Legyen meg itt is.
Folyamatban van az első, Magyarországnak épülő Airbus Helicopters H225M közepes többfeladatú helikopter végszerelése. Ennek alkalmából látogatott el ma a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos vezette delegáció a gyártó franciaországi Marignane-ban lévő gyárába. Illő pillanat a LégierőBlogger századik hírbejegyzéséhez

SOF 1, Final Assembly Line, Marignane.

Erről volt ma hír???
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kampfi and formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 687
113
Folyamatban van az első, Magyarországnak épülő Airbus Helicopters H225M közepes többfeladatú helikopter végszerelése. Ennek alkalmából látogatott el ma a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos vezette delegáció a gyártó franciaországi Marignane-ban lévő gyárába.
Erről volt ma hír???
A júliusi Aeromagazinban már a hónap elején benne volt, hétfőn pedig a weboldalukon is megírtak egy gyári kép mellé hogy épülnek a gépek. Csökkentve ezzel a szerdai Maróth hír szenzációhatását. Hogy ez kommunikációs szempontból miért volt így jó, az elgondolkodtató. De azt eddig is tudtuk hogy már épülnek a gépek. És már többször is voltak kinn megnézni. Az igazi kérdés inkább az, hogy most a gyárlátogatás előtt és után ki és mit csinált Párizsban és Bordeaux-ban...

"Maróth Gáspár végezetül aláhúzta, hogy Franciaország az európai légijárműipar fellegvára, ezért a megbeszélései során azt is áttekintették, hogy Magyarországnak milyen konkrét lehetőségei vannak arra, hogy a jövőben aktívan bekapcsolódhasson a légijárműgyártási iparágba. Ezek a tárgyalások még kezdeti fázisban vannak, de nagyon ígéretesek - fogalmazott a kormánybiztos. "
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
A júliusi Aeromagazinban már a hónap elején benne volt, hétfőn pedig a weboldalukon is megírtak egy gyári kép mellé hogy épülnek a gépek. Csökkentve ezzel a szerdai Maróth hír szenzációhatását. Hogy ez kommunikációs szempontból miért volt így jó, az elgondolkodtató. De azt eddig is tudtuk hogy már épülnek a gépek. És már többször is voltak kinn megnézni. Az igazi kérdés inkább az, hogy most a gyárlátogatás előtt és után ki és mit csinált Párizsban és Bordeaux-ban...

"Maróth Gáspár végezetül aláhúzta, hogy Franciaország az európai légijárműipar fellegvára, ezért a megbeszélései során azt is áttekintették, hogy Magyarországnak milyen konkrét lehetőségei vannak arra, hogy a jövőben aktívan bekapcsolódhasson a légijárműgyártási iparágba. Ezek a tárgyalások még kezdeti fázisban vannak, de nagyon ígéretesek - fogalmazott a kormánybiztos. "
"Az első három évben a helikoptereknek jórészt csak a tervezése zajlott, ez jelenleg 85 százalékos készültségen áll, ennek ellenére az első gépek összeszerelése már elindult a szerelőszalagon...
A kormánybiztos rámutatott, hogy ez úgy lehetséges, hogy a tervezés utolsó 15 százaléka már csak a gépek végső felszerelését (elektronikai szenzorok, különleges képességek) érinti, és a gyártás kezdeti fázisában ezekre még nincs szükség."

Gondolom itt gyártás előkészitésről logisztikai és beszállitói "tervezésről" van szó,...,mi a mákot kellene 3 évig "tervezni", hogy el lehessen kezdeni gyártani valamit, amit egyébként is gyártanak...?o_O
 
T

Törölt tag 467

Guest
"Az első három évben a helikoptereknek jórészt csak a tervezése zajlott, ez jelenleg 85 százalékos készültségen áll, ennek ellenére az első gépek összeszerelése már elindult a szerelőszalagon...
A kormánybiztos rámutatott, hogy ez úgy lehetséges, hogy a tervezés utolsó 15 százaléka már csak a gépek végső felszerelését (elektronikai szenzorok, különleges képességek) érinti, és a gyártás kezdeti fázisában ezekre még nincs szükség."

Gondolom itt gyártás előkészitésről logisztikai és beszállitói "tervezésről" van szó,...,mi a mákot kellene 3 évig "tervezni", hogy el lehessen kezdeni gyártani valamit, amit egyébként is gyártanak...?o_O
Ezt valahogy ugy kell elkepzelni, mint a 145 eseten. Eloszor elkeszul a legi jarmu, es a vegen lesz belole csak az a katonai helikopter, amit rendeltunk.
Mi meltatlankodas ment itt mikor jottek a kepek a szenzorok nelkuli 145-rol.
Na, itt is lesz majd lehetoseg.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 687
113
Ezt valahogy ugy kell elkepzelni, mint a 145 eseten. Eloszor elkeszul a legi jarmu, es a vegen lesz belole csak az a katonai helikopter, amit rendeltunk.
Mi meltatlankodas ment itt mikor jottek a kepek a szenzorok nelkuli 145-rol.
Na, itt is lesz majd lehetoseg.
Főleg ha azokon sem lesz majd besugárzásjelző mint a H145M-eken... A tankolócső hiányára már van egy magyarázat: 2018 decemberében, amikor a H225M gépeket megrendelték, még nem volt tervben hogy lesz miből utántölteni a helikoptereket... pedig a légierő állítólag 2015 óta KC-390-et akart és minden szóba jöhető szállítógép alkalmas már helikopterek utántöltésére, kivéve a C-27 Spartan. Persze az is lehet hogy csak simán nem akartak ilyen képességet. És az is lehet, hogy azóta megjött hozzá a kedv és mégis lesz majd. Meglátjuk, majd 2023 és 2025 között kiderül.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Ezt valahogy ugy kell elkepzelni, mint a 145 eseten. Eloszor elkeszul a legi jarmu, es a vegen lesz belole csak az a katonai helikopter, amit rendeltunk.
Mi meltatlankodas ment itt mikor jottek a kepek a szenzorok nelkuli 145-rol.
Na, itt is lesz majd lehetoseg.
Én a H145nél valahol azt olvastam, hogy a H Force rendszert eleve bele kell építeni az összeszerelésnél, mert utólag nem lehetséges.
Szimpla ötletelés a részemről, hogy azért vehették előre a SOF verzió gyártását, még ha nem is azok lesznek átadva először, mert a franciák is rendeltek az AS híre szerint, így az Airbusnak egyszerűbb lehet legyártani ezeket az verziókat egyben valami okból.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 687
113
Én a H145nél valahol azt olvastam, hogy a H Force rendszert eleve bele kell építeni az összeszerelésnél, mert utólag nem lehetséges.
Szimpla ötletelés a részemről, hogy azért vehették előre a SOF verzió gyártását, még ha nem is azok lesznek átadva először, mert a franciák is rendeltek az AS híre szerint, így az Airbusnak egyszerűbb lehet legyártani ezeket az verziókat egyben valami okból.
A HForce előkábelezését és a elektronikai blokkok helyét biztos meg kellett tervezni és ki kellett alakítani, mert az az eddig épült gépekben nem volt benne, csak egy tesztgépre szerelték fel eddig.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
a H Force rendszert eleve bele kell építeni az összeszerelésnél
A HForce maga az előkészités, +kábelezés, +csatlakozók, megerősitett csomópontok, ill. elektronikai és szoftveres alaprendszer, amelyre rárakhatsz bármit. A H145M-jeinknél fizikailag csak az 5 kutmennek szánt változat tér el a + érzékelő antenna végett.
A H225M-nél is valószinű ugyanigy lesz, a 6 SOF gép kaphat extra dolgokat felszereltségileg, de mind a HForce előbeépitéseivel lesz.